Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:03

xxxmh schreef:
Heb toch een afspraak gemaakt en mag 1 juli. Zit nog kleine twijfel maar anders kan ik alsnog afzeggen. Ook uitgezocht en gebeld met de ggd en ondanks dat ik geen positief test bewijs heb van de ggd maar van een sneltest hoef ik er maar gelukkig 1 vaccin. Wel het bewijs van de sneltest goed bewaren.

Dan vaccinatiebewijs en uitslag sneltest rug aan rug plastificeren.

purny

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:45

1997 mag

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:50

Wat is ‘t telefoonnummer? Kan het echt nergens vinden :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:53

0800 7070.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:56

Zijn er meer mensen die nog een aparte brief van het RIVM hebben gekregen? Ik zag in mijn app nadat ik de postbusnummer had ingetoetst dat het afkomstig is van het rivm...

Edit... gevonden. Een of ander onderzoek maar voor wat...
Laatst bijgewerkt door purny op 16-06-21 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:57

Even een vraagje. Hier van 1997, dus ik mag! *\%/*

Maar: Er is een grote kans dat mijn vriend en ik al covid gehad hebben. Door omstandigheden konden wij niet testen, mijn vader wel want die is kortstondig opgenomen geweest. Hij was uiteraard positief. We waren toen in het buitenland en zaten in quarantaine.

Maar ik las dat als je het gehad hebt je maar één prik nodig hebt (ik krijg waarschijnlijk pfizer), maar is het nog mogelijk om dat aan te tonen?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:06

Volgens mij moet je wel een testuitslag kunnen laten zien om de "stempel" "volledig gevaccineerd" te krijgen Soepblik.
Ofwel een test van de GGD ofwel een erkende sneltest van een ander bedrijf.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:19

Nu heb ik vorig jaar Corona gehad, ik kan het niet aantonen maar de ggd zegt dat 1 prik gewoon goed is ondanks ik geen bewijs heb.
Heb het echt 4 keer gevraagd maar ze zei dat 1 Pfizer voldoende was? :+

Nu dus 8 juli naar Eindhoven maar ik vertrouw het nu even allemaal niet zo goed.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:22

Ik ben wel nieuwsgierig, waarom dan 'maar' voor 1 prik gaan? Zit daar voor jezelf een reden achter dat je niet just in case 2 prikken neemt? Zeg niet dat het slecht is hoor, absoluut niet, maar ben gewoon benieuwd haha.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:24

sureido schreef:
Nu heb ik vorig jaar Corona gehad, ik kan het niet aantonen maar de ggd zegt dat 1 prik gewoon goed is ondanks ik geen bewijs heb.

Nu dus 8 juli naar Eindhoven maar ik vertrouw het nu even allemaal niet zo goed.

Ja en tegen ons zeggen ze juist dat het niet voldoende bewijs is?

Lekker geregeld weer

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:26

IMANDRA schreef:
Ik ben wel nieuwsgierig, waarom dan 'maar' voor 1 prik gaan? Zit daar voor jezelf een reden achter dat je niet just in case 2 prikken neemt? Zeg niet dat het slecht is hoor, absoluut niet, maar ben gewoon benieuwd haha.

Dat ik eerder niet meer allerlei testen hoef te doen, ik heb dadelijk in augustus echt heel veel verschillende feestjes.
Ik weet gewoon zeker dat ik covid gehad heb alleen ik heb geen bewijs dus ik zit nu gewoon in dubio.

Ik heb echt al een aantal keer gevraagd of het echt niet erg was maar ze zei nee.

Maar ik ga denk ik 21 juni alsnog voor Janssen bellen zodat het 100% zeker goed is.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:37

sureido schreef:

Voor jouw gezondheid/bescherming zal 1 Pfizer vaccinatie voldoende zijn. Ik denk dat ze dat bedoelen. Heb je gevraagd hoe je dan gaat aantonen dat jij volledig beschermd door door 1 keer Corona doormaken en 1 vaccinatie?
Persoonlijk zou ik dan toch die tweede halen of idd Janssen, want als je geen bewijs hebt dat je Corona hebt gehad dan denk ik niet dat je je vaccinatiebewijs volledig kunt maken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:38

Vanuit de GGD vaccinatielijn wordt er inderdaad om geen enkel bewijs gevraagd. Er mag niet gecontroleerd worden of diegene daadwerkelijk positief getest is. Mensen worden geloofd op hun woord. Beetje motto 'als je daarover wil liegen moet je dat lekker doen' (waarmee ik niet zeg dat jij dat doet hoor). Of dat dus van een positieve test van de GGD zelf komt, een thuistest was of überhaupt geen test wordt geen onderscheid in gemaakt.

