Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bobomelo

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:24

goedemorgen!

klinkt heel erg goed Biieniie!!!
onthoud zulke dagen als het even weer wat minder met je gaat!
gewoon weer een les:
er zijn gewoon leuke dagen, en als je in een dip zit en je helemaal ellendig en rot voelt, je weet......dat duurt maar even, en de leuke dagen komen ook vanzelf weer!!!!

dus helemaal geweldig en top dat je er zo van genoten hebt!!!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:16

eindelijk even tijd gehad om bij te lezen.

aikon: ja ik heb dat ook dat ik zonder dieren niet kan leven. ik had al en kat, nu een hond erbij. Goed dat je met de pony geoefend hebt! Grappig hoe het paard erbij keek. ik valde er vroeger ook wel eens af en ik zag er meestal de humor wel van in. tja perfect zijn kan niet he.

Biennie: ik heb je verhaal gelezen. Ik herken er wel wat in. Mijn vader was vroeger ook helemaal anders. maar sinds de dood van zijn broer, toen was ik 13 is hij dus helemaal omgeslaan. ik vind het ook heel jammer dat hij nu zo niet meer is. mja je kan er niet veel aan veranderen zeker?
Super dat je werk hebt. en heel leuk dat het iets in de paarden is. wil ik ook heel graag doen!!!
Verder vind ik het super goed dat je eens voor jezelf kiest en dingen doet die jij leuk vind. en goed dat je zo'n leuke verjaardag gehad hebt, daar heb jij voor gezorgd.

maaike: echt super stom, frustrerend dat je met de hond niet gewoon doormocht. hopelijk kan je nu wel snel vertrekken!! weet je al wanneer? super dat jij dat kan jezelf prikken. brrr ik moet er niet aan denken!!!

ikbenellie: goed nieuws dat je eindelijk een therapie krijgt. Ben ook benieuwd nr wat het juist is! woendag ga ik ook vragen of er hier eigenlijk wel iets is van therapie in belgie!

bombomelo: jammer dat je hier niet je verhaal kan doen. erg vervelend al die meelezers hier... ik vraag me dan af of het zo intressant is om ons verhaal te lezen...

Pw: alles goed met jou? fijn weekend nog gehad?

Nu met mij gaat het beter, ben vrolijk door de hond. Heb gisteren eindelijk eens kunnen genieten van een dagje weg. Ik voel dat ik altijd geremd ben, en nu kon ik die remming een beetje loslaten. De hond is ook super lief en braaf, vind ik heel leuk. Nu straks komen men ouders wel en ze weten nog niet van de hond.. hopelijk zijn ze niet weer eens kwaad.. en wordt men stemming niet volledig omgedraaid door hen

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:07

charlot, misschien moet je je niet afvragen wat je ouders ervan vinden maar wat jij ervan vind? Jij voelt je er goed bij toch? Jij voelt je wat beter met je hondje erbij. Dat is belangrijk..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:18

Precies!
Ik kreeg van mijn ouders ook te horen waar ik aan begon met Droeffie. Want wie haalt er nou een 16 jarige hond uit het asiel. Maar man wat voelde het goed. Mijn leven, mijn keuze. Mijn vriend en ik stonden er samen achter en daar gaat het om. Jij moet gelukkig worden met de hond en volgens mij gaat dat helemaal goed komen!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:41

en daar gaat het om toch Pollewoppy!! heerlijk hoor, die hond boft met jullie!

@charlot
nou een paar intieme dingen kwak ik hier indd niet neer voor bepaalde meelezers.
heb 3 vriendinnen hier op bokt, weet niet of ze me nalezen, maar die mogen het best!(en die weten ook alles hoor!)
maar een bepaalde vriendin van paar jaar geleden.....nee die gun ik dit niet!!!!

dus vandaar dat mijn pb wel open staat!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:37

Heel simpel, met perro had ik het ook.. als 20-jarige.. wie neemt er nou een hond.. ja IK! Ondertussen woon is sinds gisteren weer bij mijn vader en die stond er niet om te springen. Maar hij weet dat ik alle zorg en kosten draag. Hij is immers van mij.
Ookal vond hij de keuze erg dom. Hij vind hem nu wel errug leuk ;)
Eerste indruk en idee zijn vaak erg negatief. Zo ook hier. Maar als ze het beestje eenmaal zien en kennen worden ze al wat losser :)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:37

hoi,
de reactie viel nog wel mee. alleen mijn pa had heel wat maar's. hond had het ook niet zo voor pa, stond er vaak voor te grommen. heeft ie nog bij niemand gedaan. Men pa staat ook wel met een dominante houding tegenover de hond, dus dat was niet goed. voor de rest deed ze heel aardig naar mijn ma en zus. na een tijdje ook nr men pa, al zag ik dat ze niet helemaal op haar gemak was met hem. ik trouwens ook niet met men pa..

