Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:47

Welkom! :D

Mijn schema van vandaag:
(Zit serieus effe niet lekker in m'n vel vandaag... mede doordat ik niets ben afgevallen de afgelopen weken, maar er zijn nog wel wat dingetjes die spelen, niet Bokt-waardig om te vermelden verder :o )

O: Brinta Wake Up
T: banaan
T: granenreep van de C1000
L: volkoren triangelbroodje (zo'n driehoek) met pesto, mozarella, tomaat en kip (wilde eerst voor de kroket gaan, troost-eten, maar deze zag er ook lekker uit)
T: zakje Keloggs Bites
A: aardappelen, broccoli en stukje vlees

Hoop dat ik puf heb om te gaan sporten... zo niet, dan niet.

Yell

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:06

Dank jullie dat ik welkom ben :))

Ik ga nu even het topic globaal doorlezen om jullie tactieken en vorderingen te bekijken :)

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:13

Ik heb nog best een aardig weekend gehad, gelukkig :) Ik was zondag op concours en heb geen eens een broodje hamburger of patat op terwijl het me wel verschillende keren is aangeboden :D
Weetje naast wie ik trouwens zat op de tribune.. NAAST BALKENDE! haha echt een hottie. :D <3

Vandaag:

O: kellogs special k cornflake's met magere yogurt
* 10 km fietsen
T: meergranen eierkoek
* 10 km fietsen
M: 1 vk gestampte muisje's en 2 geroosterde vk met vruchtenhagel
* 20 minuten met de hond lopen
T: appel, kiwi, snufje kaneel, eetlepel ongesuikerde muesli en een scheutje magere yogurt
A: wat sla, 3 stronkjes brocoli, maceroni met 1 tl pesto en een tartaartje. Toetje = klein bakje optimel kersen yogurt 0% vet.
* 6 km hardlopen
T: - (pot groene thee)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:13

Angela_ schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik de finish haalde. :D

Hier gaat het qua eten ook even wat minder, ik baal even van mijn lijf. Pijn is niet bevorderlijk voor gezond eten, dat merk ik wel. Om mijn eigen baal-gevoel weg te krijgen grijp ik ook naar troostvoedsel waarna ik me nog slechter voel.
Respect dus voor diegene die lichamelijk iets mankeren maar toch gezond proberen te eten.

Ik heb gisteren de 10km van de Marikenloop in Nijmegen uitgelopen. Ik heb mijn PR verbeterd, maar het had nog veel sneller gekund als ik niet was gevallen dankzij een erg lompe medeloopster. Ik heb hem uiteindelijk uit gelopen in 1.02 uur. Erg netjes, maar aangezien ik voor de val op een eindtijd zat van 50 minuten is dit wel erg zuur. Maar goed, na een bezoek aan de ehbo kon ik mijn loop vervolgen en zo heb ik hem toch uit kunnen lopen.

Vandaag doet alles pijn, en vooral mijn heup waar ik gisteren op gevallen ben. Ik heb heel geforceerd gelopen en nu heb ik echt overal pijn. Mijn ribben, mijn heupen, mijn benen en onderrug... Bah!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:33

@ Angela, ik lig dus nu inmiddels een dikke 4 weken op bedrust. En heb ook last van het eten uit verveling en troostvoedsel voor de pijn. Sterkte met jou pijn :(:)

Toch wil ik het vanaf vandaag gaan proberen
Dit is mijn eten van vandaag tot nu toe (nu komt straks het lastigste, de avondsnacks laten staan...)

O: 2x broodje met kaas en komkommer
L: Kom rijstepap + appel
T: plakje Indische cake
A: gekookte aardappels met een beetje jus, boontjes, gehaktbal half om

marinkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:35

Winxz_Bas wat is er schadelijk aan dan? *nieuwsgierig*
Ja misschien kan ik maar beter op mijn eten gaan letten en dan veel bewegen :D mag ik hier wel mee blijven lezen/ praten? :)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:39

Goed gedaan Angela! En balen van die val door een lompe trien :(

Ik ga donderdag puppies kijken :D

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:45

Yell ik heb ook de laatste tijd weer last van mijn rug.. ik weet niet hoe ernstig het bij jou is, maar rug pijn is zooo vervelend! Wat vervelend dat je ook al 4 weken rust hebt!

hahaha Lizzy waar was dat dan? :') 6 km hardlopen, doe je goed !!

