Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 19:26

Ik heb je topic gelezen een tijdje geleden :(:)
Sterkte!

Hardlopen lijkt me leuk, heb het al een paar keer gedaan met mijn zus maar die doet het al heel lang en ze heeft weinig zin in rekening houden met mij :+
Fietsen vind ik ook leuk om te doen, vooral mauntainbiken :j
Maarja weer hetzelfde verhaal als bij hardlopen ;)

Lailaa

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:30

Meid, echt huilen is goed voor je zo.
Gelukkig dat je vader er zo op reageert.

Ik wil ook nog hardlopen.
Alleen ben er te lui voor en wil nooit alleen. :=

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:33

Ts,
Ik heb echt bewondering voor je, hoe ver je al komt!
Ik vind het logisch dat je over die onderwerpen heel moeilijk kan praten met vreemde, met bekende zou misschien ook wel moeilijk zijn.
Ik kan wel zeggen dat je je niet hoeft te schamen daarvoor maar dat heeft denk ik niet zo heel veel nut.

Ik hoop dat je alsnog aangiften doet, maar dat is helemaal aan jezelf, maar toch duim ik voor je dat je het kan doen.

Heel veel sterkte en je bent echt toppie bezeg en een keer je gevoelens uiten is niet erg maar lucht op, ga anders bij je paard in de stal\wei zitten zodat niemand het ziet en lekker janken kan opluchten hoor, of stuur iemand een pb die je helemaal vol scheld\typt weet ik veel ( mag ook my zijn hoor)
Als je je maar kan uiten!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 19:51

Lailaa; Haha dat is bij mij ook een groot probleem, heb een hekel aan dingen alleen doen..
Maar heb geen vrienden om wat mee te doen, en als ik moet kiezen tussen alleen of helemaal niet is de keus voor mij niet zo moeilijk :Y)

En leuke dingen doe ik ook bijna niet, want leuke dingen alleen doen is niet leuk.. :+
Morgen gaan mijn zus en haar vriendin naar walibiworld, en ik mag mee...
Jammer dat ik nergens in durf en ik het dan dus geldverspilling vindt en thuis blijf :=
Het zit dus nooit mee, als ik ergens heen wil is er niemand die mee kan, maar als ik ergens samen met anderen heen kan durf ik niet :(

Lui ben ik ook... best wel :o
Maar als het niet zo saai is, ben ik een stuk minder lui ;)

Helenedas; De pony waar ik echt gek op ben, echt mijn alles is die pony, staat in een weiland in het bos... ver van huis waar ik dus niet alleen naartoe kan :(

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:59

Oh dat is echt lief van je zus!

Ja weet niet waar je woont, maar via hier krijg je zo vrienden hoor. :D
Iedereen die je overal door heen sleept.

En dingen alleen doen, nee bah.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:26

In welke plaats ik precies woon zet ik liever niet hier neer, maar niet ver van Walibi World :)
Via pb wil ik het wel precies zeggen ;)

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:27

Dat kan ik me voorstellen hoor, via pb mag altijd.
Die staat altijd open! :)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 05:35

;(

Voel me rot..
Kan niet slapen, lig maar een beetje op m'n bed voor me uit te staren en nu m'n laptop er maar bijgepakt..

Zit na te denken... wat doe ik maandag?
Ga ik toch aangifte doen, laat ik het hierbij of de politie met m'n buurjongen laten praten...

Ben bang dat het niet geacepteerd word als ik het (voorlopig) hier bij laat...
Maar moet ik het mezelf dan zoveel moeilijker maken door, terwijl ik het gewoon nog niet kan, aangifte te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 05:43

Ik snap niet zo goed waarom je het maandag al moet weten.. Heb toevallig een keer gelezen dat je als minderjarige echt minimaal 15 jaar de tijd krijgt.

Misschien een keer een gesprek aangaan met je moeder + zus? Hoe zij het nu zien?