Heb nu al elke dag met de hond 2-3 wandelingen gemaakt. En moet zeggen het begint mij beter te lukken. nu raak ik al gemakkelijk blokje om. Vind wel leuk, zo wordt ik ook terug wat actiever!

en super dat jullie ook "oudere" honden nemen!!!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:51

super dus!!!
lekker genieten van die beessies!
wil ook wel een hond, maar we hebben 2 katten, en 1 is wel heeeeel bang voor honden....

maar Biieniie, mss dat ik er over heen gelezen heb, maar het is nu uit met je vriend(daar was je toch mee opvakantie en toen ben jij eerder teruggekomen omdat je daar als loophondje moest dienen?(of ben ik in de war met de namen....)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:46

Het is niet echt uit. Maar wel even flink pauze. Ik realiseer me dat ik de afgelopen paar jaar mijn focus teveel gelegd heb op degene met wie ik ben. Ipv op werk en studie terwijl dat toch echt veel belangrijker is. En ik wil eerst weer even mijn leven in gaan richten zoals het zelf wil en er tevreden mee ben, daarna kan ik gaan kijken of een relatie met hem daar bij past.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:14

dus als ik het goed begrijp heb JIJ die beslissing gemaakt?
in elk geval klinkt dit heel verstandig!!
jij en je studie gaan voor!
(woonde je al samen met hem dan? geen idee hoe oud je bent eigenlijks hoor....)

edit
leeftijd al gevonden in je profiel!
en leuk leuk leuk paardje!
heb zelf ook jaren western gereden!

maar ben wel benieuwd of je nou samen woonde met je vriend!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:39

Sorry dat ik niet reageer op jullie. Voel me niet echt meer op m'n plek hier en dat ligt niet aan jullie, maar meer aan mijn eigen problematiek. Heb vandaag een gesprek gehad met mijn behandelaar over de diagnose. Kwam toch harder aan, ondanks dat het niet uit de lucht kwam vallen. Ben heel somber en verdrietig nu.

(Borderline en Ontwijkende Persoonlijkheidsstoornis)

Edit:
Ik blijf trouwens (voorlopig) wel meelezen. Als ik goede tips heb voor jullie, wil ik die namelijk nog wel graag met jullie delen. Vind de sfeer hier erg fijn, maar mijn problematiek past gewoon niet meer in het topic voor burnout / overspannen. Daar is het mee begonnen, maar het is slechts de druppel geweest. Ik zal alleen wat minder diep in gaan op mijn eigen stukje hier ;)
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 27-07-10 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:42

Ja we woonden ruim een jaar met hem samen en ik heb de beslissing genomen. Dat deden we al vrij snel en ik geloofde er toen ook echt in dat het helemaal goed zou komen.
Nu terugkijkend wilde ik dat misschien ook gewoon. Weg uit huis, onafhankelijk van mijn ouders. Mja, ik durf t niet te zeggen of dat het is geweest..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:31

@biieniie
Vind het dan nog knapper van jou dat je zelf die beslissing genomen hebt! wat de reden ook mag zijn dat je vrij snel bent gaan samenwonen, liefde maakt blind!

kies voor jezelf, en de rest komt vanzelf ook!

@pollewoppy
je hoeft om mij niet weg hoor!
ik ben dit topic ook maar gewoon tegengekomen, al was ik wel overspannen, overspannen van mezelf, met depressieve klachten, maar overspannen kan je dus worden van vele dingen! ik oa door mijn verleden die mij gemaakt heeft zoals ik nu ben!

en weet niet of er meer topics zijn hier op bokt waar jij je meer zal thuis voelen kwa jouw "ziektebeeld"
maar ik vind het allemaal 1 pot nat!
dat we gewoon even niet alles helemaal "fris en helder"hebben in ons hoofdje! maar dat we daar gelukkig allemaal aan werken!

ik vind je posts altijd wel fijn om te lezen, en mocht je denken dat jouw posts hier niet meer op zijn plaats/welkom zijn, dan wil ik je zeggen: vooral blijven posten hier!
denk dat iedereen ook geinteresseerd is jou, hoe het met JOU gaat en wat je doet enz enz enz

maar goed, dat is wat ik je even wou zeggen!

jij hoort hier toch gewoon thuis!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:35

Bedankt voor je lieve woorden...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:38

Vond ik ook!
Dus PW gewoon blijven komen!!!

