Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:40

Dank jullie wel. Het is een beetje blauw en zit aan de zijkant van mijn grote teen.
Ik twijfel of ik maandag de huisarts zal bellen of gewoon zo laten(kneuzing is niet te behandelen)
En het lopen is niet fijn

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:10

MoniekJ: :(:) , jij kan dit echt! Slechte momenten horen erbij, zolang je maar weer de draad oppakt komt het echt goed.

Rose_Sonny: bijzonder, van die komkommer. Eigenlijk is dat gewoon niet mogelijk, omdat een komkommer heel weinig calorieën bevat en ook geen stoffen waardoor je vocht vast zou kunnen houden. Als je echt wil weten of komkommer de veroorzaker is, zou je het over een langere periode moeten testen. Want per dag wegen zegt eigenlijk niets over de dag ervoor. Dan zou je eens moeten kijken wat wel of geen komkommer eten doet over een week of langer. Gewichtsverlies moet je sowieso zien over een langere periode, per dag zal het altijd wisselend zijn, zelfs als je iedere dag precies hetzelfde eet en dezelfde beweging zou hebben. Maar als jij denkt dat je beter geen komkommer kan eten is dat natuurlijk helemaal prima, zat andere groenten om te eten. Zou alleen jammer zijn als je het wel graag eet, maar laat staan omdat je denkt dat het je afvallen in de weg staat.

MuSLi: wat fijn dat je verschil in je lichaam ziet, dat is toch het belangrijkste.

Hhilde: wat goed dat je steeds beter leert luisteren naar je lichaam met betrekking tot eten. En veel meer beweegt! Mag je zeker trots op zijn.

Kosseh: wat naar van het bijrijpaard, heel begrijpelijk dat dat er inhakt :(:) . En knap van het hardlopen +:)+.

Kmbrly: wat goed bezig!

Purny: beterschap met je teen.

Ik heb vandaag echt een super slechte week qua eten. Met gisteren als dieptepunt, een kaneelbroodje, gebak, friet en ijs. De weegschaal laat het nog niet zien, maar ik voelde me gisteren echt niet prettig, ineens heel veel jeuk, wat ik normaal nooit heb. Misschien was dat wel net zoiets als dat paarden jeuk krijgen van te veel suikerrijk voer. Mezelf maar weer snel een schop onder mijn kont geven, en terug in het gareel :j .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:32

Ah purny auw!!

En wat balen van je bijrijdpaard inderdaad, kosseh! :(:)

Sharani, hoort erbij. :j gewoon weer doorgaan.

Ik heb gisteren onwijs veel gegeten bij een avondje borrelen zonder avondeten. Was superleuk, super lekker. Van genoten. Maar had ook al ruim duizend calorieën verbrand in de sportschool dus als een officiële cheat day zie ik het niet.

M'n smartwatch heeft vertraging en ik baal ervan. :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:38

Ik had gisteravond ook een borreltje. Nu drink ik geen alcohol, dus daar zal ik geen calorieën van binnen hebben gekregen. Maar heb wel lekker een paar stukjes grillworst en een klein handje chipjes gehad. En het was gezellig, dus helemaal prima :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:41

Ik had donderdagavond pubquiz met buffet. Paar patatjes gegeten maar wel voornamelijk salade. En een beetje vleessalade.
En de eerste ronde met hapjes overgeslagen.

Al met al ben ik toch trots op mezelf met wat ik allemaal doe tegenwoordig.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:44

Zo, weer een bijleespost van mij in de weekenden.

@musli, wat fijn dat je verschil merkt in je lijf, dat is vaak net zo veelzeggend als de weegschaal!

@Hhilde, wat goed van je, die workout! Echt top, zeker als je weet dat je dat voorheen bijna nooit deed.
Die workout van jou heb ik maanden terug gedaan en toen hield ik het net 15 minuten vol dus echt wel super van jou!

@Kosseh, wat rot voor je, ik kan mij voorstellen dat die emotie dan even dat overeten aan snoep triggert.
Ook dat leren accepteren hoort erbij denk ik.

@Purny, oef, dat klinkt pijnlijk, beterschap zeg! Als je maandag nog veel pijn hebt zou ik er toch even naar laten kijken.

@kmbrly, wauw, dat is echt een super prestatie hoor, dan gaan de volgende 5 ook lukken!

@Sharani, die weken zitten er soms bij, maar als je dit weet en je pakt de draad weer op zodra het kan dan is dat ook echt goed. Ik had deze week ook een mindere week, vandaag gewoon weer goed verder gaan.

