Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:25

Eigenlijk heeft het nog opgebracht, want vanmorgen was dat buikje merkzaam platter!
Beetje het schrikeffect wat hier al eerder besproken is denk ik haha.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:28

Jaa super! :))

Wij zijn bezig met een super interessant product voor de zaak.. Eiwitpudding, in lekkere samen tiramisu, chocolade, kokos, koekjes en creme brulee. Met maat 60KCAL p bakje en 14gram eiwit. Hoop dat t wat word en of t lekker is :Y)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:42

Ik haal khd arm brood inderdaad bij de ah! Je hebt van Atkins, of van AH eigen merk volgens mij. Oooh Jaimy, klinkt goed. :9

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:49

Krijgen ze woensdag binnen, zijn de eerste in Nederland. Ze zijn gevestigd in Belgie, ben super benieuwd zal t laten weten! :))

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:10

nameless schreef:
Hoihoi allemaal!

Ik lees al een tijdje mee, maar na lang twijfelen ga ik mij toch maar eens melden!
Ik kom van de 82 kilo en weeg inmiddels 71 kilo bij een lengte van 1.75. Nu zit ik denk ik op een plateau, want er gaat geen grammetje meer af... Zeer demotiverend. Ik wil graag naar de 65 kilo.

Mijn lijstje zit er meestal zo uit:

O: 300 gram magere kwark met walnoten/cashewnoten/banaan
T: Sinaasappel
L: 3 rijstwafels met kipfilet en komkommer en 15 stuks cherrytomaatjes
T: Appel
A: wat de pot schaft.

Ik eet 3 keer in de week sla met zalm, tonijn of kip. Meestal zit daar nog ei en advocado doorheen. De andere dagen eet ik mee wat er voorgeschoteld wordt, macaroni/spaghetti/lasanga probeer ik wel te vermijden!

Qua sport doe rijdt ik 5 keer in de week 2 paarden, loop ik 3 keer in de week hard en de andere dagen wandel ik 30 min/60 min.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit plateau kan doorbreken? Ik zit nu rond de 1400/1500 kcal per dag, minderen lijkt mij geen strak plan.

Voor de rest vind ik het erg motiverend om jullie verhalen allemaal te lezen!! :D

Welkom!

Punt 1: Goed dat je al zoveel bent afgevallen! Je mag daar zeker trots op zijn! Dat je nu op een plateau zit betekent namelijk niet dat je niet terug mag kijken en trots mag zijn dat je al 11 (!) kg bent afgevallen!

Punt 2: Hoe rendabel is die 65 kg? Ik wilde zelf eerst ook terug naar dat gewicht, met mijn lengte van 1.74 (dus bijna gelijk aan jou). De laatste keer dat ik 65 kg woog was ik 17 en nog volop in de groep (in de lengte en in de vrouwelijke vormen). Waardoor die 65 kg met mijn bouw waarschijnlijk niet rendabel is.
Ik ben afgestapt van dat gewicht van 65 kg op het moment dat de meting bij de sportschool zei dat 68 kg mijn ideale gewicht zou zijn. Dus mijn doel is nu 68 kg en daarna kijk ik wel verder of ik tevreden ben of niet!

Dus misschien een tip van jou: Laat je wegen/meten en kijk waar je nog wat aan wilt doen. Hou niet teveel vast aan dat nummertje op de weegschaal! Je bent al van ver gekomen en af en toe kijken hoe goed je al bezig bent geweest mag ook best!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Cruesli met magere yoghurt (nog 1 portie en dan kan ik over op granola, cruesli is veel te zoet)
T: 3 rijstwafels met linesse
L: 2 gekookte eieren, 5 rijstwafels met linesse (geen zin in brood vandaag)
A: Ws een diepvriespizza, want ben bij mn ouders en daar is vandaag geen tijd om te koken

B: Weer anderhalf uur gefitnist! Dat was de 4e keer deze week. :D Komende zondag nog een keer en dan 5/7 dagen gesport! Me happy! *\o/*

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:19

Oo, hoi Nameless! :D Had je berichtje helemaal gemist. Wat knap dat je al zo veel kwijt bent! Ik vind dat je niet heel veel eet voor de beweging die je hebt. Track je je eten via MFP oid? Of gewoon uit je hoofd? :)
Misschien even je lichaam een 'shock' geven door iets anders te gaan sporten en iets meer te eten? Zeker niet minderen in kcal idd! Als je een paar pagina's terug leest zie je wel iets staan over BMR etc. Weet je wat de jouwe is?

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:32

Bedankt voor jullie reacties Sannens en Cheetahfan!

Dat is ook zeker waar! Ik ben ook blij met die 11 kilo minder, maar die laatste lootjes.. met 68 kilo ben ik ook al erg blij. Eerst maar is onder de 70 proberen te komen.

