Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:20

Ik heb een borstband van Garmin en die valt onder mijn BH band en merk ik niet tijdens het sporten.
Garmin heeft speciaal voor vrouwen nu ook een band die alleen de voorste helft is, zeg maar, die je vastklikt aan je BH, maar die kwam voor mij net te laat, toen had ik deze net een maand in huis.

Goof

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:33

5 / 6 keer lopen in de week is wel intensief zeg. Pak je dan nog voldoende rust/ herstel?
Ik snap wel dat je met zo'n training en doel voor ogen mentale en fysieke grenzen moet overschrijden, maar ik zou dit wel echt pittig vinden.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:38

leonie87, wat jammer dat de route niet is gelukt! Raar ook, je zou denken dat de opties in je garmin app wel zijn afgestemd op het gekoppelde horloge?
Wel balen dat je last hebt van je knie! Ik koop tegenwoordig neutrale schoenen, met mijn eigen anti-pronatie zool (op maat gemaakt) erin, dat scheelt wel met schoenwisselingen heb ik het idee.

iiSunshine, goed ook om het af en toe wat rustiger aan te doen (en van wijntjes te genieten :D ).

Germie, fijn dat het weer goed ging. :)

suusje26, leuk om ook jouw verslag nog even te lezen! Wat heerlijk dat je een laptopvrije week hebt gehad. Wat heb jij mee aan spullen voor noodsituaties? Zo'n nooddeken, maar ook nog andere dingen?

Goof, wat lekker bezig *\o/* Dat heb je volgens mij nog vlot gedaan, die 15 kilometer bereikt!

MuSLi, ik vind dat je precies wel wat hebt gedaan :D Lekker hoor, in het zonnetje!

Ninus, wat irritant van de regen en dat het zo belabberd ging! Hopelijk voelt de rest van je dag beter en kan je er voldoening uithalen dat je wel gegaan bent. :D

lies_sparkle, heel tof dat je naar een marathon toe gaat trainen! Ik ben ook wel benieuwd naar hoe je schema ongeveer in elkaar zit, hoeveel kilometer loop je ongeveer per week en hoeveel komt daar bij aan afstand?
5/6 keer per week is wel veel, maar loop je dan ook al die keren? Of bestaat het ook uit krachttraining. De meeste schema's die ik zie gaan uit van 3-4 keer lopen en eromheen nog ander soort trainingen als fietsen, mobiliteit en kracht.

Ik ben ook een beetje aan het spelen met het idee om eind zomer/begin herfst een trailmarathon te lopen... Vanaf april hoef ik eigenlijk alleen mijn scriptie te schrijven en af en toe te werken, dus ik ben flexibel in mijn tijd en heb ook de ruimte om lekker gefocust te zijn met studie en sporten.
Richting de halve marathon trainen gaat nu zo lekker, maar goed, een marathon is wel echt iets anders. Zowel in fysieke als mentale belasting.
In de zomer wil ik misschien ook nog 3-4 weken op fietsreis, dan zal ik niet hardlopen, maar krijg ik wel genoeg dagelijkse cardio training.
Eerst de halve eind maart en in juni/juli wil ik graag een 30/35 km trailrun lopen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:42

Suliko schreef:
Goof, wat lekker bezig *\o/* Dat heb je volgens mij nog vlot gedaan, die 15 kilometer bereikt!

Ja, ik ben vlot aan het opbouwen nu sinds ik thuis zit van werk en mijn nieuwe sportmasseur heb gevonden. Ik ervaar nauwelijks nog fysieke klachten (echt een godswonder, want ik heb die klachten al zeker 10+ jaar) en dat scheelt de wereld. En ik heb nu gewoon echt veel tijd om er ook de tijd voor te nemen.
Ben nu in een week of 6 van 10 naar 15 km gegaan.

Mooie doelen heb je. Nu ik ervaar dat 15km fysiek haalbaar is voor mij, lijkt het me echt tof om te kijken of ik door kan naar de 21km. Maar goed, eerst dit maar eens bevestigen.
Enig idee waarheen je wil op fietsvakantie dit keer?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:52

@suusje, dit schema is gebaseerd op de gewenste eindtijd van 3:30. Waarbij 4 weken van tevoren we gaan kijken of dat haalbaar is. Er is een range van 3:15-3:45. Oftewel ik kan nog wat sneller of langzamer gaan lopen :)

@Goof, het is ook wel pittig hoor, helemaal in de eerste weken even schakelen. Maar ik liep tot nu natuurlijk ook altijd wel al 4 keer per week. Dus het is niet een heel groot verschil :)

@Suliko, mooie doelen heb jij ook! Fietsvakantie is ook wel heel tof :) Het gaat wel om 5-6 keer per week lopen.