Het is dus volledig aan jezelf of je er één of twee wil. Ook mensen die in de afgelopen zes maanden positief getest zijn mogen gewoon twee prikken halen als ze willen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:50

Ik zou zeker die tweede prik halen , vooral met de Delta variant in aantocht.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:51

bigone schreef:
Ik zou zeker die tweede prik halen , vooral met de Delta variant in aantocht.

Zou het niet allebei kunnen vraag ik me af?
Dus dat je laat registreren dat je COVID hebt gehad en je de eerste prik hebt gehad (en dus voor nu beschermd genoeg bent) en daarna alsnog die tweede halen? Lijkt me dat je niet per se eerder terecht kan voor die eerste prik als je enkel kiest voor 1 prik ipv 2?

Nogmaals: nieuwsgierigheid hoor, je moet natuurlijk gewoon doen wat goed voelt voor jou :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:53

Ik krijg over twee weken de tweede AZ dus dan wel beschermd tegen de Delta variant , uit onderzoek blijkt dat dat nu zeker niet het geval is. Dus toch maar weer even extra opletten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:00

Vriendin van mij heeft zeer waarschijnlijk COVID gehad. Ik zeg zeer waarschijnlijk, omdat ze toen niet getest is (werd toen nog niet gedaan) maar wel alle symptomen had. Zij laat gewoon twee keer enten. Dat zou ook mijn keus zijn.
Zelfs mij zusje laat zich twee keer enten terwijl die vrij recentelijk nog positief getest is, maar zij had geen enkele symptomen en twijfelt lichtelijk over de correctheid van de uitslag.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:12

Ik heb vorig jaar februari/maart Corona gehad, helaas werd er toen nog niet getest.
Maar mij werd aangeraden toch ook de tweede vaccinatie met Pfizer te laten zetten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:20

Lous schreef:
Ik heb vorig jaar februari/maart Corona gehad, helaas werd er toen nog niet getest.
Maar mij werd aangeraden toch ook de tweede vaccinatie met Pfizer te laten zetten.

Hoe lang geleden was dat? Want tot voor kort was de regel nog 'Bent u de afgelopen 6 maanden positief getest?'. Dat is sinds 1,5 week veranderd naar iedereen die positief is getest.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:26

Maar krijg je met 1 prik pzifer en geen positief test bewijs wel een vaccinatiepaspoort?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:26

Dat weet ik idd, maar het is dus nu dus al 1 jaar en bijna 4 maanden geleden. En dat is toch wel vrij lang.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:29

Lous schreef:

Raar dan dat ze dat bij mij niet aanraden om er twee te pakken…
Ik heb mijn keuze gebaseerd op wat de ggd telefoniste mij aanraadt. Dat lijkt mij een hele goede reden :+

Maar als je dan hier hoort dat het toch weer wel word aangeraden…

Ik zet hem trouwens niet per se voor dat ik zelf bang ben voor covid. Meer om de rest te beschermen. Dus voor die delta variant of zo zou ik het ook niet extra doen omdat ik bang ben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:31

Ik denk dat je zelf na moet denken over wel of geen tweede prik, namelijk of een doorgemaakte besmetting ook tegen bvb de Delta variant werkt icm 1 prik. En de ggd medewerkers praten na wat ze op hun werk lijst hebben, logisch maar of het zo is moet nog blijken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:35

Ja, maar mij maakt dat niet per se zoveel uit.

Ik ga volgende week bellen voor Janssen en ik denk als dat niet kan ik de ggd gewoon nog een keer bel en dan kijk of ze weer hetzelfde verhaaltje hebben.

Vind ‘t gewoon gek dat ze me op mijn blauwe ogen vertrouwen dat ik covid gehad heb. Dat is ook zo, maar daar kan dan ook misbruik van gemaakt worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:36

1998 mag ook al !