[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:13

In NL geldt geloof ik dat alle piercings vanaf 16jr gezet mogen worden muv intiempiercings.
Beneden de 16 moet er een ouder/voogd mee.
Hoe het zit met tepelpiercings weet ik niet.

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:14

ja dat las ik ook maar vraag het gewoon dinsdag

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:24

12 t/m 16 jaar worden piercings alleen gezet na toestemming van een ouder of voogd.

16 t/m 18 mag je piercings laten zetten zonder toestemming.Intiempiercings worden niet gezet.

18 jaar en ouder mag je gewoon alles laten zetten, ook intiem piercings.

Vanaf 18 jaar mag je ook gewoon tattoo's laten zetten zonder dat er een ouder of voogd voor nodig is.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 04:51

Ik heb na mijn labret nu ook een micro dermal op mijn pols ! jeuij !
volgende maand volgen er nog 2 extra op diezelfde pols !
eentje staat zo zielig :(:)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:40

marlies85 schreef:
Als je echt zo graag een tepelpiercing wil, dan zul je 'm over een jaartje ook nog wel willen lijkt me.
Maargoed het is jouw tiet :)

AMEN. ik was 15 toen ik hem wilde, ik was 18,5 toen ik hem liet zetten, ik weet dat er vast wel een gek is geweest die hem had gezet hoor maar intiem is 18+ punt. ik vind onder de 18 intiem niet kunnen, óók niet met ouders toestemming.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:41

Valt de tepelpiercing dan ook onder de intiempiercings?
Want dat was nl waar ik over twijfelde in mijn post over de wetgeving mbt piercings.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:46

volgens mij wel...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:45

lor1_1984 schreef:
Valt de tepelpiercing dan ook onder de intiempiercings?
Want dat was nl waar ik over twijfelde in mijn post over de wetgeving mbt piercings.

jazeker :j

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:21

ik was 12 toen ik mijn navelpiercing liet zetten, met mams erbij. Tot de dag van vandaag echt geen spijt van.
Ik mocht hem eerst eigelijk niet. Maar na zoveel doorzeuren toch gekregen.

Wat ik wel vreemt vind.. mijn 2e gaatje (heb ik 3 keer opnieuw laten zetten en nu weer dicht laten groeien) die heb ik toen ik 12 was ook zelf nog een keer laten schieten.. En dit werd gewoon gedaan. Dat mag dan toch ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 00:09

En waarom zou dat niet mogen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:23

smurffie schreef:
ik was 12 toen ik mijn navelpiercing liet zetten, met mams erbij. Tot de dag van vandaag echt geen spijt van.
Ik mocht hem eerst eigelijk niet. Maar na zoveel doorzeuren toch gekregen.

Wat ik wel vreemD vind.. mijn 2e gaatje (heb ik 3 keer opnieuw laten zetten en nu weer dicht laten groeien) die heb ik toen ik 12 was ook zelf nog een keer laten schieten.. En dit werd gewoon gedaan. Dat mag dan toch ook niet?

we hebben het over tepels en clitorissen :') beetje opletten dus. vanaf 12 jaar mag je met toestemming idd prikken maar daar hadden we t niet over :')

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:17

Hoi, zou iemand mij wat meer over (de verzorging van) een navelpiercing kunnen vertellen? Ik wil er graag eentje, maar ga begin juni bijvoorbeeld op vakantie. Hoe lang mag je niet zwemmen, hoe groot is de kans op infectie etc.? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:19

niet zwemmen zegt "men" de eerste maand. Anderen zeggen dat zolang je goed verzorgt het niet uit maakt. IK heb hem gewoon in de winter laten zetten :')

Zijn er mensen die weten hoe anders genezing bij het herpiercen van navel verlopen? Ik heb nl een zwelling aan de onderkant van het bovenste gaatje, dus eigenlijk is het helemaal rood tussen het nieuwe en het "oude" gaatje... :=

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:20

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:22

pharagirlke schreef:
niet zwemmen zegt "men" de eerste maand. Anderen zeggen dat zolang je goed verzorgt het niet uit maakt. IK heb hem gewoon in de winter laten zetten :')

