Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:42

Als er een behandelaar voor me is gevonden mag ze nog wel de overdracht doen, anders kan het niet omdat ze dan al weg is.

;(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:00

CIV: Ik kan me je spanningen wel voorstellen. Zeker met jullie nieuwe hond. Ik vind het wel goed dat je zo reeel blijft kijken naar hoe het voor jou hond is en of die er wel plezier aan heeft. Logisch dat je gehoopt had dat het wat makkelijker zou gaan. Hopelijk komt het nog.

Ik ben vandaag even bezig geweest in huis. Ik probeer 1 ding tegelijk te doen en niet teveel op 1 dag. Dat geeft me een goed gevoel. Ik had de lat dus vandaag ook niet te hoog gelegd ;)

Angela: Wat rot dat je behandelaar ontslagen is. Ik weet uit ervaring hoe het is om van behandelaar te moeten switchen. Bij mij is het uiteindelijk goed uitgepakt. Ik hoop dat dat voor jou ook zo zal zijn. Probeer er op aan te sturen dat je een kennismakingsgesprek krijgt met je nieuwe behandelaar én je oude behandelaar. Dat maakt het misschien voor jou wat makkelijker. En tot die tijd moet je echt proberen er niet teveel over in te zitten. Het is rot, maar je bent al zoveel sterker geworden dat je deze tegenslag ook aan kunt. Al voelt het nu niet zo. Wanneer hoor je meer? Dikke knuffel in ieder geval, want dit is wel even flink balen! :(:)

Hoe was je gesprek verder?
Heeft ze je nog tips kunnen geven over de daginvulling, waar je naar wilde vragen?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:09

Angela, hoop dat ze snel een passende vervanger zullen vinden. Is het gesprek wel goed verlopen?

PW, hoe is het nu thuis, alweer wat rustiger? Hoe gaat het slapen? Goed dat je het zo kunt plannen.

Hier gaat het wel, de spanningen zijn iets minder maar ik zie er heel erg tegenop om morgen naar mn werk te rijden, het is erg slecht hier. Zelfs mn vriend zei dat het niet te doen was en die is toch vanavond nog een rondje gaan doen. Even kijken hoe het morgenochtend zal zijn.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:44

JEETJE MINA... nou ik heb andere medicijnen, sjonge wat een bizarre troep is dat toch zeg. Ik heb Sertraline gekregen en heb gisteren avond met het eten een halve genomen en ben super wappie en krijg opvliegers bah. Maar goed, daar moet ik even doorheen.

@CIV Die foto is idd op een andere achtergrond geplakt, omdat hij in de binnenbak genomen is en een lelijke achtergrond had.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:07

CIV: Ben benieuwd hoe het rijden naar het werk je is vergaan. Hier zijn de dreven en de grote wegen wel schoon dus valt het mee. Hopelijk bij jullie ook. Gelukkig waren je spanningen wat minder, hopelijk blijft dat zo ;)

Flugeltje: Dat is het nadeel van de antidepressiva, de bijwerkingen. Hopelijk zijn de bijwerkingen tijdelijk en ga je snel het effect merken van je medicijnen. Hier moet je inderdaad even doorheen. Als het te erg blijft wel even overleggen met je huisarts hoor!

Ik voel me niet lekker vandaag. Ben onrustig en voel me nerveus. Ik weet niet zo goed waarom. Misschien wel voor de afspraken die ik de komende dagen heb staan. Morgen naar de haptonoom en daarna een 3-gesprek met mijn behandelaar en begeleider en donderdag dan het gesprek met mijn behandelaar en mijn vriend. Bah, zie er tegen op, weet ook niet zo goed wat er morgen bij de hapto en in het 3-gesprek aan de orde komt. Ben bang dat ze van mij verwachten dat ik weer met een onderwerp kom, maar dat weet ik gewoon even niet. Zucht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:45

Hallo

Ik voel me ook erg klote vandaag, sorry voor mijn woordkeus maar ik kan er niks anders van maken. Ik heb amper geslapen vannacht, en heb tot net in bed gelegen. Ik kan me nergens toe zetten. Ik zou eigenlijk naar de paarden gaan vandaag, maar Garuna en ik krijgen toch alleen maar ruzie als ik er nu heen ga met mijn rot stemming. Dus ik blijf maar lekker thuis, morgen weer een dagje.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:50

