Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kizz_rianne

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:15

@ Jenna: wat goed, weer een paar kilo eraf!

@ benangelique, ja daar heb je gelijk in... Ik ga nu ook nog een boterhammetje en een klein bakje yogurt eten, maar heb 's ochtends niet zo'n honger omdat ik ook heb uitgeslapen vandaag. Dan verspreid ik m'n eten liever wat over de dag.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:05

Pfff...ik heb een mager dagje vandaag; heb een virusje te pakken. Hoofdpijn, misselijk, aan de dunne...Geen zin aan eten dus...

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:35

ai.......... klinkt bekend Mies......
Heb ik 2 weekjes geleden gehad........
Beterschap!!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:56

:wave:

Zwaar weekend gehad hier. Ik heb veel moeten werken, had vreselijke eetbuien, was chaggerijnig en daarbij werd ik plotseling ongesteld. En dat terwijl ik midden in een stripweek zit. Dit verklaart waarschijndelijk de eetbuien en mijn chaggerijnigheid. De eetbuien waren vreselijk, ik ben goed begonnen, had zakjes bij van prodimed. Maar ik krijg zo'n honger begeven moment dat ik een bruin broodje had gegeten en een handje kroekpoek. Met het gevolg dat ik de volgende dag 0.3 kilo was aangekomen!
Had de volgende dag een behoorlijke dip. Was ook erg moe, maar er moest gewoon worden gewerkt. Had een extra cracker meegenomen en een stuk fruit. In de avond is het gelukkig goed gegaan qua eten. Ik had namelijk eerst van 9 tot half 6 gewerkt en vervolgens van 7 tot 3 uur 's nachts.
En vandaag weer van 12 - 5 gewerkt. Ben nou echt kapot. Heb het hele weekend niet gesport en ben nog steeds ongesteld. Morgen heb ik een afspraak bij de dietiste over hoe nou verder.. Ik vind het behoorlijk zwaar worden, ik volg namelijk prodimed wat werkt met maaltijd vervangers..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:59

0,3 kg kom je niet aan van een stuk kroepoek en een broodje. je hormoonhuishouding en je ongsteldheid lijken me logischere redenen steffie.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:03

Ja, hierop hoop ik dus ook. Mama heeft zaterdag ook gebeld met de dietiste. Ik zit namelijk in een behoorlijk dip daardoor. Vrijdag ben ik ook nog eens jarig en ik hoop toch wel een stukje taart te kunnen eten. Aankomende week heb ik het wel wat rustiger dus eerst een goed uitslapen en daarbij weer wat meer sporten. Heb een behoorlijke stress week gehad.

Zo te lezen gaat het bij de rest erg goed. Helemaal top dus!

Daarbij iets anders, wat kan je eten om je stoelgang te verbeteren. Het gaat momenteel niet meer zo goed bij mij O:)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:15

pruimen, kersen, veel vezels en veel drinken.
geen banaan of ander geel fruit, dit stopt.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:19

juist banaan eet ik graag. is dat ook al niet goed. :D hmmmmm :P wordt niets XD

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:54

Zoo ik ben er ook weer! Wat etenbetreft een calorierijk weekend gehad maar ja..... het blijft warm en dan heb ik zowiezo minder trek.

O: 1 bruine bolletjes met een dun laagje vlokken
T: milkbreak
L: broodje unox
T: balisto
A: frietjes zonder saus en een frikandel
T: pakje lu crackers

Wel mega veel water gedronken en de hele dag gelopen dus dat maakt het wel een klein beetje goed, maar ik vrees (na spiekmoment vanmorgen) dat ik morgen toch wat zwaarder weeg als vorige week! Deze week wat meer proberen te sporten tenzij het echt te benauwd is buiten want dan is het niet altijd zo gezond.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:12

@ steffie: veel vezels met genoeg vocht helpen bij een goede stoelgang
Vezels zitten in brood/crackers/beschuit (volkoren is de beste keus), fruit en groenten (alle soorten).
@ benangelique, wat je zegt over bananen is niet waar. In 1 banaan zitten meer vezels dan in een bakje kersen. Ik weet dus niet hoe je hier op komt..?

