Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 15:43

Yasso’s zijn intervallen van 800 meter, gevolgd door 400 meter rust. Het is bedacht door meneer Yasso, het zou je eindtijd op de marathon kunnen voorspellen. Dus wil je de marathon in 4u lopen, loop je de 800 meter in 4:00, en de 400 meter rust ook in di 4:00. Je bouwt dit op naar 10 keer. Ik heb ze iets langzamer gelopen, 4:20 ongeveer.

Ik ga meteen naar de sportarts weer, wel handig dat ik nu nog terug kan de komende maanden.

Ik vind dat alcohol teveel genormaliseerd is. Het is in feite gewoon drugs en slecht voor je lichaam. Niet dat ik anti alcohol ben maar drink zelden. Toevallig dit weekend een wijntje op maar zo lekker vind ik het ook niet haha.

Vrijdagavond heb ik een hartslag zone meting bij de AV, voor de marathon training.
Nu zie ik de uitleg en denk huh? Ik hoop dat ik het vrijdag wel snap haha. We krijgen een blocnote en pen mee en moeten dus steeds onze hartslag na een blok opschrijven. Dat is toch omslachtig of ligt dat aan mij?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 16:58

Hallo! Dat is heel lang geleden :oo
En ik ben dus ook totaal niet bij gelezen. Ik raakt via een Insta-post van mijn man aan de praat met SV, dus zodoende kwam ik ook weer op het bokt-spoor :))

Ik ben nog steeds heerlijk aan het lopen, heb zelfs mijn eerste 100K gedaan in oktober en mijn tweede is gepland in mei. Had echt nooit van mijn leven gedacht dat ik dat zou doen, dat geeft wel een kick moet ik zeggen.

De training van vandaag heb ik maar uitgesteld naar vanmiddag, ik ben geen mietje en heb ook met eerdere ijzel en sneeuw gewoon gelopen, maar dit was geen doen :n Begin van de middag was het zo goed als weg.

Ik las iets over drinken en feestjes, ik drink al jaren niet meer en ik mis het totaal niet. Feestjes zijn ook niet echt mijn ding, ik lig graag vroeg in bed :=

Prachtige plaatjes SV <3

Wij zijn aan het aftellen naar Portugal, we gaan net als vorig jaar een week met mijn zusje en zwager, zin in! Het weer ziet er prima uit, niet te warm. En als het goed is zijn we daarna definitief eigenaar van een huisje in de Duitse Eifel! We lopen daar zo graag dat we dit wel een goed aankoop vonden :))

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 17:13

Jaaa leuk dat je weer terug bent ninus.
Je 100km had ik even gemist! Waar was dat?
Jullie huisje is geweldig, heel tof dat jullie dat gedaan hebben.

Welke 100 wil je in mei gaan doen?

Het staat ook nog steeds op mijn lijstje, maar zeker niet in evenementvorm.
Ik kamp alleen regelmatig met energieproblemen, dat maakt het wel heel ingewikkeld.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:32

De ijzel weg? Dan moet je hier even komen. De hoofdwegen zijn wel schoon, maar de rest? Het is in mijn tuin en op straat nog 1 ijsbaan, zelfs mijn auto is niet ijsvrij geworden vandaag.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:47

Die lange trails klinken zo onwerkelijk. Als een marathon al zwaar is, en de bosgronden daar ook nog bovenop wegen, ik lijkt het zo surrealistisch in mijn oren :j Vind het zo knap van jullie!

germie schreef:
De ijzel weg? Dan moet je hier even komen. De hoofdwegen zijn wel schoon, maar de rest? Het is in mijn tuin en op straat nog 1 ijsbaan, zelfs mijn auto is niet ijsvrij geworden vandaag.

De auto's en stoepen hier ook nog een en al ijs. Net kort gewandeld om te kijken of ik kan joggen, maar helaas gaat dat nog niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:49

Ninus, wow, wat een prestatie!
En een huisje in de Eifel, tof. Dat wordt genieten. Hoe vaak wil je daar zelf gebruik van maken?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 18:02

F_Orumster schreef:
Die lange trails klinken zo onwerkelijk. Als een marathon al zwaar is, en de bosgronden daar ook nog bovenop wegen, ik lijkt het zo surrealistisch in mijn oren :j Vind het zo knap van jullie!

germie schreef:

De auto's en stoepen hier ook nog een en al ijs. Net kort gewandeld om te kijken of ik kan joggen, maar helaas gaat dat nog niet.