@Roosch, wow, dat is echt wel echt knallen geweest in de sportschool, ik zat er gisteren 800 overheen omdat ik niet gesport had :')

-----------------------

Hier ook een mindere week, 3 dagen schoolkamp met leerjaar 1, dan nog de kijkdag van het werk, vervolgens donderdag na het lesgeven nog cursus t/m 's avonds laat. Dus ook niet al te best gegeten deze week. Ach, vandaag nog een verjaardag maar ik probeer gewoon goed te eten vanaf nu weer.
Ik zit inmiddels op - 6,4 sinds we terug zijn van vakantie zo'n 8 weken geleden en op - 13,8 sinds ik 2 jaar terug begonnen ben.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 23:07

Goedenavond ik meld me ook weer na een hele drukke werkweek die helaas ook nog niet voorbij is.

Kosseh en Moniek veel sterkte

Hier nog iemand die rustig na een grote boodschap nog een keer op de weegschaal gaat staan. Vind t reslultaat altijd teleurstellend :=

Hier ook de dalende lijn weer te pakken. Nadat ik toen ik ziek was ineens 2 kg kwijt was is de teller tot gisteren stil blijven staan. Nu in totaal weer 4 ons eraf dus hopelijk is m’n lichaam weer een beetje in evenwicht en zet t nu weer door. Iig een nieuwe low te pakken.

Helaas begin ik nu ook wat spier te verliezen. Toch nog maar eens kritisch kijken naar wat ik eet om te voorkomen dat dit doorzet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:28

Hoe was jullie weekend?

Hier gisteren gecheat met pizza, maar vandaag dagje geklommen buiten :). Dys ergens wel gecompenseerd. En gisteren veel gewandeld, gingen alpacas uitlaten en daarna langs pony.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:09

Es_ther schreef:
Hoe was jullie weekend?

Hier gisteren gecheat met pizza, maar vandaag dagje geklommen buiten :). Dys ergens wel gecompenseerd. En gisteren veel gewandeld, gingen alpacas uitlaten en daarna langs pony.

Klinkt als een mooie balans toch? Wandelen met alpaca's, dat heb ik eerder gehoord. Was het leuk? :)

Hier een prima weekend. Gisteren een uurtje bokszaktraining gedaan thuis, in de garage, met een YouTube workout erbij en 's avonds lekker shoarma met patatjes gegeten.

Vanmiddag gingen we even op visite bij m'n ouders. Daar ben ik naartoe hardgelopen (10,5km) en daar heb ik lekker een paar kletskoppen (favorietjes) gegeten <3 ook prima in balans dus dit weekend...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:16

Wij hadden gister een familiedag. Familie 3 jaar niet gezien dus het was heel gezellig. Hadden iets van een BBQ in Oostvoorne.
Verder vandaag rustig aan gedaan. Boodschappen met de buurvrouw gedaan en Netflix gekeken.
Ik wil ook echt nog eens met alpaca's wandelen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 07:07

Klinkt goed Purny en müsli!

Haha ja, die alpacas zijn echt geweldig :') . Ik had een lieve, maar m’n vriend had een echte puber die de boel een beetje opstookte. Echt heel leuk!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 07:44

Ik kom echt veel te weinig online om op iedereen te reageren :')

Cheaten met pizza moet soms kunnen! Dan gewoon de rest van de dag compenseren om het zo te zeggen, dan past pizza prima in een gezond dieet :D

Ik las ook ergens iemand die aan boulderen doet. Met mijn hoogtevrees is dat echt een beetje worst nightmare voor mij. Plus een collega die een nogal heftige val gemaakt had, brr moet er niet aan denken. (Nu is dat laatste wel een beetje ironisch, want paardrijden ken ik ook heel veel mensen die heftige vallen meemaken, waaronder ik zelf nu met mijn gescheurde kruisband en meniscus, maar paardrijden is anders :') )

Wandelen met Alpacas lijkt me dan wel weer ontzettend leuk om te doen! Maar eerst maar even zorgen dat ik weer zelf een beetje kan wandelen en dan met mijn jaarling aan het wandelen voordat ik met Alpacas op pad ga haha.

Ook ik moet eraan geloven, in opdracht van/ in overleg met de fysio toch maar (weer) een abonnement voor de sportschool afgesloten. In het verleden was ik vooral sponsor, stil lid of hoe je het ook wilt zeggen :=
Maar ik ga vanmiddag voor het eerst fysioloos naar de sportschool en ik vind het ergens mega spannend.. Gelukkig ga ik met een vriendin en ik hoop dat ik daardoor een beetje de drempel kan verlagen. De fysio wil eigenlijk dat ik 4x per week ga, helemaal als ik wel eindelijk geopereerd kan worden (daarna), maar ik ben nog niet zo zeker ervan dat dat iets voor mij is. Ik ga in ieder geval proberen nu zo veel mogelijk te gaan.

Ik ben nu, een week na het rot gesprek bij de orthopeed, al 3 kilo afgevallen, dus nog 11 te gaan voordat deze orthopeed mij wil opereren, en nog 2 weken tot de second opninion. Ik had gehoopt in die 3 weken tussen beide gesprekken ongeveer 5 kilo kwijt te zijn, dat lijkt me dus te gaan lukken. Ik dacht zo kan ik 'bewijzen' dat ik ervoor wil gaan en hopelijk werkt dat in mijn voordeel.

