Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
brokjes schreef:Ik kan de linkjes van de Telegraaf niet lezen Babootje..
cursebreaker schreef:ruitje schreef:Ik vind het altijd zo makkelijk he:' Ja mijn bazen denken alleen maar aan geld'
Dat klopt, daar betalen ze jouw salaris van in tijden van crisis. Het grootste deel van NL kan nu gewoon veilig zich ziekmelden omdat je dan doorbetaald word.
Zou goed zijn als mensen eens een jaar ondernemer waren, geld verdienen of aan geld denken is niet iets 'vies' , dat is hoe de wereld draait
Ik weet dat het makkelijk roepen is en er idd achter de schermen heel wat meer aan toe gaat.
Maar dan nog kun je ook in tijden van crisis normaal omgaan met je werknemers, die nu mensen van eten voorzien en van zorg (o.a.). Hiermee ook meteen een reactie op Babootje
ruitje schreef:Ik vind het altijd zo makkelijk he:' Ja mijn bazen denken alleen maar aan geld'
Dat klopt, daar betalen ze jouw salaris van in tijden van crisis. Het grootste deel van NL kan nu gewoon veilig zich ziekmelden omdat je dan doorbetaald word.
Zou goed zijn als mensen eens een jaar ondernemer waren, geld verdienen of aan geld denken is niet iets 'vies' , dat is hoe de wereld draait
ruitje schreef:Ik vind ' normaal ' vrij rekbaar. Als je al je werknemers laat kiezen wil er niemand werken op de Corona afdeling, of extra werken in de supermarkt denk ik zomaar.
In ieder geval niemand uit dit topic, die mijden alles.
En ja, daar heb ik alle begrip voor.
Maar ik heb ook begrip voor managers die in tijden van crisis impopulaire beslissingen moeten nemen om de boel draaiende te houden.
Het is niet zo makkelijk denk ik
cursebreaker schreef:ruitje schreef:Ik vind ' normaal ' vrij rekbaar. Als je al je werknemers laat kiezen wil er niemand werken op de Corona afdeling, of extra werken in de supermarkt denk ik zomaar.
In ieder geval niemand uit dit topic, die mijden alles.
En ja, daar heb ik alle begrip voor.
Maar ik heb ook begrip voor managers die in tijden van crisis impopulaire beslissingen moeten nemen om de boel draaiende te houden.
Het is niet zo makkelijk denk ik
Nee klopt, blijft idd heel lastig.
Je wil nu niet in die schoenen staan.
Kans ook dat veel ouders hun vakkenvullende tieners gaan thuishouden en dan moeten ze maar zien straks hoe ze de schappen vol gaan krijgen. Drama.
IMANDRA schreef:Arabesk schreef:Er is niet zomaar druk vanuit de samenleving. Een collectief van artsen vraagt erom. Dat zijn niet zomaar wat roeptoeters.
Artsen zijn geen virologen of experts. Die hebben niet veel immunologie gehad laat staan specifiek over Corona virussen.
Veel virologen hebben al aangegeven dat het sluiten van scholen geen effect zal hebben op de verspreiding.
MoniqueT schreef:In Amerika staan inmiddels (al vanaf gisteren) mensen uren in de rij om terug hun eigen land in te komen. En na vijf uur in de rij staan, volgt de gezondheidscheck. Dat is hándig!
Re Chicago: "So it took 3 hours to get through customs, it took another 2 hours to get through the health check and then it took another hour to get through the CDC and then all they do is they find someone to pair you with, scan your temperature real quick, ask how you feel and send you on your way." said passenger Emma Reusch who flew in from Portugal. "
[ [url=m/OqoSg1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Babootje schreef:@ Cursebraker: het is misschien wat ongelukkig geformuleerd maar wel waar. Er wordt veel afgezegd aan sociale dingen, meer tijd en kom in vredesnaam meer werken. Meld je niet ziek begrijp ik ook nog.
