Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:33

Wauw, wat een afstand Sting! Train je voor een marathon oid?

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:15

Knap Sting +:)+ Het is nog niet afgelast, maar ik denk niet dat ze het met onweer door laten gaan, even afwachten maar.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:38

Djilna schreef:
Greetje63 schreef:
Daar zit dus al de fout, interval training kun je niet op hartslag doen.

Zal best, maar dit heb ik opgekregen van mijn inspanningsfysioloog dus ik doe dat zo ;)

En jeey, 10km Stuwwaltrail is klaar! Wat was het heet en benauwd, maar super gaaf :)

Een inspanningsfysioloog zou toch helemaal moeten weten dat je hartslag bij inspanning slecht langzaam oploopt en dat het een paar minuten duurt alvorens je de waarde bereikt die bij dat tempo hoort. Sterker nog als leek zijnde hoef je maar naar je hartslagmeter te kijken om te zien wat er gebeurd. Ik zou de vraag toch eens voorleggen en dan ben ik heel benieuwd naar desbetreffende versie. (en nee ik ga wederom niet zelf contact opnemen maar als het mijn trainer betrof zou ik wel die kritische vragen opwerpen).

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:40

Sting schreef:
Kunnen ze dat 'zomaar' afgelasten Ostra? Lijkt me toch lastig om iedereen op tijd te bereiken.

Ik reis trouwens bijna altijd met OV naar een wedstrijd en heb dan loopkleding aan + jas/trainingbroek. Terugweg meestal schoon shirt, loopbroekje uit en trainingsbroek aan en eventueel andere schoenen/slippers.

Gisteren voor het eerst 30 km gelopen! :D Zo trots *\o/* Langste tot nu toe was 2 weken geleden een 25 km wedstrijd. Ik ging echter niet erg hard, maar dat maakt me niet uit :)) .

Behoorlijke afstand. Morgen ook weer vroeg uit bed voor een lange training met tempoblokken. Moet daarna jureren bij het hoogspringen dus ik moet echt heel vroeg lopen. Vandaag een heuvel training gedaan.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:10

Vandaag de Ladiesrun in Rotterdam gelopen. In 1.02:24 10 km gelopen. Normaliter loop ik wel sneller in de trainingen maar het was erg druk en best warm. In ieder geval een gezellig evenement, het was leuk om mee te doen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:00

Hahaha greetje, ik dacht jou al te herkennen op fb als San ver!

10k in 62 minuten is keurig toch? Ik ga straks maar eens. Motivatie zit in mijn tenen vandaag

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:35

Hallo, kan ik mij hier melden :D?

Ik ben sinds 2 weken begonnen met hardlopen, omdat graag conditie wil opbouwen.
Ik heb nu ook de app RunTrainer gedownload, hoop dat ik hiermee een wat beter schema krijg, want in het wilde weg hardlopen gaat me niet zo goed af :').

Ben ook aan het rondkijken voor een marathon in de buurt, misschien dat dat me nog meer motivatie geeft.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:13

Meteen een marathon als doel? Motiveert een 10km run niet genoeg? :+

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:20

Adindaa schreef:

Ik heb nu ook de app RunTrainer gedownload, hoop dat ik hiermee een wat beter schema krijg, want in het wilde weg hardlopen gaat me niet zo goed af :').

Ben ook aan het rondkijken voor een marathon in de buurt, misschien dat dat me nog meer motivatie geeft.

Op https://hardloopkalender.nl kun je veel runs vinden :)

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:59

Djilna schreef:
xNicolx schreef:

De Bedriegertjesloop blijft denk ik in omgeving Beekhuizen? De Posbank haal je iig niet als je ook nog terug moet in die 6km :D
Ik loop as zaterdag de Stuwwaltrail dus ik sla de Bedriegertjesloop dan over. Had me wel leuk geleken!

Ps, woon je hier en staat je paard een stuk verder weg?

