Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:45

JE zou eeens moeten googlen, is zn uitkomst! En zo irronisch dat ik je dit zit te vertellen, ik weiger dus mn mooie handgemaakte zadel, met ingelegd colnago logo te vervangen.. lekker ijdel! Dan maar geen s3x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:45

Ben jij ook al triatleet?? Oké, ik voel de challenge aankomen :')

Ik had al een houten kont van een uur spinnen :+

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:48

Yep mengeling van interesse voor hardlopen (marathon in 2009) en vanuit daar gaan racefietsen 2 jaar geleden en gaan zwemmen, zo kwam ik uit bij triathlon. Moet er wel bijzeggen dat sport wel op lager pitje nu staat vanwege nieuwe baan, afstuderen en nieuw huis (kan nooit 1 ding tegelijk :P). Maar wel weer aan het oppakken dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:49

Een hele marathon?? :wow:

En ik ben wederom je naam kwijt... :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:55

Whaaa cool!!! Kan ik bij jou tips inwinnen? Ik ben nu serieus zwaar in dubio over mn kleding voor de triatlon. Had net mn moeder ook aan de telefoon (is ook triatleet geweest vroeger), ik moet dus in zee gaan zwemmen... Trek dat niet zonder wetsuit maar die dingen zijn zoo duur en zo onhandig! Dus zat te denken aan zn triatlonpakje met daar overheen een soort wetsuit achtige trui ofzo?

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 00:22

Zooo jullie zijn echt goed bezig allemaal! En echt vet sportief!
Succes met jullie trainen nog verder!!! Stoer hoor!!

Ik voel me wel beetje kneus nu :o Mijn vriend kan super fietsen en die lacht mij ook altijd uit om mijn recreatief fietsen haha !!
Wij zitten momenteel in zuid frankrijk in de uitlopers v.d pyreneeën. Gister eerste rondje gefietst van 40 km (is niet veel). Wel 2 colletjes gedaan, eerste col was 12 km aan een stuk klimmen. Voor echte fietsers is dat natuurlijk triest, maar ik was erg blij. Ben niet zo sterk in de bergen ;)
Morgen weer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 00:24

Leuk goofy!!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 00:26

nou, denk dat de meeste een grote bek hebben maar weinig je het na doen hoor goofy! respect! Vind het super knap!

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 00:29

Romyv schreef:
nou, denk dat de meeste een grote bek hebben maar weinig je het na doen hoor goofy! respect! Vind het super knap!

Thanx!! :). Vind jou veel stoerder!!!! 8-)

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 00:29

goofy ik kwam vandaag niet eens tegen de wind in, laat staan een berg! Goed hoor!

@ Lente, Nadia is de naam ;-)

@ Romyv, ik zwem alleen in zwembaden niet in open water (lijkt mij eng brr). Wetsuit lenen misschien van iemand? Volgens mij mag je op wedstrijd met bepaalde temp pas in je gewone pak zwemmen. Sla de regels van de bond er even op na ;-) In zee lijkt mij wel heel lastig met dat zoute water!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 00:34

mij? Waarom?

klopt, water moet minimaal 16 graden zijn.. Maar zelfs boven de 20 is het voor mij lichamelijk al een uitdaging, doorbloeding is volgens mij niet zo goed :+ hihi

lenen heb ik geprobeerd, maar allemaal lastig lastig lastig! Heb er nu eentje op internet gezien voor 100 euro, maar moet ik dan ook nog zn triatlonpakje eronder doen? Gaat iig nog een uitdaging worden! DOe je de wedstrijden ook in zwembad dan? dat is wel relaxed, lekker afzetten iedere 25 meter :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 00:43

Ohja, Nadia! :)*

Ik ga maar eens slapen en morgen eens op marktplaats kijken voor veldfietsen.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:53

Vorige zondag 30 km groene Bloso MTB-parcours in Bornem, vorige woensdag 35 km blauwe MTB-parcours in Bornem en gisteren opnieuw de blauwe MTB-route + rode stukken van 35 km gereden. Is een kei leuk parcours met enkele technische stukken.