Iets meer eten vind ik stiekem wel een beetje ''eng'' :o Ik ga morgen mijn calorieën is omhoog gooien, en kijk dat even 2 weken aan! Ik voer altijd alles in op MPF. Mijn BMR heb ik eigenlijk nooit berekend, ga ik is naar kijken, dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:39

Ik vind 3 rijstwafels als lunch gewoon als heel karig klinken. Zelfs als je een echt kcal rijke avondmaaltijd eet vind ik dit lijstje zo erg mager, vooral als je niet heel erg veel meer af hoeft te vallen. Ik zou het echt eens proberen, gewoon de kcal omhoog gooien en kijken wat er gebeurt. Je BMR uitrekenen is daar een goede eerste stap in.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:48

Ik ga mee met Emma (en de rest), ik zou idd kijken wat er gebeurt als je wat meer gaat eten. Snap dat je het spannend vind, maar je komt ook niet meteen kilo's aan als het iets teveel blijkt te zijn.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:15

Welkom!

Nog even lijstje voor vandaag posten:
O: de cornflakes van vriendlief (muesli was op) met melk
T: een stukje peperkoek
M: Omelet van drie eitjes met tomaat en lente-ui erdoor, en een paar tv-worstjes
T: /
A: Biefstuk - friet + 0.125 cl bier :P

Ik denk dat ik ga kijken voor wat minder khd te eten ...
Op zich 's ochtends corflakes, 's middags brood of crackers en 's avonds vaak aardappelen of pasta is wel veel. We zien wel, ik probeer maar wat uit :P

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 10:58

Optiwolk: Misschien kun je de cornflakes vervangen door iets wat meer vult? :) Iets van zuivel, stuk fruit erbij? Of havermout, maarja dat is ook khd. 's middags of 's avonds een keer een lekker gevulde salade? :)

Lijstje vandaag, gaan vanmiddag nog langs de markt dus misschien dat ik nog wat lekkers snoep van de noten/gedroogd fruit kraam want dat is echt mijn guilty pleasure. <3
En vanavond naar Beauty and the beast met een vriendin, dus misschien dat ik eens bewust ga cheaten (treaten :P )

O: 150 gram skyr met wat rood fruit en een handje rozijnen
T: cappuccino, mandarijn, rijstwafel met pindakaas
L: 100 gram skyr met een kwart mango
T: gekookt ei
A: 200g slamelange, een kipfilet, komkommer, tomaat, avocado en misschien een beetje geitenkaas
T: naar de bios, dus misschien dat ik daar wat lekkers haal

B: veel lopen vandaag maar geen tijd voor een echte workout
D: thee, water

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 11:26

Oeh Cheetahfan wat lekker noten heerlijk <3
Je lijstje ziet er sowieso lekker uit! Ik ga ook naar de bios, en ja wil ook graag naar beauty and the beast.. :))

Whoe, ik heb een nieuwe PT *\o/* Tenminste, ik ga samen met em trainen. Hij is PTer bij ons en traint bekende modellen, Johnny Fernand weet niet of iemand hem kent? :))
Ga paar lesjes met em meedoen even wat nieuwe technieken, iedereen kan leren :)* Ook handig voor me eigen PT klanten..

Ik heb vandaag;
Ontbijt; Havermout, halve stroopwafel, frambozen en blauwebessen
Tussendoor; banaan
Lunch; 3 boterhammen met humus en kip
Avond; pasta
Tussendoor; Snelle jelle zero + druiven
Beweging; eigen training plus groepslessen geven :))

Basis lijstje dus geen idee wat er veranderd en of bij komt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 11:51

@Optiwolk: misschien kan je beginnen met naar je macro's kijken. Je kan beginnen met 33% te pakken voor alles (dus 33% vet, 33% eiwit, 33% khd).
Zo kan je je melk vervangen door iets als skyr, dan heb je al meer eiwit etc.

Vandaag lekker treatday! Vanmiddag boterham met iets van kipsate salade of zo, en vanavond frietjes met snack ^^. Niet veel beweging (3x rondje om met de hond) vanwege leren, maar ach.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:17

Ik leef tegenwoordig echt op cheatdays en fastingdays. Beetje onregelmatig patroon, vriend heeft de halve week niet thuis gegeten en dat hoorde ik pas last minute, dus vaak simpel gedaan.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 15:27

Ik heb niet zo'n goede dag. Beetje onverwacht op pad gegaan en bij de mac belandt, de nieuwe new york bagel uitgeprobeerd :9 ook al een koffiebroodje op, en een broodje hagelslag :o
Nu weer ff klaar.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:17

O: Kwark met fruit
L: Spaggethi
A:?

het zal niet zo'n beste dag worden vandaag vrees ik, deze avond nog eens girls night in de cinema, en we gaan daarvoor eerst nog allemaal wat eten :) maar een cheat avondje mag al eens :p

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 17:24

Maanlicht schreef:
Ik leef tegenwoordig echt op cheatdays en fastingdays. Beetje onregelmatig patroon, vriend heeft de halve week niet thuis gegeten en dat hoorde ik pas last minute, dus vaak simpel gedaan.

