Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:14

Ook hier mijn eigen update over de doelen van 2021

0091 schreef:
Mijn hardloopdoelen voor 2021:
Een halve marathon lopen (georganiseerd)
Elke week 50km lopen
Sneller worden
Mijn ideale gewicht bereiken (en vasthouden :') )
Genieten
Doel van de marathon heb ik vooruitgeschoven naar eind 2021. Ik wil liever eerst iets sneller worden op deze afstanden en wat comfortabeler worden voordat ik de afstanden weer vergroot.

Een halve marathon wedstrijd heb ik me nog niet voor ingeschreven. Ik wacht even af tot er officieel groen licht word gegeven door de overheid.

Ik heb 1x de 50 niet gehaald (48 die week) dat was de week nadat ik van een paard was gevallen en veel pijn had. Maar de meeste weken zit ik tussen de 55-65 dus die 2km neem ik voor lief.

Sneller worden gaat redelijk. Loop iedere week een interval met een vriendin en ga binnenkort starten bij een loopgroepje. Eens kijken of die nog wat goede tips hebben.

Mijn ideale gewicht heb ik nu sinds begin februari. Moet wel zeggen dat ik nog steeds enorm veel let op wat ik eet en wat ik doe, dus het gaat nog niet automatisch. Ben nu wel echt trots op hoe ik eruit zie. Ik ben altijd wat stevig geweest en ik durf mezelf nu slank te noemen :o

Genieten van hardlopen gaat super, meestal dan :')

En ik heb aan de Last Men Standing meegedaan en toen 57km gelopen. Echter is dit denk ik toch anders dan een hele marathon achter elkaar. Voel me momenteel wel goed genoeg om te denken dat ik het aankan, dus ga binnenkort even een datum prikken om toch die 42 in 1x te lopen zonder pauzes

@ Puera Fijn nieuwe schoenen! Toch goed dat je kunt passen en niet "blind" voor de nieuwe versie hebt moeten gaan.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:27

Ik zat afgelopen weekend op 15km.
Langste afstand aan een stuk ooit.

Mijn kuiten blijven helaas wel op spanning staan.
Helaas voel ik ook de randen van mijn it in mijn bovenbeen. Dus randen van de peesplaat.
Dus ik blijf foamrollen (au).

Heeft iemand nog andere tips?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:37

Goed bezig, LV! *\o/* Wat doe je qua cooling down? Ik mag altijd graag wat rekken en strekken na afloop.

Die twee km heb je gemiddeld gezien wel in andere weken gelopen, dus die telt gewoon, hoor 0091!
Wat goed dat je je ideale gewicht bereikt hebt. Terecht dat je trots op jezelf bent. :j

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:10

0091 wat goed dat je al zoveel doelen hebt bereikt. Een marathon is zeker anders dan the last men standing. Maar met jouw loopconditie kun je dat zeker!

Puera wat fijn dat je hardloopwinkel zoiets had georganiseerd. Lijkt me heel fijn als je verschillende modellen uitgebreid kunt testen.

Luxorvalkje wees voorzichtig met jezelf hoor.

Mijn loopmaatje waarmee ik een lange (ultra)trail zou lopen op koningsdag is geblesseerd, dus ik ga een plan b bedenken.

Rekken en strekken doe ik nooit van tevoren en na afloop. Ook nog nooit gedaan eigenlijk.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:01

Balen dat je loopmaatje geblesseerd is. Hopelijk gaat je plan B werken.

Ik denk dat het ook maar net is wat je gewend bent qua rekken en strekken. Ik doe dat al zolang ik hardloop en ik kan het ook echt merken als ik de cooling down overgeslagen heb.

Vrijwel al mijn hardloopschoenen komen bij Runpoint (Leeuwarden) vandaan. Het is inderdaad erg fijn om verschillende modellen te kunnen testen en je krijgt goed advies. Je bent weliswaar wat meer kwijt dan via internet maar ze bieden ook een erg goede service en dat is ook zeker wat waard.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:31

Oeps Mama3, nog even rustig aan doen dus! Is ook helemaal niet gek dat 't niet direct 100 gaat na 3 weken ziek zijn, toch? :knuffel:

Fijn Puera, nieuwe schoenen! En leuk dat je zo verschillende paren hebt kunnen uitproberen :)
Fijn al zo veel van je doelen al behaald 0091! _/-\o_ En die ene 2km die vergeven we je wel :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 02:14

Ik doe altijd een lungematrix voordat ik ga lopen. In het begin deed ik er minder, maar nu 5 per variatie per been. Het activeert mijn billen en is een beetje warmingup. En voor die twee minuten hoef ik het niet te laten.