Let er wel op dat je hierbij voldoende drinkt! Vezels nemen namelijk vocht op in je darmen. Dit zorgt ervoor de vezels zachten worden, waardoor het daar binnen wat makkelijker gaat. ;-) Op die manier kan je obstipatie voorkomen.

Oja en ook een goede voor vezels: pakjes nutricia stimulance. Die zijn gewoon in de supermarkt te koop (kleine pakjes sinaasappelsap) en hierin zitten extra veel vezels toegevoegd. En dan zou ik 1 pakje per dag drinken. Maar ook gewoon fruit, groente en brood blijven eten!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:46

Vanmorgen was ik 1 kilo kwijt vergeleken met vorige week maar ik denk dat het toeval is :P

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:49

Ik heb ook altijd begrepen dat (teveel) bananen juist obstipatie in de hand werken.
Ik heb eens 2 jaar geleden ook flinke last van obstipatie gehad en heb toen bij het Kruidvat een potje met vezels gekocht. Hiervan moest je dan 1 maal daags 1-2 schepjes vermengen in een sapje (of water of melk maar dat vond ik niet te pruimen dus ik deed het met sinaasappelsap) en opdrinken. Verder meer dan voldoende vocht tot je nemen en dat heeft toendertijd heel goed bij mij geholpen. Ik was met een week van mijn obstipatie af :j

Verder hier vandaan een weegdag en 0,4 kg eraf sinds vorige week *\o/* Zit nu op 71,6 kg maar wat nog veel beter is: weer 2 cm kwijt in mijn taille *\o/* Dat is 12 cm in 7 weken tijd en nog maar 5 cm te gaan voordat ik qua taille weer op mijn 'oude' maat zit..... en aangezien mijn trouwjurk is opgemeten met die maat zou het wel fijn zijn als ik in augustus niet al te strak hoef te worden vastgesnoerd in een corset :D

Ik heb mijn persoonlijk afslankmiddel trouwens ook weer herontdekt: water, water, water drinken. Minimaal 2 liter per dag drinken en blijven bewegen en dan komt er geen kilo's meer bij en val ik langzaam af.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:20

Ik heb afgelopen nacht een halve liter cola-light naar binnen gewerkt; vast niet echt gezond :=
Maar ja, het helpt me als ik misselijk ben.
Ontzettend but geslapen natuurlijk... :O
Maar ik voel me al ietsje beter en heb net een ontbijtje op van 2 beschuitjes en sap :j

Je gaat die goeie kant op, zussie! +:)+
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 29-06-09 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:27

kizz_rianne schreef:
@ steffie: veel vezels met genoeg vocht helpen bij een goede stoelgang
Vezels zitten in brood/crackers/beschuit (volkoren is de beste keus), fruit en groenten (alle soorten).
@ benangelique, wat je zegt over bananen is niet waar. In 1 banaan zitten meer vezels dan in een bakje kersen. Ik weet dus niet hoe je hier op komt..?

Let er wel op dat je hierbij voldoende drinkt! Vezels nemen namelijk vocht op in je darmen. Dit zorgt ervoor de vezels zachten worden, waardoor het daar binnen wat makkelijker gaat. ;-) Op die manier kan je obstipatie voorkomen.

Oja en ook een goede voor vezels: pakjes nutricia stimulance. Die zijn gewoon in de supermarkt te koop (kleine pakjes sinaasappelsap) en hierin zitten extra veel vezels toegevoegd. En dan zou ik 1 pakje per dag drinken. Maar ook gewoon fruit, groente en brood blijven eten!

in een banaan zitten veel vezels ja, maar vooral veel suikers. het is algemeen bekend dat bij een moeilijke stoelgang een banaan stopt.

mamamiesje, cola light helpt idd als je misselijk bent (of diaree hebt). het beste is wel om het zonder prik te drinken.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:48

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:52

Goedemorgen, ik kom ook maar eens aanwaaien.....
Ben giga aangekomen de laatste weken, doordat ik niet kan koken thuis, zijn we aangewezen op kant en klaar maaltijden, dom dom dom want de kilo's vliegen eraan......
Overdag let ik echt heel goed op mijn voeding op dit moment, beweeg veel @ work, ben weer lekker rustig het sporten en het paardrijden aan het oppakken en probeer het klussen thuis een beetje te laten voor wat het is......

