Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:09

Blue_Eyes schreef:
mick75 schreef:
Zolang dat zich in mijn lichaam bevind beslis ik daarover en dat is mijn recht.

Dat is je wettelijk recht - in Nederland - en daarmee is het blijkbaar ook ethisch verantwoord. Daar ben ik het niet me eens, ik vind het niet ethisch verantwoord.

geheel mee eens Blue!!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:12

Echwel schreef:
Als men zich niet laat steriliseren omdat men zich niet in een gezond lijf wil laten snijden, vraag ik mij af Misschien dat jij enkele mensen hier persoonlijk kent, maar hoe weet jij anders of ze roken?
En wat al is verteld, steriliseren is iets wat de doktoren óók niet zomaar even doen. Daar zit geen week bedenktijd op. Ze doen het gewoon niet. Wat in een ander topic al gezegd werd, ben je zwanger feliciteren ze je voor iets wat je hele leven veranderd en waar je ook spijt van kunt krijgen na enkele jaren. Steriliseren doen ze niet, want je kan er wel eens spijt van gaan krijgen. Hoe raar kan het zijn.
waarom ze met dat gezonde lijf wel roken??

Misschien dat jij enkele mensen hier persoonlijk kent, maar hoe weet jij anders of ze roken?
En wat al is verteld, steriliseren is iets wat de doktoren óók niet zomaar even doen. Daar zit geen week bedenktijd op. Ze doen het gewoon niet. Wat in een ander topic al gezegd werd, ben je zwanger feliciteren ze je voor iets wat je hele leven veranderd en waar je ook spijt van kunt krijgen na enkele jaren. Steriliseren doen ze niet, want je kan er wel eens spijt van gaan krijgen. Hoe raar kan het zijn.
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 06-03-10 17:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:13

superwoman schreef:
Adil18 schreef:
En je kunt geen foute keuze maken? ;)

Dat kan idd, maar ik vind 2 foute keuze's een beetje teveel van het goede als je écht geen kinderen wilt.
Ik snap gewon niet dat als je geen kinderen wilt, je niet zorgt voor bescherming (voor of achteraf) zodat je niet zwanger kán worden.

En over je voorbeeld, bel je huisarts, die mag niks zeggen en anders haal het in een andere stad....

Jammer dat je mijn toelichting negeert...ik denk dat het veel makkelijker zou zijn wanneer mensen niet zo gigantisch snel zouden oordelen...Dan was er ook niet zoveel schaamte...

Maar nee, we kunnen het niet laten en moeten overal meteen weer een stempel op drukken....

Jij vind het teveel van het goede, ik zeg dat het kan gebeuren. Dat het niet de slimste zet is, daar kan ik inkomen, maar dat wil niet zeggen dat het helemaal niet voor mag komen....

Nogmaals, verantwoording nemen voor je eigen gedrag betekent niet dat je ten alle tijden foutloos moet en kunt handelen.... :n En daarvoor zouden mensen dan een leven lang moeten boeten? Voor een niet-foutloos momentje in je leven? Nee, dat zie ik niet in...

mick75

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:14

Ik vind eigenlijk abortus ook een vorm van het nemen van je verantwoordelijkheid...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:14

djuno schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dat is je wettelijk recht - in Nederland - en daarmee is het blijkbaar ook ethisch verantwoord. Daar ben ik het niet me eens, ik vind het niet ethisch verantwoord.

geheel mee eens Blue!!

Is het etisch verantwoord een kind ter wereld laten komen wat absoluut ongewenst is? :)*

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:15

mick75 schreef:
Ik vind eigenlijk abortus ook een vorm van het nemen van je verantwoordelijkheid...

Ik dus ook!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:23

Ik wil die zin best toelichten hoor.
Als je zo tegen kinderen bent zul je idd geen goede ouder zijn, vraag ik mij echter wel af of je van voorzieningen die door andermans kinderen later opbgebracht moeten worden wel gebruik gaat maken..
Daarbij vind ik het helemaal raar dat verzekeringen zulke late abortussen en de eventuele gevolgen daarvan vergoeden, miss is het idd beter om gewoon de bevalling dan op te wekken..
Schiet mij door het hoofd wie mooi wil zijn/blijven moet pijn lijden

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:24

Adil18 schreef:
mick75 schreef:

Ik dus ook!

Dan heb je dus ook de verantwoording om dit voor de 12de week te doen...
Daarna heb je ook met anderen te maken

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:27

Echwel schreef:
Als je zo tegen kinderen bent zul je idd geen goede ouder zijn, vraag ik mij echter wel af of je van voorzieningen die door andermans kinderen later opbgebracht moeten worden wel gebruik gaat maken..
Daarbij vind ik het helemaal raar dat verzekeringen zulke late abortussen en de eventuele gevolgen daarvan vergoeden, miss is het idd beter om gewoon de bevalling dan op te wekken..

