Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Attitude schreef:Waarom zou je horeca sluiten maar mensen wel met zovelen de supermarkt in laten gaan/ overal aan laten zitten ? Waarom zou je een kapper sluiten terwijl je daar nooit met zo heel veel tegelijk bent en best goede hygiëne kunt toepassen.
Als je scholen sluit moet je mensen ook verbieden om ouderen en risico groepen niet meer te zien
cursebreaker schreef:Wat ik idd vooral storend vind is dat je maar gewoon moet komen werken als je klachten hebt ja.
(
Babootje schreef:Jolien87 schreef:Hoe gaan jullie om met partners die zeggen dat het allemaal wel meevalt?
Lekker laten L*LLen. Als je nu nog niet beseft dat het ernstig is ga je het nooit beseffen.
IMANDRA schreef:Attitude schreef:Waarom zou je horeca sluiten maar mensen wel met zovelen de supermarkt in laten gaan/ overal aan laten zitten ? Waarom zou je een kapper sluiten terwijl je daar nooit met zo heel veel tegelijk bent en best goede hygiëne kunt toepassen.
Als je scholen sluit moet je mensen ook verbieden om ouderen en risico groepen niet meer te zien
Supermarkten zijn redelijk essentieel willen we gezond blijven leven. Een kroeg of horeca niet. Een kapper ook niet.
Attitude schreef:IMANDRA schreef:
Supermarkten zijn redelijk essentieel willen we gezond blijven leven. Een kroeg of horeca niet. Een kapper ook niet.
Dat schrijf ik toch niet of het wel of niet essentieel is ?
Maar waarom zou je die sluiten als de besmettingskans velen malen hoger is in een supermarkt .
En dan nog maar niet te spreken over de economische impact voor vele ondernemers.
mag schreef:weet iemand waar het schema te vinden is van wanneer de eerste besmetting in welk land te vinden was ten opzichte van Italie? Ik lees hier dat Spanje inmiddels Italie achterna gaat. Waar was daar de eerste besmetting? Was dat veel eerder dan in Nederland? (of wordt daar meer getest?)
IMANDRA schreef:Oké. Wedervraag: hoe ga je zorgen dat mensen voedsel krijgen als de supermarkten dicht moeten?
En lijkt me dat op het moment de economische impact voor ondernemers wat minder belangrijk is dan het indammen van de verspreiding.
ruitje schreef:Ik vind ' normaal ' vrij rekbaar. Als je al je werknemers laat kiezen wil er niemand werken op de Corona afdeling, of extra werken in de supermarkt denk ik zomaar.
In ieder geval niemand uit dit topic, die mijden alles.
En ja, daar heb ik alle begrip voor.
Maar ik heb ook begrip voor managers die in tijden van crisis impopulaire beslissingen moeten nemen om de boel draaiende te houden.
Het is niet zo makkelijk denk ik
speurneusc schreef:
mag schreef:weet iemand waar het schema te vinden is van wanneer de eerste besmetting in welk land te vinden was ten opzichte van Italie? Ik lees hier dat Spanje inmiddels Italie achterna gaat. Wanneer was daar de eerste besmetting? Was dat veel eerder dan in Nederland? (of wordt daar meer getest?)
Babootje schreef:Jolien87 schreef:Hoe gaan jullie om met partners die zeggen dat het allemaal wel meevalt?
Lekker laten L*LLen. Als je nu nog niet beseft dat het ernstig is ga je het nooit beseffen.
Attitude schreef:IMANDRA schreef:Oké. Wedervraag: hoe ga je zorgen dat mensen voedsel krijgen als de supermarkten dicht moeten?
En lijkt me dat op het moment de economische impact voor ondernemers wat minder belangrijk is dan het indammen van de verspreiding.
Online bestellen en laten bezorgen ?
En waarom is dat minder belangrijk ?
Bedrijven failliet / uitstel betaling / mensen krijgen geen loon .
Lijkt me redelijk zorgelijk en je hebt kennelijk geen idee wat een ‘pandemie ‘ voor impact heeft .