Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:04

Wat een rust hier..

Ik ben net terug van therapie, heb even een boterhammetje gegeten en ik ga zo maar eens de was doen.

Volgende week ga ik de paarden verzorgen, vind het wel stoer dat ze dat mij toevertrouwen eigenlijk! :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:45

Hoe was je therapie Angela?
Wat leuk dat je de paarden gaat verzorgen. Zijn ze zelf op vakantie ofzo? En ga je dan daar in huis? (Of zit ik er helemaal naast?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:00

Wel heftig, een mevrouw gaat zelf haar medicijnen afbouwen zonder advies van een arts, en ook nog in 2 dagen tijd.. Pfff, ik schrok er van. Een meid, zat er helemaal doorheen, en die kon er niet over in de groep praten.. Dus best wel heftig. Ik heb niet veel ingebracht, alleen dat mijn planning tegenwoordig zo goed als leeg is..

Hun gaan een paar dagen naar familie in Drenthe. Ik woon op 5 minuten fietsen van hun af, dus ik slaap gewoon thuis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:00

Hoe is het eigenlijk met jou PW?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:44

Wat onverstandig van die vrouw zeg, maar ja moet ze zelf weten natuurlijk. Wel heftig. Zeiden ze er nog wat van dat je planning tegenwoordig zo goed als leeg is?

Met mij gaat het eigenlijk niet zo goed. Merk dat ik erg last heb van de wisselingen in begeleiding bij de groep. Het irriteert me en ik word er heel onverschillig van. Die onverschilligheid houdt de rest van de dag aan. Ik kan ook niks hebben, ben heel snel geïrriteerd. Merk ook dat ik weer minder emoties / gevoelens lijk toe te laten dan een tijdje terug. Alsof ik weer een beetje voor mijn probleem weg probeer te lopen. Best verrot vind ik het..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:49

Hier was ik ook weer, lekker weekend!! Toch wel lekker steeds 4 dagen weekend. Op het werk was het leuk, er ging iemand weg en die neemt morgen afscheid maar dan ben ik er niet dus had hij voor mij speciaal nu ook al gebak gehaald. Die hebben we samen met zijn afdeling genuttigd, was gezellig. Daarna pakketverdeling gehad, volgens mij gaat het niet werken maar we zullen het zien, lig er zeker niet wakker van. Zijn veel belangrijkere dingen in het leven dan je werk!

Toen stond ik bij de stoplichten en stond er een lijkauto naast me, niks bijzonders maar die man zat me wel erg aan te kijken, kreeg er toch wat vreemde gedachtes bij maar ik kon er zelf wel om lachen :D Mijn vriend belde net en die kon het 'grapje' wat minder waarderen en was nogal chago, gevolg; mijn humeur is helaas ook weer iets minder nu. Vind het jammer dat je het er daarna niet meer over kan hebben, zodra je ophangt moet is het weer wachten op het volgende gesprek. Kan hem wel emailen.

Zometeen naar mn pa, pannenkoeken eten, het is een ongezond dagje. Vanavond geen plannen, kijk wel even of ik nog iets ga doen. Zal vanavond weer op jullie reageren. PW alvast voor jou :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:54

Fijn CIV dat je een lekker dagje op je werk had. Jammer dat het telefoongesprek met je vriend even iets minder ging. Geniet lekker van je weekend!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:58

PW: Pff minder zeg.. Ik had al zo'n vermoeden eigenlijk dat het wat minder ging. Vraag me niet waarom, maar dat gevoel had ik. Ik snap best dat je er last van hebt, van die wisselingen in begeleiding. Hier hebben ze 2 vaste begeleiders per groep, en ze kunnen niet gezamenlijk vakantie nemen. Zo hou je toch een beetje stabiliteit. Ik zou het wel bij je persoonlijke begeleider aangeven.

CIV: Ach, je vriend bedoelde het vast niet slecht. Ik denk dat hij jou en thuis ook mist. Smakelijk eten!

Ik ben ook aan het koken, spaanse biefstuk, knodel en sla.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:12

Hij zal wel gewoon een slechte dag hebben, kan gebeuren natuurlijk maar ik vind het jammer.

AJ, hoe is het met jou?

Angela, eet smakelijk. Zal straks even bijlezen hoe het met je is en met je gebit :D

PW, hoop dat het met jou beter gaat maar ook dit zal ik straks even lezen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:44

AJ: Hoe was je gesprek dinsdag dan?
Dingen op papier zetten en van je af schrijven kan wel voor een beetje rust en ruimte in je hoofd zorgen. Schrijven is dus goed.
Verder is het logisch dat je nog de neiging hebt om van je problemen weg te vluchten. Dit heb je heel lang gedaan en ben je gewend. Het is de makkelijkste weg, al weten we beter dat het uiteindelijk niet de oplossing is. Ik doe het ook nog steeds hoor ;)

Angela: Mijn persoonlijk begeleider is dezelfde als onze vaste groepsleidster. Dus die is op vakantie. Denk wel dat ik er morgen in de groep maar iets over ga zeggen, maar daar twijfel ik nog over. Lekker gegeten trouwens?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:35

Angela,wat fijn dat je zo goed overweg kan met je schoonouders, dat is altijd mooi meegenomen.Leuk dat je de paarden mag verzorgen, ik heb t ook jaren gedaan bij mijn toenmalige verzorgpaarden, vond het altijd erg leuk!