Duke ik begrijp het helemaal.. ik heb nu ook even een dipje. ook omdat ik vanochtend veel meer woog dan normaal en gister ook zeer slecht heb gegeten! dan vergeet ik altijd hoe goed ik daarvoor bezig was en wil ik snaaien!
Wel goed van je triangel broodje, dat is toch veel lekkerder dan zo'n stukje vlees :D ...

Angela respect! dat je toch ondanks de pijn de Marikenloop hebt uitgelopen..! ik had me ook opgegeven, maar ik heb niet door gezet :o dus ik loop hem een ander keertje. balen van je dipje, en als je pijn hebt snap ik dat je naar troostvoedsel grijpt..
Maar denk.. :D na regen komt zonneschijn en denk aan de resultaten die je al behaalt hebt!

Nou.. toch maar even mijn schematje voor vandaag posten:
O: brinta met muesli
t: crackertjes droog
L: 2 vk boterhammen met tahin + honing
banaan
t: wat snoepjes
boterham met pindakaas
bakje cornflakes
A: lasagna, sla en schepje aardappelsalade
toetje: magere yoghurt met banaan, kiwi en appel!

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:55

Citaat:
hahaha Lizzy waar was dat dan? 6 km hardlopen, doe je goed !!

In woudeberg, manege Groenewoude.
Het NK carrousel was daar en zijn dochter reed ook mee in een carrousel groep.
Hij ziet er in het echt een stuk ouder uit maar wel als een normale vader, hij was de hele tijd foto's aan het maken.
Ik kijk nu anders naar hem als dat ik hem op tv zag. Eerst hate ik hem en nu vindt ik hem wel cool. :D

Ik vindt je schema nog geen eens zo heel slecht hoor Marije! van een handje snoepjes wordt je echt niet meteen een kilo zwaarder. Zolang je het maar niet de hele dag door doet en 7 dagen in de week.

Soms als ik bijvoorbeeld een avond heel slecht heb gegeten heb ik de volgende dag het gevoel dat mijn buik juist platter is.. Hebben jullie dat nooit? :)

Wat ik me ook afvraag.. Hoeveel caloriën verbrand je nou eigenlijk met fietsen/hardlopen?

Boefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:42

Om zaterdag eten wij altijd een gebakje.. ( ja lekker gezond )

Wat voor gebak kan ik dan het beste nemen?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:46

boefff, geen gebak? :') ik heb eerlijk gezegd geen verstand van gebak, buiten dat ik het verukkelijk vind! :9

haha wat grappig Lizzy!
ehm ik verbrand zo'n 10 calorieen per minuut op de crosstrainer. het is wel per persoon verschillend, ook de intensiteit van de activiteit..

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:50

weet je wat voor gebak je kan eten.. stond in Sonja :D
Een eierkoek, daarover heen klein beetje magere slagroom (zelf gemaakt) en verse aardbeien :D

Wat leuk Lizzy!

En welkom Yell

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:10

Mag ik me ook melden hier? :)

Ik ben Laura, ben sinds oktober 2009 toch echt langzaamaan wat aangekomen. Nu ben ik het zat, ik voel me niet meer prettig bij mijn gewicht en lichaam. Al enkele weken eet ik gezond, snaai niet, probeer wat meer te bewegen enz. Maar tot afgelopen weekend ben ik nooit op de weegschaal gaan staan en in de weekenden ga ik telkens de mist in. Toen ik afgelopen weekend op de weegschaal ging staan, schrok ik toch wel even. Zo zwaar ben ik nog nooit geweest!