Hier een voorbeeld (week 3/14):

Maandag:
40' easy (5:30-6:00) + ballettraining

Dinsdag:
10 easy + 30 progressief tot AeT + 2' wandelen + micro AnT (2x4' z5a-5b, p=2' z1-2), betekent
De 10 easy gaan op 5:30-6:00, dan 30 minuten steeds iets sneller van 5:30 opbouwen naar 4:30. Dan dus een paar versnellinkjes van rond de 4:00 met daartussen even uithijgen haha.

Woensdag:
40 easy + 5x1' climax (AeT-AnT), betekent
40 easy op 5:30-6:00, dan steeds 1 minuut versnellen over de anaerobe drempel dat is voor mij 5:10 - 5:00 - 4:50 - 4:40 - 4:30

Donderdag:
RUST :D

Vrijdag:
Baantraining, voor die week staat er 3x (600-400-200, p=200), sp=400 m
oftewel die afstanden rennen met 200 meter rust en tussen iedere serie 400 meter rust. Op de baan loop ik die stukjes vaak rond 4:00 - 3:50 - 3:40 min/km voor 600-400-200 meter.

Zaterdag: (dit is optionele extra rustdag)
40' easy (5:30-6:00)

Zondag:
lange blokken AnT: 3km progressief z1-3 + 5x1km z5a-5b / p=1km z1-2 + 5-10' uitlopen, betekent
3 km steeds iets sneller van 5:30 opbouwen naar 5:00 en dan 5 x 1 km naar 4:00 min/km en 1 km rust, dus even wandelen en dan weer rustig joggen :)

Ik maak me niet zoveel zorgen om de trainingsintensiteit maar wel om het eten. Ik heb altijd grote moeite om op gewicht te blijven dus ik doe de hele dag niks anders dan eten :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:59

IMAY1990 schreef:
Er bestaan ook hartslagbanden voor om je arm, ik heb er zelf geen ervaring mee maar het is eventueel het onderzoeken waard omdat het je niet in de weg zit om je borst

Die heeft een vriendin van mij, omdat haar garmin horloge de hartslag niet goed kan meten door haar tattoos die eronder zitten.

Hier vanmorgen 31km getraild met 350HM.
Ik kwam erachter dat natuurmonumenten alweer een groot stuk heeft dichtgegooid waar een van mijn favoriete routes door gaan. Ook verderop in het bos kwam ik versperde paden tegen. Zo jammer! Ik liep dus een hele andere route dan ik had bedacht.

Afbeelding

Afbeelding

Ik loop 4 à 5 keer per week hard, maar zonder schema en loop regelmatig (trail)marathons. Zo'n 60km per week, loop ik gemiddeld, soms meer. En nu 1 of 2 keer per week krachttraining.
Maar dus niet gericht op een bepaalde eindtijd van de marathon. Snelheid interesseert mij niet zo.
Zo'n schema als van Lies_Sparkle zou ik ontzettende stress van krijgen.
Heb jij daar geen last van Lies? Dat je zoveel 'moet'?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:10

Ik weet niet of ik nou echt een fan ben van natuurmonumenten. Al die aanpassingen en afsluitingen -O-

Ik zou het ook teveel een 'moetje' vinden. Ik ben alweer gestopt met die trainingen naar de halve marathon. Eigenlijk ben ik na de 1e keer al opgehouden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:26

Ik zou het er erg moeilijk mee hebben als ik na een drukke werkdag moe ben en er dan nog zo'n pittige training 'moet', terwijl je misschien liever een kort rustig rondje wil gaan.
Maar ik weet dat er heel veel mensen zijn die heel erg goed gaan op een schema. En dat is ook helemaal prima.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:50