Zo is het hier nu ook. Wisselt tussen dagen nauwelijks eten, als avondeten kippenbouillon met groente en wat noodles en verder wat rijstewafels.
En dagen als vandaag, waar ik alleen maar meuk eet. Hebbmezelf tm maandag gegeven en dan gaan we weer gewoon doen zoals het hoort. Gewicht stijgt er niet bij dus vooruit dan maar.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:05

Ben deze hele week niet lekker bezig geweest. Maandelijkse feestje gehad, en alles gegeten wat los en vast zat :') Gisteren ook naar Beauty and the Beast geweest, echt een geweldige film! Maar wel weer veel gegeten. Vanaf maandag ga ik weer netjes en normaal doen.
Vanavond wel als avondeten jackey potatoes met cheddar gemaakt, echt goddelijk! :9

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:19

Lekker genieten hoor! Ik heb zelf wel eens een paar van die dagen, dan eet ik alles wat los en vast zit. Tot ik er weer zat van ben en dan ga ik weer back to normal ;) Niet schuldig voelen!

Hier gaat het best lekker volgens mij... Heb alleen niet gewogen vandaag... Spiegelbeeld was wel aangenaam, vind ik ook wel belangrijk. Vanavond alleen een verjaardag, dus morgen zal wegen ook niet echt een reëel beeld geven gok ik :P
Niet dat het vanochtend wel een reëel beeld had gegeven, want gisteren een stevige les gehad en meteen vanuit werk, weinig gegeten want wat ik mee had was niet heel lekker meer ;(

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:34

Nou, na het weekend weer oppakken iedereen hahaha. ~~}>

Lijstje vandaag:
O: 200g alpro kwark met 2 el quaker havermout en 3 el paleo mix (noten, zaden, messen)
T: rijstwafel met pindakaas, peer
L: 150g skyr met een banaan en kaneel
T: omelet van 1 ei, 2 eiwit, tomaat en champignons
A: sla melange, 1 kipfilet, halve avocado, tomaat, komkommer, geitenkaas, dressing van magere yoghurt en kruiden
T: clean protein bar

B: uur fitness (20 min HIIT stair master en de rest kracht)
D: Thee, water

80g khd, 52g vet, 113g eiwit.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:42

Mijn dag was gister toch nog gewoon netjes dus vandaag is treatday :D

Gister;
O: 450gr griekse stijl koffie
L: bio waldkorn cracker met 11gr humus en 9gr kaas
T: milka loffel ei, 1/5e van een reepje witte chocola kokos
A: Kip tandoori
T: combat crunch reep
T: 225gr skyr, 20gr vanille whey, 50gr kersen en 1 reepje witte chocolade kokos

1750 kcal
161gr khd, 62gr vet en 135gr eiwit

Smiddags met die vriendin naar de hei geweest met hond & paard, dus voor het eerst in tijden ook weer een paard gereden.. heerlijk!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:04

Durfde toch op de weegschaal en weer een kilo lichter dan vorige week, dus dat is prima :D
Vanavond AYCE sushi, super veel zin in. Vanaf maandag ga ik weer gebalanceerd eten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 12:14

Heerlijk xnavatu!

Oehh jamjam maanlicht, geniet ervan!

Vanmiddag op bezoek bij mn broer en schoonzus, geen idee wat ik daar voorgeschoteld krijg, maar probeer t netjes te houden.
O: 100 gr magere kwark kokos met 20 gr gemengde noten
L: 3 spiegeleitjes, tomaat en komkommer
T: wit wijntje en ??
A: rijst met kipkerrie

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:20

Laura82 schreef:
Heerlijk xnavatu!

Oehh jamjam maanlicht, geniet ervan!

Vanmiddag op bezoek bij mn broer en schoonzus, geen idee wat ik daar voorgeschoteld krijg, maar probeer t netjes te houden.
O: 100 gr magere kwark kokos met 20 gr gemengde noten
L: 3 spiegeleitjes, tomaat en komkommer
T: wit wijntje en ??
A: rijst met kipkerrie

Edit: t werd 's middags en 's avonds tomaatjes met mozzarella en basilicum, komkommer en worteltjes met heksenkaas, blokjes kaas met mosterd, groentesoep en brood met roomboter :9 en oh ja, 4 wijntjes in de zon <3

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:15

Redelijk ongezond weekend achter de rug. Terug maar goed beginnen dus

O: overnight oats (met mango, super lekker!)
T: Appel
L: Salade
A: ?

S: paardrijden