me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:56

Ja dat is niet leuk he als mensen zeuren maar niet echt iets mankeren.Ik heb gisteren na ander half jaar weer een buitenrit gemaakt, 15 minuten in stap.Was erg pittig en ik kon mijn schouders maar niet ontspannen krijgen,vanmorgen deed alles zeer toen ik uit bed stapte.Maar ik heb heel erg genoten van het ritje,hij was super braaf en ik ben erg trots op mijn grote vent.

Helderder

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:00

@Marilla; hoe gaat het nu? Weer wat opgeknapt?
@Issy; klinkt niet lekker. Ook jij weer wat opgeknapt inmiddels?
@MP; ja zo irritant zijn zulke mensen. Had het van het weekend op stage ook zoals ik al schreef. Al moet ik zeggen dat ik niet echt dingen meer laat voor mijn moeheid. Alles moet alleen in mindere mate, ik hou altijd rekening of het wel kan enzovoort.
@Marleen; Fijn dat je er toch van hebt kunnen genieten!

Zijn jullie emotieloos door vermoeidheid?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:02

Ja dat ben ik wel, ik kan heel erg gelaten ergens op reageren en mijn man wordt dan erg boos.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:10

Hmm oke. Ik krijg namelijk van mijn werkbegeleider te horen dat ik emotieloos over kom. En dat is totaal niet iets wat bij mij past. Nu ik dit op school aangaf zei mijn SLO-er ook dat ze bij mij niet goed kon peilen wat ik ergens van vond. De enige reden die ik in deze settings kan bedenken is dat dat komt door vermoeidheid. Ik probeer mezelf wakker te houden en dan is dat even net te veel om ook rekening mee te houden. Maar ik weet hiet niet hoor, herken mij overigens ook helemaal niet in de feedback. Loop er niet te koop mee, dat niet, maar dit is wel weer erg overdreven. En ik weet dat ik thuis sowieso alles uit, dus zie er ook niet echt een probleem in.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:13

Ik kan ook erg vlak overkomen door oververmoeidheid inderdaad.
Kost dan al zoveel energie om een beetje wakker te blijven en op te letten dat de rest een beetje wegvalt of zo?
Ik *ben* dan niet emotieloos, maar mijn gezichtsuitdrukking staat constant op standje "moe".

(Aan de andere kant kan ik ook wel erg huilerig worden als ik echt te moe ben).

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:16

Ja ik denk ook dat een beetje de reden is. Want ik kijk inderdaad wel erg gelaten, beetje met hangende ogen. Ik ga mij stagedocent maar eens mailen met wat er nou precies bedoelt wordt en toch maar even toelichten met mijn moeheid. Ik kan het nu gewoon even niet opbrengen om ergens bijvoorbeeld heel enthousiast over te gaan doen.
(wanneer laat je je pianohandjes weer eens wapperen trouwens, lijkt me leuk om weer wat van je te horen op YT :D )

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:40

Ik denk dat ik zelf niet emotieloos ben (sterker nog, ik barst van de emoties omdat ik gewoon nog heel huilerig ben regelmatig) maar ik denk idd wel dat mijn gezichtsuitdrukking wel eens als emotieloos kan worden gezien! Maar dat is puur omdat ik dan gewoon heel moe ben, en mijn gezicht tekent dan heel erg en als ik dan ook nog eens het bleg - wat ben ik weer moe - gevoel heb dan straal ik weinig uit denk ik!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:28

Vandaag had ik zin om te huilen maar ik zat in de auto met mijn dochter dus ik hield me maar in.Ik heb namelijk veel last van mijn fibromyalgie,en daar wordt je nog eens extra moe van.Ik weet wel waar het aan ligt,ik loop vast letterlijk en figuurlijk.Ik kan niet werken zo als ik er nu aan toe ben,maar alles is tegenwoordig zo duur dat je wel moet werken.Normaal werk ik 1 uur per dag maar het is vermoeiend werk dus ik kan het niet op brengen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 08:46

Aah, Marleen :( Ja, voor jou zal het wel extra moeilijk zijn, omdat je een gezin heb. Ik kan nog terug vallen op m'n ouders als het nodig is. Bovendien moet jij nog voor een gezin zorgen. Helpen je man en je kinderen je wel goed mee?

