Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 18:39

Heel gaaf!! <3

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:51

Goed bezig zeg imay! Vraag me ook nog steeds af waarom Strava niet hetzelfde is als in mijn geval Wahoo. Maar inderdaad de waarheid zal ergens in het midden liggen.

T2t weer flink gefietst en vandaag ook weer zie ik. Echt zoveel respect vooral voor die lange ritten.

Hier in het weekend geen tijd gehad maar vanavond een rondje gedaan. Ik heb mijn eerste QOM gepakt. Dat er maar iets van 25 vrouwen in het klassement staan laten we dan ff buiten beschouwing :')

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:52

Queelens schreef:
Goed bezig zeg imay! Vraag me ook nog steeds af waarom Strava niet hetzelfde is als in mijn geval Wahoo. Maar inderdaad de waarheid zal ergens in het midden liggen.

Ze hebben verschillende algoritmes die bepalen hoe lang je (bijna) stil hebt gestaan denk ik. Of in ieder geval, Strava heeft die en ik heb het volgens mij niet ingesteld op mijn Garmin.

KleinBoefje

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 23:14

Hier ook weer lekker gefietst vanavond. Weer met ons clubje. Deze keer een lekkere duurtraining in combinatie met een viaducttraining(bij gebrek aan heuvels :+ ). Ze willen graag de tocht in Tecklenburg fietsen dus dit was ter voorbereiding. Nu lekker uitrusten :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 05:37

Hier gisteren na werk ook een rondje van 34 km gedaan .
Dat was de eerste keer dat de temperatuur echt lekker was (ik hou wel
van warm )
Ik kan nog zo moe van werk komen , maar van dit soort
ritjes knap ik echt op , genoten :j *\o/*

Afbeelding

Grappig die sokken Maaike , al zou ik ze zelf niet aantrekken :o

Goed bezig klein boefje +:)+

@Queelens ; Thanks
Zondag mag ik nog zo,n lange rit en dan daarna 45 min looptraining .
Tot nu toe zit ik rond de 8 a 10 trainingsuren per week .
Maar dit zal nog wel gaan oplopen richting mijn hele triatlon .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 07:38

KleinBoefje schreef:
Hier ook weer lekker gefietst vanavond. Weer met ons clubje. Deze keer een lekkere duurtraining in combinatie met een viaducttraining(bij gebrek aan heuvels :+ ). Ze willen graag de tocht in Tecklenburg fietsen dus dit was ter voorbereiding. Nu lekker uitrusten :j

Moet je hier komen trainen _O- _O- _O- . Wat er ook gebeurd, gewoon blijven draaien met die beentjes (dat je nog maar 8km gaat op het ergste stuk dat vergeten we dan maar even).

Ik hou van hysterische sokken. Een soort beroepsdeformatie ben ik bang. Op de OK zijn sokken het enige waar je je mee kunt onderscheiden. Verder loopt iedereen in dezelfde blauwe pyjama rond, met hetzelfde soort mutsje. Ik vind ze echt geweldig!

Rennen na fietsen, of fietsen na rennen. Ik ben meestal blij dat ik weer thuis ben!

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 11:07

Ik kan alleen maar respect hebben voor jouw prestaties Time2Tri. Echt knap al dat trainen en die afstanden. _/-\o_

Dat klinkt inderdaad meer als heuvelgebied maaikemuis. Maar wel direct heel pittig :') In welke omgeving is dat?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:17

Ik moest vandaag even moed verzamelen. Na 1 ‘lichte’ route waar ik me toch een beetje in verslikt had, vandaag een andere lichte route. Ze moeten wat aan de categorieën doen op de website met routes in het Sauerland… deze route bevatte namelijk heel weinig gravel. Wel veel prachtige wegen en laden door de meest schattige dorpjes.

Ik heb genoten vandaag! Toch nog 650 hoogtemeters gedaan op 50km. Ik vind het grappig om te voelen hoe mijn lijf het begon te snappen! Heerlijk <3

Afbeelding

Afbeelding

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:56

Hallo, ik heb eerder weleens meegelezen, maar ben nu van plan zelf een fiets aan te schaffen (als er nog een fiets leverbaar is, lastige tijd nu).

Ik denk aan een gravelbike. Wil wat ritjes op asfalt gaan maken maar ook want onverharde wegen mee kunnen pakken. Weet iemand hier of je ook een vlak mountainbike parcours kan meepakken?

Een vriendin van me heeft een mountainbike gekocht. Maar ik denk dat ik toch meer ook van de tochtjes over gewone wegen ben.

Hebben jullie tips? Ik ga in ieder geval binnenkort eens naar een fietsenzaak.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:13

Mooie foto's allemaal, lekker bezig!

