Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:43

Ja bij ons zit het toch echt richting de twee uur voor echte bossen en heuvels. Rond een dik uur is hier en daar wel bos maar vaak met stukken verhard tussen.
Was wel echt zalig weer vandaag. Fris met een zonnetje.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 06:37

Hoe is het met alle blessures en coronagevallen hier?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:54

Voor mij staat dit weekend 15k op het programma.

Ik merk wel dat ik veel spanning opbouw in mijn kuiten tijdens het lopen (dankjewel foamroller)
Ook de peesplaten in mijn bovenbeen staan wat strak.

Iemand hier tips voor? Foamrollen doe ik al, maar niet dagelijks.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:18

Supervixen schreef:
Hoe is het met alle blessures en coronagevallen hier?

Coronageval meldt zich :) . Het gaat goed hier, de duizeligheid is al 90% minder. Alleen 'savonds wanneer ik moe ben, wil het nog wel even opspelen.
Ik loop nog niet, vandaag ga ik voor het eerst weer naar de supermarkt. Eens kijken wat een iets langere wandeling met wat inspanning van een boodschappentas sjouwen doet. Morgen misschien maar eens kijken of ik een paar kilometer kan joggen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:37

En de vervolgvraag: hoe gaat het met de doelen die iedereen had gemaakt aan het begin van het jaar?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:04

Ik loop 139 km achter :D februari amper gelopen. Zit gelukkig weer veel beter in mijn vel. Heb een plan en geloof er in en lopen lukt ook weer een beetje. Morgen gaan we de cornet trail lopen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:23

Ik loop 28.3 km achter, maar dat heeft vooral te maken met dat ik een aantal weken opnieuw aan het opbouwen ben geweest en pas net weer op mijn wekelijkse doelafstand zit. Met de fiets loop ik verder achter (300 km), maar dat hoop ik terug te winnen met al het mooie weer dat er nog aan komt...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:41

Gem, fijn dat het de goede kant op gaat!
Hopelijk lukt het om weer even te joggen.

Twee doelen heb ik al gehaald, de two rivers marathon en een ultra (last men standing).
Morgen lopen mijn vriend en ik de tweede trail van de run forest run high 5, 25km bij het Dwingelderveld. Dan moeten we er nog eentje voor de medaille.
Waarschijnlijk gaan we ons ook voor de zomereditie opgeven.

En op koningsdag heb ik een lange trail gepland staan, ik wilde ultra, maar weet niet of dat haalbaar is, omdat ik niet helemaal op schema zit van het lopen van lange trails.
Verder.. ik zie wel wat er op mijn pad komt, maar liefst loop ik nog wel een paar trailmarathons of ultra's. Maar ja, het lijf moet wel meewerken. De 40km toppentrail in Montferland staat nog op mijn verlanglijst.
Genoeg doelen dus!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:42

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:19

Als mits maar tenzij ... dan zit of loop ik rond op het heerlijke Sicilië {:} .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:12

Dat is tof Luxorvalkje, leuke tip!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:58

Vanmorgen de cornet trail gelopen. We gingen voor de 12km. Ik had gisteren al geen zin, vanmorgen nog minder en dat beterde eigenlijk ook niet :') beetje terugkijken in mijn logjes snapte ik ook waarom: ik heb in april enorm veel gesport. Geen wonder dat ik me constant wat stijf en moe voel. Even mee opletten dus :) maar alsnog fijne loop, 3 speciaal biertjes bij de finishlijn gekregen en erna zijn we wijntjes gaan kopen *\o/* :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 16:35

Haha dat maakt veel goed!

Mijn vriend en ik hebben weer een runforestrun trail gelopen, 25km om het Dwingelderveld. Ik ben al de hele week superverkouden, dus we hebben rustig aan gedaan en genoten van de omgeving.
Als bonus de eerste slang van dit jaar gezien, een mooie adder.
En de lammetjes bij de schaapskooi waren ook zó leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 16:52

Vanochtend naar de sportwinkel geweest om nieuwe schoenen te passen, en het zijn uiteindelijk de Brooks Ghost geworden na aanraden van SV :D Wel lastig om uit te proberen in een winkel zonder loopband maar helaas hebben ze in vele andere winkels nu een super klein aanbod en alles boven de 200 euro. Vind de brooks al super duur dus hoop maar dat ze lang meegaan :')
Ik heb voor dit jaar geen doelen gesteld qua hardlopen :+ Het leven veranderd voor mij op het moment van de een op de andere dag met onverwachte verhuizingen, baanwissel, drukte met m'n afstudeer opdracht dus ik ben blij met elk uurtje dat ik hard kan lopen :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:21

Dan kun je mij de schuld geven als ze niet lekker lopen :+
Hoop dat je er veel loopplezier van hebt!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:48

Ik ben dol op mijn ghosts. Tweede paar alweer.

Ben je verhuisd? Nog steeds in Zweden? Ik zou het daar in de winter echt een uitdaging vinden om te lopen in het donker.

Ik sta zelf nog steeds ‘op pauze’ maar er komt schot in de zaak hoop ik. Wel veel tijd om te sporten nu.

SV: zalige foto’s! En mooie afstand wauw.

