Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:58

Risicogroep is deels ook maar willekeurig natuurlijk.
Onder het mom naar risico moet je eerder de zwaar obese mannen inenten dan een fitte 90 jarige.
Vrouwen later dan mannen.
Een vriendin met leverfalen had amper klachten, terwijl elders een gezonde jonge vrouw sterft.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:04

Hier dus thuis kijken we er ook raar van op
Echtgenoot is bijna 70 maar godzijdank goed gezond
Ik zit zwaar onder.de medicijnen bv prednison antibiotica en nog wat dagelijks

Hij zou dus eerder zijn dan ik :D
Maar ach jeetje we redden ons super

Maar zou graag eens een winkel van binnen zien :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:06

Ik werk ook in de zorg en heb astma, ik hoop eigenlijk dat ik wel snel mag :o maar ik heb nog geen idee wanneer

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:10

MoniqueT schreef:
Jessix schreef:
Dat lijkt me wel heerlijk voor mijn lijf. Droog en warm. Ben jaloers!

Het is ook heerlijk! Nu rond de 20 graden, bewolkte dag, maar toch aangenaam. Net weer twee trommels was opgehangen en genoten van de amandelbloesem aan alle kanten van ons huis nu.

@HC: ik heb in die ruim 10 jaar nog geen uur zonder stromend water uit de kraan gezeten. Plus gewoon stroom, zelfs glasvezel en toch nog net in de campo. We zitten trouwens ook 40 kilometer landinwaarts, mij te druk aan de kust.

Zo ziet het er nu uit hier <3

[ [url=m/Y3RiC0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/b0TfQG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RSjVgW.jpg]Afbeelding[/url] ]
oooh zalig zeg!!!! <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:14

Ik dacht dat zorgpersoneel in de langdurige zorg verder naar achteren zou worden geschoven. Nu willen ze ons tegelijk met de groep 60-65 doen. Ben benieuwd. We zijn wel weer in beeld in ieder geval.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:15

Echt he wordt in april 60 :D :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:16

Ahhh balen. Wat is de peildatum?

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:20

Tja, zo is voor alles wat te zeggen denk ik. En dan hebben we niet eens volledige kennis. Als ze nu met pfizer de hele middengroep hadden gevaccineerd en daarna bekend werd dat AZ minder goed werkte op ouderen (wat redelijk voordehand liggend is, gezien het soort vaccin) was daar ook weer een hele groep over gevallen. Moeilijke dingen zijn het.

Zojuist las ik op nos dat ze een andere versoepelingsstrategie overwegen: niet per sector, maar iedere sector een klein beetje.
Dus de kappers die 5 mensen per dag mogen knippen, de horeca die 10 tafels mag vullen en de winkel die halve dagen open mag (ik noem maar even wat) ipv alle kappers volledig open en alle winkels volledig open en de horeca die dicht blijft.
Ik vond het wel een mooie strategie, maar twijfel over de uitvoerbaarheid en handhaving. Wat vinden jullie?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:21

Suzan ik vind dat jij bv het harder nodig hebt dan ik

Ik kan alles online bestellen gelukkig
Van drogist tot aan huishoudelijk
Vakantie maar even in de hold up zelfs in Nederland

Maar eerst de mensen die voor ons vechten en keihard werken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:22

Hebben ze met de horeca toch ook gedaan vorig jaar? Een ondernemer kan soms beter dicht blijven in plaats van voor maar zo weinig klanten open te gaan. Dat kost uiteindelijk meer. Ik word er nog niet heel enthousiast van.

En lief Echwel maar mijn antistoffen gaan hopelijk nog even mee :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:23

Dat is mooi, maar Is haast niet te handhaven of controleren volgens mij.

Hier mogen de kappers op 13feb ook weer open en vanaf maart de andere niet-medische contactberoepen. Wel onder strenge voorwaarden.
Maar daar zijn ook niet genoeg controleurs voor en zal dus ook niet te controleren zijn :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:25

secricible schreef:
Tja, zo is voor alles wat te zeggen denk ik. En dan hebben we niet eens volledige kennis. Als ze nu met pfizer de hele middengroep hadden gevaccineerd en daarna bekend werd dat AZ minder goed werkte op ouderen (wat redelijk voordehand liggend is, gezien het soort vaccin) was daar ook weer een hele groep over gevallen. Moeilijke dingen zijn het.

Zojuist las ik op nos dat ze een andere versoepelingsstrategie overwegen: niet per sector, maar iedere sector een klein beetje.
Dus de kappers die 5 mensen per dag mogen knippen, de horeca die 10 tafels mag vullen en de winkel die halve dagen open mag (ik noem maar even wat) ipv alle kappers volledig open en alle winkels volledig open en de horeca die dicht blijft.
Ik vond het wel een mooie strategie, maar twijfel over de uitvoerbaarheid en handhaving. Wat vinden jullie?