Als ik 10 kg kwijt ben, krijg ik van vriendlief een pandora ketting met clips en bedels dus ik ben extra gemotiveerd om veel te bewegen :P

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:59

Fijn dat je aan de beterende hand bent Mies :(:) Het hoeft maar een dag te duren, maar je wordt er zooo brak van...

Gefeliciteerd Flettie *\o/*

Steffie: een glas lauw water s'ochtend op je nuchtere maag wil ook wel wonderen doen.

Ik ben een mazzelaar, ik was vanochtend ook weer 5 ons kwijt ten opzichte van vorige week :o *\o/*

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:15

Oh wat goed kebie!

miep: gewoon weer de draad oppakken met afvallen, dan komt die pandora-ketting vanzelf in zicht!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:17

kebie schreef:
Fijn dat je aan de beterende hand bent Mies :(:) Het hoeft maar een dag te duren, maar je wordt er zooo brak van...

Pffffffff....maak er maar 2 dagen van...Blegh... :\ %)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:58

kizz_rianne schreef:
Het is een fabeltje, dat over bananen. Grappig dat jullie dat niet van mij aan willen nemen, terwijl ik een opleiding voor diëtist doe.
Zie: http://www.kwfkankerbestrijding.nl/inde ... ctid=15497 en dan kijken bij tips voor een moeilijke stoelgang.

Ik wil het best van je aannemen hoor ik zei alleen dat ik altijd had begrepen dat het verstoppend werkt ;)

Anyway, schema tot nu toe:
O: bord Brinta -
T: 2 plakjes ontbijtkoek
L: 2x vb met kipfilet en stukjes augurk erop
T: ?
D: ?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:03

Oh jongens... zo lunch tijd... en ik heb zo'n zin in een broodje kroket :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:05

kizz_rianne schreef:
Het is een fabeltje, dat over bananen. Grappig dat jullie dat niet van mij aan willen nemen, terwijl ik een opleiding voor diëtist doe.
Zie: http://www.kwfkankerbestrijding.nl/inde ... ctid=15497 en dan kijken bij tips voor een moeilijke stoelgang.

ik wist niet dat je dieetist was. mij is altijd verteld niet meer dan 2 gele fruitsoorten te eten per week ivm obstipatie en de suikers namelijk.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:06

goeden... even wachten :P.... middag
gisteravond heeft iedereen hier genoeg beweging gehad...
De honden waren namelijk een rat achterna aan het gaan en trapten daarbij op een wespennest....
We hebben dus een tijd doorgebracht met wespen vermoorden en de honden wespvrij maken. Bijna alle honden zijn gestoken en liepen mank :S (nu nog maar 2).
We hebben meteen de ongediertebestrijding gebeld en die komen zometeen het nest weghalen.

mijn schema van vandaag:
o: 1 dubbele boterham met 1/2 plak kaas(4 punten)
t: 1 appel
m: 1 dubbele boterham met 1/2 plak kaas (4 punten)
t: 1 appel
a: geen idee

totaal: 8 punten
dus voor het avondeten heb ik 11 punten.

gister was er gebak gehaald en omdat de rest aardbeienvla had (:S) hadden ze speciaal voor mij een ander gebakje meegenomen.... dus dat heb ik dan maar lekker opgegeten...

ik dacht trouwens ook altijd dat banaan verstoppend werkte...

@kizz: weet jij misschien wat ik als vleesvervanger kan gebruiken, ik bedoel dan gewone producten en niet die vleesvervangers van de winkel, deze lust ik namelijk niet.
Ik eet op het moment wel minstens 3 keer in de week vis.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:21

Hallo,

Voor de stoelgang:
s'ochtends 2 kiwi's eten
of s'ochtends lauw water drinken

Bij mij werkt goeie morgen ook (drinkontbijt met vezels)

Vandaag:
O: 2 rijstwafeles met jam
T: banaan
L: 2 crackers met smeerkaas, plak ontbijtkoek, glas optimel choco
T: appel
D: spagetti (met groenten en gehakt)
T: ??

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:41

Bonechi_ schreef:
Oh jongens... zo lunch tijd... en ik heb zo'n zin in een broodje kroket :D

Maak me gek :9

-:(- schopt zichzelf onder haar bips, neemt een slok water en gaat nog een rondje lopen :=