Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:06

net 25 minuten gelopen, vind het echt heerlijk. denk dat ik een nieuwe uitlaatklep heb gevonden :D ben ook zo blij met mn hardloopkleding, ga nu toch eerder hardlopen omdat het veel makkelijker gaat met goede kleding ipv joggingbroek :j

Phylos

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:15

Oh ik hoop dat ik dat de volgende keer dan ga merken met een echte hardloopbroek ipv mijn joggingbroek!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:37

Ooh heeft Lidl hardloopkleding in de aanbieding? :o?

Nog een tip voor degene die omgeving Rotterdam wonen. Zondag is het koopzondag in Topshelf, 5 actie-artikelen halen, de 3 goedkoopste artikelen gratis! En... is ook hardloopkleding! http://www.topshelf.nu/ Ze hebben ook vestigingen op andere locaties, dus dames, sla je slag! :D

Vandaag even lesje 3 opnieuw gelopen, laatst hield ik hem net niet vol, was toch ook wel erg warm buiten. Zondag lesje 4, we houden vol!

Leuk idee die kalender! Ik ga ook eens een doel stellen, zijn er hier trouwens nog meer dames omgeving Rotterdam, die hier in de buurt een keer een evenement willen lopen?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:38

Lekker bezig allemaal! Goed hoor.

Hardloopbroek of joggingbroek vind ik niet zo veel uitmaken eigenlijk...

Ik denk dat ik zondag pas weer ga lopen. Heb vandaag crossles gehad, was onwijs gaaf! Morgen heb ik geen tijd om te lopen (ga dagje horecawerk doen) en dus dan zondag weer... Mis het wel hoor, heb echt weer zin om te lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:34

oooh topshelf hebben ze ook in utrecht! Gave winkel, of geldt het daar niet voor?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:59

hetbommeke schreef:
Olympia, heb jij soms stiekem die regenwolk mijn kant op gestuurd? >;) Zie hier een heule donkere wolk aankomen drijven :(

Ik zou niet durven :D
Viel mee hier in het hoge noorden! Droog en in de zon les nummer 8 gerend. Bij jou ook overgewaaid?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 07:50

:n niet overgewaaid, maar gelukkig stond ik toen net in de Appie om mijn karretje vol te laden. Snel snel, want moets binnen 45 min weer terug naar het zwembad om daar dochterlief op te vissen _O-

Sakkia, c-d = cooling down w-u = warming up :D

WenK, ben je wel eens op stal Bronsveld geweest in Lelystad om te crossen? Erg mooi terrein :j En daar staat mijn paardje, dus ik ben daar ook wel eens te vinden. Ben alleen niet zo heel "stoer" ;)

En ik ga nu hardlopen, 20 min met 3x een versnelling erin van 30 sec.... ben benieuwd :j

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:46

Nu je het over de WU hebt (leer nog eens wat ;-)): Daar heeft Evy het eigenlijk nog niet zo over gehad. Had gedacht dat het wel geintegreerd zou worden qua tijd, maar dat is bij les 8 nog niet het geval geweest. Na week 1 heb ik geen spierpijn meer gehad, maar dat betekent zeker niet dat ik geen oefeningen hoef te doen? Op welk moment in de training doe je dat dan?

Even heel wat anders... Buurman en buurvrouw onlangs gescheiden. Nu grote vrachtwagen in straat van buurvrouws (not so) secret lover (anymore). Gaan me toch een hoop spullen in.... Arme buurman en dochter... Zitten straks vast op de grond. ;(

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:07

Oef, arme buurman.

Bij dutchrunners/renate w. wordt duidelijk iedere les herhaald dat je eerst 5 min moet inlopen. Zelf wandel ik 5 min waarin ik mijn benen optrek en mijn billen aantik en mijn knieen optrek. Verder zwaai ik nog wat met mijn armen. Zal wel gek gezicht zijn.... lekker boeien :+

Mijn training ging lekker :j goed gelopen, lekker gedoucht en nu klaar om de rest van de dag door te komen (bezoek aan schoonouders en schoonzus) :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:13

Is het erg om 2x op een dag te lopen? Dus bvb 's ochtends en 's avonds 20 min.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:22

ik zou dat niet doen, je spieren moeten ook rust krijgen

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:24

hetbommeke schreef:
Bij dutchrunners/renate w. wordt duidelijk iedere les herhaald dat je eerst 5 min moet inlopen. Zelf wandel ik 5 min waarin ik mijn benen optrek en mijn billen aantik en mijn knieen optrek. Verder zwaai ik nog wat met mijn armen. Zal wel gek gezicht zijn.... lekker boeien :+

Doe ik ook altijd! Eerst leuk liedje op en daar w-u opdoen, dan les aan en aan het einde weer t zelfde, maar dan natuurlijk c-d.

2x per dag lopen zou ik ook echt niet doen. Zie t nut er ook niet echt van in, eerlijk gezegd...

Hardloopkleding.....MOet nog korte en 3/4 hebben, tenminste, dat wil ik graag :D Heb nu alleen lange winterbroek....Shirts genoeg; heb jaren aerobics gegeven, dus daar genioeg shirtjes van....

