https://www.dvhn.nl/groningen/OMT-lid-A ... 72398.html
Citaat:
UMCG-viroloog Alex Friedrich wil geen nieuwe lockdown, maar corona regionaal vertragen: 'Zodat we tijdens rustige zomer massaal kunnen vaccineren'
deze man wijkt nog steeds niet af van het regionaal aanpakken en dan voornamelijk uitbraken hard aanpakken maar het ging mij om het hieronder.
Citaat:
De enige manier om de mutaties te vinden is afgenomen testswaps in een laboratorium extra onderzoeken op hun exacte genetische kenmerken. Dat ‘sequencen’ is een vrij kostbare techniek die in Nederland voor het coronavirus alleen het RIVM-lab en het Erasmus MC doen.
Europese oproep
,,Maar er zijn veel meer labs in Nederland die zouden kunnen sequencen’’, zegt Friedrich. ,,Het ECDC in Stockholm heeft in zijn meest actuele risico-inschatting de lidstaten in de EU opgeroepen veel meer te sequencen en van alle sequencing-capaciteit in de landen gebruik te maken. Dat doen we in Nederland op dit moment niet.’’
Over dat sequencen iemand die kan uitleggen waarom Nederland dat nauwelijks doet, zoals ik het lees worden de mutaties dan meer onderzocht? Het is een nieuw woord voor mij dus misschien dat iemand er hier iets over weet (premium artikel dus daarom quote)