Flappie, bij jou is dat helaas niet het geval, die opmerking van je vriend die moet ze toch wel geraakt hebben. Is niet niks om dat te horen te krijgen, denk ik zo. Slaap je goed nu je die slaappil in had genomen?

Sam, gelukkig heb je mensen rond je die je willen bijstaan, voel je verder niet schuldig want jij kan hier niets aandoen.

PW, jammer dat het weer even wat minder gaat, snap het wel want het is vervelend als je geen vaste groepbegeleider hebt.

AJ, het is ook niet dat ik er écht mee zit maar ik baal er wel van, "ruzie" liever in reallife dan over de telefoon, dat vind ik toch wat prettiger en dan kan je het later ook nog uitpraten. Wat vervelend dat alles kapot is maar je bent wel bezig en misschien zit je dan zo weer aan je volgende behandeling, je verzet in ieder geval je gedachten. Bespreek je knelpunten ook in het volgende gesprek, heb je al opdrachten etc. meegekregen?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:18

CIV: is inderdaad gemakkelijker ruzie maken irl dan via de telefoon. Dan heb je toch ook gelaatsuitdrukkingen en lichaamstaal enz er bij en dan interpreteer je dingen toch altijd anders dan via de telefoon.
Moet inderdaad niet gemakkelijk zijn voor mijn schoonvader om dat te horen, maar zo'n boodschap ga je als kind ook niet snel zeggen tegen je ouders en dan moet er toch al heel wat gebeurd zijn denk ik. Mijn vriend heeft zijn hart echt op de goede plaats en kiest volledig voor mij en dat doet mij wel erg deugd.
Ik zat er gisteren echt volledig onderdoor en dan siert het hem hoe hij hier mee om probeert te gaan want het is voor hen ook niet altijd gemakkelijk denk ik.

Mijn broer is vanmiddag de spullen naar mijn ex-werkgever gaan terugbrengen en deze zei tegen hem dat hij het jammer vind dat ik op een gegeven moment van rugklachten naar overspannenheidsklachten ging net toen ik weer aan het werk moest. En dat ik dit niet eens zelf durfde meldden maar dat hij daarover mijn moeder aan de lijn kreeg en dat hij mij sindsdien niet meer heeft te pakken gekregen telefonisch.
Daar heb ik dan 2 punten als verdediging op:
punt 1 zijn zij een grote oorzaak van mijn overspannen zijn en het was al moeilijk genoeg toe te geven dat dit het geval was, laat staan tegenover mijn baas
punt 2 ik kon en kan het nu nog altijd niet aan om telefonisch contact met hem te hebben want heb niet het gevoel dat hij ook maar enigsinds begrijpt wat overspannen zijn inhoud

En als klapper op de vuurpijl heeft hij nog tegen mijn broer gezegd dat ik daar nog terug aan de slag had gekunnen maar gewoon niet met een vast contract, dat ze dat niet konden riskeren maar waar ik wel gewoon recht op heb na 3 jaar in mijn ogen. Maw denk ik dat ze het wel al merken aan hun klanten dat ik er niet meer ben, maar ze snappen het gewoon echt niet, dat je zo niet met je personeel om gaat. Dit is allemaal door de zoon gezegd en met hem kon ik aardig overweg (zijn vader en mijn andere collega waren meer het probleem, waren echt van de oude stempel, alhoewel hij ook gewoon een echte vent is wat betreft sommige dingen). En ik mocht altijd eens langs komen om alles uit te praten met wat koffie en onder 4 ogen als ik dat wou...
Wat moet ik daar nu allemaal van vinden ??? (voel mij nu dus weer soort van schuldig dat ik het niet aankon om nog met hun te communiceren omdat ik het gewoon niet trok) Ik kan maandaf gelukkig weer naar de psycholoog want heb er echt nood aan...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:22

Probeer het van je af te zetten. Jij hebt gedaan wat je kon en nu moet je je concentreren op je nieuwe baan, een nieuwe uitdaging. Ze zijn het niet waard moet je maar denken. Maar goed dat je maandag naar de psych moet, want ik kan me voorstellen dat dit door je hoofd blijft spoken.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:26