Hier zijn de dagen soms zo dat je niet altijd kunt trainen. Daarom ben ik ook huiverig om die Garmin training met 3 dagen per week te proberen. Ik wil wel graag een halve marathon binnen 2 uur lopen, maar weet niet of 3 dagen per week lopen te doen is met de pezen. En qua tijd loop ik niet altijd op vaste dagen.
Lies-sparkle, je mag wel wat van mij hebben hoor. Hier iemand die van lucht al dik word zeg maar. Ik ben net 500 gram kwijt met een half jaar hardlopen. Mag nog wel iets meer af zeg maar, maar wil ook geen spriet worden. Maar ik zit niet op het theoretische aantal calorieën wat ik verbrand, ik werk minder naar binnen, maar val er echt niet van af. Dus ik wil ook wel ruilen, alles kunnen eten, het lijkt me heerlijk. :Y)

Supervixen, is dat op de Veluwe waar al heel veel over geschreven is? Dat er steeds meer paden afgesloten worden? Dat is wel heel erg balen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:30

Balen dat zoveel afgesloten wordt SV -O- Maar toch een mooi rondje zo te zien! Wanneer lopen jullie de 50?

Om mijn arm vind ik helemaal verschrikkelijk :') Op dit moment is het ook niet heel erg nodig, ik heb inzicht in mijn hartslag via mijn horloge. Het maakt niet zoveel uit of het accuraat is, ik zie wel een trend bij mezelf en kan daar op inspelen.

Ik experimenteer ook wel eens met 5/6 keer per week en heb ook wel eens een week lang iedere dag gelopen, dat kan prima, als je maar luistert naar je lichaam en niet iedere dag tot het gaatje gaat. Daar is genoeg info over te vinden. Spierpijn heb ik zelden, ook niet na lange afstanden en ik houd ook mijn waarden in de gaten. Vooral als mijn HRV wat uit balans is neem ik wat meer rust. Dat maakt dat ik wel een basisschema heb (dus lange duurloop, paar tempolopen en bij voorkeur ook een interval), maar flexibel ben zodat het geen moeten wordt. En ik probeer wel een herstelweek per 4 of 6 weken te plannen, dan is mijn lange duurloop iets minder ver.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:58

Ik doe eigenlijk hetzelfde als jij ninus. Intervallen is het eerste dat er bij mij inschiet.
De 50km lopen we 9 maart.
Moet alleen met mijn gezondheid wat beter gaan, ik heb al drie weken keelpijn en ben ook al drie weken aan het hoesten. Een hardnekkige verkoudheid.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:09

Dat is echt balen, hoor het van veel mensen, dat het echt een langdurige kwestie is.... Ik duim dat het snel opknapt en dat jullie op 9 maart lekker lopen.

Wij lopen zaterdag weer de Dark Sky Trail, net als vorig jaar! Puera is er ook weer. Ik hoop op een mooie, heldere avond.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:15

Dat is vervelend sv, maar het duurt ook nog 10 dagen.

Ik ben helaas wel gevoelig voor spierpijn. Altijd al geweest.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:20

ninus, aaahh, zo’n klein buitje kan dan zo frustrerend zijn. maar wel fijn dat je er een mentale “les” uit hebt kunnen halen. wat is PT?

lies_sparkle ,leuk dat je deze kant op komt voor de slechte :D ik doe zelf niet mee maar het is wel een hele happening. erg tof. leuk dat je een deel van je schema deelt (ik snap er niks van haha maar geeft niet). succes met de trainingen! (en het eten :D)

toffe plannen suliko en goof, altijd leuk om naar dat soort dingen uit te kijken en te trainen.

balen van de paadjes SV. denk je dat ze binnenkort weer open gaan? geen idee hoe zo iets werkt. ik heb trouwens laatst even in het tattoo topic gespiekt naar je tattoo’s, ik vind het zo vet hoe ze naar voren komen tijdens je foto’s van het hardlopen.

ik heb vanavond een kort maar krachtige interval training gedaan. zonder mijn stox sokken, dat vond ik wel spannend, maar was ze vergeten uit te wassen. niet gekeken naar het tempo, gewoon gaan en zien het wel. erg tevreden.
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:25

Mooie intervaltraining!
De paden blijven permanent gesloten helaas.
Ja mijn tattoos.. ik heb er inmiddels 18 geloof ik. Bijna allemaal dieren. In de zomer gaan we drie weken naar Zuid-Afrika en ik gok dat ik daar wel weer inspiratie krijg voor een nieuw dier :+

Waar is die Dark Sky trail ninus?