Beekhuizen bij Apeldoorn? Nee starten bij kasteel Rozendaal (Velp) dacht dat daar de Postbank al begon... Anders moet je even bedriegertjesloop googlen, daar staat de route op.

Stuwalloop kon ik niet helaas. Hoe is het bij jou gegaan?

Paard heeft een tijdje in Otterlo gestaan was ongeveer half uur rijden enkele reis. Dit heb ik zon 3 jaar vol gehouden (door de prachtige omgeving met fijne ruiterpaden en een goede vriendin om samen mee te gaan) afstand heeft me opgebroken uiteindelijk (en was ook niet helemaal tevreden over het voerbeleid). Nu staat ze op 10 min van huis, alweer anderhalf jaar, op een stal dat veel beter bij mijn paard past maar mis boven genoemde zaken wel!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:35

hafjelinger schreef:
Adindaa schreef:

Op https://hardloopkalender.nl kun je veel runs vinden :)

www.loopjeloopje.nl is ook wel een leuke site.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:53

xNicolx schreef:
Beekhuizen bij Apeldoorn? Nee starten bij kasteel Rozendaal (Velp) dacht dat daar de Postbank al begon... Anders moet je even bedriegertjesloop googlen, daar staat de route op.

Stuwalloop kon ik niet helaas. Hoe is het bij jou gegaan?

Paard heeft een tijdje in Otterlo gestaan was ongeveer half uur rijden enkele reis. Dit heb ik zon 3 jaar vol gehouden (door de prachtige omgeving met fijne ruiterpaden en een goede vriendin om samen mee te gaan) afstand heeft me opgebroken uiteindelijk (en was ook niet helemaal tevreden over het voerbeleid). Nu staat ze op 10 min van huis, alweer anderhalf jaar, op een stal dat veel beter bij mijn paard past maar mis boven genoemde zaken wel!

Haha nee dat heet Beekbergen ;) Beekhuizen is het stuk bos tussen Velp en Rheden. Posbank begint dan weer bij Rheden.

Ik heb niet de loop maar de trail gedaan en het was super gaaf. Wel erg zwaar met onder andere een helling die de Stairway to hell wordt genoemd :')

Ah oké, zag het in je profiel staan!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:55

Hoi Adindaa! Erg grote plannen al zie ik :D Ik zou stapsgewijs gaan plannen. Dat maakt het veel makkelijker dan meteen een marathon als doel hebben (geldt althans voor mij).

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:06

Ho. Ik zie al dat ik met mijn gedachten heel ergens anders zat toen ik dat bericht typte, een hele dag leren doet mijn hersens niet veel goed :').
Ik bedoelde geen marathon natuurlijk, maar gewoon een 5 of 10 km run. Een marathon moet ik niet aan denken :=.

Wat handig die sites! Ik ga meteen eens een kijkje nemen wat er bij mij in de buurt allemaal te doen is!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 06:36

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:00

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:32

@Plien: nee, nog niet in training voor een marathon. Wel als 'ooit' op de bucket list. Maar nu eerst weer plezier krijgen in het lopen, het was de laatste maanden best druk en wilde mijn tijden (te) graag verbeteren. Nu eerst weer lol, dan komen de tijden wel weer.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:50

Knap hoor al die mensen hier die zulke lange afstanden lopen!

Ik ben sinds 2 maanden bezig, ik heb me ingeschreven voor de 4 mijl in oktober. Vandaag heb ik voor het eerst die afstand gelopen en nog iets verder :) maar jeetje, het was wel erg benauwd vandaag.

Afbeelding

Ik heb wel telkens het probleem dat na ongeveer 4 km mijn voeten open schuren doordat ik speciale steunzolen heb :( binnenkort maar ff mee heen dus..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:20

Hebben jullie afgelopen weekend last gehad van de benauwdheid met lopen?
Ik heb gisteren de brandloyalty vestingloop meegedaan. maar k had het zwaar hoor. Zelf slechte voorbereiding qua voeding en al wat moe van de dag ervoor.