Ik wil met een half uur kijken of ik even kan hardlopen. Heb die leuke training van vorige week die ik niet kon doen steeds een dag opgeschoven en elke dag weer ingeladen in m'n Garmin. :+ Ik heb gewoon zin in 12 keer 40 seconden voluit. :P

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 18:25

Ik heb de ISU gelopen SV! Een toegankelijk om mee te beginnen :D In mei ga ik de Petranpad Ultra lopen, daar zit iets meer hoogte in :+

En nee dankje, ik blijf lekker in Friesland Germie.

Mijn aanbod geldt nog steeds SV, ik wil best fungeren als VP of een stukje met je mee lopen. Al snap ik dat het lastig is als je energie niet altijd op niveau is. Ik heb ook nog best wel lang geklooid, maar het is nu duidelijk dat ik chronisch bloedarmoede heb door (onschuldige) bloedingen in de dunne darm. Ik slik iedere dag een ijzerpil.

Ik hoop dat we iedere maand een lang weekend kunnen gaan en in de vakanties Goof. Het is even uitproberen of onze hond een beetje kan aarden, anders wordt het minder vaak. De paarden zijn op zich geregeld, mijn pony wordt nu zadelmak gemaakt en wordt verkocht en er komt weer een (bekende) pensionklant die in ruil daarvoor ook wil helpen. Is niet veel werk, we hebben het handig ingericht.

Maar eerst nog verbouwen etc., al zal mijn man dat voornamelijk gaan doen, dat vind ik wel een beetje stom, want wij kunnen dat goed samen, maar ik heb ook werk en de beestenboel.

En alles is relatief F_orumster, ieder loopt op zijn eigen niveau en tempo. Ik heb de mazzel dat ik een langzame diesel ben en echt uren kan lopen zonder daar mentaal in vast te lopen (uitzonderingen daargelaten, ik liep zondag langs het spoor van de Steam Trail, dat was een vreselijk optreden, dat kan SV zich vast ook nog wel herinneren :D). En ik herstel snel. Ik heb wel flink geïnvesteerd in voeding en heb ook echt fijne schema's nu. Ik vond dat altijd wat overdreven voor een amateur, maar ik haal daar echt heel veel uit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 18:42

100km, wat een afstand. Echt niet normaal.
Ik vind een marathon al enorm ver.

Ninus, moeten een hond ook wennen als jullie mee gaan? Want dan zijn de mensen wel vertrouwd en ik heb gehoord dat het dan meestal enorm meevalt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 18:46

Ah ja de isu 100 durfde ik toen niet aan omdat de tijdslimiet te krap werd. Ik hou niet van het lopen op de klok.
Die petranpad ultra zitten toch ook weinig hoogtemeters in?
Fijn dat je wat aan die schema's hebt. Qua voeding bedoel je dan wat je tijdens het lopen eet of gewoon je alledaagse voeding?

Ik heb echt gemerkt dat ik het sterkst ben in trails zoals we die in België in december en Wales afgelopen juli hebben gelopen, de afwisseling van moeilijker en makkelijker terrein met veel flinke heuvels, afwisselend hiken en rennen zonder al teveel tijdsdruk. Dat kan ik heel lang volhouden en vind ik ook geweldig om te doen. En ik ga ook goed ook het lopen van kleine vlakkere rondjes op eigen tempo met de auto als vp. Dat is mentaal wel wat zwaarder als je langer bezig bent.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 18:54

Ja dat herken ik heel erg SV! Het eindeloze vind ik zwaarder.

Ik heb een week 8 of begeleiding gehad met schema's voor mijn gewone voeding en wat ik nodig had tijdens het lopen.

Het exacte aantal hm's weet ik niet SV, maar het is altijd meer dan bij de ISU, dat is heel overzichtelijk :j

Hij is denk ik bij ons wel thuis inderdaad Germie, maar onze hond is heel graag thuis, kan ook prima alleen zijn en ik weet niet wat voor hem zwaarder weegt. Scheelt ook dat we een vaste oppas in huis hebben en daar is hij echt stapelgek mee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 21:21

SV, er is eind deze maand ook nog een trail in Belgie zag ik, en in augustus een 50km (boslandtrail).