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:32

o dat is erg jammer van de paden…
wel een erg toffe trip om naar uit te kijken. en met de inspiratie komt het vast goed :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:22

Lekker Goof 15 km! En een goed teken als je lager in je hartslag kan blijven natuurlijk.

Ja ieris, stoppen is niet persee slecht. Zeker niet. maar tijdens een wedstrijd stop ik ook niet. Dus als ik een lange afstand loop, stop ik eigenlijk nooit.
Balen van de paden! Hopelijk is het straks dan allemaal spik en span voor het voorjaar. :D

Klinkt als ene goede vakantie Suusje!

Musli, 5 km is toch ook prima, even een loopje als trigger zonder dat het echt energie kost.

Ahh zo sunshine! Ja als je echt zelf ook voelt dat het mehh is, zou ik er zeker naar luisteren!
ik heb vandaag het omgekeerde, voel me echt beetje mwah en leeg (heb powerweek voordat ik de taper fase in ga) en mijn body battery zegt, 98%... :')

Ahh Ninus.... net pech met de regen. En van de zware trainingen word je sterker zeggen ze!

oe lies wat een spannend doel! Heb je eerder een marathon gelopen? Hoe ver loop je nu? Juni is al snel!
5/6x per week is wel veel joh! Alles bij elkaar doe ik dat ook maar niet met alleen hardlopen.

Als je al 35 km kan Suliko dan kan die 42 ook wel toch? En fietsen is wel super goede afwisseling denk ik hoor! Dan is het denk ik niet zo erg dat je even niet loopt.

klote als ze alle paden dichtgooien SV. Kan het niet zin dat het misschien is ivm broedseizoen ofzo?
Hopelijk knap je snel op!

Bedankt voor alle berichtjes over mijn knie. Ik heb in 2019 een flinke blessure gehad zonder ooit de echte oorzaak te vinden dus ik train wel gewoon door nu maar als ik echt last krijg, stop ik direct.

Wat betreft mijn schoenen, ja ik heb vorige jaar ook een analyse laten doen en daar kwam ook dat ik op rechts iets door mijn enkel zak, zonder te proneren. Dus daarom denk ik wel dat het goed is om iets te ondersteunen. En ik voelde me er ook echt heel goed in zondag met lopen. Niet heel gek dat mijn knie er wat op reageert want die krijgt een wat ander contact. Toen ik dinsdag mijn interval op mijn oude schoenen liep, voelde die echt als 2 blokken beton opeens :+
Had 7 km gelopen en de 2.4.6. op tempo onder de 4:30. Dat ging lekker maar voelde wel zwaar aan.

Gister bootcamp, daar ook weer 6 km gelopen. Warmup 1 km en dan 1 kracht oefening en dan 500 meter lopen. Ik ga daar heel goed op <3 .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:33

Goed bezig leonie!
Nee is niet ivm het broedseizoen bij ons in de buurt, deze paden gaan permanent dicht helaas ivm rust voor de natuur.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:55

leonie dat klinkt als een goeie bootcamp inderdaad. sportief hoor. balen dat je je zo blegh voelt. het is niet altijd representatief inderdaad. ik kan het vaak linken aan mijn cyclus als ik mij zo voel.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:12

Ja Sunshine dat is vaak ook een goede indicator. Ik denk dat het gewoon combinatie is van echt even heel hard trainen deze 2 weken en niet genoeg slaap. :( Ik heb sowieso best veel slaap nodig helaas.

Dat is wel echt balen SV... ik ben wel weer voorstander van natuurbehoud maar het is wel vervelend als dat je vaste routes zijn.

Onze bootcamp trainer zit in het huidige seizoen van Kamp van Koningsbrugge. Echt een beer van een vent die in de trainingen altijd probeert de max eruit te halen bij iedereen. We trainen met een redelijk vaste groep mensen die allemaal echt wel heel fit en sterk zijn dus dat is echt een leuke een waardevolle training. Gewoon 1 uur echt even knallen en stuk gaan. }> . Zoveel geluk dat mijn sportschool dit zo aanbied (ook de reden dat ik daar lid ben overigens).

