Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:40

MamboBeach schreef:
Ja, dat gevoel kun je krijgen en heb daarom ook een reactie gegeven. ;)

Begrijp best dat dat moeilijk is, ook voor jou... Wat je net zei met de data en dergelijke.
Ook als je die beslissing genomen hebt lijkt het me best moeilijk! :j

En nu weet ik even niet meer wie dat zei maar ik denk dat je versteld staat hoeveel vrouwen er meerdere keren abortus laten plegen en het zien als een anti-conceptie...

Heel naar dat het op deze manier word gezien, maar vergeet niet dat dat in lang niet alle gevallen zo is, en juist voor die mensen (die dus gewoon anti conceptie gebruiken, en bijv bij een verkracting etc) het zeker niet zo word gezien.
Daarom kun je in MIJN ogen niet zo duidelijk voor of tegen zijn.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:40

Wesseltje schreef:
Tallie_Ho moedig van je om je verhaal zo neer te zetten, en je zult vast een hele goede reden hebben gehad om niet voor het kindje te kiezen. Zo'n keuze gaat echt niet over een nacht ijs.
En ik denk dat dat wel eens word vergeten door de mensen die tegen zijn ;)

Nee dat denk ik niet .... ;)

Maar de zin ik draag het de rest van mijn leven mee, is ook
een keuze en een consequentie die een abortus met zich mee brengt :-)

Daar ben ik helaas echt "hard" in....

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:41

tot je 18de hebben je ouders het grotendeels voor het zeggen.
op het moment was ik 16, had het wel willen houden maar ja met welke gevolgen?
zat zelf al moeilijk met mijn leven en de vader (nog steeds mijn huidige vriend) zat nog midden in de psychiatrie dus onstabiel als vader.
mijn ouders hebben voor mij bepaald om het kind weg te halen. er is geen sprake geweest van het te houden.
ik was 11 dagen zwanger toen ik abortus heb laten plegen.

het was lichamelijk en psychisch erg zwaar maar heb het een plekje kunnen geven. zeker als ik er over nadenk dat het kind inmiddels 5 bijna 6 was geweest.

het meest symbolische eraan is dat het gebeurd is op 4 mei dodenherdenking.

helaas heb ik ook nog een miskraam mee moeten maken. dit kindje was wel gewenst.
vermoedelijk vanwege de eerdere abortus dus maak me wel erg zorgen of het over een x aantal jaar nog wel mogelijk is om gewenst kinderen te krijgen

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:41

MamboBeach schreef:
Wesseltje schreef:
Tallie_Ho moedig van je om je verhaal zo neer te zetten, en je zult vast een hele goede reden hebben gehad om niet voor het kindje te kiezen. Zo'n keuze gaat echt niet over een nacht ijs.
En ik denk dat dat wel eens word vergeten door de mensen die tegen zijn ;)

Lekker ben jij, scheer jij nu iedereen over 1 kam? Mag ik vragen waarom je dat doet?

Lief doen tegen Wesseltje he }> ;) :)) _O-

Kom op jongens ook een beetje lucht hoor, het
is al zo'n beladen onderwerp!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:42

Nee, ik heb het nooit gezien als een manier van anticonceptie, heb me de ogen uit de kop gejankt, ben in 4 dagen tijd 5 kilo afgevallen, doodongelukkig was ik, alle mogelijkheden afgewogen, maar ik was alleen in dit verhaal.. 1,5 jaar een vriend en het enige wat hij zei: "Nou, dan haal je die flikkerse bende er toch gewoon uit? Dan is het probleem weg!" Hij zag het dus wel zo.. Van die eikol ( pardon my french ) wilde ik gewoon geen kindje! Een kind verdiend een vader en een moeder die voor elkaar en het kind gaan..

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:42

MamboBeach schreef:
Lekker ben jij, scheer jij nu iedereen over 1 kam? Mag ik vragen waarom je dat doet?