Lunges vooruit (op 12 uur)- lunges vooruit met twist - lunges zijwaarts (op 3 en 9 uur) - lunges opzij en naar achteren (4 en 8 uur) - achterwaarts (op 6 uur)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:42

Nou ik denk dat ik mijn lange trail op koningsdag wat moet verschuiven. Heb al twee weken last van een pittige verkoudheid (al 2 keer laten testen) en van de week drie nachten bijna niet geslapen door het hoesten.
Vandaag door het hoesten waarschijnlijk een gekneusde rib opgelopen. Net een stukje door het bos proberen te trailen, maar man, dat deed zeer zeg.
Schiet dus even niet op, ben echt gefrustreerd.
Sorry klaagmodus weer uit.

Ik heb me vandaag wel weer voor de freedomtrail in september ingeschreven. Zo'n indrukwekkende trail. Ik loop dan de 45km. Nu al zin in.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 23:01

Ai. Dan zou ik ook niet gaan lopen.

Ik ging eigenlijk prima tot afgelopen donderdag. Vanuit het niets een aantal punten in de knel. Bovenin buitenkant kuit, binnenkant scheenbeen en midden op mijn quad en zijkant been.

Ik gebruik een foamroller, dus vandaar dat ik weet dat het echt punten/knikkers/ trigger points zijn. Ik krijg ze niet weg.

Kan pas over een maand naar de osteopaat

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 23:53

Oei SV ziek maar even fijn uit en laat je vriend je maar goed verzorgen. Je bent zo weer beter en je conditie lijdt hier gelukkig amper onder!

Luxor:opletten met pijntjes. Desnoods stapje terug en fysio erbij?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:01

Wat balen, SV! Maar even rustig aan en laat je inderdaad maar lekker in de watten leggen door je vriend.
Misschien is je trailmaatje met een aantal weken ook weer hersteld en kunnen jullie alsnog de koningsdagtrail lopen.

Auwie, LV!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:29

Poeh nog meer zieken/geblesseerden. Veel sterkte allemaal!

Ik heb vandaag een rondje van een half uur gewandeld met een aantal keer een minuut hardlopen. Ging prima. Ik moet mezelf gigantisch inhouden, echt heel moeilijk :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:37

Heb je nog last van je voet Sintara?

Vanmorgen eindelijk weer een beetje kunnen genieten van het lopen. Er was wel wat pijnstilling nodig voor mijn zere rib. Het hoesten wordt ook wat minder gelukkig.
Vanmorgen een pittige heuveltraining gedaanin Montferland, 13km met 368HM.
Nu twee dagen hardlooprust en op koningsdag hopelijk een flinke trail.

Afbeelding

Afbeelding

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:14

Ik heb net mijn eerste 10 km gelopen! Helemaal blij. Nu even bijkomen in het zonnetje.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:31

*\o/* Goed bezig, Chita!

Fijn dat je toch nog lekker gelopen hebt, SV. Hopelijk kun je koningsdag ook fijn lopen.

Toppie, Sintara. Nu rustig aan, straks weer lekker voluit.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:37

Puera schreef:
Hoe is het met Memuska? Heb je al loopgips?

Korte snelle reactie: ik mag er sinds vorige week op stappen. Eerst met 2 krukken, nu mag ik stukjes met 1 en stukjes zonder. Ik ben net Herr Flick von der Gestapo :+

Vrijdag controle...

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:29

Vraagje: zijn jullie voeten veranderd sinds jullie (fanatiek) hardlopen?

Ik heb meerdere oorzaken die het zouden kunnen zijn, maar ik dacht de vraag eerst hier eens te stellen :o

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:46

0091 schreef:
Vraagje: zijn jullie voeten veranderd sinds jullie (fanatiek) hardlopen?

Ik heb meerdere oorzaken die het zouden kunnen zijn, maar ik dacht de vraag eerst hier eens te stellen :o

Ik loop niet per se fanatiek en kan wat dat betreft niet echt uit ervaring spreken maar ik hoor in een van de Discords waar ik in zit wel eens dat mensen in ieder geval iets aan hun teennagels kunnen krijgen.

