Spenk schreef:En ik vind dat je wat makkelijk denkt over voer maar eventjes wat nieuwe belastingen in. Dat kan namelijk niet zomaar.
Dat kan zomaar.... de btw op fruit & groente ging 'zomaar' van 6% naar 9%....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Sowieso zijn de oplossingen van Ninx niet haalbaar, deze zijn te eenzijdig. Obesitas kan vele oorzaken hebben.
Maar ook slanke mensen krijgen allerlei ziektes of aandoeningen, hormonaal of erfelijk bepaalt of gewoon omdat je pech hebt.
Voorkomen en activeren van een gezonde levensstijl wordt al op ingezet, maar zou nog heel erg verbeterd kunnen worden.
En vermindering fijnstof zou ook kunnen bijdragen aan het verminderen van longziekten, enz.
Het merendeel van artsen staat echter achter de besluiten dat vaccineren de snelste weg uit deze pandemie is.
bigone schreef:Maar je kunt er NU van alles bijhalen dat doet niets af aan het feit dat vaccineren NU de enigste uitweg uit deze pandemie is. Belastingontduiking, obesitas, geld naar de zorg en wat er nog meer voorbij komt , er moet nu een ziekte bestreden worden. En ik wil, samen met het allergrootste deel van de bevolking graag onderdeel van de oplossing zijn ipv onderdeel van het huidige probleem, namelijk teveel mensen die niet vaccineren.
996981 schreef:Hoe kun je stellen te weten wat hét middel is deze pandemie het hoofd te bieden? Dat vind ik simpelweg arrogant.
Onderzoekers zijn er niet unaniem over uit of een vaccinatie meer bescherming biedt als een natuurlijk verloop.
Maar hier weten we zeker dat vaccinatie de enige manier is om uit deze wereldwijde pandemie te komen.
Chapeau.
Ninx schreef:bigone schreef:Maar je kunt er NU van alles bijhalen dat doet niets af aan het feit dat vaccineren NU de enigste uitweg uit deze pandemie is. Belastingontduiking, obesitas, geld naar de zorg en wat er nog meer voorbij komt , er moet nu een ziekte bestreden worden. En ik wil, samen met het allergrootste deel van de bevolking graag onderdeel van de oplossing zijn ipv onderdeel van het huidige probleem, namelijk teveel mensen die niet vaccineren.
Je scant posts maar leest ze niet inhoudelijk... waardoor je de samenhang mist en het hier poneert als een allegaartje en wanordelijke hersenscheet.
Dat is jammer van oprechte inspanningen uit te leggen wat ik bedoel.
Mizora schreef:996981 schreef:Hoe kun je stellen te weten wat hét middel is deze pandemie het hoofd te bieden? Dat vind ik simpelweg arrogant.
Onderzoekers zijn er niet unaniem over uit of een vaccinatie meer bescherming biedt als een natuurlijk verloop.
Maar hier weten we zeker dat vaccinatie de enige manier is om uit deze wereldwijde pandemie te komen.
Chapeau.
Natuurlijke bescherminge biedt waarschijnlijk wel meer bescherming, maar pas nadat je de ziekte hebt doorgemaakt (met alle gevolgen van dien) en een verhoogd risico op mutaties. Dat onderzoekers er niet unaniem over uit zijn is waar, dat komt namelijk niet voor in de wetenschappelijke wereld. Maar als 99% van de onderzoekers duidelijk aangeeft dat een vaccinatie een betere oplossing is voor minder menselijk leed, minder zorgbelasting, minder langdurige schade aan het menselijk lichaam en minder economische schade, dan is dat wel degelijk een duidelijk teken aan de wand.
Ninx schreef:Pfff ... serieus?bigone schreef:Maar je kunt er NU van alles bijhalen dat doet niets af aan het feit dat vaccineren NU de enigste uitweg uit deze pandemie is. Belastingontduiking, obesitas, geld naar de zorg en wat er nog meer voorbij komt , er moet nu een ziekte bestreden worden. En ik wil, samen met het allergrootste deel van de bevolking graag onderdeel van de oplossing zijn ipv onderdeel van het huidige probleem, namelijk teveel mensen die niet vaccineren.