:(:)

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:19

ik kan mij goed voorstellen dat je er tegenop ziet om aangifte te doen, maar bekijk het even zo: het zal altijd enorm moeilijk blijven om aangifte te doen. Of je dat nou aanstaande maandag, over een maand of over een jaar doet. En hoe langer je wacht, hoe langer je tegen dat moment van daadwerkelijk aangifte doen blijft aanhikken. Je hebt nu al zoveel bereikt, al die dingen waar je zo tegenop zag, eerst hier je verhaal neerzetten, daarna de SOA test, de gesprekken met instanties, het aan je moeder vertellen en uiteindelijk de eerste stap om naar het politiebureau te gaan. Maar als ik al jou berichten lees, was er telkens na al die moeilijke stappen toch een soort van opluchting!
Dit is de laatste stap die gezet moet worden. En ik geef toe, het zal een hele zware worden maar als je dat eenmaal gedaan hebt, kan je pas echt verder gaan met je leven en dit allemaal goed proberen te verwerken. Denk daar even over na en maak dan de beslissing wanneer je aangifte doet.

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:29

Hahaatje schreef:
ik kan mij goed voorstellen dat je er tegenop ziet om aangifte te doen, maar bekijk het even zo: het zal altijd enorm moeilijk blijven om aangifte te doen. Of je dat nou aanstaande maandag, over een maand of over een jaar doet. En hoe langer je wacht, hoe langer je tegen dat moment van daadwerkelijk aangifte doen blijft aanhikken. Je hebt nu al zoveel bereikt, al die dingen waar je zo tegenop zag, eerst hier je verhaal neerzetten, daarna de SOA test, de gesprekken met instanties, het aan je moeder vertellen en uiteindelijk de eerste stap om naar het politiebureau te gaan. Maar als ik al jou berichten lees, was er telkens na al die moeilijke stappen toch een soort van opluchting!
Dit is de laatste stap die gezet moet worden. En ik geef toe, het zal een hele zware worden maar als je dat eenmaal gedaan hebt, kan je pas echt verder gaan met je leven en dit allemaal goed proberen te verwerken. Denk daar even over na en maak dan de beslissing wanneer je aangifte doet.

Hier sluit ik me volledig bij aan, heel mooi gezegd!

Van uitstel komt afstel, je kan er beter voor knokken en dan kan je later zeggen: Jeetje wat ben ik blij dat ik het heb gedaan!
En je bent al zo ver gekomen! You can do it girl!

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:08

vlaatjee schreef:
Hahaatje schreef:

Hier sluit ik me volledig bij aan, heel mooi gezegd!

Van uitstel komt afstel, je kan er beter voor knokken en dan kan je later zeggen: Jeetje wat ben ik blij dat ik het heb gedaan!
En je bent al zo ver gekomen! You can do it girl!

hier sluit ik me ook bij aan.
heb hetzelfde meegemaakt(hoewel dat al heeeeeel wat jaren terug is) en ik ben zo stom geweest toen geen aangifte te doen.
nu jaren later is diegene overleden,.. maar heb ook gehoord dat hij na mij,. nog veel meer slachtoffertjes heeft gemaakt.
heb nu spijt als haren op mijn hoofd dat ik toen geen aangifte dufde te doen .

je bent nu al verder dan ik,.. ben nooit op het buro geweest,.en hoop dat je de kracht zult vinden om toch aangifte te gaan doen.
ik wens je in ieder geval heel veel sterkte,. e n vind je een kanjer om wat je nu al bereikt hebt!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 15:13

Anthea; Ik kan later altijd nog aangifte doen (Als ik het goed begrepen heb :)), maar ze moeten weten wat ik nu wil doen.. :)

Ik heb gister al even met mijn moeder er over gehad..
Die vindt dat ik aangifte moet doen, of iig dat gesprek.
En dat als ik niet 1 van die 2 kies zij zelf een gesprek aan gaat met zijn ouders, maar ik heb meteen duidelijk gemaakt dat dat niet onze afspraak was..