Is t bij jullie ook zo aan t regenen?
En zijn er hier Mio Navigatie gebruikers?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:39

Mijn moeder had een Mio :j

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:06

graag gedaan PW!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 02:59

Ook ik ben Burn Out en ben daar niet blij mee, net als jullie dat ook niet zijn zo te lezen.

Achteraf was het natuurlijk een duidelijk verhaal, maar ja zo gaat het heel vaak heb ik begrepen.

Op advies van mijn bedrijfsarts, huisarts en zo nog wat beestjes, mag ik me nergens meer mee bemoeien wat ook maar enige energie zou kosten, oftewel ik kreeg enige weken geleden al de opdracht om me maar eens weer bezig te gaan houden met onze paarden maar dan alleen maar geheel voor mijzelf. Dat is wel verrekte moeilijk, we hebben nl. verschillende paarden en ik ben daardoor gewend om te denken in lijnen,ontwikkelingen etc.

Ik ben vergeten om voor mijzelf te denken en me af te vragen, waar heb ik plezier in. Gelukkig heb ik nog een heel fijn paard staan die de afgelopen tijd al heeft laten zien graag voor mij aan de slag te willen, mijn bedrijfsarts heeft mij nu opgedragen om de komende maanden maar eens bezig te zijn daarmee.

Mijn gevoel daarbij is nog wel heel dubbel, ik wordt betaald voor het bezig zijn met dit paard en dat klopt niet voor mijn gevoel, het kan toch niet zo zijn dat een werkgever mij betaald voor het gefrunnik met paarden? Als het over iemand anders ging zou ik zeggen, ja terug naar af etc, maar het gaat nu over mijzelf en dat is een ander verhaal. Blijkbaar ben ik wel erg goed in het meten met 2 maten.

Kortom, het is al met al best lastig, ik moet blijkbaar nog leren om anders te denken en te functioneren..

Ik weet niet of dat het volgende ook herkenbaar is voor jullie, ik bruis op momenten van energie en soms kan ik van het ene op het andere moment helemaal niets meer zijn, totaal weg en uitgeblust.

Daarlangs krijg ik van de bedrijfsarts te horen, ach daar zul jij nog regelmatig tegenaan lopen, leer er van en pak alles aan wat je daarbij helpt. Het kost blijkbaar wat tijd maar het is niet anders.

Ik werk bij Interpolis, ik heb een werkgever die echt achter zijn/haar personeel staat. De afgelopen jaren is dat voor mij al vaker gebleken maar bij deze blijkt dat wederom.

Wat zeur ik nu? een werkgever die meedenkt, een echtgenoot die meedenkt, alles in kannen en kruiken en toch vlot het nog niet.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:18

Pollewoppy heel veel sterkte.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:34

krackertje: Allereerst welkom!
Alles is niet in kannen en kruiken. Je hebt een burnout en zit zo te lezen nog midden in het acceptatieproces. Dat is een moeilijke fase, ik herken dat van mezelf in het begin. Daardoor voelt het zo dubbel, voor een ander zou je het wel weten zoals je zelf schrijft, maar voor jezelf voelt het niet goed.

Ik heb me ook lang schuldig gevoeld dat ik niet kon werken maar wel gewoon mijn salaris kreeg. Dat voelde gewoon zo niet-goed :n Het hoort erbij.

Probeer het over je heen te laten komen. Acceptatie is een proces, dat gaat niet van de ene op de andere dag. Geef jezelf de tijd.

Ik wil je als tip meegeven om ook gas terug te nemen op de momenten dat je je wel energiek voelt. Je energie is nog zo laag, dat je je energiek voelt, maar eigenlijk teer je op het beetje reserve dat je net weer hebt opgebouwd. Dat blijkt wel uit dat je je daarna weer helemaal uitgeblust voelt. Probeer daar wat meer balans in te krijgen, zodat je langzaam aan je reserves weer gaat aanvullen en weer steeds meer aan kan!