Wij gaan wijnen :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:52

Ja ik ben de afgelopen 3 jaar 4x verhuist waaronder 2x in 2020 :') Het is best vermoeiend om elke keer weer fijne nieuwe paden te moeten vinden, en zeker nu ik hier kwam in de herfst was het al snel te donker om in een onbekend bos op pad te gaan. En in juli gaan we weeeeeer verhuizen :O

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:54

Wow wat vaak! Is daar een specifieke reden voor als ik mag vragen?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:02

Student zijn in een grote studentenstad := In 2018 ingetrokken bij mijn vriend in zijn 3x3 studentenkamer. Vraag me niet hoe maar daar hebben we dus bijna een jaar lang het uitgehouden, daarna zijn we in dezelfde straat in een grotere studentenwoning in kunnen trekken. De omgeving was niet ideaal, dus door blijven kijken naar een appt dichter bij de uni en dichterbij het bos. Daar zijn we begin 2020 naartoe verhuisd, maar helaas kregen we in mei/juni het nieuws dat ze daar gingen renoveren en er dus op onbekende termijn uit moesten |( Dat was echt balen want we woonden daar zoooo leuk! Nu woon ik op het platteland net buiten Stockholm, ik kreeg een baan op een stal aangeboden incl woning dus dat was ideaal want we moesten toch verhuizen! Maar deze baan is tot de zomer dus nu weer op zoek naar iets nieuws, en m'n vriend en ik wonen nu ook apart want hij heeft in de tussentijd ook ergens anders een baan gekregen. Waarschijnlijk kunnen we nu een woning krijgen bij het werk van m'n vriend dus dat is ideaal voor de korte termijn. Daarna gaan we zelf een huis kopen om eindelijk echt lekker een eigen thuis te kunnen creëren :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:04

Heftig! Maar voor het goede doel dan maar :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:22

Gefeliciteerd met je HM Poes! SV bedankt voor de mooie plaatjes, die heb ik echt gemist haha. Ik hoop dat het woon probleem snel stabiel is en je samen met je vriend kunt wonen.

Afgelopen woensdag was ik na 3,5 wkn covid zo goed als klachten vrij, donderdag voor het eerst weer buiten geweest. In de ochtend geheel coronaproof de auto bij de garage gebracht, de apk was in de tijd dat ik ziek was verlopen, dus daar kreeg ik enorm stress van..

In de middag kon ik hem ophalen en omdat ik geen zin had om bij de garage de auto om te bouwen zodat mijn fiets achterin past, leek het mij wel een goed idee om lekker te gaan hardlopen, het is toch maar 5 km.

Nou dat was een tegenvaller. Eind van de straat wilde ik al rechtsomkeert om mijn fiets te pakken. Maar doorgezet, strikjes gelopen, dolgelukkig bij het naderen van een rood stoplicht. Traag gelopen, het leek of ik niet vooruit kwam, 35,5 minuut later was ik bij de garage. Eenmaal thuis had ik enorm last van mijn liezen. Gisteren een wandeling gemaakt van 7,5 km en opnieuw last van mijn liezen. Morgen ga ik weer een loopje proberen en dan deze week lopen en wandelen dagelijks afwisselen in de hoop een beetje conditie op te bouwen. Ook krachttraining maar weer gaan oppakken. Hopelijk kan ik binnen kort weer een normaal loopje doen.

En tot die tijd lees en geniet ik lekker mee met jullie mooie en leuke loopjes!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:39

Mama3 je haalt mij en piekosjj door elkaar, ik woon al meer dan 15 jaar in hetzelfde huis :P .

Ik hoor en lees van zoveel mensen dat ze enorm veel last hebben van een slechte conditie na corona en heel snel benauwd zijn.
Hopelijk kun je snel weer lopen zonder pijn in je liezen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:44

@SV; Ik weet het, ik moest Piekosj nog achter de zin typen, maar behalve mijn conditie is ook mijn geheugen aangetast ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:26

Oh jee.. is dat nu ook al een bijwerking van corona? :+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:55

Bijleespost. := Had wel meegelezen maar op mobiel typt het zo beroerd.

Mooie medaille, poes! Leuke actiefoto's!

Wauw 0091, geen zin om te lopen en dan toch op 27 km uitkomen. :wow:
Wel slim om dingen waar je geen zin in hebt, in kleine stukjes te hakken. Dat ga ik ook eens proberen.

Wat een leuk initiatief van dat wereldrecord. Die ga ik onthouden.

Oh, wat balen dat je ook positief was, Gem! Hihi, die uitspraken van die Polen. :)) Is het nog gelukt om een stukje te joggen?

Weer verschillende prachtige plaatjes van SV gezien. Wat heerlijk dat je zoveel keus hebt uit verschillende gebieden om te trailen.

Jee, zijn loopschoenen zo duur in Zweden, Piekosjj? Hopelijk heb je veel plezier van je Brooks.

Naweeën van Corona, Mama3? Ben je erg ziek geweest?

Hoe is het met Memuska? Heb je al loopgips?

Qua doelen zit ik nog steeds op die van 2020: een halve marathon onder de 2 uren lopen. Eerst maar weer eens tot die afstand komen. Zit nu op een kilometer of 10 maar ik heb geen concreet moment om op die 21 km te komen en op mijn gewenste tempo. Ik heb een tijd een zeurende pijn in mijn linkerbeen gehad, en dat had een behoorlijke invloed op mijn loopplezier. Sinds ik mijn foamroller er weer bij gepakt heb, is de pijn vrijwel geheel weg en kan ik weer genieten van het lopen. De rest komt vanzelf.

Afgelopen zaterdag was er een Mizunodag bij 'mijn' hardloopwinkel. Ik wilde graag een paar schoenen voor erbij. Ik loop op Wave Horizon 4 maar wil er wat anders bij voor de loopscholing.
Verschillende modellen gepast, waaronder de Horizon 5 maar die vond ik toch heel anders dan de 4. Dat was ook niet waar ik voor kwam. Saucony Guide gepast maar dat was het ook niet.
Toen meer neutrale schoenen gepast, waaronder New Balance 880 en Mizuno Wave Rider 24. Die laatste zijn het geworden omdat de New Balance net een halve maat te klein waren, en de juiste maat niet meer op voorraad was.
Gisteren meteen een stukje op gelopen en ik ben er helemaal blij mee.