PW, ik sluit me bij jou aan. Flappie, je kunt je energie wel beter gebruiken en misschien komt er nu wel een veel betere baan op je pad. Ik heb nu eigenlijk ook wel een hele goede baan, verdien lekker maar heb daarvoor in de plaats wel veel verantwoordigen, wat ik leuk vind. Dus voor mij is het wat dit betreft zeker positief geweest.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:27

Flappie heeft zelfs al een nieuwe baan ;)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:29

Is inderdaad een gouden raad en moet ik ook gewoon gaan doen, maar om de 1 of andere manier wil ik mijzelf gewoon altijd kunnen verdedigen als ik vind dat ik ergens onterecht om behandeld ben. En ik probeer altijd mensen te laten inzien dat je zo niet met mensen hoort om te gaan, maar zoals je al zegt ik moet mijn energie in mezelf gaan leren steken. Lukt mij alleen nog niet zo goed :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:33

Dat is heel herkenbaar hoor.
Ik ga ook gauw in de verdediging. Het is ook makkelijk gezegd van ons, maar ja, zo is het nou eenmaal ;) Voor een ander weten we het altijd heel goed he..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:41

PW, hoe voel jij je nu? Was even vergeten dat Flappie al een andere baan heeft, sorry :o

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:46

Maakt toch niet uit? Kan gebeuren hoor!

Met mij gaat het redelijk. Heb vanavond lekker zitten lezen en dat gaf wel wat afleiding. Wilde mijn boek uitlezen, want heb vanmiddag een nieuwe gekocht waar ik in wil beginnen :)

Heb besloten dat ik morgen in de groep toch iets ga zeggen over hoe ik het nu ervaar met de vervangers. Als ze er niks mee kunnen, jammer dan, heb ik het in ieder geval aangegeven.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:49

PW, vind dat je wel assertiever bent geworden de laatste tijd, je komt meer voor jezelf op!Goed zo. Je hebt helemaal gelijk, dan ben jij er vanaf en moet een ander maar kijken wat hij ermee doet, zo doe ik het meestal ook ;) Fijn dat het lukte om te lezen, ik lees tegenwoordig ook weer 's avonds op bed, wachten tot mn slaappil werkt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:54

Inderdaad fijn dat het lezen weer lukt.

Dat ik assertiever aan het worden ben klopt wel. Zo ook vanmiddag. Kreeg weer een brief dat mijn afspraak van de bedrijfsarts verzet was naar de ochtend. Dat kan dus niet i.v.m. mijn dagbehandeling. Dus moest ik weer bellen. Ik vond het heel vervelend omdat het de zoveelste keer is dat de afpsraak zomaar verzet wordt. Ik heb door de telefoon heel beleefd aangegeven dat ik er niet blij mee was dat de afpsraken iedere keer verzet worden, want dat ik niet voor niks om een bepaalde tijd afpsreek. Niet dat ze er veel mee kunnen, maar ik zei het wel. Zou ik een tijdje terug echt nog niet gedaan hebben.
Ben ik stiekem best een beetje trots op..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:56

Daar mag je ook trots op zijn! Is een hele stap vooruit, als ik je posts van een aantal maanden terug lees, toen had je hier echt nog moeite mee. Je bent hiermee ook veel vooruit gegaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:57

Dat is ook het fijne aan hier, dat anderen je ook wijzen op je vooruitgang. Nu zie ik het dan toevallig wel, maar soms ook niet. Dan is het fijn om er even opgewezen te worden. Doet me goed. :) Ik leer ook steeds meer om blij te zijn met de kleine stapjes die ik maak, i.p.v. alleen maar grote stappen te willen maken.

Heb trouwens het boek "De kracht van zelfwaardering" gekocht van Elaine N. Aron

Als ik mijn andere boek uit heb (en dat is bijna) kan ik er in beginnen. Ben heel benieuwd.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:00

PW: Mag je ook trots op zijn !!! Ik vind het erg knap. Ik moet ook echt een manier gaan verzinnen om wat assertiever te worden (is dit jou gewoon zelf gelukt of volg je daar echt een specifieke therapie voor ?). Ik heb gewoon de neiging om op een gegeven moment weg te vluchten van mijn problemen en de confrontatie niet meer aan te gaan, gewoon door dat ik vaak het gevoel heb misbegrepen te worden of dat ik mij verkeerd uitdruk. Is dit iets dat jullie herkennen en enige tips hiervoor misschien ? Denk dat ik het hier toch echt over moet gaan hebben bij de psycholoog, heb echt schrik dat ik hier anders problemen mee ga krijgen in mijn nieuwe baan en dat is het laatste wat ik wil...

Laat je even weten wat je van het boek vond, titel klinkt alvast erg interessant nl (heb soms nogal last van een laag zelfbeeld)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:01

Is dat dan echt een leesboek of meer een informatieboek? Weet niet of de vraagstelling duidelijk is maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Heb zelf al wel wat informatieboeken maar ik lees ook graag waargebeurde verhalen etc. hierover.