[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:58

Ik slik de pil altijd door, als ik gewoon ongesteld word tijdens het doorslikken, moet je gewoon een stopweek nemen, als het goed is gaat het dan over.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:37

Marilla schreef:
Vorige keer kwam mijn ongesteldheid niet goed uit en heb de pil 1 week langer doorgeslikt, dus 4 weken ipv 3, en toen m'n stopweek ingelast. Dit deed ik, omdat ik niet tegen doorslikken kan, krijg er flinke hoofdpijn van. Maar dat heeft geen invloed toch of wel?
En kan ik dat dan vaker doen?

:)* Misschien kan ik er ook wel helemaal niet tegen, ik slik de pil al weet ik het hoeveel maanden door en heb sins 2 weken echt hevige hoofdpijn 'aanvallen'
Hmm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:38

Ik heb nu de dokter gebeld, had komende donderdag pas plaats. Heb toen gezegd dat ik dat niet vind kunnen, omdat ik geen zin heb in nog een week ongesteld zijn :n dus nu kan ik vanmiddag bij een andere dokter. Heb het zo gehad met die doorbraakbloedingen ookal hou ik altijd netjes een stopweek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:18

arinda schreef:
Misschien kun je hier je huisarts voor bellen voor extra informatie? Heb je ook al geprobeerd Aleve Feminax te gebruiken? Slaat bij mij namelijk erg goed aan :)

Ja die heb ik wel gebruikt, maar ik wil eigenlijk eerst weten waar die pijn vandaan komt voor dat ik 'm onderdruk..
Ik heb laatst bij de gyneacoloog een heel onderzoek gehad, en alles zit goed. Hij had ook geen verdere informatie.

Evantia schreef:
Ik heb de mirena en ik word om de 30 dagen nog steeds, heeeeel licht ongesteld. Ik heb een week op voorhand puistjes en vreetaanvallen dus ik heb echt nog een cyclus alleen veel lichter :D Ik heb trouwens ook eens ergens gelezen dat mirena niet altijd PMS wegneemt (klik)... Dus misschien 'denkt' je lichaam dat de ongesteldheid begint, de mirena houdt de eisprong gewoon tegen.

Hee dat is een goeie. Daar ga ik eens verder naar zoeken.

Bedankt voor de rest van de reacties!!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:24

Ik ga zo mijn ring halen :D ik ben benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:00

Ik heb nu de Yaz 24+4 gekregen van de huisarts. Ben benieuwd of die beter werkt dan de Stediril 30 :)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 08:50

lillytjuh schreef:
Chrissie_ schreef:
Zonet de jaz 24+4 opgehaald. Heb 3 dingetjes mee gekregen, moest wel een eigen bijdrage betalen van 18 euro ^) Ben benieuwd hoe die werkt.

Als je een uitgebreid aanvullend pakket hebt bij je zorgverzekeraar kun je deze indienen! Ik krijg de bijbetaling gewoon terug van mijn verzekering.

Hm, weet je toevallig of dit ook met de NuvaRing zo is?
Ik dacht dat de eigen bijdrage het stukje was dat buiten je aanvullende verzekering viel, omdat de basisverzekering helemaal niks vergoedt, maar ik kom er niet helemaal uit. Zou best prettig zijn als ik die eigen bijdrage ook kon declareren.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:39

Geld ook voor de nuvaring! Nee GVSbijbetalingen (zo heet het) valt bij veel verzekeringen onder een aanvullende verzekering! Gewoon even proberen of ze het terugbetalen!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 08:06

Unwritten, ik heb ongeveer hetzelfde met de Stediril.
Maar ik was gewoon ongesteld toen ik de eerste strip slikte, ging ook gewoon een maand lang achter elkaar door. Maar,goed dit is dan ook de eerste keer dat ik aan de pil zit. Net de stopweek achter de rug gehad, vandaag weer de eerste pil geslikt, hoopt dat het wat beter gaat nu!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:48

Dank je, Lillytjuh, dan ga ik het zeker eens proberen. Ik moest namelijk 1/3e zelf betalen in de apotheek, de rest werd vergoed, maar ik kan het natuurlijk altijd proberen. Per jaar scheelt het toch aardig wat... :j

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:59

ik heb pas geleden weer 57 euro teruggehad, voorheen kon je het bij de belasting opgeven maar dat kan geloof ik niet meer dus heb ik het zo maar gedaan!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:10

Bij de belasting kon je het ook alleen aftrekken, dus dan kreeg je korting op de belasting maar betaalde je alsnog een deel zelf. Dat mag inderdaad niet meer, gelukkig heb ik een verzekering die veel vergoedt.

Ik ga het gewoon opsturen, dan zie ik vanzelf of ik het terugkrijg of niet. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:48

Brittol schreef:
Unwritten, ik heb ongeveer hetzelfde met de Stediril.
Maar ik was gewoon ongesteld toen ik de eerste strip slikte, ging ook gewoon een maand lang achter elkaar door. Maar,goed dit is dan ook de eerste keer dat ik aan de pil zit. Net de stopweek achter de rug gehad, vandaag weer de eerste pil geslikt, hoopt dat het wat beter gaat nu!