Wie zegt dat we geen goede ouder zouden zijn? Dat weet niemand....Ik weet alleen dat ik liever geen ouder ben :Y) Er zijn wel meer mensen geen goede ouder, en die krijgen toch gewoon kinderen...

Citaat:
vraag ik mij echter wel af of je van voorzieningen die door andermans kinderen later opbgebracht moeten worden wel gebruik gaat maken..

Wat bedoel je daarmee?

Waarom is het raar dat zoiets vergoed wordt, dat snap ik dan weer niet?
Laatst bijgewerkt door Adil op 06-03-10 17:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:27

Je kunt toch moeilijk maar voor kinderen gaan kiezen, omdat je later misschien weleens gebruik moet gaan maken van voorzieningen? Daarnaast vergoeden de verzekeringen de abortus niet, maar de AWBZ. Klein verschil.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:28

Echwel schreef:
Dan heb je dus ook de verantwoording om dit voor de 12de week te doen...
Daarna heb je ook met anderen te maken

Euh, dat vind jij, de Nederlandse wet godzijdank niet :D

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:28

Die mening deel ik dus niet. Voor mij is kind pas kind als het geboren is en levensvatbaar, geen seconde eerder. Vind het dus totaal geen ethisch probleem.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:29

Echwel schreef:

Gaat het nog wel met je? Wat een lompe uitspraken zeg.
Ik draai nu ook op voor de vernielingen die de kinderen van andere doen. Mag ik daar dan ook mee stoppen, met terug werkende kracht graag. Ook de vervuilende luiers kunnen vervangen door katoenen.
En de zwangerschapsverlof betaal ik ook. Ook de kinderbijslag betaal ik mee, laten we daar maar als eerste mee gaan stoppen nu. Met andere woorden, heb je door wat voor rare dingen je schrijft? Wat verbittert zeg.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:29

superwoman schreef:
Adil18 schreef:
Sorry hoor, maar als jij mij een mens voor kunt stellen die ten alle tijden verantwoordelijk handelt en nog nooit een fout heeft gemaakt in zijn hele leven...Be my guest...!

Ik vind zwanger worden niet echt onder een foutje vallen...
Eerst moet je onbeschermde sex hebben - dát kan een foutje zijn denk ik, maar daarna geen Morning after halen vind ik geen foutje meer...

En wat áls de morning after ook niet helpt? Bedoel, een morning after helpt ook niet altijd.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:32

mick75 schreef:

Helemaal mee eens!

Mits je het niet gaat zien als een soort antieconceptie

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:33

mick75 schreef:

Dat klopt en het is maar goed dat dat recht bestaat.

Wat jammer is, is dat dit recht in de ogen van sommigen een vrijbrief is om onzorgvuldig te zijn want je kunt altijd nog laten aborteren. En aangezien abortus ook probleemloos wordt uitgevoerd bij mensen die weten dat ze onzorgvuldig zijn geweest en te laks zijn geweest om direct in te grijpen heb ik daar een probleem mee. Want door die lakse mensen gaat mijn premie straks weer omhoog. Da's de andere kant van het verhaal.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:34

maikeltje schreef:
mick75 schreef:

Wat jammer is, is dat dit recht in de ogen van sommigen een vrijbrief is om onzorgvuldig te zijn want je kunt altijd nog laten aborteren. En aangezien abortus ook probleemloos wordt uitgevoerd bij mensen die weten dat ze onzorgvuldig zijn geweest en te laks zijn geweest om direct in te grijpen heb ik daar een probleem mee. Want door die lakse mensen gaat mijn premie straks weer omhoog. Da's de andere kant van het verhaal.

Hoe weet je dat, dat dikgedrukte...Of hoe denk je dat te weten?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:35

maikeltje schreef:
mick75 schreef:

Onzorgvuldig weet je nooit, dat vertellen de meeste niet, dus dat is een eigen gedachte.
Door mensen die perse kinderen willen gaat de premie net zo goed omhoog. Dan moeten we eerlijk blijven en overal de natuur zijn ding laten doen. Geen abortus meer, maar ook geen behandelingen om zwanger te kunnen raken. En dan zijn er 2 partijen ongelukkig.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:39

mick75 schreef:
Wat is er toch het probleem mee dat IK bepaal wat er met mijn lichaam gebeurt, wanneer, hoe en waar? Als IK abortus wil laten plegen is dat niemands probleem, niemand heeft er last van. Ik dwing niemand een abortus te ondergaan en word doodmoe van al die moraalridders.

