Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WowAmigo schreef:7/8 voedingen en zij vind dat niet normaal? Rare deskundige!
Kijk eens op http://www.borstvoedingsforum.nl, daar kan je op al je vragen antwoord krijgen. (Namelijk dat alles normaal is) Mijn oudste zat lang op 9 voedingen ofzo, niet op de teller kijken als verder alles goed gaat hoor!
Dat kreunen dat ken ik, hebben mijn beide meisjes gedaan, ik werd er wakker van, vooral in de vroege ochtend. Bij de jongste ben ik er mee naar de osteopaat geweest, ze had spanning op de buik en nek van de bavelling, tijdens de behandeling kreeg ze enorme poepluier en na een paar behandelingen (2 ofzo) was het over.
WowAmigo schreef:Ja, dat ben ik ook wel met je eens hoor, maar in jou geval liep er dus iets niet goed! Dus dan is ingrijpen wel goed, maar om zomaar op het aantal te zeggen "dat is veel" vind ik gewoon van het geval afhangen.
En dan zat jij ook op meer voedingen dan 7/8 natuurlijk!
WowAmigo schreef:Ja, dat ben ik ook wel met je eens hoor, maar in jou geval liep er dus iets niet goed! Dus dan is ingrijpen wel goed, maar om zomaar op het aantal te zeggen "dat is veel" vind ik gewoon van het geval afhangen.
En dan zat jij ook op meer voedingen dan 7/8 natuurlijk!
Boya schreef:Ik word dus ook echt gek van dat op behoefte BV geven, je bent er de hele dag druk mee en ik heb amper tijd om zelf even onder de douche te gaan staan.
Heb nu even een tussenoplossing in de hoop wat regelmaat te krijgen. Ik kolf 6x per dag en geef haar voeding met de fles (BV). Dan zie ik daadwerkelijk wat ze drinkt en het blijkt dus dat ze heel vaak kleine beetjes drinkt. Nu zorg ik ervoor dat ze 1x per 4 uur (of als ze blijft slapen langer) een volledige voeding krijgt en als ze tussendoor komt dan mag ze nog even aan de borst. Ze huilt wel heel veel, maar eerst dacht ik dus dat ze honger had, maar nu ben ik er steeds meer van overtuigd dat ze gewoon een zuigbehoefte heeft. Dit omdat ze als ze huilt en ik leg haar aan, maar 4 of 5 x sabbelt en dan slaapt. Leg ik haar dan weer in 't bedje, dan komt ze bijv. na een half uur weer. Af en toe vindt ze haar handje/vingertje whatever en dan sopt ze daar op. Een speentje is ze nog niet zo van overtuigd.
Aan m'n borstvoeding op zich ligt het niet want ze komt genoeg aan, maar een beetje tijd om ook zelf wat te doen vind ik wel belangrijk. Vandaar dat we 't zo even proberen.
benangelique schreef:is er ook iemand van jullie die pas op het moment direct na de geboorte de definitieve keuze voor bv heeft gemaakt?
trisca schreef:Begrijp ik goed dat je dochter nu exact 1 maand is?? En je verwacht al ritme?