Bij mijn eerste strip ben ik ook een week of 2 (of langer) ongesteld geweest. Daarna is het gewoon overgegaan, geen probleem. Heb al van veel vriendinnen gehoord dat dit bij hun allereerste strip ook zo was dus je hoeft er je niet echt zorgen over te maken. Als het weer zo is kan je natuurlijk beter even langs je huisarts gaan :)

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 07:43

Ja precies, ben nu aan mijn 2e strip begonnen, tot nu toe nog geen bloeding dus ik denk en ik hoop dat het deze keer goed gaat. :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:16

Is het schadelijk als je geen hele stopweek houdt, maar een 'week' van bv. 3 dagen? Ik slik nl. meestal 2 strips achter elkaar, maar ik vergeet heel vaak om na de laatste pil van de ene strip de volgende strip te pakken, waardoor ik dus een paar dagen 'rust' heb... Ik word dan niet ongesteld, maar vraag me toch af of het niet slecht is dat dat proces vanbinnen dat na een laatste pil op gang komt iedere keer weer afgebroken wordt?! :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:02

Het zou geen probleem moeten zijn om de stopweek te verkorten, alleen verlengen mag niet :)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:53

Hoi,
Ik heb vanmiddag voor het eerst de pil gekregen, nu heb ik een aantal vragen:
- Hoe moet ik nieuwe strips aanvragen als mijn pillen op zijn?
- Wanneer is het beste dag om te beginnen met de pil? De dag dat ik het namelijk zou worden is 17 september net als het Dorpsfeest hier begint, niet echt een hele beste tijd dus.
- Stel ik slik een week door, moet ik dan weer 3 weken wachten tot de volgende menstruatiecyclus voordat ik weer een stopweek kan inlassen. Of kan ik bijvoorbeeld ook de pil 4 weken achter elkaar slikken en dan 1 stopweek houden?

Alvast bedankt!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:01

- als je eind laatste strip zit, kun je gewoon nieuwe halen bij de apotheek, als het goed is heb je een herhaalrecept :)
- de beste dag (qua veiligheid) is de eerste dag van je menstruatie. Een willekeurige andere dag beginnen is prima, maar dan duurt het 7 dagen voor je pil veilig is.
- Nee dat hoeft niet. Je moet minimaal 3 weken slikken voor dat je een stopweek houdt, maar 3 weken en 4 dagen, of 7 weken, het mag allemaal ;)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:20

Yessy schreef:
- als je eind laatste strip zit, kun je gewoon nieuwe halen bij de apotheek, als het goed is heb je een herhaalrecept :)
- de beste dag (qua veiligheid) is de eerste dag van je menstruatie. Een willekeurige andere dag beginnen is prima, maar dan duurt het 7 dagen voor je pil veilig is.
- Nee dat hoeft niet. Je moet minimaal 3 weken slikken voor dat je een stopweek houdt, maar 3 weken en 4 dagen, of 7 weken, het mag allemaal ;)

Oke bedankt, herhaalrecept heb ik niet gekregen :+ Maar heb voor 3 maanden gehad dus bel tegen die tijd wel.
Nou ik heb het voornamelijk voor een aantal klachten, deels tegen zwangerschap maar ben op dat gebied nog niet erg druk ofzo. Dus dan begin ik mooi morgen al met slikken!
Toppie!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:08

Nou ben net trug uit het ziekenhuis, en de mirena zit.
Eerst viel het wel mee, deed niet zeer maar was ook niet prettig. Maar toen de Mirena werd geplaatst... Dacht dat ik van mijn stokkie ging van de pijn. Was gelukkig maar heel even en zo voorbij.
Nu heb ik behoorlijke buikpijn, zeurende pijn. Lig lekker op de bank.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:41

Als je voor de eerste keer de pil krijgt, kan het heel goed zijn, dat je pas een herhaalrecept krijgt na een controle bezoek aan je huisarts. Dat die even checkt of alles verder ok verloopt. Soms meten ze dan (nog een keer) je bloeddruk, etc.

Als je nu begint, is de pil niet veilig. Als je op de eerste dag van je menstruatie begint wel. Als je nu begint, is er geen garantie dat je volgende week niet ongesteld wordt, omdat een week erg kort is voor je lijf om op de overgang te reageren. Soms krijg je dan alsnog een zgn doorbraakbloeding.
Je kunt dus het beste gewoon volgende week beginnen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:40

Ik begin vandaag met de pil voor de eerste keer, ben benieuwd hoe dit bevalt!

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:27

Dus even voor de zekerheid :o ; ik ben nu op woensdag gestopt met slikken ik word vandaag of morgen ongesteld.. Maar moet maandag weer naar sschool en aangezien ik er écht ziek van ben dat liever niet op school heb, zou zondag weer kunnen beginnen met de pil?
& is ie dan gewoon veilig?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:03

De pil is dan wel veilig, maar de kans is groot dat je maandag nog niet helemaal van je ongesteldheid af bent. Als ik jou was zou ik de volgende keer helemaal doorslikken of gewoon even doorbijten. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:14

Pff.. het is hier dus nog niet over, ondanks de nieuwe pil.. ik word er langzaamaan gek van.. zal ik gewoon nu een stopweek inlassen?