Lekker kalm aan en probeer het te accepteren dat het vandaag even zo is. (Deze woorden kreeg ik vandaag van mijn begeleider ;) ) Het geeft niks dat je tot laat in je bed gelegen hebt, zeker na een rotnacht. Komt het ook door je gesprek van gisteren? Sterkte meid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:53

Het komt echt door gisteren. Gelukkig heb ik het wel van me af kunnen schrijven, dus de heftige emotie erachter is weg.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:59

Het is gewoon de onzekerheid waar je nu in zit. Het vertrouwde gaat wegvallen en je moet nog maar afwachten wat je er voor in de plaats krijgt. En je hebt er zelf gewoon totaal geen invloed op, want je behandelaar heb je helaas niet voor het uitkiezen...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:44

Dat is niet zo'n geslaagde dag CIV. Kan me voorstellen dat je morgen niet gaat als het weer zo slecht is op de weg. Wat rot dat de honden ruzie gehad hebben. Was je vriend erbij toen het gebeurde? Hebben ze niks allebei? Pak de rustmomenten waar het kan en als stal je teveel spanning geeft zou ik het overslaan. Denk aan jezelf!

Ik ben vanmiddag op mijn oude werk geweest. Het was een hele stap, maar het was wel even leuk. Heb een paar lieve oude collega's gezien. Heb gewoon eerlijk gezegd dat ik nog niet aan het werk ben en vooral hard aan mezelf werk momenteel. Niemand vond het raar.

Verder blijf ik me gespannen en neerslachtig voelen. Hoop dat de haptonoom me goed doet morgen, maar ik zie er als een berg tegen op. Jammer genoeg kan ik morgen niet naar de paarden vanwege al mijn afspraken. Zaterdag ook niet, want dat komt er een goede vriendin van me. Daar heb ik wel zin in. Hoop dat ik genoeg gespreksstof heb, dat blijft altijd één van mijn angsten..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:48

Ik wil trouwens yoga gaan doen. Daar heb ik al eens eerder aan zitten denken, maar het is er nooit echt van gekomen. Wel eens opgegeven voor een cursus, maar op het laatste moment afgebeld. Nu gieren de twijfels ook al door mijn hoofd. Ik o.a. daarover een topic geopend. Voor de geïnteresseerden:

Pollewoppy @ [MW] Vermijding (bij angsten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:02

PW: Ik ben ontzettend trots op je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:21

CIV: blijf lekker veilig thuis, als je straks weken in de kreukels ligt hebben ze ook niks aan je en kan je nog veel langer niet naar je paardje. Kies voor jezelf...
Jammer dat het niet zo lekker loopt tussen de hondjes..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:30

Dank je Angela, vermoed dat je gelijk hebt. Zo maar het dekentje op de ruit en lekker op de bank hangen, nieuwe kalender invullen. Hoe voel jij je nu?

Zag je topic, goed PW dat je het ook via die weg probeert. Hoop dat jij er ook wat aan zult hebben en wie weet heb ik er ook nog iets aan, heb ook wel wat last van angsten dus wie weet. Weet nu nog even niet goed wat ik toe kan voegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:36

Ik voel me nog behoorlijk rot eigenlijk..

Maar.. ik heb misschien wel een leuk nieuwtje. 11-11-2011 willen Pascal en ik gaan trouwen. Hij heeft me nog niet officieel gevraagd, maar de datum staat wel vast. Ik ben nu een beetje voorwerk aan het doen betreffende de kosten en wat binnen ons budget ligt. We willen een eenvoudige bruiloft met niet teveel poes pas. We willen vieren dat we deze moeilijke tijd door zijn gekomen en zoals Pascal dat zo mooi zegt: Nu overwinnen we alles samen, en dat moet gevierd worden!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:04

Angela: SUPER!!! En wat een lieve woorden van je mannetje!! :)

Ik heb vandaag een hele dag vol spanning gehad omdat ik mn beoordelingsgesprek had op stage. Was achteraf helemaal niet nodig: heb een goed gekregen :)) Had wel van te voren gezegd dat ik het spannend vond, in case dat k in huilen uit zou barsten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:06

Soms issie best lief inderdaad! ;)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:20