Ik ben wel aardig afgevallen de afgelopen 12 maanden (deels door hardlopen) en dat heeft mijn voeten nog iets smaller gemaakt dan dat ze al waren, wat wel lastig is met mijn hardloopschoenen want die zijn al de narrow variant en zitten al weer zo smal vast dat ze ibij de start van de veters iets omhoog komen bij mijn kleinste voet zegmaar.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:19

Memuska schreef:
Korte snelle reactie: ik mag er sinds vorige week op stappen. Eerst met 2 krukken, nu mag ik stukjes met 1 en stukjes zonder. Ik ben net Herr Flick von der Gestapo :+

Vrijdag controle...
:)) Ik zie het voor me.

Hopelijk zijn ze vrijdag tevreden over de voortgang.

Geen merkbare veranderingen aan mijn voeten, 0091.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:07

0091 geen veranderingen hier, alleen de teennagels van mijn grote tenen zijn vernaggeld door een trailmarathon vorig jaar. Is er nu voor driekwart uitgegroeid.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:34

Gefeliciteerd chita! *\o/*
Dapper dat je gaat lopen met zon zere rib sv :oo lijkt me niet comfortabel.

Ik heb geen last meer van mijn voet, (er zijn zenuwen doorgebrand met stroom). Hij zakt wat meer door aan de voorkant omdat onder andere die tussenteen spieren geen aansturing meer krijgen. Dus daar moet ik voorzichtig mee zijn. En ook met mijn pezen want er zijn ook nog twee spuiten corticosteroïden in mijn voet gezet.
Er zit nog een spier in mijn enkel die het alleen doet als mijn been gebogen is, die is onhandig met paardrijden.

Verder merk ik er niks meer aan

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:10

Hoe is het met de lopers? Hier had ik vandaag een training met Garmin coach Amy: supersets. Na een warm up ga je een stuk voluit sprinten, dan nog een flink stuk snel lopen en dan een mijl op je wedstrijdtempo. Ik was er best nerveus voor en heb een paar keer gewandeld, maar nergens voor nodig want mijn tijden waren prima. Leuk weer wat snelheidswerk erbij te pakken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:21

Ik heb vandaag voor het eerst sinds coronaziekte weer heel rustig gelopen. Viel me niks tegen! Eerste Paasdag, 4 april, was de laatste keer.
Ondertussen is mijn man echt flink ziek geweest en was ik sinds vorige week zondag alleen maar mantelzorger. Hij kon een dag of 4 niets behalve in bed liggen, hoge koorts, kortademig, energie nul ... heb hem niet alleen gelaten, hij was zelfs bang niet meer wakker te worden als hij ging slapen. Maar het lek is boven, hij scharrelt weer rond en ik kan weer een loopje doen :) . Behalve mijn dochter hebben we nu allemaal CoVidjes gevangen ... hopen dat het haar bespaard blijft zo vlak voor haar eindexamen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:51

Blijft heftig. Kan de wereld aub eens normaal doen.
Zo heb ik voor het eerst sinds dat ik 14 jaar was echt eens de kans om enkele weken vrij te hebben. Iets wat ik inmiddels echt al lang wil om gewoon eens een maand of drie te reizen. Is het zo ver, kan ik niet naar het buitenland :D Ik werk altijd, met veel plezier, maar wel zonde dat dit juist nu valt :D soit straks vlieg ik er weer keihard in en die kans komt nog wel een keer. Ten vroegste over 2-3 jaar deze keer maar het zit er nog steeds in. En ik blijf dromen over emigreren.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 00:41

Tijdje geleden hier... iedereen oké?

Ik blijf sukkelen, hoewel het héél langzaamaan wat beter gaat. Doe nu 3x per week 10km. Op asfalt! En dan zoek ik er wel forse stijgers bij om mezelf nog een beetje bij te houden. Vandaag was het 9km met 314M naar boven, beter dan niets.

Ik baal van dat asfalt. Maar echt, ieder ongelijk steentje voel ik in mijm voet. En er liggen nogal wat steentjes op de bergen. :+

Nog steeds niet bij de fysio/osteo geweest. Ik moest weer zo nodig een hondje redden, 350€ heeft het engeltje gekost inmiddels, en mijn auto is met veel toeters en alarmbellem en een hoge rekening door de keuring gereden.
De volgende keer ben ikzelf aan de beurt! :+

Hopelijk gaat het iedereen goed, sterkte voor wie het nodig heeft! :(:)