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:21

Goof schreef:
Suliko schreef:

Ja, ik ben vlot aan het opbouwen nu sinds ik thuis zit van werk en mijn nieuwe sportmasseur heb gevonden. Ik ervaar nauwelijks nog fysieke klachten (echt een godswonder, want ik heb die klachten al zeker 10+ jaar) en dat scheelt de wereld. En ik heb nu gewoon echt veel tijd om er ook de tijd voor te nemen.
Ben nu in een week of 6 van 10 naar 15 km gegaan.

Mooie doelen heb je. Nu ik ervaar dat 15km fysiek haalbaar is voor mij, lijkt het me echt tof om te kijken of ik door kan naar de 21km. Maar goed, eerst dit maar eens bevestigen.
Enig idee waarheen je wil op fietsvakantie dit keer?

Wat fijn zeg! De reden dat je thuis zit is niet fijn natuurlijk, maar ik denk wel dat het waardevol is dat je fysiek zo goed bezig bent en progressie merkt.
Geweldig dat je amper klachten hebt! Zijn dat het beenlengteverschil/scheve heup gerelateerde klachten? En wat voor speciale massage geeft jouw fysio daarvoor? :')

Ik weet zeker dat als je de 15 km kan, de 21 km er ook in zit! Maar inderdaad, gewoon rustig door blijven gaan en eerst de afstanden bevestigen. Zo zie ik het ook, ik wil zo'n afstand niet eruit moeten persen en dan helemaal kapot zijn, liever dat ik het bereik met nog energie over. :D

Ik heb nog geen idee waar mijn fietsreis heen gaat! Er is nu ook veel gaande met studie, woonzekerheid, relatietoestanden. Dus ik vind het lastig om concrete plannen te maken. Ik speelde eerder met het idee Zwitserland, Noord-Italië, Slovenië, Oostenrijk, maar dan moet je ook best een stuk door Duitsland of ik moet iets van een flixbus nemen die kant op. Engeland en Schotland heb ik ook aan gedacht, maar Schotland is beter te doen in mei en juni qua midges en weer. Of terug naar Noorwegen en mijn oorspronkelijke plan van vorig jaar van Oslo naar Bergen afmaken, dat ging toen niet vanwege overstromingen, dan zou ik hem nu graag doorpakken naar Trondheim. Genoeg mogelijkheden in ieder geval! Ik heb ook alles aan spullen, dus kan in principe elk moment vertrekken als ik wil.

Lies_sprakle, oh ja, van zo'n schema zou ik ook stress krijgen. Wel echt bewondering als je daar zo toegewijd mee aan de slag kan gaan! Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren.
En succes met eten :') Lukt het dan wel om calorierijker te eten? Dus wat extra goede vetten toevoegen bijvoorbeeld, in de vorm van extra vierge olijfolie, noten, avocado, geitenkaas, volle kwark. Pannenkoekjes van deels amandelmeel of amandelproteïne toevoegen aan pap en yoghurt.
Ik heb zelf door mijn postuur maar weinig calorieën op een dag nodig, maar bijvoorbeeld op fietsreis moet ik wel echt zorgen dat ik genoeg binnen krijg, anders blijft er niets van me over, en dan kies ik voor zwaarder, maar wel gezond, voedsel.

Supervixen, wat stom dat natuurmonumenten zoveel dichtgooit! In Schaarsbergen zijn ook al veel van mijn favoriete paden dichtgegooid. Zo stom. Ik snap het streven naar natuurbehoud en meer rust, maar hoe je dat bereikt door de kleinere wandel- en ruiterpaden dicht te gooien en niet juist de bredere en alle fietspaden waar tig dagjesmensen overkomen, snap ik dan weer niet.
Plan jij per week wel ongeveer in welke dagen je loopt en hoeveel of wat voor training? Of heb je vaste dagen?
Een schema of moeten wekt bij mij ook stress op, maar ik ben wel nog zoekende naar meer regelmaat krijgen in het lopen.
Wel ontzettend balen dat die verkoudheid zo blijft hangen. Ik hoor het ook meer om me heen, maar ja, daar heb je niets aan. Hopelijk ben je de 9e weer helemaal fit!