Ik ben vanavond op pad geweest. Mijn hoge trailschoenen aan en proberen. Het dorp uitkomen was wel een uitdaging, ik heb stukken gehad waar mijn snelheid op 16.5min/km lag. :+
MAAR, ik heb een stuk fietspad gevonden waar het niet echt glad was en heb mijn 12 keer 40 seconden interval kunnen doen. Heb me echt helemaal verrot gelopen. Het hoesten kwam ook terug door de koude wind. Daarna rustig uitgelopen en er maar even 10km van gemaakt met glibberen. }:0
Nu thuis doen m'n bovenbenen enorme pijn van de kou, de huid is gewoon gevoelloos geworden. De littekens van die hondenbeet steken nu ook weer.
Maar ben blij dat ik even gegaan ben. Het voelt wel of ik wat conditie kwijt ben, want het trainen schiet er door het weer al weken bij in. De consistentie is weg. Maar even helemaal dood gaan was wel fijn.

En wat heel bijzonder was dat je de bomen hoort kraken, daar zit nog ijs op de takken en de wind is best hard.

Afbeelding

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 09:11

Puera schreef:
Dank je wel voor je tip, Leonie! Totaal niet betweterig opgevat, juist heel erg waardevol. Ik ga er zeker wat mee doen!
Oke dan ben ik blij dat k het toch even gezegd heb :D

Kun je niet naar een andere winkel dan Forumster? Wel zo fijn als je er vertrouwen in hebt.

Hmm Goof dat klinkt idd niet als een fijne plek om echt te herstellen van een burn out. Wat doe je precies? Sta je voor de klas of?

Wha heerlijk, gewoon weer een halve marathon afstand SV.

Hardlopen en feestjes, ik plan dat. Daarbij drink ik sowieso eigenlijk geen alcohol.

Puera ik denk dat dat kort kort lopen word met misschien een dun handschoentje en een buff? Die kan je beide afdoen als je smelt.

Ben benieuwd of de arts je weer kan helpen Samantha. wel fijn dat je telkens zo snel terecht kan.
klinkt als een ouderwetse manier om een hartslag meting te doen Samantha. Ben wel benieuwd naar de berekening die erachter zit. Er zijn vele wege die naar rome leiden natuurlijk.

Hey Ninus!!!! Wauw 100km. Zo vreselijk knap he.
En wat tof een huisje in de Eiffel! Gaan jullie het ook verhuren? }> . Lijkt me heerlijk elke maand even een lang weekendje daar gaan trainen!
En lekker naar Portugal. Hopelijk beetje mooi weer daar.

Ik kon het toch niet laten dus ben gister even een heel klein rondje gaan lopen. Vond het wel veel belovend voelen. Het doet nog steeds pijn maar voelt meer als een soort van vervelende plek ipv echt pijn pijn. Dus heel benieuwd morgen als ik het echt wil gaan testen met wat meer km dan 2 :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 09:18

Mag ik me hier ook melden?
Samen met een sportmaatje lopen we wekelijks hard, eerst om te trainen voor Hyrox maar inmiddels doen we ook af en toe leuke trimloopjes. We hebben wel graag een doel om voor te trainen. Aanstaande zondag hebben wij bijvoorbeeld een trailrun van 8km.
Het blijft voor mij nog wel altijd een kunst om me vooraf te motiveren, dus hopelijk kan ik hier motivatie vandaan halen :D !

Inmiddels zijn mijn hardloopschoenen wel aan vervanging toe. Heeft iemand tips voor een winkel in de omgeving van Eindhoven?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 12:11

Hoi! Daar ben ik eindelijk weer. Wat lief dat jullie me zelfs miste! <3
Ik heb even een bijleespost gemaakt van de laatste 4/5 pagina’s. Nouja, even :')

Navatu, welkom! Wat leuk dat je ook met de hond loopt. Ik heb je ook voorbij zien komen in het canitrail-topic geloof ik.
Ik heb eerder al heel kort gereageerd op je stukje over verhard/onverhard. Hoe voelt het nu voor je? Heb je uiteindelijk wat veranderd? Wat lastig met je rug zeg.
Qua krachttraining doe ik tegenwoordig veel meer. Sowieso meer gewicht waardoor ik ook echt veel sterker ben geworden in mijn core. Ik doe het minimaal twee keer per week en probeer drie keer.