Geen triatleet hier. Ik heb een hekel aan zwemmen en lopen. En laat dat net nu 2/3de van de wedstrijd zijn -O- .
Daarbij heb ik ook helemaaaaal geen competitiedrang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:22

Nog even terugkomend... Wat is het verschil tussen een veldfiets en een crosshybride qua gebruikgemak en doeleinden en zo?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 08:22

Ik ben 2 jaar geleden ook begonnen met mountainbiken (recreatief) helaas is er een tijd geleden het slop in gekomen, en fiets ik nu alleen nog maar naar mn werk en terug...
Afgelopen weekend merkte ik dat ik echt iets aan mijn conditie moet gaan doen, dus plan is om nu weer 2x per week te gaan fietsen, waarvan 1x op de weg en 1x door de bossen...

Dus ik hoop dat ik hier een beetje mee mag kletsen, en daarmee een beetje een stok achter de deur heb om ook echt te gaan :)

Ik heb trouwens een TREK 6300 WSD

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:53

Lekker fanatiekelingen hier :)

Ik heb sinds kort een mountainbike, heb gister een heerlijk rondje van zo'n 30 km door de bossen gedaan. Mijn spaardoel is nu een echte racefiets (of veldfiets, want zandwegen meepakken hoort erbij in de Achterhoek ;)) omdat ik nu op mijn gewone fiets ook vrij veel andere rondjes maak. Morgen staat in de planning om zo'n 80 km te gaan maken :). En dan lijkt me een racefiets toch iets fijner ;).
Verder heb ik wel competitiedrang, maar dat uit zich meer op het voetbalveld. En mijn valkuil met hardlopen is het te snel willen beginnen, dus ik ben allang blij dat ik nu op de loopband op de sportschool een beetje leer doseren ;).

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:47

Ik vertrek morgen voor een fietsweekend naar de moesel :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:30

Romyv schreef:
lenen heb ik geprobeerd, maar allemaal lastig lastig lastig! Heb er nu eentje op internet gezien voor 100 euro, maar moet ik dan ook nog zn triatlonpakje eronder doen?

Het lijkt me wel handig om er nog een trisuit (triathlonpakje) eronder aan te doen, want je zal je wetsuit toch uit moeten doen na het zwemmen. En dan kan je natuurlijk niet even de kleedkamer induiken want de tijd loopt gewoon door.
En een trisuit is zo strak/dun dat je nauwelijks zal merken dat je er een aan hebt onder je wetsuit.

Via marktplaats kopen lijkt me trouwens niet heel verstandig voor je eerste wetsuit want de pasvorm is erg belangrijk. Iets te groot en je krijgt "drag", iets te klein en het knelt af. Je kan het beste naar een speciaalzaak gaan en er enkele uitproberen.

En zoals je zelf al aangaf zijn er regels mbt wetsuitgebruik. Bij bepaalde temperaturen zijn ze verplicht, en bij hogere temperaturen verboden. Het is dus wel handig de watertemperaturen te checken voordat je maanden gaat trainen om erachter te komen dat je niet mag starten.

Zwemmen in de zee is trouwens niet zo heel lastig, al is het wel aan te raden dat even te oefenen (golven, zout water, moeilijk te bepalen waar je heen moet, etc). Je zal je zwemtechniek lichtelijk moeten aanpassen en je zal aan het idee moeten wennen (om je hartslag laag te houden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:04

Vandaag net 50km achter de rug met een gemiddelde snelheid van 30km/u; hartslag netjes in zone 3 gehouden (aerobe zone).

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:23

Wauw, nou ben ik heel benieuwd waar jij woont!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:47

Lente schreef:
Wauw, nou ben ik heel benieuwd waar jij woont!

Dat was in een park in Bangkok; een van de weinige plekken waar je hier kan fietsen zonder dat je doodsangsten uitstaat met het verkeer.
(met GPS mee is het altijd leuk om achteraf de route te bekijken en de inspanning te analyseren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:50

Gaaf!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:50

Gaaf Enzino!

Ik heb vaak ook de gps van mijn telefoon aan staan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:52

Ik heb voor het hardlopen de runkeeper app en die gebruik ik ook voor het fietsen. :)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:39

De mooiste opmerking van vandaag.. Ik op mijn gewone fiets, over mooi asfalt, wind achter, tegen 30 km/uur... Wordt ingehaald door vader en zoon op racefiets, kon volgens hem al zo meefietsen;) dan mis ik toch wel een fiets waar je makkelijk op snelheid maakt. Fiets is namelijk lichtelijk onbetrouwbaar qua versnellingen en dat fietst niet altijd prettig. Maar heb echt genoten van het Gelderse landschap vandaag.

Maar wat een mooi door het park fiets rondje zag ik! Groot park zo te zien.