Je scant posts maar leest ze niet inhoudelijk... waardoor je de samenhang mist en het hier poneert als een allegaartje en wanordelijke hersenscheet.
Dat is jammer van oprechte inspanningen uit te leggen wat ik bedoel.
996981 schreef:Als je het bekijkt over de gehele populatie is dat zeker waar. De gehele populatie omvat natuurlijk ook de ouden, de zieken en de zwakken. Voor hen is vaccineren zonder meer een goede toevoeging om bij te dragen aan een langer leven.
Voor het overgrote deel van de populatie is het virus echter niet gevaarlijk. Heet doormaken van een besmetting gaat in veel gevallen zelfs met geen tot lichte klachten.
Ninx schreef:Spenk schreef:En ik vind dat je wat makkelijk denkt over voer maar eventjes wat nieuwe belastingen in. Dat kan namelijk niet zomaar.
Dat kan zomaar.... de btw op fruit & groente ging 'zomaar' van 6% naar 9%....
Mizora schreef:996981 schreef:Als je het bekijkt over de gehele populatie is dat zeker waar. De gehele populatie omvat natuurlijk ook de ouden, de zieken en de zwakken. Voor hen is vaccineren zonder meer een goede toevoeging om bij te dragen aan een langer leven.
Voor het overgrote deel van de populatie is het virus echter niet gevaarlijk. Heet doormaken van een besmetting gaat in veel gevallen zelfs met geen tot lichte klachten.
Nee, juist voor de jongere populatie is dat waar. Want hoewel de kans op overlijden voor mensen onder de 40 zeer klein is, is de kans om in het ziekenhuis te belanden wel degelijk nog echt aanwezig en de kans op restschade zelfs behoorlijk groot. Maanden moeten herstellen (arbeidbelemmerende klachten hebben) komt bij meer dan 10% van de mensen voor tot een maand of 6, en meer dan 1% blijft dit na 6 maanden houden en zie je vaak weinig tot geen verder herstel meer.
Vaak zie je daar ook orgaanschade bij, wat betekent dat ze daarna wel onderliggend lijden hebben. Je ziet door deze groep ook al een steeds grotere zorgbelasting komen. Fysio voor een traject van minimaal 6 maanden, long- en hartproblemen zijn berucht. En dat niet bepaald alleen bij de mensen die in het ziekenhuis hebben gelegen. Erger nog, op de IC'ers na, juist de groep die niet in het ziekenhuis heeft gelegen.
Het doormaken van een besmetting is voor veel mensen een behoorlijke aanslag op hun gezondheid zowel op de korte als langere termijn. Er is inderdaad een groep die oprecht vrijwel geen klachten heeft, maar de term "milde klachten" vertekent voor een hoop mensen sterk. Milde klachten betekent namelijk niets anders dan niet in het ziekenhuis opgenomen te zijn geweest. Ook als je thuis een dubbele longontsteking hebt gekregen door covid19, ook als je thuis aan het zuurstof heb gelegen, ook als je na 4 maanden nog steeds moet uitrusten nadat je een trap bent opgelopen omdat je helemaal kapot bent terwijl je voor de besmetting 10km kon hardlopen.
Citaat:Uit het onderzoek blijkt dat het leervermogen en geheugen van muizen die geïnfecteerd waren met H7N7 en H3N2 aanzienlijk slechter werd. En dat bleef opvallend lang zo: zelfs 30 dagen na de infectie was het leervermogen en geheugen van de muizen nog slechter dan normaal. Ook werden een maand nadat de muizen geïnfecteerd werden nog structurele veranderingen in het brein gevonden die na de infectie waren ontstaan. Pas na 120 dagen was alles weer zoals voorheen. “Als je dat extrapoleert naar de levensduur van een mens, zou het herstel meerdere jaren in beslag nemen,” aldus onderzoeker Kristin Michaelsen-Preusse.
996981 schreef:We? Spreek svp voor jezelf.Hoe kun je stellen te weten wat hét middel is deze pandemie het hoofd te bieden? Dat vind ik simpelweg arrogant.