Ninus, zo'n basisschema is inderdaad iets wat ik nu voor mezelf aan het zoeken ben. Niet te veel moeten en flexibel kunnen aanpassen, maar wel aan een goede hoeveelheid en soorten trainingen komen. Thanks voor het toelichten wat jij daarin doet!
Wat leuk die Dark Sky Trail! Bij Lauwersoog zag ik? Afgelopen kerstvakantie ben ik daar door het natuurgebied gefietst, naar Schiermonnikoog. Echt een prachtige omgeving!

iiSunshine, mooie interval!

leonie87, ik hoop inderdaad dat ik richting de zomer 30-35 kilometer kan lopen! We gaan het zien. :D
Wat vervelend, knieblessure zijn ook wel heel erg lastig en pijnlijk. Maar inderdaad niet gek dat je knie dan even moet wennen aan een ander soort schoen.
Rennen afwisselen met krachttraining zijn ook mijn favoriete bootcamp trainingen!

Bij mij ging het lopen gister even heel erg bagger. Ik wilde een rustig en kort rondje doen, maar kreeg na 1,5 km kramp bij mijn middenrif en onder mijn linker ribben. Helaas wilde dat ook niet weggaan, dus ik heb er een iets korter rondje van gemaakt, van 5,5 km. Ben wel blijven rennen op een rustig tempo. Sinds vandaag ook een ongebalanceerde HRV, daar was ik al bang voor, ik zag hem al 1,5 weken lang zakken. :') Iets te veel stress en slaaptekort. Mijn plan was om vandaag ook te lopen, maar dat laat ik even. Ik hou het bij een rustige krachttraining en stretchen. Morgenochtend hopelijk een rondje en anders zondag weer, zaterdag heb ik een krav maga seminar van 3 uur.

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:37

De afgelopen weken heb ik jullie wat minder gevolgd. Met mijn jongste zoon ging het mentaal niet goed. Dat slurpt energie. Onze hond werd loops dus ook nog even tussendoor naar de reu op ruim 500km rijden. Dat was natuurlijk wel leuk!

In de tussentijd wel blijven hardlopen.
Nu lijkt het wat rustiger, ik had zin in een extensieve duurtraining. Record stond op 12km, maar ik ging lekker en nat was ik toch al.
Ruim 13km, natuurlijk zware benen maar niet eens buiten adem. Daar krijgt een mens weer energie van!

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:35

Wat voor hond heb je judenjul? Sterkte met je jongste zoon, gaat het inmiddels iets beter met hem?
Mooie kilometers heb je gemaakt!

Suliko mijn loopdagen zijn meestal dinsdag, woensdag, vrijdag, zondag. Af en toe verschuift er een dag, bijvoorbeeld bij een evenement op zaterdag of als ik maandag iets meer tijd heb dan dinsdag.
Woensdag en zondag zijn bijna altijd lange trailruns.
Dinsdag of vrijdag loop ik in het dorp en afhankelijk van hoeveel energie ik heb loop ik dan een relaxt rondje of gooi ik er een interval in. Soms bedenk ik dat van tevoren, soms tijdens het lopen.

Wat vervelend dat het zo slecht ging. Raar ook die kramp.
Dan merk je het wel hè, die ongebalanceerde HRV. Ik pas daar ook nog wel eens mijn loopje op aan.
Schaarsbergen is ook leuk om te lopen inderdaad. Jammer dat ze daar ook veel dicht gooien.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:16

judenjul, wat rot dat het met je zoon niet goed ging, hopelijk inmiddels wat beter. Wel heel leuk dat er puppies aankomen! Gefeliciteerd ook met je PR!

SV, bedankt voor je toelichting hoe jouw week eruit ziet qua lopen! Redelijk vaste dagen klinkt zo fijn, maar mijn rooster is daar nu nog iets te wisselend voor helaas. Maar je verdeling van intensiteit klinkt echt top. Ik hoop voorlopig per week 1x langer te rennen, 2x relaxter of tempo/interval. Hopelijk kan ik daar vanaf april een 4e keer aan toevoegen.
Poeh ja, ongebalanceerde HRV merk ik direct, dus daar luister ik ook echt naar. Als ik dan doorga, beland ik makkelijk in een overbelasting.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:34

Het is een beetje uitzoeken hoe het voor jou het beste werkt. Lijkt me wel lastig met wisselend rooster inderdaad. Die drie keer per week van jou is toch ook prima zo. Mooie verdeling van trainingen en zo ga je ook goed vooruit.