Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoniqueT schreef:oooh zalig zeg!!!!Jessix schreef:Dat lijkt me wel heerlijk voor mijn lijf. Droog en warm. Ben jaloers!
Het is ook heerlijk! Nu rond de 20 graden, bewolkte dag, maar toch aangenaam. Net weer twee trommels was opgehangen en genoten van de amandelbloesem aan alle kanten van ons huis nu.
@HC: ik heb in die ruim 10 jaar nog geen uur zonder stromend water uit de kraan gezeten. Plus gewoon stroom, zelfs glasvezel en toch nog net in de campo. We zitten trouwens ook 40 kilometer landinwaarts, mij te druk aan de kust.
Zo ziet het er nu uit hier![]()
[ [url=m/Y3RiC0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b0TfQG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RSjVgW.jpg]Afbeelding[/url] ]
secricible schreef:Tja, zo is voor alles wat te zeggen denk ik. En dan hebben we niet eens volledige kennis. Als ze nu met pfizer de hele middengroep hadden gevaccineerd en daarna bekend werd dat AZ minder goed werkte op ouderen (wat redelijk voordehand liggend is, gezien het soort vaccin) was daar ook weer een hele groep over gevallen. Moeilijke dingen zijn het.
Zojuist las ik op nos dat ze een andere versoepelingsstrategie overwegen: niet per sector, maar iedere sector een klein beetje.
Dus de kappers die 5 mensen per dag mogen knippen, de horeca die 10 tafels mag vullen en de winkel die halve dagen open mag (ik noem maar even wat) ipv alle kappers volledig open en alle winkels volledig open en de horeca die dicht blijft.
Ik vond het wel een mooie strategie, maar twijfel over de uitvoerbaarheid en handhaving. Wat vinden jullie?
Huertecilla schreef:pien_2010 schreef:ga nu maar je hok in, wat is dit een nare opmerking
Zo is de vrije meninguiting hier weer gerelativeerd.
Citaat:Zogenaamd volop medeleven hier op deze draad voor iederen maar ook vooral lief doen tegen de anti-brigade. Sorry maar
Pandora2 schreef:Dat is mooi, maar Is haast niet te handhaven of controleren volgens mij.
Hier mogen de kappers op 13feb ook weer open en vanaf maart de andere niet-medische contactberoepen. Wel onder strenge voorwaarden.
Maar daar zijn ook niet genoeg controleurs voor en zal dus ook niet te controleren zijn
pien_2010 schreef:Ik ga er meer niet over schrijven want deze post is een persoonlijke aanval en beschuldiging op mij, het klopt niet, maar hij is zo onder de gordel dat "you cross the line" voor mij!
pien_2010 schreef:https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/167227 ... n-zorgtaxi
Deze kwam ik net tegen en ik vind hem interessant genoeg om te delen. Het gaat over kwaliteitsmondkapjes die verplicht zijn als je een taxi nodig hebt in Drenthe.
Sclimpre schreef:Pandora2 schreef:Dat is mooi, maar Is haast niet te handhaven of controleren volgens mij.
Hier mogen de kappers op 13feb ook weer open en vanaf maart de andere niet-medische contactberoepen. Wel onder strenge voorwaarden.
Maar daar zijn ook niet genoeg controleurs voor en zal dus ook niet te controleren zijn
Die strenge voorwaarden vallen toch echt wel mee (of tegen, het is maar hoe je het bekijkt).
Er mogen meerdere klanten tegelijk binnen, 10m2 per klant.
Geen tijdslimiet.
Na elke klant poetsen en 10 min verluchten. Maar als er verschillende klanten zijn hebben die niet allemaal tegelijk gedaan, dus geen idee hoe ze dat gaan doen.
Ik vraag me af of mensen zich privé nog aan beperkingen gaan houden. Als je 2 uur bij de kapper mag zitten is het moeilijk uit te leggen dat je geen half uurtje bij de buren op de koffie mag.