Want je moet ze de kost geven die zich maandagmorgen ziek melden omdat ze in het weekeinde lekker doorgezakt zijn. Als ik een supermarkt leidinggevende zou zijn zou ik het, misschien een klein beetje anders, maar ook zeggen. Maar mensen die naar werk komen en wel verkouden zijn meteen naar. huis sturen.
Mensen moeten tussen de oren dat ze nu heel hard nodig zijn. Niet voor de winst van hun werkgever maar wel om de boel draaiende te houden. Want inderdaad, het ergste moet nog komen vrees ik ook.
IMANDRA schreef:Arabesk schreef:Er is niet zomaar druk vanuit de samenleving. Een collectief van artsen vraagt erom. Dat zijn niet zomaar wat roeptoeters.
Artsen zijn geen virologen of experts. Die hebben niet veel immunologie gehad laat staan specifiek over Corona virussen.
Veel virologen hebben al aangegeven dat het sluiten van scholen geen effect zal hebben op de verspreiding.
Attitude schreef:ruitje schreef:Ik vind het altijd zo makkelijk he:' Ja mijn bazen denken alleen maar aan geld'
Helemaal mee eens en daarnaast zijn ondernemers ook klantgericht en willen supermarkten ( bijv) toch ook graag zorgen dat alles bevoorraad wordt gedurende de dag .
Weet je wat ik vreemd vind aan deze Corona hectiek ? Dat dit zoveel verschilt met toen Ebola uitbrak. Dat was nog vele malen besmettelijker en toen moesten we niet op slot.
Het lijkt wel of men de keuze maakt afhankelijk van waar het uitbreekt .
China was toentertijd ook streng met checks op vliegvelden en testen ze toentertijd ook op koorts op oa luchthavens.
Attitude schreef:Weet je wat ik vreemd vind aan deze Corona hectiek ? Dat dit zoveel verschilt met toen Ebola uitbrak. Dat was nog vele malen besmettelijker en toen moesten we niet op slot.
China was toentertijd ook streng met checks op vliegvelden en testen ze toentertijd ook op koorts op oa luchthavens.
Attitude schreef:Weet je wat ik vreemd vind aan deze Corona hectiek ? Dat dit zoveel verschilt met toen Ebola uitbrak. Dat was nog vele malen besmettelijker en toen moesten we niet op slot.
elnienjo schreef:Ebola was toch voornamelijk in Afrika? Heb me daar eigenlijk nooit bedreigd door gevoeld.
Chocopasta schreef:IMANDRA schreef:
Heb je daar bronnen van? Die heb ik gemist in de drukte van dit topic
Babootje schreef:IMANDRA schreef:
Edit. Het RIVM zegt dat ze dat zeggen.
bigone schreef:Daar kunnen we maar op één manier achter komen en alleen scholen werkt niet voldoende , ook de rest zal dicht moeten. Wanneer Nederlanders zich aan de richtlijnen zouden houden was het gemakkelijker . Maar dat doen een aantal niet en met duizenden positieven die bijna geen last hebben en dus doorgaan met de bar of de Ikea induiken is het sluiten van alle scholen inderdaad niet nodig .
tamary schreef:Ebola was/is een snel ernstig ziekmakend virus? in een gebied met lange reistijden, wat snelle verspreiding moeilijk maakt, dan lig je nl al in een bed of plat.
Corona heeft langere incubatietijd, in een gebied met veel kortere reistijden en door zo'n 80% heeft er weinig last van een veel grotere besmettingcapaciteit.
China geeft aan tot nu toe grof gerekend, 80% weinig tot geen last, 15% goed ziek (al dan niet ziekenhuisopname) en 5% aan de beademing. Als ik dan ga rekenen met het percentage dat besmet zou/zal raken in de komende zeg 3 maanden bij niks doen, wetende hoeveel ic bedden/beademingsmogelijkheden er zijn, dan wordt je op zijn minst zenuwachtig. Ik zal de rekensommen hier maar niet neerzetten.