Forumster, ik vind het zo bijzonder dat mensen een serie kunnen kijken tijdens het sporten :)) Ik kan dat echt niet, ik ga toch heel veel nadenken en dan raak ik alleen maar geïrriteerd dat er iets door mijn gedachten heen praat :')
Lekker is dat hè, die spierpijn loslopen? Lekker bezig!
Prachtige sneeuwfoto’s <3
Jammer dat je schoenen niet bevallen. Ik heb toevallig net nieuwe trailschoenen gekocht van 361 en ben heel enthousiast over de souplesse en demping. Ik moet ze nog wat langer testen maar wellicht is dat ook wat voor jou.

Over schoenen wassen: dat doe ik echt nooit. Ik spoel ze niet eens af, ik laat ze drogen en dan klop ik ze even uit. Ik zou ze beter wel af en toe afspoelen geloof ik. Ik had heel mooie lila schoenen, die zijn nu bruingrijs :+

SuperVixen, jeetje wat een snelle loop was dat rondje Oeken! Ik heb dat ook weleens gehad, een 16 km in gemiddeld 10 km/uur gelopen en ik kwam als een na laatste binnen :') Dat gebakje ziet er goed uit!
Ergens goed maar ook wel frustrerend dat er niets bijzonders uit je bloedonderzoek is gekomen. Hopelijk gaat het ijzer bijslikken helpen. Ik las laatst iets over vrouwen van rond de 40 die baat zouden hebben bij creatine innemen. Misschien wist je dat al, maar anders is het wellicht interessant?
Fijn dat je van je verkoudheid “af” bent en weer hebt kunnen lopen. Gewoon ruim 15 km!
Wat een gaaf plan, Slowakije ziet er zo mooi uit. Heel tof!
Leuke tempotraining en zo te zien alles ruimschoots gehaald. Grappig dat AI dat kan bedenken.
Bij jou was het ook zulk mooi weer zie ik, wat een prachtige plaatjes! Welk landgoed is dat?

Goof, wat leuk dat je de Galgenberg hebt gedaan. Verstandig dat je het bij één lus hebt gehouden. Hopelijk zet de knie niet door.
Respect dat je op de loopband loopt. Ik tel na 10 minuten al af wanneer ik mag stoppen :')
Wat ontzettend balen dat je er zo doorheen zit en ziek hebt moeten melden. Je had het ook zo zwaar :(:) Goed dat je aan de bel trekt en voor jezelf zorgt. Hopelijk gaat het snel beter met je.

Samantha, wat ben je snel back on track! Jeetje, alweer een halve marathon en dan ook best een pittig tempo. Superknap!
Goed gedaan, de Asselronde! Is dat nou de 25 km?
Balen van je voet. Hopelijk gaan de zolen je helpen.
Zo vervelend van die bilspier, die blijft maar terugkomen. Je doet er vast al oefeningen voor? Balen zeg!

Germie, ook jij weer een flinke afstand! 28,5 km en dan ook zo lang onderweg zijn. Ik vind het echt bewonderenswaardig hoe gedisciplineerd jij bent. Ik zou er zo de pest in hebben dat ik toch zou stoppen en niet zoveel gaan wandelen.
Jammer dat je door de ijzel niet zoveel kanten op kan. Ik hoor dat het in het Noorden echt al heel lang aanhoudt. Best bizar dat verschil, hier was het gisteren zo warm dat ik zonder jas buiten ben geweest.
Toch geweest zie ik, dapper!

Puera, jeetje, jij bent ook wel een bikkel hoor. Sportschool combineren met hardlopen en daarna even 24 km doen.
Je hebt je tempotraining toch gewoon netjes gedaan? Alle tempo’s gehaald!
En oeh, een ultra. Had je dat nou al eens eerder gedaan? Ik twijfel zo.
Goed dat je lekker bent gaan trainen ondanks de ijzel! Bij onze atletiekvereniging gaat ook altijd alles door en ik durf nooit af te zeggen dus ik sta er ook altijd :')
Bizar zo’n temperatuurverschil! Wij hebben dat vorige week gehad hier en ik kwam opdraven in een T-shirtje. Ik werd voor gek verklaard maar heb het zelfs warm gehad en iedereen zweette zijn kleren uit. Het is echt een heel groot verschil.