Ik ga met kleine stapjes vooruit! Ik merkte ook dat ik niet over dingen wilde praten als me iets dwars zat waardoor ik het opkropte en alleen maar moeier werd. Gisteren zat me iets dwars en ik heb er gelijk over gepraat! Bovendien merk ik dat ik me ook minder ga aantrekken wat andere mensen denken enzo. Ik dacht dat mijn schoonzusje mij scheef aankeek omdat ik vaak niet mee kan naar verjaardagen enzo dus heb haar een mail gestuurd waarin ik het haar uitgelegd heb (iets wat ik eerst niet zou durven) en ik kreeg een heel lief mailtje terug dat ze me nooit zou veroordelen op mijn ziekte enzo.
Klinkt misschien 'niets', maar voor mij zijn dat echt overwinningen!
En ik wilde heel graag uit zaterdagavond, omdat ik bang was dat mensen me anders scheef aan zouden kijken, saai zouden vinden enzo, maar volgens mij ben ik daar ook grotendeels al over heen! :D
Dat soort dingen scheelt ook wel weer energie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:50

Gisterenavond onder een warmekussen gezeten met mijn handen, die deden veel pijn.Vandaag had ik zoooooooo graag willen rijden maar ik kom er gewoon niet op ben ik bang.Nee ik vind dat ze me niet helpen, daar heb ik al vaak over gesproken maar het werkt niet helaas.Er wordt al snel gezegd maar je bent toch de hele dag thuis, wat doe je dan de hele dag? Ik kreeg ook weer de rekening van de paarden verzekering binnen, die moet ook weer betaald worden.Maar als het goed is gaat mijn man meer verdienen dus dan hoef ik niet zo nodig aan de slag.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:14

Ik wist niet dat autorijden zo vermoeiend is. :oo Zal ook wel door de zenuwen komen, maar ga nu even lekker rusten. Kan ik vanavond nog fatsoenlijk mijn visite ontvangen.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:32

@Paula - gefeliciteerd!! Hoop dat je een leuke dag hebt!!

Ik vond autorijden gezond al erg vermoeiend met lessen (heb net niet mijn rijbewijs gehaald, ging aan de andere kant vh land studeren.) Zou nu te gevaarlijk zijn ook, maar wel jammer.

Hier een 'blah' dag, moe, duf, wiebelig ... -> blah.
Wordt dus een beetje TV kijken, schilderen en veel liggen denk ik.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:02

Ik kreeg een uitbarsting en helaas was mijn man de dupe,we hebben het wel goed uit gepraat en hij begreep me wel.Ik ging in de infrarood cabine,en mijn dochter had knie pijn en nog iets.Dus vraag ik later kom je ook anders er in is goed voor je, nee zegt ze ik heb niks (huh).Ga ik daar na in bad en loopt ze langs dus ik zei waarom ga je niet in de infrarood cabine? Ik heb niks zei ze,maar ze weet altijd wat ik wil vragen.Ik wilde net vragen wil je voor me stofzuigen, toen zei ze ik ga niet stofzuigen voor je dat heb ik gisteren al gedaan, en ik heb heb last van mijn knie.Dus ik jankend in de douche,dus toen kwam daar na de uitbarsting,ze wil namelijk altijd iets erger hebben als ik iets heb.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:03

Toen ik beneden kwam vroeg hij wat er was, dus gaf ik hem over van alles de schuld dus toen was hij heel erg boos.Maar we hebben het opgelost gelukkig het lucht soms wel lekker op.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 14:29

Wat vervelend zeg Marleen! Ik herken het wel hoor, als ik erg moe ben dan heeft m'n vriend het ook helemaal gedaan.
Hoe oud zijn je kinderen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:42

De oudste is bijna 15 en was met 7 jaar al in de pubertijd en de andere is bijna 11.de jongste heeft een gehoorprobleem en wordt aangemeld op een dovenschool,maar daar gaat allemaal tijd in zitten.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:22