Nu wil ik voor mijn verjaardag (15 juni) toch wel 5 kg kwijt zijn. Denken jullie dat, dat haalbaar is in 4 weken? En een beetje virtuele steun is altijd fijn ;)

Mijn schema voor vandaag:

O: 2 witte boterhammen met pindakaas
T: 1 Snelle Jelle
L: 1 croissant met 20+ kaas en 1 volkoren boterham met pure hagelslag
T: 1 Snelle Jelle
A: 1 punt quiche, bakje rauwkost
*45 minuten Zumba*
T: niks (groene thee)

Ik vul ook elke dag de eetmeter van voedingswijzer in en zag vandaag dat de meeste calorieen van het witte brood, de Snelle Jelle en de quiche komen. Normaal gesproken eet ik volkoren brood, maar dat had ik vanochtend niet in huis... En in plaats van de Snelle Jelle kan ik beter fruit o.i.d. eten denk ik.
Nu ga ik eens even het topic doorlezen!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:15

@Judi - dank je :)

@Marije - Bij mij is het redelijk ernstig, heb slijtage op de onderste 3 tussenwerfels en een hernia. Verwacht is nog 8 weken voor ik weer normaal kan functioneren.

@Laura - ik ben ook net nieuw, ook welkom :) Best een goed schema! Hoeveel calorieën zitten er eigenlijk in die snelle jelle's?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:15

_Lizzy_ schreef:
Wat ik me ook afvraag.. Hoeveel caloriën verbrand je nou eigenlijk met fietsen/hardlopen?

Misschien droom je dan dat je een heeeeeeeele dikke buik hebt gekregen en valt het toch mee als je wakker word.. :D

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:19

@ Yell, dankje! In zo'n snelle Jelle zit ongeveer 140 kcal. Terwijl bijvoorbeeld in een eierkoek 90 kcal zitten. Nou heb ik een lichamelijk actieve baan (verpleegkundige in de psychiatrie) dus ik heb ook wel iets stevigs nodig tussendoor. Maar iets van fruit ofzo kan natuurlijk ook.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:27

shantal schreef:
Anna-Jelly schreef:
Wat is likkepot??

een soort van pate vanm varkensvlees
)

Dat klinkt echt heel vies likkepot! Is het gezond?

Duke schreef:
Gisterochtend woog ik weer bijna wat ik 1,5 week geleden ook woog. Vanochtend dus weer meer... -O- Ik moet die weegschaal het raam uitgooien. Ik kan het niet laten om me te wegen en dat te hopen dat ik toch weer ben afgevallen en iedere keer valt het weer tegen. Ben dus de afgelopen 3 weken niks, komma, nada afgevallen. -O-

Pff kun je hem niet ergens anders neerleggen :(:) ? en je bij de sportschool oid gaan wegen 1 keer in de week? Dan is de lat al iets om hoger om te gaan wegen :)

Marije__ schreef:
Brrrr ik ben bang dat het weer de verkeerde 'slechte' kant opgaat als ik zo door ga.

Gister avond beschamend slecht gegeten.
vandaag wel oke, maar ik eet ook veel snoepjes tussendoor.. en die moet ik juist laten liggen! maar ik heb gruwelijk veel huiswerk en daarvan heb ik stress = niet kunnen sporten want heb geen tijd en = meer eten grrrrrrrrr

oke moest het even kwijt :D

Van huiswerk ga ik ook altijd zooo veel eten! Pff daar krijg je lekkere trek van he :P dan is het echt inhouden!

Winxz_Bas schreef:
Marinkaa: ik vind 14 wel een beetje jong voor een dieet.. :o
let liever gewoon een beetje op dat je niet meer dan 2x per dag een ongezond tussendoortje eetn, en niet elke dag patat eten. en om de dag een extra rondje met de hond wandelen?
op jou leeftijd vind ik het erg schadelijk!

Vind ik ook een erg jonge leeftijd!

marinkaa_ schreef:
Winxz_Bas wat is er schadelijk aan dan? *nieuwsgierig*
Ja misschien kan ik maar beter op mijn eten gaan letten en dan veel bewegen :D mag ik hier wel mee blijven lezen/ praten? :)

Van mij mag je, maar Sonja Bakker is voor iemand van 14 echt veeeel te streng vind ik!

Boefff schreef:
Om zaterdag eten wij altijd een gebakje.. ( ja lekker gezond )

Wat voor gebak kan ik dan het beste nemen?

