Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:16

Ik eet meestal ook 1500 kcal. Soms iets eroverheen. soms iets eronder. Af en toe ook balansdagjes en dan zit ik inderdaad rond de 1000 kcal.

Ik begon deze week ineens verschil te zien! wil vanavond wel even de computer uitpluizen of ik een fatsoenlijke voor foto kan vinden. wil echt de vetjes aan de zijkant nog weg hebben en op mijn rug nog een beetje. maar dat die je op een foto niet.
Afbeelding

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:43

Ik kom me ook maar eens melden. Waar ik voorheen METEEN motivatie kreeg zo gauw ik 's ochtends op de weegschaal ging staan, heb ik nu alleen diezelfde ochtend motivatie :') De rest van de dag is die motivatie kwijt...

December is zo'n lekkere tijd met pepernoten, kerstkransjes en etentjes.
Maar zelfs op dagen dat er niks te vieren valt heb ik tegen de avond wel weer een excuus om een zak chips leeg te vreten :oo Niet zo slim als er juist wat af mag, in plaats van erbij...

Dus ik meld me hier, hopelijk is dat een stok achter de deur ~~}>

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:45

Herkenbaar xMyrth! Ik heb 's morgens altijd bakken vol motivatie.. Toen ik nog ontbeet elke ochtend braaf een broodje, een cracker of een shake.. En dan rond het middaguur ging het fout. Dan kon ik toch ook wel een broodje kroket halen, ik had immers zo goed ontbeten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:50

Ja hier ook! Al gaat het bij mij tot aan het avond eten goed. Het avond eten is bij ons best uitgebreid dus dat zijn ook vaak veel kcal.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:50

Laura: fijn dat je verschil begint te zien, dat geeft altijd wel een positieve boost!

_xrose: ik gebruik Whey voor na het sporten in de shake. Sport s ochtends vroeg voor het werk en maak dan een shake als een ontbijt. Ik doe dus niet aanmengen met water maar als volgt:(ik vind hem heerlijk, heb smaak vanille milkshake van B&F)
- 150 ml amandelmelk
- 3 ijsklontjes
- 1 eetlepel slagroomijs light HJ
- 4 eetlepels havermout
- maatschep whey
- 50 gram rode vruchten mix

Kan altijd ontzettend genieten van deze shake en er echt naar uitkijken :')
In het weekend doe ik hem soms met een banaan en dan zonder de whey. ook lekker maar deze blijft mijn favoriet.

IsaCalixa : succes! een sport vinden die je leuk vind en lichamelijk goed kan helpt ook een boel..hardlopen 3x in de week zou ik persoonlijk ook niet zo willen... Kayla vind ik echter lekker en leuk

Gribaldi haha :') de shake ga ik ook niet vervangen.. meer dat als ik trek heb voor een T moment die ik niet kan onderdrukken ik wat pak dat in ieder geval goed voor mijn lichaam is. Hopelijk vind ik ze lekker.. had ook een proefzakje proteine bites van B&F witte chocolade.. brrrrrrr.. werd ik misselijk van.. de B&F pepernoten moest ik dag 1 aan wennen maar daarna heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:52

En over de vraag van de whey shakes. Ik sport bijna niet dus heb ze qua eiwit in principe niet nodig.. Maar ik koop geen eieren uit de supermarkt uit principe, dus ik heb soms moeite met mijn eiwitten op een dag bij elkaar schrapen.

Daarbuiten vind ik de dikkere shakes (smart protein) fijne maaltijdvervangers. Ik slik medicatie waar mijn hongergevoel compleet van verdwijnt, terwijl drinken meestal nog wel gaat. Ik ontbijt bijna nooit dus drink dan rond 11 uur een shake om mezelf een beetje op gang te houden

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:56

Mijn avondeten is ook niet aangepast, vriendlief wil gewoon normaal eten.
Wat ik dan doe is de gerechten aanpassen.. macaroni met volkoren macaroni, rijstgerechten met zilvervliesrijst, en qua vlees kip of mager rundvlees.. en ik weeg dan porties om rond de 500-600 kcal uit te komen.. voor mij werkt dat goed.. ik doe wel 4-5 eetmomenten.. wij eten vaak later s avonds dus die laatste T heb ik dan vaak niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:58

IsaCalixa schreef:
Probeer 1600 aan te houden, maar kom toch steeds uit op rond de 2000.

Hoe weet je deze getallen als je je eten niet weegt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:58

Ik kies ook grotendeels de magere opties uit, vooral kip en mager rundvlees inderdaad. Maar eet ook regelmatig een bakje roerbakgroente met wat cashewnoten als ik al te hoog in mijn kcal zit op een dag. Smaakt ook prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:59

Whey shakes doen niet per sé iets voor je spieren. Het gaat om de totale eiwitinname over een dag. Als je je macro's hebt berekent weet je wat je nodig hebt voor optimale spiervoeding. Ik moet bijvoorbeeld 135 gram eiwit per dag binnen krijgen. Het maakt verder niet uit of ik dat doel behaal door middel van kwark, whey, eieren, kaas o.i.d.