@HWK; Ik denk dat bij mij het vermoeiende vooral komt door de zenuwen van vandaag. Zat echt zo gestressed in de auto... En het kijken vind ik ook altijd vermoeiend. De volgende keer zet ik mijn bril op, dat zal al wel schelen hoop ik.
Balen van je bleh dagje, hopelijk morgen weer beterder. Nog steeds een nasleep van dat wandelen?
@Marleen; ik vind de reactie van je dochter wel meevallen, denk niet dat je het persoonlijk op moet vatten. Puur puberaal gedrag. Welke puber vind het wel leuk om te moeten stofzuigen?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:46

@ Marleen - ik vind dat eigenlijk een beetje een rare uitspraak van jou. Het is verdorie geen wedstrijdje, dat moet je als ouder toch gewoon naast je neer leggen als het al zo is - wees blij dat ze geen ME heeft :). (En inderdaad, welke puber wil nou graag stofzuigen..?)

@ Iedereen.
Hier kan je online bij houden hoe lang je slaapt en rust overdag, ik vind het wel handig om een overzichtje te hebben, en het is gratis (en je kan hem instellen op privé of publiek).
http://www.medhelp.org/land/sleep-tracker

Er zijn ook veel meer 'trackers' nog. (gewicht, bloeddruk, exercise ;) )
http://www.medhelp.org/land/health-trackers

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:13

Handig die trackers. Ik denk dat ik hem ga invullen voor slaappatroon en hartslag.

Ben sinds tijden niet zo brak geweest als vandaag. Gisteren was allemaal veel te veel. (Ik noem het altijd maar brak zijn, ook al heb ik geen druppel alchohol gedronken). Drink trouwens zelden tot nooit.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:34

Ik drink ook nooit... maar ook hier gaat het echt slecht..
Vannacht als een blok geslapen, maar ben een uurtje wakker, alleen gegeten en ik ben alweer kapot, word er gewoon niet goed en verdrietig van := Want ik kan het me helemaal niet veroorloven nu, ik heb verdorie morgen een moeilijke toets waar ik nog redelijk wat voor moet doen, woensdag twee herkansingen en de week erop tentamenweek..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:40

Balen MP. :(:) Waarom duikt het altijd op de meest onmogelijke momenten zo sterk op hè... Hopelijk kun je je toetsen nog goed maken!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:56

Ontzettend bedankt voor die site trouwens! Ik heb ook even een account aangemaakt en ga hem bijhouden! Is ook wel handig voor Amsterdam misschien :)

Straks even een rondje autorijden met mn vriend, even wat anders.. Daarna maar even aan het schoolwerk!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:59

Paula schreef:
Balen MP. :(:) Waarom duikt het altijd op de meest onmogelijke momenten zo sterk op hè... Hopelijk kun je je toetsen nog goed maken!

Nou inderdaad.. Het zat er al heel lang aan te komen, het ging iedere week weer wat minder maar ik zag het nog wel goedkomen, het ging geleidelijk dus tsja... En nu pats boem in een keer is alles weg ;(
Heb gisteren trouwens een toets moeten maken van 3 uur, dus net zo lang als mne xamens straks zijn. Het eerste uur ging nog wel maar daarna had ik mijn hoofd er niet meer bij, zag niet meer scherp en nam niets meer op.. Maandag maar even op school over hebben, of er mogelijkheden zijn op mn examens dat ik desnoods wat langer de tijd heb zodat ik ook de tijd kan nemen als ik zo'n moment heb, dat ik even niets hoef te doen, even rustig thee kan drinken ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:31

Hoi allemaal, of kan ik beter sterkte allemaal zeggen :(:)
Balen dat het niet zo goed gaat. Met mij gaat het ook niet super. Wel donderdag naar de fysio geweest, nieuwe (zwaardere) oefeningen gekregen en ook daar nog voorzichtig wat met fitness-apparaten geoefend. Het ging best lekker en ik had vrijdag helemaal geen spierpijn en kon gewoon gaan paardrijden :)
Het lijkt dus goed te gaan met de fysio, we bouwen echt op met een tempo dat ik aankan. We zijn ook naar zwaardere oefeningen gegaan omdat ik aangaf dat het andere wat te licht was.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:35

Dat is wel goed zeg, dat je toch een stapje hoger alweer aan kunt!

Net anderhalf uur geslapen, ben nog steeds wel heel moe maar net even wat fitter. Ben benieuwd voor hoe lang :=