Beetje versoepelen is niet haalbaar , misschien de kapper waar op afspraak gewerkt word maar een winkel een halve dag open? Dan kun je over de koppen lopen want iedereen moet dan weer zo nodig.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:36

Ik verzin maar voorbeelden he :) puur theoretisch. Het idee was iig alle sectoren een beetje, ipv 1 sector helemaal.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:55

pien_2010 schreef:
~~}> ga nu maar je hok in, wat is dit een nare opmerking :r

Zo is de vrije meninguiting hier weer gerelativeerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:01

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:

Wanneer Pien dit zegt moet je luisteren HC }>

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:08

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:

Als je dit eerder post

Citaat:
Zogenaamd volop medeleven hier op deze draad voor iederen maar ook vooral lief doen tegen de anti-brigade. Sorry maar  :r

moet je niet gaan piepen dat de vrije meningsuiting hier weer gerelativeerd is vanwege mijn reactie hierop.

Dan post je willens en wetens een hele nare beschuldiging en dat alleen omdat ik iets posts dat jou niet aanstaat.

Ik ga er meer niet over schrijven want deze post is een persoonlijke aanval en beschuldiging op mij, het klopt niet, maar hij is zo onder de gordel dat "you cross the line" voor mij!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:18

Pandora2 schreef:

Hier mogen de kappers op 13feb ook weer open en vanaf maart de andere niet-medische contactberoepen. Wel onder strenge voorwaarden.
Maar daar zijn ook niet genoeg controleurs voor en zal dus ook niet te controleren zijn :+

Die strenge voorwaarden vallen toch echt wel mee (of tegen, het is maar hoe je het bekijkt).
Er mogen meerdere klanten tegelijk binnen, 10m2 per klant.
Geen tijdslimiet.
Na elke klant poetsen en 10 min verluchten. Maar als er verschillende klanten zijn hebben die niet allemaal tegelijk gedaan, dus geen idee hoe ze dat gaan doen.
Ik vraag me af of mensen zich privé nog aan beperkingen gaan houden. Als je 2 uur bij de kapper mag zitten is het moeilijk uit te leggen dat je geen half uurtje bij de buren op de koffie mag.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:46

pien_2010 schreef:
Ik ga er meer niet over schrijven want deze post is een persoonlijke aanval en beschuldiging op mij, het klopt niet, maar hij is zo onder de gordel dat "you cross the line" voor mij!

Jij vát dit persoonlijk op. Dat was het niet. Wellicht had ik het met meer dan een nieuwe paragraaf moeten scheiden van jouw quote.
Mijn excuses voor de verwarring.

Ondertussen in de UK nieuwe regels voor quarantaine-regels voor reizigers vanuit landen op de ´red list´. Interessant leesvoer voor wie China erg vindt.
Portugal staat op die lijst; Spanje door de recente dalingen nét niet.

Het AstraZeneca vaccin gaat in Spanje gelimiteerd worden voor gebruik tot 55 jaar. Het entschema gaat dus op de schop.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:52

Ik vind het gefaseerd versoepelen wel een goed idee, kan ik weer naar de masseuse, de kapper en uit eten :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:57

HC je weet al jarenlang mensen op de kast te jagen met je opmerkingen, misschien toch ns in de spiegel kijken. Het is gewoon niet nodig, want verder heb je wel goeie dingen te melden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:58

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:22

pien_2010 schreef:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/167227 ... n-zorgtaxi

Deze kwam ik net tegen en ik vind hem interessant genoeg om te delen. Het gaat over kwaliteitsmondkapjes die verplicht zijn als je een taxi nodig hebt in Drenthe.

Is landelijk beleid wij werden op het werk plat gebeld hierover. Onze cliënten kunnen nu via ons mondkapjes krijgen. Geen idee of je als particulier medische mondkapjes kan kopen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:27

Dat wist ik niet Susan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:34

SusanH schreef:
Ik dacht dat zorgpersoneel in de langdurige zorg verder naar achteren zou worden geschoven. Nu willen ze ons tegelijk met de groep 60-65 doen. Ben benieuwd. We zijn wel weer in beeld in ieder geval.

Susan , als het goed is zijn beide groepen binnen zes weken gevaccineerd .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:43

Sclimpre schreef:
Pandora2 schreef:

Die strenge voorwaarden vallen toch echt wel mee (of tegen, het is maar hoe je het bekijkt).
Er mogen meerdere klanten tegelijk binnen, 10m2 per klant.
Geen tijdslimiet.
Na elke klant poetsen en 10 min verluchten. Maar als er verschillende klanten zijn hebben die niet allemaal tegelijk gedaan, dus geen idee hoe ze dat gaan doen.
Ik vraag me af of mensen zich privé nog aan beperkingen gaan houden. Als je 2 uur bij de kapper mag zitten is het moeilijk uit te leggen dat je geen half uurtje bij de buren op de koffie mag.

De theorie is toch best streng ? :=
De praktijk zal inderdaad heel wat anders zijn. Maar die indruk heb ik ook al maanden bij kinesisten en daar schijnt het allemaal geen probleem te zijn :x
De ene na de andere klant binnen, relatief kleine ruimte, geen verluchting, geen ontsmetting te bespeuren :+