Shakes zijn dus vooral handig als je anders niet makkelijk aan je eiwitdoel komt.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:02

qua calorieën is kip sneller veilig dan cashew?
Of doe je dan heel weinig cashew?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:03

urosa haha ik had eens die chips, half zakje en was daar misselijk van, die smaak alleen al..
Pepernoten heb ik ook aan moeten wennen maar daarna prima te doen, at ze als lunch op een rijstwafel :)

Heb nog 1 zakje over daar maak ik de kwarktaart van Nadine van :j

Kayleigh toch knap als je zonder te wegen weet wat je binnen krijgt, is denk ik een gave!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:03

Kayleigh_ schreef:
IsaCalixa schreef:
Probeer 1600 aan te houden, maar kom toch steeds uit op rond de 2000.

Hoe weet je deze getallen als je je eten niet weegt?

Vaak staat er op de verpakking hoeveel kcal er in een product zit. Ik maak een schatting van hoe veel het is. (Koop ik 300g gehakt, neem ik daar 1/3e van, zal het ongeveer rond de 100 zitten).

Ik weet dus niet precies hoe veel het is, maar wel ongeveer. iig is het zeker dat ik meer dan 1600 neem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:06

urosa schreef:
qua calorieën is kip sneller veilig dan cashew?
Of doe je dan heel weinig cashew?

Kip is inderdaad een stuk veiliger dan cashew, in noten zitten sowieso heel veel kcal maar wel goede vetten, en ik vind het lekker :)) Ik eet niet erg vaak vlees dus noten zijn dan een fijne toevoeging.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:07

Ik ga geen shakes drinken, eten wegen en kcal tellen. Daar ga ik obsessief van worden en dat pakt alleen maar slecht uit.

Ik weet dat ik op dit moment gewoon heel erg ongezond eet & als ik dat patroon doorbreek en normaal ga eten dan gaan mijn overtollige kilootjes er voor een groot deel vanzelf af. Ben ik dan evengoed welkom? :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 15:09

Iedereen is welkom!
Doe het vooral op je eigen manier en als je er niet uitkomt, kun je hier om hulp vragen :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:11

Tenzij je onder de 16 bent en obsessief gedraag gaat vertonen zoals Intermittent fasting :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:16

Zijn er hier mensen die pinterest gebruiken? Ik heb zelf een bord met skinny recipes en ik vind het wel leuk om te kijken wat anderen pinnen qua eten. Ik update mijn pinterest vrijwel elke dag.

Mijn pinterest is: https://www.pinterest.com/jipvandam/
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 03-12-15 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:17

Nah ik ben 21 en had nog nooit gehoord van IF. Ik ben het natuurlijk wel op gaan zoeken nu :')

Citaat:
Dit is een manier van eten die vrijwel tegenover gesteld is aan het veelgehoorde advies van 5-6 kleine maaltijden verspreid over de dag. Intermittent fasting betekent dat je per dag 16 uur vast (dus niets eet) en in 8 uur al je gewone maaltijden eet. Vaak wordt de tijd van 10:30-18:30 genoemd als tijd waarbinnen je wel eet. Het is bij IF niet de bedoeling dat je minder eet dan normaal, alleen dat je dat binnen een kortere tijd doet.

Ik vraag me af waarom je hiervan zou afvallen?
Ik ben het er namelijk wel mee eens om na mijn avondeten niks meer te eten, aangezien ik dan alleen maar snoep. Avondeten doen wij altijd om 17.00 ongeveer dus dat zou geen problemen opleveren.
Alleen mijn ontbijt zou dan om 10.30 uur zijn ipv 7.30 uur :') De rest blijft hetzelfde...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:18

Ik doe IF sinds een week.
Ben er al behoorlijk door afgevallen. Ik eet zelf van 12:00 uur tot 20:00 uur.
Ik merk dat ik veel minder honger heb, en mijn buik is rustiger qua darmklachten etc.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:21

Leuk Jip, heb het zelf niet ben daar ook niet zo handig mee :+

Ik doe het zelf niet, maar probeer inderdaad wel ontbijt zo lang uit te stellen. Gebruik een shake dus dat kan prima.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:23

Wat ik juist hoorde altijd is dat ontbijten 's ochtends heel belangrijk is om zo je lichaam op gang te helpen. Al is het maar een hap :)

Wat is dan het voordeel van zo lang mogelijk uitstellen? :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:24

Je valt in principe niet af van het vasten zelf, maar het is een makkelijke manier om je kcal onder controle te krijgen. Als ik ontbijt dan blijf ik honger hebben tussen mijn maaltijden door, en grijp ik dus ook naar meer tussendoortjes. Als ik dat niet wil, dan moet ik grote maaltijden eten waardoor ik dus weer over mijn kcal doel heen kom. Ik ontbijt niet en stel mijn lunch vaak wat uit, waardoor ik vaak rond 12 uur mijn eerste maaltijd eet, maar soms wat later. Daardoor begin ik mijn dag met 0 kcal om 12 uur, en is het dus makkelijker om minder te eten en dus af te vallen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:25

xMyrth schreef:
Wat ik juist hoorde altijd is dat ontbijten 's ochtends heel belangrijk is om zo je lichaam op gang te helpen. Al is het maar een hap :)

Lees dit anders even:
http://www.intermittentfasting.nl/

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:26

Maanlicht schreef:
xMyrth schreef:

Lees dit anders even:
http://www.intermittentfasting.nl/

Dankje! :)
Het is niet dat ik van plan ben dit uit te gaan voeren, maar ben wel heel benieuwd naar de theorie.
Oh en ik heb last van SOG :+