Eerste 6 km heel fijn op 10,5 kmu gelopen, daarna was ik leeg, moe, misselijk zelfs, dat ik af en toe stukjes moest gaan lopen.. Kost nog meer energie want dan word ik boos op mezelf. toch uitgelopen in 59:40, doel van binnen een wel uur bereikt, maar ik kan beter. Dat is toch altijd jammer.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:25

renee ik had geen wedstrijd afgelopen weekend maar zondagmorgen met mijn training kon ik zonder te forceren nog niet eens de tempblokken halen. Gebeurt mij zelden. Zweet liep in straaltjes over mijn lijf. En ik was nog wel vroeg vertrokken (acht uur) omdat ik een lange training had en toch op tijd bij een wedstrijd moest zijn om te jureren. Mar ik had het idee dat het 's ochtends vroeg nog erger was dan toen de buien eenmaal begonnen te vallen.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 23:16

Ik had het vanochtend even zwaar, luchtvochtigheid was ontzettend hoog, daar had ik wel last van (en die biertjes gisteravond op het terras hebben vast ook niet meegeholpen) maar goed, ik sukkel lekker een beetje door. Niet te veel druk op mezelf leggen, na de zomer weer serieus aan het trainen...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:41

Ergens wel fijn om te horen dat ik niet de enige was met dit probleem. Ben het helemaal niet gewend echt in mijn gezicht te zweten, wat ik nu al vanaf 2 km deed. Voor de wedstrijd maakt het weinig uit, de andere hadden natuurlijk dezelfde problemen. Maar ik loop eigenlijk niet om als zoveelste te eindigen maar mijn Eigen PR te verbeteren. Dit is nog wel gelukt, met 25 seconden :P. Maarja, volgende x beter zullen we maar zeggen.

Bij de start begon het heeeeel zacht te regenen en dit heeft wel aangehouden, nou van mij had het wel harder gemogen hoor ;) De echte buien zijn niet in omgeving den bosch gevallen rond de tijd van de 10km..

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:51

Met 25 sec je pr verbeteren vind ik al heel veel. ik ben al blij als ik bij wedstrijden in de buurt van mijn pr kom.
Het is vandaag nog vies vochtig buiten maar toch ging de training zojuist wel redelijk. misschien omdat het zo'n korte training was. 15km met behoorlijk wat tempo werk. Na een paar km inlopen een tempoblok van 20min en vervolgens steeds 1min snel, 2min rustig en dat 10keer, vervolgens nog 10min op duurloop twee tempo uitlopen. Het zweet gutst nu van mijn lijf.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:04

Het is de laatste week geen fijn loopweer. Zaterdagochtend had ik het ook heel zwaar met de loopgroep. Trainer was net weer op Papendal geweest en had allemaal leuke nieuwe trainingsdingen voor ons.
Eerst naturlijk inlopen en uitgebreide loopscholing. Daarna een blok van 15 min waarbij elke minuut werd gefloten. Daarbij moest ik achtereenvolgens 1 min 80% - 1 min 90% - 1min 100% - 1min 110% lopen en 2 min herstellen. Ik kreeg een iets pittiger schema, maar daardoor kon ik geen 3 series doen.
Daarna 100'tjes gelopen door 4x 100m te sprinten en 4x 100m te wandelen, daarna rondje dribbelen om de heuvel en toen het hele blok nog een keer. Tot slot nog 1000m met wat versnellingen en toen waren we ruim 1,5u bezig en gutste het zweet van mijn lijf :').
Heb voor het eerst de 23 km/u aangetikt :):).

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:04

Vandaag na bijna een maand eindelijk nog eens gaan hardlopen. Ik dacht dat het vermoeiend ging worden omdat het zo lang geleden was en door het vochtige weer, maar toch 8,41 km gelopen, tempo 6:10 min/km :) Dat motiveert wel om weer te gaan over 2 dagen :)