Ohhh dat is zo. Stel dat jij zwanger zou raken en vanwege schaamte o.i.d. er mee door zou blijven lopen tot bijv. 18 weken en dan pas abortus zou laten plegen, doe je wettelijks niets strafbaars. Niemand die jou wat kan maken. Alleen wilt het niet zeggen dat ik het eens ben met jou keuze.

Ik ben niet tegen abortus. Ik vind abortus heel erg, omdat je in mijn ogen (en zeer zeker na 12 weken) echt een kindje doodt en weg laten halen. MAAR erger vind ik als iemand die absoluut geen kinderen wilt verplicht zou worden het kind te houden en het geen toekomst kan en/of wil bieden. Ik vind dan ook dat ze veel meer aandacht moeten besteden aan onderwerpen als anti-conceptie, ongewenste zwangerschappen, abortus e.d. En hopelijk komt er nog eens middel op de markt dat 100% garantie biedt tegen zwangerschappen, maar waarbij je kinderwens niet gelijk van tafel wordt geveegd mocht je die later wel krijgen.

Jij wordt moe van alle ''moraalridders'' om maar even iedereen in hokjes te plaatsen. Iedereen heeft recht op zijn mening, anders kun je toch beter niet in zo'n topic als deze meepraten.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 06-03-10 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:41

Ik schrijf geen rare dingen, als je zo laat een abortus laat uitvoeren ben je anti-kind, die kinderen zijn nodig om later ons land op de been te houden, komen er geen kinderen kun je als oud mens nergens op bouwen...
Kinderbijslag mag best afgeschaft worden hoor wat mij betreft, net als dat lange zwangerschapsverlof, ik kom uit de tijd dat je maximaal 10 weken had en dat ging ook prima.
Voor de vernielingen die kinderen aanrichten hoor je je te verzekeren, ook die verantwoording heb ik altijd genomen.
Ik ben het er alleen niet mee ens dat ik moet meebetalen aan abortussen die zo laat worden uitgevoerd...dit druist tegen alles in waar ik in geloof wat het menselijk leven betreft..
Dus tot 12 weken vergoeding prima, daana meot degeen zelf de verantwoording dus ook financieel maar nemen.
Net als bij bevallingen die worden ook niet vergoed, tenzij op medische-indicatie

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:41

Iedereen gaat er maar vanuit dat mensen al lang weten dat ze zwanger zijn, maar het gewoon maar laten zitten tot het laatste moment. Waarom bestaan er dan zoveel verhalen van mensen die het echt niet eerder wisten. Ook bij mensen met een kinderwens, dus die dan daarna gewoon blij zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:42

_sparta_ schreef:
Iedereen gaat er maar vanuit dat mensen al lang weten dat ze zwanger zijn, maar het gewoon maar laten zitten tot het laatste moment. Waarom bestaan er dan zoveel verhalen van mensen die het echt niet eerder wisten. Ook bij mensen met een kinderwens, dus die dan daarna gewoon blij zijn.

Die mensen zullen er altijd zijn. Ook mensen die er pas na de 24 weken achterkomen. Maar dat percentage is gewoon erg laag.

Kaka

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:44

Net als het percentage kinderen die niet met een medische reden na de 20e week geaborteerd worden...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:44

Adil18 schreef:
maikeltje schreef:

Hoe weet je dat, dat dikgedrukte...Of hoe denk je dat te weten?

Lees dit topic maar eens door, de "argumenten" om maar niet zorgvuldig te hoeven handelen vliegen je om de oren.
Verder kun je via google ook verhalen genoeg gevonden krijgen.

@Sparta: als je mijn berichten gelezen hebt dan weet je dat ik niet tegen abortus ben, wel tegen een lakse houding tov seks en ongewenst zwanger raken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:45

Delphi schreef:
Ik ben niet tegen abortus. Ik vind abortus heel erg, omdat je in mijn ogen (en zeer zeker na 12 weken) echt een kindje doodt en weg laten halen. MAAR erger vind ik als iemand die absoluut geen kinderen wilt verplicht zou worden het kind te houden en het geen toekomst kan en/of wil bieden..

Daarom laten adopteren dooor mensen die wel graag een kind willen..
9 van de 10 Nederlanders zijn vreselijk anti-buitenlander (gezien sommige topics hier op bokt,aarbij ik niet iedereen over 1 kam wil scheren), maar met adoptie moet je wel naar landen waar mensen het financieel minder hebben, juist doordat er geen Nederlandse adoptie-kinderen meer zijn