Electra63 schreef:Ik vind het grappig, dat sommige Bokkers het beter schijnen te weten dan het MTO en deskundigen wereldwijd.
Bijna alle landen zetten in op zoveel mogelijk vaccineren, om de druk op de zorg te verminderen en verdere verspreiding en mutaties te voorkomen, en hier wordt dit in twijfel getrokken.
Om nog maar niet te spreken om verdere schade aan economie te voorkomen.
En natuurlijk zijn er artsen, micro-biologen die het niet eens zijn met deze strategie, maar die zijn echt in de minderheid. En dat is ook geen broodje aap-verhaal
Ninx schreef:- transvetten en suikers zijn schadelijk.... genoeg informatie over te vinden.
Ninx schreef:- het is ook complex.... maar dit neo-liberale beleid bedient nu eenmaal niet de kleine man, en die kleine man vertegenwoordigd het overgrote deel van de populatie. Men drukt groei alleen uit in economische groei, andere pijlers kennen minder relevantie. Juist die pijlers die voor een samenleving als geheel van belang zijn: groei in kennis, gezondheid, scholing, veiligheid, etc... En ja, een deel van die 'economische groei' wordt daarvoor benut. Maar een overgroot deel gaat naar sectoren die reeds zwemmen in 'cijfers' (ik zou geld willen zeggen, maar feitelijk is er geen geld meer).
Ninx schreef:- Er zijn weinig initiatieven om mensen gezonder te krijgen....
Verandering is niet eenvoudig, en vindt niet plaats van de ene dag op de andere.
En er zit wel verandering aan te komen, maar zoals wij dat graag zouden zien.... verandering die ons en kinderen van de toekomst dient.
Ninx schreef:De zittende partijen willen deze status quo graag handhaven. Daarom zou ik ze er bijzonder graag uitknikkeren.
Relaxed schreef:Nou mensen, wat zitten jullie allemaal nou weer op Ninx te hakken? Gaan jullie lekker?
bigone schreef:Maar je kunt er NU van alles bijhalen dat doet niets af aan het feit dat vaccineren NU de enigste uitweg uit deze pandemie is. Belastingontduiking, obesitas, geld naar de zorg en wat er nog meer voorbij komt , er moet nu een ziekte bestreden worden. En ik wil, samen met het allergrootste deel van de bevolking graag onderdeel van de oplossing zijn ipv onderdeel van het huidige probleem, namelijk teveel mensen die niet vaccineren.
996981 schreef:Hoe kun je stellen te weten wat hét middel is deze pandemie het hoofd te bieden? Dat vind ik simpelweg arrogant.
Chapeau.
Ninx schreef:Electra63 schreef:Het merendeel van artsen staat echter achter de besluiten dat vaccineren de snelste weg uit deze pandemie is.
Artsen welke een andere mening toegedaan zijn zullen deze niet ventileren. De kans is groot dat je op non-actief gesteld wordt.
Dat is geen broodje aap.
Electra63 schreef:Ik vind het grappig, dat sommige Bokkers het beter schijnen te weten dan het MTO en deskundigen wereldwijd.
Bijna alle landen zetten in op zoveel mogelijk vaccineren, om de druk op de zorg te verminderen en verdere verspreiding en mutaties te voorkomen, en hier wordt dit in twijfel getrokken.
En natuurlijk zijn er artsen, micro-biologen die het niet eens zijn met deze strategie, maar die zijn echt in de minderheid. En dat is ook geen broodje aap-verhaal
996981 schreef:Ik wil helemaal niets van of voor iedereen. Dat is het verschil met sommigen hier. Ik vind dat iedereen zijn eigen keuze moet kunnen maken.
Maar dat is schijnbaar een heel rare mening
996981 schreef:Electra63 schreef:Ik vind het grappig, dat sommige Bokkers het beter schijnen te weten dan het MTO en deskundigen wereldwijd.
Wie beweert het beter te weten? Er zijn hier mensen die geen goed onderbuik gevoel hebben bij de huidige gang van zaken. Dat is wat anders dan het denken beter te weten.