Appeltaartje? Leek mij het meest logische :P

Laura1589 schreef:
Ik vul ook elke dag de eetmeter van voedingswijzer in en zag vandaag dat de meeste calorieen van het witte brood, de Snelle Jelle en de quiche komen. Normaal gesproken eet ik volkoren brood, maar dat had ik vanochtend niet in huis... En in plaats van de Snelle Jelle kan ik beter fruit o.i.d. eten denk ik.
Nu ga ik eens even het topic doorlezen!

Je hebt ook van Albert Heijn (en vast ook van andere merken) ontbijtkoekrepen van 33% minder suiker.
In zo'n reep zit maar 125 cal en vult errruuug goed!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:27

Laura1589 schreef:
@ Yell, dankje! In zo'n snelle Jelle zit ongeveer 140 kcal. Terwijl bijvoorbeeld in een eierkoek 90 kcal zitten. Nou heb ik een lichamelijk actieve baan (verpleegkundige in de psychiatrie) dus ik heb ook wel iets stevigs nodig tussendoor. Maar iets van fruit ofzo kan natuurlijk ook.

In een snelle Jelle zitten er toch veel meer?
Haha dacht ik een goede tip te geven.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:30

mijn dagje vandaag:
O: twee boterhammen met appelstroop
T: Snack A Jack en glas melk
M: Twee boterhammen met kipfilet
T: ontbijtkoekreep minder suiker
A: tomatensoep met verse tomaten en stokbrood met kruidenboter
T: schaaltje yoghurt met aarbeien

Heb vandaag een 1 uur en 45 minuten gesport in de sportschool * trots!! Ik heb al zo'n 4 a 5 maanden geen stap meer daarbinnen gezet.
En ik kon gewoon een halfuur op de loopband met 8 km per uur haha :D Rende mijn vriendinnen die 2 a 3 keer per week gaan er zo uit!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:31

@ Elmira: Ik had in totaal 280 kcal voor die 2 Snelle Jelles, dus omgerekend is dat 140 kcal per ding. Nou eet ik geen echte Snelle Jelles, maar gewoon van die repen van huismerk van de Boni. Maargoed, die kent de Eetmeter niet :P In ieder geval, lijkt het me goed om dat door iets anders te vervangen, een appel ofzo, dat vult ook goed.
Laatst bijgewerkt door Laura1589 op 17-05-10 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:32

Laura1589 schreef:
@ Elmira: Ik had in totaal 280 kcal voor die 2 Snelle Jelles, dus omgerekend is dat 240 kcal per ding. Nou eet ik geen echte Snelle Jelles, maar gewoon van die repen van huismerk van de Boni. Maargoed, die kent de Eetmeter niet :P In ieder geval, lijkt het me goed om dat door iets anders te vervangen, een appel ofzo, dat vult ook goed.

Ik vind dus een appel echt niet goed vullen :D maar dat is natuurlijk persoonlijk!
Voor de lekkere trek misschien cup a soup Kip? Dat is maar 40 cal per beker en vult erg goed vind ik zelf :j

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:34

Ik heb me daarnet trouwens gewogen, had batterijen gekocht bij de Hema (:') ) en woog 61.8 kilo!!!!
-2.2 dus *\o/* het gaat niet snel, maar dat vind ik niet erg :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:36

Ik kom me ook weer eens aanmelden...... tijdje het afvallen laten zitten. Sinds een maand ben ik voor pijnbestrijding bij de acupunctuur en deze helpt me ook met afvallen.
Ben nu sinds vorig jaar eindelijk 10 kilo kwijt, waarvan 5 met hulp van de acunpunctuur. Deze is wel van mening dat ik A een hele trage stofwisseling heb, extremer dan menig ander en B ik heel veel vocht vast hou...... Maar het is wel leuk dat ik nu eindelijk een beetje aan het afvallen ben *D

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:38

Dat helpt natuurlijk niet echt mee trage stofwisseling en vocht vasthouden :=

Mag ik vragen hoe afvallen met acupunctuur in zijn werk gaat? Kan me er geen voorstelling bij maken.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:38

@angela: respect ik doe het je niet na!!!!

Vandaag weer heel de dag gelopen op het werk en vanavond gesport bij de fysio! Dadelijk nog strijken en dan lui op de bank!