Sterkte!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:37

welkom!
en ik sluit me helemaal aan bij pollewoppy!
ik had dat ook hoor, was vooral bang van gelul van collegas van: nou, wel ziek thuis en toch paardrijden!

sterker nog, ik MOEST van mijn bazin blijven paardrijden, en van mijn arboarts ook!
ook al werd je daar moe van: je deed er ook positieve energie van op! en haalde je even uit huis! even een moment van ontspanning!

nu werk ik alweer bijna volledig, maar nu je het zo zegt, ik heb dat schuld gevoel indd gelukkig niet meer!

wees blij met zo'n werkgever en arbo arts! kan je veel aan hebben! ik heb echt heel veel aan mijn bazin en arbo arts gehad!

sterkte ermee!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:58

Welkom ook hier weg. Tjee, ik heb volgens mij toch echt de beroerdst mogelijke werkgever van allemaal. Ik ben nu zo goed als van hem af en kan weer ontspanner met mijn pony's aan de gang.

pwVan mij hoef je ook niet weg te blijven hoor, je hebt nu wel een nieuw "stempeltje" maar de burn out is mede verantwoordelijk.

Ik ben mijn rem ff kwijt. Ik ben te druk, heeft ook te maken met de hoeveelheid pijn waar ik mee loop. Loop ik letterlijk voor weg. :o Ik barst van energie, tot een uurtje of 8 's avonds, dan is de tank leeg. Vannacht lag ik de halve nacht wakker kon niet lekker liggen. Iets in de berekening van het uwv (wia uitkering) klopte volgens mij ergens niet. Ik heb de fout gevonden, werkgever heeft een fout aantal uren opgegeven. Weet niet of dit bewust is gedaan.

Gisteren was er een paarden masseuse bij onze stal en ze heeft ook even naar de rug van mijn oudste pony gekeken. Hij had een slag in zijn wervels toen ik hem net had en met trainen zag het er weer recht uit, maar wou het zeker weten dat zijn rug goed is. HIJ IS GOED *\o/* Kan zonder problemen verder met hem. Yes!

Ik begin een steeds grotere hekel te krijgen aan vliegen en naakt slakken. :( Heb de afgelopen 3 dagen steeds na een bui met emmertje (met water en veeeeeel zout }> ) slakken gaan "oogsten" Die krengen komen gezellig vanuit de tuin van de buren bij mij in mijn moestuin eten. Ik heb inmiddels 4 kilo naaktslak geoogst. := En nog vind ik van die krengen. -:(- Buren gevraagt of ze er wat aan willen doen :n dus, ze hebben er geen last van.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:19

mijn werkgever geeft geen woord meer gezegd nadat ik thuisbleef...
Ik ging ook gaan paardrijden maar kan dat jammer genoeg al vijf weken niet door mijn "leuke" gips.

Voor de slakken leg ik van dat ecologische slakkenkorrels bij de groenten, dan eten ze de korrels op, gaan ze terug naar hun hol en zijn ze dood. gemakkelijke oplossing.
vliegen heb ik geen last van ofwel eet de kat ze op, ofwel de hond. Gemakkelijk ;)

en pw, gewoon lekker hier ook schrijven!!

krackertje; zij blij dat je zo'n goede werkgever hebt!!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:23

Ik heb al 3 doosje van dat spul rond gestrooid, ze blijven komen.
De vliegen komen van de overburen, dat is een slagerij waar ze nog slachten. Met dit weer dus eeeeerrrrggggg veeeel vliegen.

Aardig van je baas dat hij nog niks heeft laten horen, lijkt die van mij wel :\

Begint het "onthand" zijn al wat te wennen?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:30

erg jammer van jullie bazen!
nou, dan weet je wat je kan doen als die bazen dit overkomt :P
en slakken, gats.....ik stapte gister ook in bult met van die naaktslakken, lijkt wel of ze allemaal omhoog komen na een bui regen! ik moest nl over een "gemaaid gras bultje"heen....had nog nooit eerder daar zooooveeeel slakken gezien! ieieieiie

@aikon
nou, hartstikke goed nieuws dus voor je paardje! kan je weer lekker aan de slag en fijn dat je dan gewoon weet dat ie helemaal "goed"is!