Leonie, ik heb elke keer als ik je op Strava voorbij zie komen even hartzeer voor je :(:)
Voorzichtig doen met de meniscus maar. Hopelijk snel handvatten.
Vervelend die griep joh, ik hoor het zoveel. Hopelijk ben je snel opgeknapt. Wat een bikkel ben je dat je dan toch gaat hardlopen.
Fijn dat je rustig kunt gaan opbouwen. Hopelijk gaat het dan nu gewoon echt beter en blijft die knie koest.
Oké, ik lees al dat rustig aan doen gewoon geen doen is voor jou. Why am I not surprised :')
Je hebt weer gerend, woehoe! *\o/*

Wdj, wauw! Gewoon de halve afgetikt, applaus! Die doeltijd ga jij wel halen. En gewoon geen spierpijn, goed teken!
Leuk, die clinic.
Mijn zus zit nu toevallig in Madeira, wat een prachtig gebied hebben ze daar zeg. Ik ben echt jaloers.
Ik heb heel lang geen alcohol gedronken en nu heel soms en dan val ik na 2 glaasjes dus al om :)) Ik doe het ook maar heel weinig en voordat ik iets boeiends wil gaan lopen gewoon niet.

Hwn, fijn dat het goed gaat! Met die opbouw is het niet gek dat je lijf ietwat protesteert. Doseren is zo belangrijk :j

Busymissy, wat jammer dat je zo kwakkelt. Schotland is wel heel gaaf zeg! Ik zou daar ook heel graag nog eens heen willen.

Tiggs, wat ben je goed bezig! Jij gaat ook wel lekker hè?
Soms is dat zo, met die zware benen. Heb je niet veel gelopen onlangs of juist wat anders? Ik heb het weleens na een dag rondsjouwen met de kinderen of veel opruimen thuis. Dat laatste verraadt dan gelijk dat ik dat niet veel doe hè :D

Muppetmayo, wintersport <3 Dan train je ook goed benen! En als je nu 8 km weer zo uit die mouw schudt, komt die 10 echt wel goed.

Ninus, daar ben je weer! Natuurlijk heb jij 100 km gelopen, zegt ze even tussen neus en lippen door. Hallo! *\o/*
Wat tof, een huisje in de Eiffel!

Josien welkom!

En nu heb ik zoveel getypt dat ik er klaar mee ben :') Eerst even opwarmen in de sportschool en dan zal ik jullie eens vertellen wat ik heb gedaan en vooral wat ik nog van plan ben. Want ik heb weer doelen en ik werk hard *\o/*

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 17:46

Respect voor je bijleespost _/-\o_ en fijn dat je weer meekletst!!
Ben benieuwd naar je plannen!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:17

Zo druk als het hier was, zo rustig is het sinds ik weer heb gepost :))

Ik had rond de kerst even een dip. De vakantie van de kinderen en alle poeha rond kerst hakt er altijd flink in, daar ben ik vast niet de enige in. Ik zag alle data van Garmin en Strava naar beneden denderen en ik vond dat zo naar! Ik voelde me wel prima fit, krachttraining gaat gewoon door en ik zie echt mijn lichaam veranderen. Ik heb gewoon spierballen! Ik vind het nu zelfs leuk om lekker naar de sportschool te gaan.

Ik worstel wel wat met herstel. Ik vind het gewoon zo lastig om niet te gaan sporten :+ Als ik een rustdag heb sjouw ik de hele dag rond met honden en kinderen en doe ik heel veel van het huishouden dus echt herstel heb ik niet. Ik sliep ook lang heel weinig en ook nog eens slecht, dus ik lag er een beetje af en probeerde steeds maar weer overeind te krabbelen qua kilometers maken.

Maar! Het is gelukt, al een paar weken ga ik best lekker. De verdeling is niet optimaal maar ik zit weer aan zo’n 40 km per week. En dat is ook nodig want in maart wil ik de halve marathon eens onder de 2 uur gaan lopen. Tot nu toe heb ik er nog niet zoveel vertrouwen in dat het me gaat lukken maar ik ga in elk geval sterker lopen dan ooit tevoren. Als het goed is, want je weet het immers nooit.

En! Ik heb me opgegeven voor de 43 km tijdens de koning van Spanje in Gulpen! *\o/* Die 30 km ging zo lekker afgelopen zomer, ik wil er langer van genieten. Het is wel een pokke-eind natuurlijk dus ik moet trainen.
En nou lonkt die ultra hè? Ik ga in juni naar Chamonix om met vriendinnen lekker te gaan trailrunnen daar. Ergens na de zomer zou wel ideaal zijn. Dan zou ik sterk en in conditie moeten zijn, maar ik durf nog niet helemaal.

