996981 schreef:Precies. Het feit dat anderen roken, overmatig drinken en te dik zijn heeft ook gevolgen voor mij. Maar wee je haalt dat aan
Ooit hier meegelezen in een discussie over roken?
Ik vind het juist super grappig dat sommigen die daar het hoogste woord voerden over hoe het gedrag van een ander (roker) invloed had op hun gezondheid en dat het belachelijk was dat roken nog steeds was toegestaan in NL enz.
Nu zie ik die mensen aan de overkant staan in de Corona discussie en vast willen houden op hun recht op eigenbeschikking, niet willen vaccineren, niet willen testen, vinden dat een ander (en zeker niet de overheid) niet voor hun mag bepalen dat….
Maar oh wee als iemand in hun buurt een sigaret op steekt, want dan houdt diegene geen rekening met hun. Roken, het zou volgens hun verboden moeten worden. Die dubbelzinnigheid kan ik niet tegen; “iedereen moet rekening houden met mij, maar ik wil met niemand rekening moeten houden”
Waarbij ik niet voor of tegen roken ben, dus die discussie hoef je niet met mij aan te gaan. Ik ben vooral voor verder denken dan ikke ikke ikke en kijken hoe jij elk gezondheidsrisico kunt verkleinen voor je medemens. Of dat (in geval van Corona) nou vaccineren, social distancing of regelmatig laten testen is. En voor de roker, doe dat lekker ergens waar een ander er geen last van kan hebben.
Overigens zie ik niet in hoe het feit dat iemand dik is nadelige gevolgen heeft voor jouw gezondheid, maar dat kan aan mij liggen.