Vragen mag je mij altijd :)
Wel voortaan op een iets nettere manier aub.

Niet iedereen ziet het als makkelijke uitweg van een avondje van bil gaan zonder voorbehoedsmiddelen, dat bedoel ik ermee.

Blue_Eyes

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:44

Wesseltje, dat heb ik ook in mijn antwoord gezegd. Ik ben tenminste ook niet voor abortus, dus ik neem aan dat je mij ook bedoelt met 'de mensen die tegen zijn'.
Als het door een verkrachting is of bij een medische toestand waarbij de gezondheid van de moeder ernstig in gevaar komt, dan vind ik het discutabel.
Maar anders moet je voor mij met een heel goede redenatie komen... en aangezien ik de beweegredenen van Jasmijn niet ken (wil ik ook niet! Dat even vooropgesteld) kan ik daar dus niet over oordelen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:45

BloemBloem schreef:

Wees er maar trots op dat je zo hard bent! ;) Ik hoop van harte dat jij nooit voor deze keus komt te staan! :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:46

Tallie_Ho schreef:
Nee, ik heb het nooit gezien als een manier van anticonceptie, heb me de ogen uit de kop gejankt, ben in 4 dagen tijd 5 kilo afgevallen, doodongelukkig was ik, alle mogelijkheden afgewogen, maar ik was alleen in dit verhaal.. 1,5 jaar een vriend en het enige wat hij zei: "Nou, dan haal je die flikkerse bende er toch gewoon uit? Dan is het probleem weg!" Hij zag het dus wel zo.. Van die eikol ( pardon my french ) wilde ik gewoon geen kindje! Een kind verdiend een vader en een moeder die voor elkaar en het kind gaan..

Tallie ik wil je echt niet kwetsen en ik hoop dat ik
het goed kan verwoorden op het net, maar toch vind ik het geen reden :o

Dus omdat hij ineens een eikol werd, nadat jij zwanger was.... is
je keus gevallen op aborteren, ik snap dat gewoon echt niet :o Sorry hoor, dit
heeft ook met mij te maken ...

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:47

Misschien had ik het zinnetje de mensen die tegen zijn anders moeten formuleren ;)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:48

Tallie_Ho schreef:
BloemBloem schreef:

Wees er maar trots op dat je zo hard bent! ;) Ik hoop van harte dat jij nooit voor deze keus komt te staan! :)

:?

Daar ben ik niet trots op sterker nog, ik kom niet voor die keuze
te staan. Als ik nu onverwachts zwanger raak is het MEER dan welkom :j

Heb het kindje een dak boven zijn/haar hoofd te bieden, en
veel liefde, financieel zou ik het ook kunnen trekken. Never dat ik
mezelf zou laten aborteren :n NOOIT!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:49

Cindy, ik heb meerdere redenen.. Waarvan dit er eentje was.

En wat jij wel of niet zou doen is mij duidelijk in dit geval, jij bent mij echter niet en andersom net zo.. Dus.. Let it be!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:50

Waarom noem je me ineens bij mijn voornaam :?
Zou je dat weg willen halen :-) ?
Bedankt!

Let it be :)ddd

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:51

juline schreef:
tot je 18de hebben je ouders het grotendeels voor het zeggen.
op het moment was ik 16, had het wel willen houden maar ja met welke gevolgen?
zat zelf al moeilijk met mijn leven en de vader (nog steeds mijn huidige vriend) zat nog midden in de psychiatrie dus onstabiel als vader.
mijn ouders hebben voor mij bepaald om het kind weg te halen. er is geen sprake geweest van het te houden.
ik was 11 dagen zwanger toen ik abortus heb laten plegen.

het was lichamelijk en psychisch erg zwaar maar heb het een plekje kunnen geven. zeker als ik er over nadenk dat het kind inmiddels 5 bijna 6 was geweest.

het meest symbolische eraan is dat het gebeurd is op 4 mei dodenherdenking.

helaas heb ik ook nog een miskraam mee moeten maken. dit kindje was wel gewenst.
vermoedelijk vanwege de eerdere abortus dus maak me wel erg zorgen of het over een x aantal jaar nog wel mogelijk is om gewenst kinderen te krijgen

Zonder je te willen kwetsen. 'Mijn ouders hebben het beslist' vind ik eerlijk gezegd een beetje een uitvlucht reden.