Vanmiddag nog een gesprek bij de bedrijfsfysio, ik werk nu alleen maar thuis (ik werk in de zorg, ziekenhuis) en in het begin waren ze blij dat ik in ieder geval wel werkte, maar ze pushen nu wel weer dat ik echt naar het werk kom. Ik heb aangegeven dat ik dat niet echt zie zitten nog, al is het ivm de reistijd en dat mijn knie autorijden nog niet heel goed bevalt. Krijg een beetje het gevoel dat ze me niet geloven of zo, daarom nu extra stappen inzetten.
Dus help me hopen dat mijn knie vanmiddag extra pijnlijk is (/ er uit ziet), zodat ze me geloven :')

Zo, lang verhaal. Sorry :=
Ik ga proberen om jullie een beetje bij te houden in dit topic, maar dat vind ik ook wel lastig :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:32

Wat goed dat je in de tussentijd al 3kg bent afgevallen. Dat is echt een mooie prestatie.
Kan me voorstellen dat je je wil bewijzen, in de hoop dat dat je snel verder helpt.
Zou fijn zijn als je snel geopereerd kan worden en weer kunt gaan opbouwen :)

Vervelend dat ze op je werk meer van je willen dan je eigenlijk denkt dat geschikt is voor je.
Hopelijk ziet de bedrijfsfysio hetzelfde en hoef je je knie niet nog extra te belasten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:05

3 kg in een week, mijn hemel! :oo

Hopelijk valt het sporten jou ook mee, zoals het mij meevalt. Ik vind sporten helemaal niet leuk maar het wordt wel steeds beter.

Ik stond vanochtend op met een verrassende-200 gram ten opzichte van vrijdag. Verbaast me wel, gezien al het lekkers dat ik van het weekend had. :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:11

Goed bezig @Roosch...

Ik heb het niet genoteerd van vorige week maandag, maar volgens mij zit ik nu iets lager dan vorige week maandag. Er moet in ieder geval nog net even meer dan 200gram af om weer in mijn comfortabele range te zitten. Dus dat valt eigenlijk best mee ;) Liefst mag er iets meer af natuurlijk, dan zit ik wat steviger in die range.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:14

Ik mag 4 weken niet boksen....
Zojuist bij de huisarts geweest en het is een scheurtje in het kapsel

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:15

Balen zeg @Purny. Kun je wel op een andere manier actief blijven? :)
Hopelijk herstelt het kapsel zich snel weer!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:00

He wat balen purny, net nu je zo lekker op weg was :(:)

Ik heb mezelf afgebeuld in de sportschool. Lag dubbelgevouwen van de menstruatie op de bank maar heb mezelf na een paracetamol naar de sportschool gesleept en een uur bodypump en een uur spinning gedaan. Je kunt me wegdragen. :')

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:11

Je bent een inspiratie Roosch, geen excuses meer voor ons, als jij in zo'n toestand het voor elkaar krijgt om niet 1 maar zelfs 2 intensieve lessen te volgen, dan hebben wij geen excuus meer haha ;)

Wat balen purny... word je nog gestraft ook voor dat je goed bezig wilt zijn, bah zo oneerlijk

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:13

Heb ook werkelijk geen idee hoe ik het voor elkaar kreeg, puur op wilskracht denk ik. Lag een half uur voor vertrek nog te slapen. Maar voel me na afloop echt een heel
stuk beter!

Hopelijk blijft de weegschaal dalen want de officiële -10kg is in zicht en dat is zo een fijne mijlpaal!

Heb mezelf ook een kleine fotoshoot cadeau gedaan met mijn twee katten. Die moet ik nog inplannen over een aantal kg. :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:17

purny schreef:
Ik mag 4 weken niet boksen....
Zojuist bij de huisarts geweest en het is een scheurtje in het kapsel

Ah shot zeg…

Lekker bezig Roosch! En wat gaaf van die shoot :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:37

Lekker bezig @Roosch en goed vooruitzicht... :D

Hier net terug van weer een zeer intensieve workout in de gym. Ruim 500kcal verbrand in een uurtje volgens mijn Garmin. Dat voel ik morgen waarschijnlijk wel :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 01:02

Oh wauw _/-\o_ Wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Beterschap Purny!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:26

Deze morgen op de weegschaal een twijfelachtig minnetje. Eerste keer dat ik ging staan -150 gram.
Tweede keer dat ik ging staan -50gram ten opzichte van gisteren. Stom ding :')

Ding zal wel denken: vond je het weer niet genoeg? Moet je er nog een keer op?
Dit zal je voortaan wel weerhouden :Y) }:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:55

En ook nog een positieve zelftest... straks op het fietsje naar de ggd