Goeie avond,

tis druk geweest en ik lees een paar mindere dingen en ook leuke :D

Pw, vind goed dat je het besproken hebt in de groep, je hart beetje gelucht maar goed jullie moeten er uiteindelijk zelf uitkomen. Ik hoop dat hij je kan steuen ook in de mindere tijden, maar denk eraan dat je niet voor hem beter moet voordoen, je herstel gaat voor en niemand mag jou belemmeren, niemand heeft het recht ertoe! Je bent nu eenmaal niet top in je vel en ook al is het soms vervelend voor hem wat ik wel begrijp hij moet er uiteindleijk voor je willen en kunnen zijn.
Naar je ouwe werk wat knap zeg, dat vind is een hele stap!!!
Van het weekend met je vriendin zal wel goed komen , julli ezijn vriendinnen en dat om een reden! Niet druk maken.
je topic ... ik vind bizar hoe open je daar kan schrijven, ook weer een goeie stap vooruit! Chapeau mevrouw :D

Civ, ik heb hetzelfde meegemaakt als jij gisteren 4 uur naar huis gegleden, en ik snap je spanning helemaal.
Met de honden indd even aankijken is allemaal even wennen.
En ik vind het goed dat je er zo nuchter over denkt dat het wel leuk moet blijven!
En dat je niet naar stal bent gegaan , gelijk heb je, niert gek gaan doen en het niet opzoeken!!

Angela Wat leukkkkkkkkkkk!!! Geweldig en ook mooi verwoord!!!
maar waarom voel je je rot?

Hier even wat minder, heb erg last van het weer, was gisteren 16 uur van huis waarvan 6 uur op de weg glijdend en erg bang! vanmorgen weer zelfde ellende kan wel janken.
Maak me nu alweer druk over morgen, kan het niet los laten.
vanmiddag lichte aanval gehad op de zaak, 10 dingen tegelijk op mijn bureau en ik moest weglopen met excuus,.. dorie baal ik van

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:38

Angela: Gefeliciteerd!!!! Leuk bericht he! Lieve woorden van Pascal, daar kun je je aan vast houden!!

Petulan: Wat super van je beoordelingsgesprek. Ben trots op je! Heb je toch maar goed gedaan!

Pilipa: Wat rot dat het even minder gaat. het reizen tijdens het slechte weer heeft veel invloed en zorgt voor veel spanning. Dat is niet zo raar. Probeer nu je rust te pakken en te ontspannen.

Waarom moest je op je werk weglopen met een excuus en kon je niet gewoon zeggen dat het even teveel was?

CIV: De angst voor stiltes is een angst die denk ik altijd op de achtergrond aanwezig blijft. Een G-schema invullen is niet nodig, ik weet wel wat mijn gedachten zijn en dat ze niet reeel zijn. Maar bedankt voor het meedenken.

Lukt het je een beetje om te ontspannen?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:47

Petu, toppie goed bezig jij! leuk zulke positieve dingen van je te horen!

Pw, ik weet niet ik wil het gewoon kunnen en niet gelijk nu die collega eindelijk ontslagen is laten zien dat ik het niet aankan! ik kan het dat weet ik , maar na gisteren en vanmorgen weer die hel rit was ik even op!

Het is je vriendin en als je haar uitnodigd denk ik dat ze redelijk weet hoe je in mekaar zit, probeer je erop te verheugen ipv je druk maken. ook al is het even stil, onder vriendne kan dat :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:52

Pas wel goed op jezelf en geef het wel op tijd aan wanneer het je teveel is he!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:54

bah, ik ging net hardlopen met pascal en het was me te glad dus ik zeg ik loop niet, ik wil geen blessures. Loopt hij gewoon keihard door, en laat me daar alleen staan in het donker. Soms denk ik echt dat hij 2 kanten heeft..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:57

Pw thanks! ik pas op, komt wel goed, moet nu even op het gemak thuis doen even ontspannen!

Angela... euhmmm vind ik een beetje raar heeft hij niks gezegd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:04

Nee... ik ben toen terug naar huis gelopen en hij komt net thuis en vind me een aansteller.

Zolang het goed met me gaat ben ik leuk en zodra het minder gaat is hij verdwenen. Nu zit hij ook weer boven.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:10

Zucht, mannen...
Jammer dat hij je niet respecteerde en zonder iets te zeggen is doorgelopen. Hij had ook kunnen zeggen dat hij je begrijpt, maar zelf wel graag door wilde lopen.

Hier kwam de discussie net ook weer op gang. We zaten gezellig samen op de bank. We zouden een filmpje kijken. Was uitgerekend een film met veel seks erin. En laat dat nou net een beetje gevoelig liggen hier. Weer dezelfde langdradige discussie. Word er zo moe van.