Hierbij geld voor mij wél de regel: Als je oud genoeg bent om te sexen moet je oud genoeg zijn om zélf je verantwoordelijkheid te nemen. Wat die verantwoordlijkheid is, dat is imo jouw beslissing. Maar als je zoiets vitaals belangrijks in je leven laat afhangen van derden vind ik dat heel erg dat je je zelf zoiets aandoet :n .

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:53

@bloem welke keuze zou jij maken als je vriend waar je het voorheen erg goed mee kon vinden echt een toekomst mee zag maar op dat moment echt geen kind zou willen omdat je nog een heel leven voor je hebt?
belangrijke studie die je wil afmaken net een nieuwe goede baan. allerlei dingen die je mee maakt rond je 20ste.
zou jij die allemaal aan de kant zetten en in je eentje het kind opvoeden?
ondanks dat je weet dat je het kindje niet het juiste kan geven in het leven?
geen stabiele basis die je waarschijnlijk zelf wel hebt genoten bij je ouders?

denk maar eens goed na wat er allemaal in het hoofd van een jonge aanstaande moeder kan rondspoken als het niet gewenst is.

oke lees in je nieuwe post dat je het kinde alles zou kunnen bieden.
andere meiden kunnen dat niet. als de ouders van het meisje er al niet achter staan en partner is er niet meer of kan het ook niet opbrengen dan is het beter om het te laten aborteren

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:53

Wesseltje schreef:
MamboBeach schreef:
Ja, dat gevoel kun je krijgen en heb daarom ook een reactie gegeven. ;)

Begrijp best dat dat moeilijk is, ook voor jou... Wat je net zei met de data en dergelijke.
Ook als je die beslissing genomen hebt lijkt het me best moeilijk! :j

En nu weet ik even niet meer wie dat zei maar ik denk dat je versteld staat hoeveel vrouwen er meerdere keren abortus laten plegen en het zien als een anti-conceptie...

Heel naar dat het op deze manier word gezien, maar vergeet niet dat dat in lang niet alle gevallen zo is, en juist voor die mensen (die dus gewoon anti conceptie gebruiken, en bijv bij een verkracting etc) het zeker niet zo word gezien.
Daarom kun je in MIJN ogen niet zo duidelijk voor of tegen zijn.

Je mag een reactie geven als je gaat lezen, oke!
Waar zeg ik, ALLE vrouwen?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:54

MB wil je ajb een nette toon aanslaan, als je dat niet kan, dan zijn wij uitgepraat ;)
Ik zeg ook duidelijk dat in de door jou aangegeven reden het naar is dat dat zo word gezien, en ik zeker niet voor abortus ben omdat mensen niet nadenken wat de gevolgen zijn na een avondje van bil gaan zonder ac.
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 15-09-09 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:55

bravespots: het is een erg moeilijke beslissing geweest maar kon wel op straat gaan zitten met me kind want als ik het perse had willen houden hadden me ouders er niet achter gestaan en had ik het zelf kunnen uitzoeken.
niet alle ouders ontvangen hun kleinkind met open armen.

niet iedere thuissituatie is goed.

voor mij de vader en uiteraard het kind is het de beste oplossing geweest

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:57

Hm de sfeer wordt steeds grimmiger hier.

De reden om voor abortus te gaan is per persoon verschillend, waarom wijzen naar een ander met als tegenargument 'dat had voor mij geen reden geweest'.

MamboBeach

Wesseltje schreef:
MamboBeach schreef:

Vragen mag je mij altijd :)
Wel voortaan op een iets nettere manier aub.