Hier gaat het steeds beter, vorig jaar september mijn eerste fiets gekocht en geniet er nu volop van met het heerlijke weer en de prachtige regio Tiel (Waal en Rivierenland). Mijn uithoudingsvermogen moet wel echt van ver komen, maar ik zie (en voel) elke week verbetering en daar ben ik heel blij mee. :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:23

Chita schreef:
Hallo, ik heb eerder weleens meegelezen, maar ben nu van plan zelf een fiets aan te schaffen (als er nog een fiets leverbaar is, lastige tijd nu).

Ik denk aan een gravelbike. Wil wat ritjes op asfalt gaan maken maar ook want onverharde wegen mee kunnen pakken. Weet iemand hier of je ook een vlak mountainbike parcours kan meepakken?

Een vriendin van me heeft een mountainbike gekocht. Maar ik denk dat ik toch meer ook van de tochtjes over gewone wegen ben.

Dit klinkt wel als de natuurlijke habitat van de gravelbike. Onverharde wegen doet de mijne heel fijn, maar gisteren 40 km van de 50 over asfalt gereden. No problemo (op mijn wegfiets ga je wel harder). En een mountainbike stukje lukt ook prima!

Eventueel zou je een setje wegwielen erbij kunnen nemen in de toekomst zodat hij sneller wordt op de weg.

Ik rij zelf op een Liv, maar ook canyon heeft hele fijne gravelfietsen.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:11

Leuke foto's allemaal!

Grappig dat hartje T2T! 'ritje' van 104 km, vindt dat toch best een hele rit! Haha

Heb zelf wat kleine routes gefietst met de mtb, zo rond de 20 tot 30km.
Moet wel even weer inkomen in het echte mtb werk, merk ik :+

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:34

Maaikemuis thanks dus stukje mountainbikeparcours moet lukken.

Wat minder snel maakt mij nu niet zoveel uit.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:37

Chita schreef:

Ja, ik verdwaal wel eens op stukjes mountainbike parcours. Best grappig, ik kan niet sturen….

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:58

Chita schreef:

Inderdaad een gravelbike :) en dan zou ik 40mm bandjes nemen. Daarmee kan je eigenlijk wel over alle gravelpaden mee en ook wat mtb pakken en 40mm komt ook nog aardig mee op de weg. De meeste hebben denk ik 45mm maar je vind er ook genoeg met 40 zoals de canyon grail en cube nuroad volgens mij ook.

Ohja en als je hem zo allround wil gebruiken let erop dat je een 2by neemt met binnen en buitenblad. Althans, met mtb gebruik ik eigenlijk altijd het binnenblad.. sommige gravels worden namelijk met alleen een buitenblad geleverd zoals sommige uitvoeringen van de canyon grizl :)
Laatst bijgewerkt door Queelens op 12-05-22 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:58

maaikemuis schreef:
Chita schreef:

Ja, ik verdwaal wel eens op stukjes mountainbike parcours. Best grappig, ik kan niet sturen….

Dan sta je ineens naast het pad tegen een boom, of…? :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:28

Genieten jullie ook zo van het weer de laatste tijd? Het motiveert mij in ieder geval heel erg goed moet ik zeggen!

Alleen de paden beginnen heel mul te worden , dus ik wil eigenlijk wel heeeeel graag wat regen hebben. Ook voor de paardjes en hun hoeven het is zo droog aan het worden.

Ik moet in ieder geval wat meer kilometers gaan maken. Afgelopen dinsdag wel even op de fiets gesprongen. Ik heb af en toe helaas een fase waarin een spier in mijn heup heel erg vervelend gaat doen. Voelt dan als een enorm scherpe steek met name met lopen. Gek genoeg werkt fietsen heel erg goed! Dus even een kort rondje op de thuisbasis. Daarna nog wat last en gisteren was het helemaal over *\o/*

Misschien dat ik straks nog even de plaatselijke fietsstore binnenloop voor wat advies om voeding als ik daar nog zin in heb.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:02

Queelens schreef:
maaikemuis schreef:

Dan sta je ineens naast het pad tegen een boom, of…? :+

Naast pad… check!
Boomknuffelen… check!
Gras checken… check!
Grondonderzoek… check!

Ik ben enigszins ongetalenteerd (voor wat voor sport dan ook), maar ik maar een hoop goed met enthousiasme. Het voordeel is wel dat je zacht valt in het bos.

40mm banden staan nog op mijn verlanglijstje. Mijn fiets is uitgerust met 38mm bandjes. En dat is voor het Gooi prima, maar voor wat ruiger terrein iets minder ideaal. Maar dat doe ik aan het einde van het seizoen denk ik. Eerst deze maar eens slijten.

@zebrastreep. Het weer is echt zo lekker en na de regen van gisteravond lag het bos er weer fijn bij.

Grappig trouwens dat ook bij jou fietsen spierdingen oplost. Ik vind het ook heerlijk om even rustig te fietsen om alles uit de knoop te halen.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:05

Hallo allemaal, Sorry voor de radio stilte van mijn kant.