Ik wou eigenlijk eerst weer naar een psycholoog oid (zijn we al naar op zoek), om er *hopelijk* wat meer over te kunnen praten...
Zodat ik bij het aangifte doen ietsje beter kan andwoorden, want ik kon dinsdag al heel moeilijk andwoorden en bij aangifte doen moesten ze nog meer details weten.
En dat mogeen ze het ook niet toelaten als ik wat opschrijf als ik het niet kan zeggen :=

Heel erg bedankt allemaal :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:34

Ik heb zelf heel goede ervaringen met EMDR bij traumatische gebeurtenissen. Misschien is het handig een psycholoog te zoeken die dat ook biedt.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 20:36

Nog nooit van gehoord, maar kan het iig tegen m'n moeder zeggen :)

Ik voel me ondertussen weer wat beter.
Heb vanavond mijn haar geverfd.. en het is mislukt, maar ik kan er wel om lachen :+
Morgen helemaal ontkleuren en dan weer opnieuw verfen, hopelijk lukt het dan :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:41

Fijn om te lezen dat het iets beter met je gaat!
Hoezo is het verven niet gelukt? Of is het groen uitgeslagen :=

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 20:52

Nee niet groen uitgeslagen, dan had ik het zo gelaten :Y)
Ik heb nu wel wat weg van een lapjeskat, de bovenkant is blond en de onderkant bruin met groot uitgevallen highlights :+

Ik houd van apart.. maar dit is wel iets te apart :o

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:53

Nouujaaah kan der mee door toch :P! Beetje speels mag best
toch :P

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:57

ik heb ff gegoogeld voor je over emdr. ik ben er niet bekend mee maar wil je toch behoeden voor evt kwakzalvers. lees dit berichtje maar eens en wat er onder staat: http://www.medischforum.nl/bericht/122564#122564

hoe is het trouwens met je laptop? laat je hem repareren met evt financiele ondersteuning van je ouders?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:22

Kirsten_S; Haha maar het ziet er niet uit :')

Frankiej; Bedankt voor de link! Pas wel op :j

Mijn vader gaat het weekend werken om m'n laptop te kunnen laten maken..
Hij heeft eigenlijk vakantie :(:)
Zal wel even duren voor hij gemaakt is, maar tot die tijd red ik me ook wel met een kapot scherm.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:44

Goedzo dat je er in ieder geval om kan lache dat je haar niet gelukt is ;) zijn der maar weinig hihi!
Voel je je verder al een beetje beter? :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:48

Zoek inderdaad een geregistreerde EMDR therapeut.
Ik heb er goede ervaringen mee bij een eerste lijns psycholoog. De therapie is niet makkelijk, erg vermoeiend, maar zoooo effectief. Nu 5 jaar later raak ik nog steeds nauwelijks getriggered.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:59

TS: Lukt het misschien ook niet om het op te schrijven en dat op te lezen? Net alsof je een stukje voordraagt uit een boek?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 23:04

Ik heb de lijst met geregistreerde therapeuten op de site van EMDR gevonden en er zit er geen 1 echt in de buurt..
Maarja als het me kan helpen, dan maakt het niet uit waar ik naartoe moet ;)

Het gaat best goed nu :)
Heb alleen heel erg hoofdpijn, maar daar moet ik ook voor naar een neuroloog ;)
Duurt alleen even omdat ik nog maar net doorgestuurd ben...

Geen idee of het van de stress is of iets anders maar het is niet meer uit te houden..
Soms stomp ik mezelf met m'n vuisten tegen m'n hoofd van de pijn, en heb al een keer bij het spoor gestaan omdat ik me vreselijk rot voelde en ik van de pijn in m'n hoofd afwil! ;(

Friendly; Ik denk het niet.. opschrijfen en laten lezen alleen was met sommige dingen al heel moeilijk :/
Het zeggen durf ik niet ;(

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:19

Hmm. Het is en blijft natuurlijk lastig maar als het oplezen IETS had geholpen had dat natuurlijk ook fijn geweest... Succes en sterkte...