Niet iedereen ziet het als makkelijke uitweg van een avondje van bil gaan zonder voorbehoedsmiddelen, dat bedoel ik ermee.

Haha! Netter?! Scheid uit, praat maar op dit toontje tegen iemand anders maar niet tegen mij...

BloemBloem

juline schreef:
@bloem welke keuze zou jij maken als je vriend waar je het voorheen erg goed mee kon vinden echt een toekomst mee zag maar op dat moment echt geen kind zou willen omdat je nog een heel leven voor je hebt?
belangrijke studie die je wil afmaken net een nieuwe goede baan. allerlei dingen die je mee maakt rond je 20ste.
zou jij die allemaal aan de kant zetten en in je eentje het kind opvoeden?
ondanks dat je weet dat je het kindje niet het juiste kan geven in het leven?
geen stabiele basis die je waarschijnlijk zelf wel hebt genoten bij je ouders?

Dan heeft mijn vriend pech :-)!
2e maak ik nu mee....
JA
Wat kan ik dan niet als juiste geven?! Denk je nou echt dat een
kind zit te wachten op een vader die op dat moment geen vader wil zijn :? Ik denk
van niet, hoe moeilijk dat ook zou zijn voor mij en dat kindje, wij zouden er wel komen.
Over het laatste moet je, jezelf niet uitlaten, want daar weet je helemaal niets van... ;)

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:59

MB Je voelt je kennelijk erg snel persoonlijk aangevallen door mij, terwijl dat mijn insteek absoluut niet is.
Wij zijn uitgepraat.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:00

Maar wie wordt altijd de dupe (of in ieder geval vaak)? Het kind wat dan ter wereld komt bij een moeder die niet weet wat ze met een kind moet, het eigenlijk niet wil. Moet je dan tegen wil en dank principieel zijn en zo'n baby het kind van de rekening laten worden?
Het gemiddelde kind van 16 is wel oud genoeg om seks te hebben, maar kan de consequenties nog niet over zien, zal niet geloven dat het haar ook kan overkomen. Niet vergeten dat het ook nog maar kinderen zijn! Ik zou hier niet zo hard over willen oordelen. Seks hebben heeft niets met het hebben en kennen van verantwoordelijkheden te maken.
Je moet abortus niet gebruiken als een vorm van anticonceptie (vergeet alsjeblieft niet het risico op AIDS en andere SOA! daar helpen alleen condooms tegen), maar wees toch blij dat het er is en dat het mag. Ik denk dat je zo veel kinderen een rotleven bespaart. (beetje gechargeerd)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:01

Nou, Bloem, zo kan jij je ook niet uitlaten of een ander een stabiele basis kan bieden aan een kind. Ik vond dat ik het niet kon bieden, dus ik heb ervoor gekozen geen kind op de wereld te zetten wat in mijn geval zeer ongewenst was..

En nou ben ik echt pleitte, word misselijk van de toon van sommige mensen hier :P

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:03

juline schreef:
bravespots: het is een erg moeilijke beslissing geweest maar kon wel op straat gaan zitten met me kind want als ik het perse had willen houden hadden me ouders er niet achter gestaan en had ik het zelf kunnen uitzoeken.
niet alle ouders ontvangen hun kleinkind met open armen.

niet iedere thuissituatie is goed.

voor mij de vader en uiteraard het kind is het de beste oplossing geweest

Voor mij geldt hetzelfde. Als ik nu (of in het verleden) zwanger word/werd, moet ik thuis niet met een kind komen aanzetten, en mijn vriend evenmin trouwens. Mijn ouders willen best eens oppassen en oma en opa spelen, maar geen thuis bieden voor het kind. Dat hoor ik te doen.

Dat van op straat te zitten kan best zijn , maar dan nog is dat niet de schuld van je ouders als je je kind hebt laten weghalen. Dat je niks had én toch zwanger werd heb je zelf in de hand gehad.