Ik zie dat jullie allemaal lekker aan het fietsen zijn geweest.
Zelf heb ik ook niet helemaal stil gezeten.

Zaterdag 30 april was de opening van De Bicycle Hub in Wijchen.
Ik ben er naartoe gefietst. Mijn vriendin kwam met de trein. Dus die heb ik opgepikt op het station.
Daarna samen naar de zaak.
We hebben een mooie rindleiding achter de schermen gehad. Erg leerzaam ook. Zoveel soorten fietsen onder één dak. Zelfs het nieuwste model velomobiel stond er. (De eerste in NL)

Na de rondleiding heb ik met bekende en onbekende gepraat over de hobby. Mijn vriendin had ook best wel veel vragen aan mensen voor meer informatie rondom ligfietsen.

Er stond een flevobike greenmachine in de zaak. Ongeveer de beste fiets betreft onderhoud. Zowel de ketting als versnellingen zitten in het frame verwerkt. Dus alleen nieuwe banden en remblokjes hoef je te vervangen. Maar dit maakte mijn vriendin wel nieuwsgierig. Milieu bewust en onderhoudsvriendelijk.
Maar uiteraard niet gekocht.

We zijn uiteindelijk naar mijn huis gegaan. Ik terug gefietst en mijn vriendin met de trein. En ja dat scheelde maar liefst 10 minuten dat ze sneller was.

We hebben een leuk weekend gehad. Maar die ligfiets bleef in haar hoofd. Dus achter mijn rug om had ze op marktplaats een bijna nieuwe greenmachine gevonden.

Een paar dagen laten had ze afgesproken met de verkoper en vertelde ze mij dat ze die fiets gekocht heeft.

Dus afgelopen weekend ben ik met mijn tweewieler naar haar toe gefietst. Ja een beetje ver nog steeds met ook voor mij nog een redelijk nieuwe fiets. (nog niet genoeg mee gefietst op lange afstanden.)

Dezelfde dag heb ik met mijn vriendin dus een soort oefen rondje gedaan. En voor een eerste keer kan ik niet anders zeggen dan dat het eigenlijk heel goed ging.

Nu nog oefenen en dan kunnen we samen gaan fietsen. Met het idee om misschien volgend jaar samen een fietsvakantie te gaan doen.

Dus ergens ben ik heel blij dat mijn vriendin nu ook aan de ligfiets is.

Nu het grappige eraan. Iedereen die er mee begint zegt voor korte stukken de gewone fiets nog te gaan gebruiken. Maar met een maand ofzo zeggen ze allemaal. Ik krijg zadelpijn van mijn gewone fiets. Ik pak liever de ligfiets. (Dit gebeurde ook met mijn buurjongen die ik ook op de ligfiets heb gekregen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:36

Wat een superleuk bericht, Gothico!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 06:07

Wat ontzettend leuk!!!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:26

Wat een mooie ritten @Maaike!

En wat een tof verhaal @Gothico. Wat leuk dat jullie nu samen kunnen ligfietsen... :) Ben heel benieuwd of ze er net zoveel plezier uit haalt als jij.

Wij zijn een paar daagjes in Brabant en uiteraard was de fiets mee. Inclusief fietskar, zodat we lekker samen met de kleine man wat kilometers konden maken. Niet heel ver gegaan (37km) maar wel echt gouden kilometers zo samen <3

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:28

Oh heerlijk, MuSLi! Lekker samen op pad!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 21:14

Wat leuk MuSli, dat zijn echt gouden kilometers! En het weer was vandaag zo ontzettend lekker. Ik heb er ook enorm van genoten!

Morgen de fietsen schoonmaken. De gravels zien eruit alsof ze door de modder getrokken zijn (oh wacht :x O:) )

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 08:19

Goedemorgen :O

@Chita , welkom klets maar gezellig mee ...m.b.t. gravelbikes/mtb
kan ik je geen tips geven .

@Gothico :Wat leuk zeg dat het zo klikt tussen jullie .
En nu ook nog gezellig samen fietsen , wat wil je meer ?

Wat een weertje ...dat word genieten zo op de fiets .

@MuSLi ; Wat een uitvinding die fietskar *\o/*
Heerlijk dat jullie je zoon lekker mee kunnen nemen zo :j

Zo , gisteren heb ik een cursus vanuit de NTB ( Nederlandse triatlon bond )
gedaan .En ben nu officieel basis official :D
Dus ik mag bij wedstrijden een soort van jureren .
Maar man man , wat een hoop regels bestaan er zeg ..
Gisteren na een dag cursus nog wel een 1,5 uur gelopen .
Dat deed toch wel goed na een dag zitten .

Voor vandaag staan 4 uur fietsen en 45 minuten hardlopen op
de planning .En volgende week is relatieve rustweek .

Jullie nog plannen ?