Morgen loop ik met Meeko 25 km in Montferland. Ik ben benieuwd of hij het een beetje gaat trekken want meer dan 16 hebben we dit seizoen nog niet gelopen samen. Komt niet vaak voor dat ik beter in conditie ben dan mijn hond :+ Het gaat met lussen, dus als hij te vermoeid lijkt sla ik een lus over en wordt het 20. We kunnen natuurlijk rustiger lopen maar daar is Meeko het altijd pas mee eens na een kilometer of 10 :')

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:30

Wat een leuke plannen Lisitano! Veel plezier morgen, mijn Dirk komt niet verder dan 500 meter denk ik :=
En inderdaad, bedankt voor de bijleespost :D

Het is wel de bedoeling dat we gaan verhuren Leonie, hoe en wat precies weten we nog niet, we willen er ook vooral zelf van genieten, maar misschien kleinschalig via airbnb of natuurhuisje. We hebben elkaar gemist bij de Terhills trail, ik was maar steeds aan het kijken of we werden ingehaald door je, maar ik begreep dat je geblesseerd raakte, wat balen zeg :(:)

En over blessures gesproken, ik heb voor morgen een plek over voor de Texel trail (42,2, maar je kunt volgens mij de afstand nog aanpassen), misschien zelfs 2. Mijn man is wat geblesseerd, niks ernstigs, maar die wil het risico niet nemen en ik heb het eigenlijk te druk en loop de afstand liever wat dichterbij huis zodat ik ook nog wat aandacht aan huis, erf en dieren kan besteden :+ Ik hoef er niets voor, ik ben al lang blij als er iemand plezier van heeft. Ik kan de tickets niet meer overdragen, dus je loopt onder een andere naam :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:55

Gaaf Lisitano. Jeetje, loopt die hond 25km?
Ik heb wel eens 25km gewandeld met mijn chihuahua (ja, echt), maar die afstand hardlopend is wel wat anders voor een hond. Wsndel je dan nog tussendoor en krijgt hij tijd om te drinken?
Succes iig!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:12

Gaaf lisitano, veel plezier morgen, het is zo'n beetje mijn achtertuin. Ik loop zo graag in het Bergherbos (Montferland), heb er ontelbaar vaak hoogtemeters getraind.
Mooi doel van de KVS, dat kun jij zeker!!
En wat tof, trailen in Chamonix. Heerlijk.

Ninus jammer dat je man niet kan gaan, slim dat hij rustig aan doet.

Mijn vriend en ik gaan zondag hoogtemeters lopen hebben we besloten. We gaan naar het Uedemer Hochwald. Dat is voor ons 45 minuten rijden. Een leuk, niet al te groot, heuvelig bosgebied waar we al vaker zijn geweest.

We hebben intussen al twee huisjes in Slowakijke geboekt, waarvan eentje op een kwartiertje rijden van de trail die we gaan doen. We moeten nog een huisje boeken voor de eerste week en dan is dat rond.
Iemand vroeg of die inschrijving snel vol is, maar dat geloof ik niet bij deze. Het is niet van de utmb ofzo, dus ook niet zo bekend. En de marathonafstand kost maar 35 euro. Koopje!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:33

Ja mijn man is de slimste van ons tweeën :D
Leuk, Slowakije, ben heel benieuwd! En jaloers dat jullie relatief dichtbij zo kunnen trainen. Wij zitten al snel 2 uur in de auto. Misschien moeten we maar definitief emigreren :D

25K wandelen lukt met onze hond ook niet, ik denk dat hij zich dan zou laten adopteren :j

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:51

Welkom Josien. Je zou in valkenswaars bij Scarabee kunnen gaan kijken als je trailschoenen zoekt. Voor gewone hardloopschoenen weet ik het zo even niet in jou regio.

respect voor je bijleespost Lisitano. Ik weet hoeveel werk het is hahaha.
Wat fijn datje nu toch je ritme gevonden lijkt te hebben. Het is soms ook gewoon lastig om alle ballen hoog te houden. En ik herken ook heel erg dat als je dan een rustdag hebt, je eigenlijk nog te veel doet.
43km is toch een ultra theoretisch :D
Chamonix lijkt me echt geweldig om daar te lopen. En dan kom je sowieso super sterk terug! Dus klinkt als een super goed plan.
Heel veel plezier morgen. En zeg maar tegen Meeko dat te snel starten een beginnersfout is die ik na al die jaren, nog steeds maak :+

