Romyv schreef:lenen heb ik geprobeerd, maar allemaal lastig lastig lastig! Heb er nu eentje op internet gezien voor 100 euro, maar moet ik dan ook nog zn triatlonpakje eronder doen?
Het lijkt me wel handig om er nog een trisuit (triathlonpakje) eronder aan te doen, want je zal je wetsuit toch uit moeten doen na het zwemmen. En dan kan je natuurlijk niet even de kleedkamer induiken want de tijd loopt gewoon door.
En een trisuit is zo strak/dun dat je nauwelijks zal merken dat je er een aan hebt onder je wetsuit.
Via marktplaats kopen lijkt me trouwens niet heel verstandig voor je eerste wetsuit want de pasvorm is erg belangrijk. Iets te groot en je krijgt "drag", iets te klein en het knelt af. Je kan het beste naar een speciaalzaak gaan en er enkele uitproberen.
En zoals je zelf al aangaf zijn er regels mbt wetsuitgebruik. Bij bepaalde temperaturen zijn ze verplicht, en bij hogere temperaturen verboden. Het is dus wel handig de watertemperaturen te checken voordat je maanden gaat trainen om erachter te komen dat je niet mag starten.
Zwemmen in de zee is trouwens niet zo heel lastig, al is het wel aan te raden dat even te oefenen (golven, zout water, moeilijk te bepalen waar je heen moet, etc). Je zal je zwemtechniek lichtelijk moeten aanpassen en je zal aan het idee moeten wennen (om je hartslag laag te houden).