Zijn er mensen die weten hoe anders genezing bij het herpiercen van navel verlopen? Ik heb nl een zwelling aan de onderkant van het bovenste gaatje, dus eigenlijk is het helemaal rood tussen het nieuwe en het "oude" gaatje... :=

je moet niet vergeten dat je nu dus 2 piercings hebt op één plek, als je zit zijn ze onbewust met elkaar aan het stoeien, daardoor heb je wat irritatie in het begin, dit komt ook helemaal goed :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:24

Mijn piercer zei dat ik wel moest opletten dat ie dus niet in het "oude" gat gaat terecht komen... Daar ben ik nu dus bang voor :') Maar ik mag over een week op controle dus :') Waarschijnlijk ben ik gewoon aan het panikeren voor niets.... Maar hij móet nu echt goed gaan! :=

Hij zei idd ook dat het kon zijn dat ze een beetje gingen "vechten" met elkaar..... Ik dacht alleen dat ie bedoelde de gewone en de inverse? Maar de inverse houd zich er heel rustig onder. :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:27

Ik ging niet door op jullie onderwerp ;) maar ging in op dat je tot je 16e ouder bij je moet hebben.. hij is toendertijd geprikt ipv geschoten, dat zou dan toch ook niet mogen? Beetje beter onderscheid maken misschien?

MRIIIS @ toen ik mijn navelpiercing liet zetten werd er gezecht tot het rustig is niet zwemmen in zwembad, zeewater is zout dus daarna gewoon goed schoonmaken dan geen problemen (alleen 1e 2 weken helemaal niet. alleen douche)

Na 2 weken ben ik dan ook de zee ingedoken(woon aan het strand en het was mooi weer) meteen erna schoongemaakt en niks aan de hand.

Chloor water zou ik wel een maandje mee wachten. Maar dit zou ook geen probleem moeten zijn als je het gewoon goed verzorgt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:31

je zegt dat je hem met je moeder liet zetten
marlies zegt: 12 t/m 16 jaar worden piercings alleen gezet na toestemming van een ouder of voogd.

wat is nou je punt? als je iets zegt zeg dan wel iets nuttigs....
bovendien wat geschoten? waar heb je het over? ik kan er echt niets van maken hoor? :') en schieten mag niet tenzij het oorlel is, en dat mag al vanaf baby af aan.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:32

@Smurffie; Dankjewel :) Ik ga in juni op vakantie, dus mooi dat zeewater prima is.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:33

pharagirlke schreef:
Mijn piercer zei dat ik wel moest opletten dat ie dus niet in het "oude" gat gaat terecht komen... Daar ben ik nu dus bang voor :') Maar ik mag over een week op controle dus :') Waarschijnlijk ben ik gewoon aan het panikeren voor niets.... Maar hij móet nu echt goed gaan! :=

Hij zei idd ook dat het kon zijn dat ze een beetje gingen "vechten" met elkaar..... Ik dacht alleen dat ie bedoelde de gewone en de inverse? Maar de inverse houd zich er heel rustig onder. :D

mijn bovenste was natuurlijk alweer dik 4 jaar oud toen ik me 2de liet zetten, dus dat ze aan het stoeipoezen waren merkte ik alleen aan de verse, niet aan de oudere, ligt er net aan hoelang je hem hebt :j die van jou kan het goed hebben dus :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:34

is het lezen moeilijk? ik heb het over gaatjes, die eigelijk ook gewoon onder piercings vallen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:35

Piercer was ook heel tevreden over de onderste :j Hij was zelfs vrij verbaast dat ie al zo mooi uitzag :j

smurffie: als het geschoten is, is het geen piercing. Zo simpel is het. :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:37

smurffie schreef:
is het lezen moeilijk? ik heb het over gaatjes, die eigelijk ook gewoon onder piercings vallen.

elk piercing is toch een gaatje >;) nee geintje, oorlel tm je 4de gaatje oid is GEEN piercing en geschoten ook niet. :) en nee lezen is zeker niet moeilijk, maar het goed formuleren schijnbaar wel :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:38

Okee, dat was mijn vraag ;) dankje,

Nee mijn 2e is niet geschoten maar gepierced (ook geen flauw idee hoe je dat schijft) had dat alleen beetje onduidelijk in mijn 1e post gezet gezien daar schieten stond.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:42

kijk nu snap ik hem wel :D oorbellen en piercings word apart genoemd, al zeggen ziekenhuizen dat elke doorboring met als doel er een sierraad doorheen te steken een piercing is. alleen ziekenhuizen zijn niet wijs :')