Ja ninus ik hoopte jullie daar tegen het lijf te lopen maar helaas. En idd flink geblesseerd, haalde ik niemand meer in.
Als je wil gaan verhuren, let me know! En als er nog wat moet gebeuren, mijn man is redelijk handig.
Wat jammer maar wel verstandig om morgen niet te gaan. Je zou je ticket nog op fb kunnen zetten in de startbewijzen groep? Wie weet kun je er nog iemand blij mee maken.

Sv dat is idd een koopje zeg. Waarschijnlijk er niet minder leuk om en vaak zijn zulke events super goed georganiseerd.

Na dinsdag de spinning en woensdag mijn minirondje heb ik me gister kunnen beheersen en alleen braaf wat kracht gedaan in de sportschool. Maar vanmorgen mocht ik dan eindelijk gaan kijken wat mijn knie er nou echt van vond. Het voelt nog wat onwennig, wat beurs en vooral in de bochten merk ik dat ik veel spanning erop zet en ook wat meer pijn ervaar maar toen ik na 7km terug thuis kwam, was ik helemaal niet ontevreden. Mijn eerste keer lopen weer sinds 1 januari toen ik 5km liep met heel veel pijn opeens. En conditioneel, kon ik nog prima verder. *\o/* Hartslag bleef mooi in zone 2.
Afbeelding

Daarna naar de podo en osteo geweest.
De podo is zeer tevreden over de vooruitgang in mijn voet en onderbeen en mijn knie beweegt veel beter mee.
De osteo vond het maar een gespannen bedoeling overal, en dat terwijl de fysio maandag mijn bekken al had losgemaakt :') en hij vond mijn knie nog heeel erg gespannen en strak. Hij heeft me wel 6x op het hart gedrukt, rustig aan, niet te ver, niet te snel, niet te veel. Want ook al is het in orde, alles in jou knie schreeuwt het uit. Ik ga mijn uiterste best doen om naar hem te luisteren...

Overigens, mijn ticket voor hivernal is nog niet verkocht. Dus mocht er nog iemand interesse hebben? 1maart 30km 950D+ en echt een toffe en leuke organisatie.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:23

Goof schreef:
Gaaf Lisitano. Jeetje, loopt die hond 25km?
Ik heb wel eens 25km gewandeld met mijn chihuahua (ja, echt), maar die afstand hardlopend is wel wat anders voor een hond. Wsndel je dan nog tussendoor en krijgt hij tijd om te drinken?
Succes iig!!

Ja, hij is al eens 23 km mee geweest. Ik loop dan wel anders dan wanneer ik zelf ga. Hij krijgt sowieso elke loop pauzes om te drinken en zodat ik even kan peilen hoe het gaat. Mijn husky kon heel goed aangeven dat hij het even te veel vond en ging dan gewoon even ergens snuffelen. Meeko blijft gaan, die moet ik echt zelf afremmen.
Zeker op een evenement trekt hij behoorlijk en laat zich opfokken door andere deelnemers. Dan moet ik echt scherp zijn op zijn welzijn. Nu doen we een heel rustig evenement en zonder tijdsregistratie. Ik ga ook niet voor een tijd, gewoon lekker lopen en comfortabel naar de finish.

Scheelt ook dat hij natuurlijk conditioneel wel echt goed onderhouden is. Je moet ook eigenlijk wel elke 7 km ongeveer een pauze houden als je met een hond loopt vind ik. Minimaal.

Mijn husky ging altijd op standje hobbel mee, licht drafje en die heeft ook eens 24 km met me gelopen. Toen ik klaar was mocht hij nog even los en heeft hij keihard gerend en gespeeld met andere honden. Toen voelde ik me wel bedonderd :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:40

Hahaha, snap ik.
Nou, tof hoor, echt. Veel plezier en succes!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:34

Geniet ervan lisitano!

Leonie wat lekker dat je weer 7km hebt gelopen! Ik hoop dat het je lukt om het advies op te volgen.

Ik deed een korte interval na het week. Ging lekker! 2x800, 4x200, 4x100.

Afbeelding