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:58

maroesjka, fijn dat je training lekker ging! het is ook heerlijk weer om te lopen! Ik ga vanavond denk ik weer even lopen. Heb een week niet gelopen omdat ik toch heel lichtjes een irritatie aan schenen had (als ik er op druk). Nu eerst lekker bosritje doen met knollie!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:11

jeetje dames wat gaan jullie snel!
Ben een paar dagen niet geweest maar :wow:

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:26

Aloha, daar zijn we weer. Vandaag het krantje van Albert Heijn in de bus gehad en daar is in de aanbieding:

- hardloopshirt, lange mouwen, 9,99 euro
- hardloopbroek, lange pijpen, 9,99 euro

En verder zit ik hier mijn geduld te verliezen, heb mijn Nike+ sportband ding (tockel) in mijn kompu zitten om e.e.a. dan eindelijk te kalibreren, maar de site van Nike is echt zo traag als dikke str*nt :( Anderen hier ook last van?

Morgen even een dagje hardlooprust en dan mag 't peerd weer aan de slag ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:04

Ik kan het niet vinden op de website?

Wat irritant? Bij mij was de website niet op zn snelst, maar ook weer niet zo langzaam :=
Maar kreeg m straks nog steeds niet aan de praat... Hoe heb jij hem uiteindelijk weer aan de praat gekregen? Of was dat Sakkia bij wie hij het niet deed?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:34

Zo, gister dagje horeca gewerkt, strakkies (vanmiddag) starten met paard en als ik dan nog energie heb ga ik daarna nog ff rondje lopen...

Lastig Bom, kan ik je helaas niet mee helpen, geen ervaring met die Nike dingen....

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:23

Bij Sakkia, maar die kreeg de tip van Angela om heel lang op het knopje achterop de sensor te drukken.

Verder kreeg ik de tip om de sensor met het logo naar boven in je schoen of hoesje te doen.

Heb je het Nike+ programma al gedownload? Tockel in je kompu gestopt en zo de batterijen opgeladen? Dan dat ding in die armband stoppen en het knopje een paar sec indrukken totdat er staat WALK, paar stappen wandelen en dan staat er PRESS TO RUN, dat doe je als je begint met je training.

En anders terug van waar-ie vandaan komt.

Ik krijg 'm dus niet gekalibreerd, inmiddels wel mijn routes in Nike+ gezet, allemaal een naam gegeven en maar helaas.... mocht er iemand tips hebben :)*

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:02

ik heb gisteren zowaar met redelijk gemak les 2 uitgelopen, dacht dat ik nooit door les 1 heenkwam, was ik in les 2 zegt ze ineens 'ja en klaar... ga maar wandelen' 'ja maar... wat? Ik was net lekker op dreef!'

Denk dat ik nu wat beter mijn eigen tempo heb gevonden :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:15

Ik ben nog niet begonnen, maar meld me wel vast. Ben Running Coach aan het downloaden en wil er vandaag mee beginnen. Ben al een aantal keer begonnen met start to run, maar steeds door blessures niet af kunnen maken.

Heb nu totaal geen conditie dus moet toch maar weer eens gaan beginnen met hardlopen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:43

Ik heb vrijdag les 2 van renate gelopen :) toch maar weer even geprobeert. Heb besloten telkens 2 rustdagen aan te houden, dat is echt beter voor mn knieen. Dus ga maandag weer les 2 lopen. Niet dat het niet ging, t ging zelfs prima, nauwelijks buiten adem etc, maar ik wil gewoon echt even rustig aan doen en mn knieen de kans geven even weer te wennen aan deze manier van inspannen. Ga tussendoor wel weer met wii fit in de weer en probeer mn stappen nu elke dag op 5000 te halen (al had ik er gister maar 2000, luie dag :+ )

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:44

Redden jullie het om drie keer per week te gaan lopen? Met een fulltime baan, paard en sociaal leven gaat dat volgens mij nooit lukken. := Denk dat ik maximaal twee keer per week ga redden.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:58

ik red het ook niet hoor mandy. Ik loop ongeveer 1x in de 5 dagen. Probeer 2x per week te halen. Maar werk full time, een paard, huishouden en een man die nog wat aandacht wil, lastig om dan aan de drie x te komen..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:29

Bij mij blijft WALK knipperen dus dan vind ie m niet en dat lang indrukken heb ik al gedaan. Zal zo nog s proberen om m in de computer te stoppen weer te proberen!

Ik ren nu 3x per week, maar dat komt omdat ik dan aan het trainen ben voor de 6 km bij de marathon in Eindhoven. Daarna denk ik dat ik voor 2x ga, ik red het ook niet dus paard staat nu eventjes wat lager pitje (vind ze totaal niet erg :') )

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:16

Hmmm, nieuwe gadget van Nike doet t dus nog nie bij iedereen zoals t hoort...Hopelijk snel wel!

3x per week red ik ook echt niet. Toevalllig deze week wel (met vanavond erbij gerekend), maar a.s. week weer werken en dan zal t 1 à 2x per week zijn, hoop de 2x vast te kunnen blijven houden, zeker ook van de winter!

Ga nu via Inet eens ee rondje bedenken...Wil eigenlijk 10km doen, maar dan niet met het doel om m in 1x te lopen, maar in 3keer. Ben gewoon benieuwd hoe mn lijf dat vind, die afstand...

Ow, vroeg me eens af: Waar laten jullie allemaal je mp3?