[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:50

Ik denk dat ik het volgende (kleine) stukje van m'n sleeve weet :o ik zit al een hele tijd met het idee te spelen om toch een tekstje erin te verwerken en ik denk dat dat 'and the world spins madly on' gaat worden, rondom mijn pols of rondom mijn onderarm. En dan denk ik in een typewriter lettertype. Wil hem wel pas met m'n verjaardag laten zetten :))

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:09

Ik heb dé stijl pijl gevonden die me aantrekt. Ik wil hem aan de zijkant (buitenkant) van mijn pols/onderarm. Iemand ervaring met die plek? En hoe ga je je arm zo ideaal neerleggen, zonder dat het vervelend wordt? :))

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:01

:))

Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:03

:+

Kind of feeling like that, hahahahahaha.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:34

:Y) _/-\o_

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:44

Hahaha prachtig, zo waar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:51

Hahaha dat herken ik :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:43

Brr de genezing van de roosjes in mijn elleboog gaat niet lekker :\
Sorry alvast voor de wat smerige details... De tattoo blijft eigenlijk de hele dag wel een beetje nattig aanvoelen, ik heb het idee dat dat komt omdat het constant in beweging is en weinig rust krijgt, er loopt dus steeds wondvocht uit. Behalve 's nachts dan en dan begint de lol pas echt. Ik slaap namelijk met mijn hand onder mijn kussen, mijn arm dus volledig gebogen. Mijn vel bakt in mijn slaap aan elkaar vast. Met als gevolg dat als ik wakker word en mijn arm strek ik de gevormde korsten van elkaar af trek... Ja, dat is net zo pijnlijk als het klinkt. Mijn tattoo slaat onmiddelijk knalrood uit en er zitten echt joekels van korsten op.
Ik probeer wel een gestrekte arm te houden, maar in mijn slaap neem ik toch weer mijn eigen houding aan. Gedurende de dag heb ik ook de hele dag last van bewegingen die ik toch noodgedwongen moet maken :P Foto's zal ik jullie maar besparen, het is niet fraai namelijk, een en al korstenlandschap, roodheid en boos vel.

Mensen met een elleboog tattoo die tips en tricks hebben? Ik was twee keer per dag met unicura en breng en dun laagje bepathen aan. En als ik langere tijd naar buiten ga zonnebrand factor 50. Verder laat ik t met rust. De hele dag mn arm gestrekt houden is helaas niet echt haalbaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:46

Niet smeren met zonnebrand, maar afdekken. Zonnebrand is niet goed voor een beschadigde huid, dat moet je pas doen as de boel hersteld is.
Probeer juist een dikke laag bepanten te smeren, en blijf smeren als je het droog aan vind voelen. Overigens vind ik wondvocht wel verontrustend en dat het rood is ook. Desnoods even met een lange mouw slapen snachts. Dan goed dik insmeren met bepanthen en dan een mouw erover. Iets wat vies mag worden dus. Dat plakt ook, maar veel minder dan je eigen huid.
Ik zou het wel goed in de gaten houden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:31

Thanks Joolien, eigenlijk maak ik mij ook best zorgen erom.
Er zitten ook lichte plekken op, ik heb Mandy al een foto gestuurd en gevraagd om evt advies. Maar als er morgen nog steeds geen verbetering te zien is dan sla ik de stap om langs de shop te gaan over en maak ik een afspraak bij de HA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:48

Dat lijkt me wel heel slim ja, al is het maar uit voorzorg. Straks krijg je littekens in je tattoo ofzo...
Ik zou t ook even niet wassen met unicura, maar even het lijf het zelf laten doen. Enkel schoonhouden met water en insmeren met bepanthen.

Doe trouwens ook even je temperatuur opnemen, dan kun je dat ook even in de gaten houden.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:11

Joolien schreef:
Dat lijkt me wel heel slim ja, al is het maar uit voorzorg. Straks krijg je littekens in je tattoo ofzo...
Ik zou t ook even niet wassen met unicura, maar even het lijf het zelf laten doen. Enkel schoonhouden met water en insmeren met bepanthen.

Doe trouwens ook even je temperatuur opnemen, dan kun je dat ook even in de gaten houden.

Insmeren met Bepanthen wordt juist niet aangeraden omdat de huid nu licht geïnfecteerd is. Bepanthen moet je alleen op een 'schone' wond smeren omdat het anders juist de infectie versterkt. Het is belangrijk dat de huid/wond dus eerst 'droog' wordt als de infectie afgenomen is. Dan begint het genezingsproces pas weer en dan kan Bepanthen er weer op. Ik zou juist wel met desinfectie wassen al zal dat nu niet meer veel zin hebben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:17

Heb net antwoord van Mandy en zij gaf ook dat advies, droog houden en als de irritatie weg is kan het pas weer goed gaan genezen. Dat ga ik nu dus eerst maar even proberen :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:46

Vind het ook wel een beetje onnozel dat je zonnebrand hebt lopen smeren op een wond.
Maar brrr klinkt niet prettig! Hoop dat je met de gekregen tips een rustiger velletje krijgt. En ik als ramptoerist ben dan juist wel weer nieuwsgierig naar een foto :')

Helemaal met dit warme weer niet prettig trouwens :(:)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:48

Ik zit ook steeds meer na te denken hoe ik mijn arm verder wil uitbreiden. Mijn vriend is nu bezig met zijn sleeve af te maken en het kriebelt steeds meer bij mij. Maar... Ik merk dat ik heel erg ben afgeknapt op Shennaki. Niet alleen vind ik dat ze zich nog heel erg kan ontwikkelen in haar werk, de sleeves die ze maakt vind ik qua verhoudingen enzo meer plakplaatjes, houden niet echt rekening met de vorm van de arm/been. En een week of twee geleden vroeg ze op Facebook naar iemand (openbaar met naam en toenaam) omdat de afspraak niet door kon gaan. Ik vind dat een beetje onprofessioneel, de artiest van mijn vriend weet zijn adres en telefoonnummer. Daarnaast zou ik het zelf niet tof vinden als ze op FB zou zetten 'Kent iemand ene Roos ofzo?'. Al helemaal niet als het om een bijwerk afspraak ging. Ik merk dat ik er een soort afkeur tegen heb.

Dus mijn vraag is: Kennen jullie een artiest in de EU die in de stijl van Shennaki mijn arm zou kunnen afmaken? Even tussen mijn berichten kijken wat ik er nu heb staan. Ben er nog steeds super blij mee hoor! Maar wil in de toekomst( lees: over een jaar) het laten uitbreiden zodat het wel meer 1 geheel is.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:14

Even een vraagje, hoe laten jullie teksten goed vertalen. Ik wil misschien een latijnse tekst maar wil wel zeker weten dat het goed vertaald is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:49

@RoosG: misschien Amanda van My Precious Ink? Weet niet hoever je bereid bent te reizen, maar volgens mij is de stijl enigzins vergelijkbaar?

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:53

Ik ben het eerlijk gezegd wel met je eens wat je zegt over Shennaki, Roos. Ze was een tijdje geleden mijn persoonlijke berichtjes ook kwijt, en zette dat toen ook op haar FB pagina. Tenminste, degene die haar pagina beheert. Komt zo slordig over... Haar kwaliteit van werk vind ik best wisselend. Ik ben blij met de tattoo die ze bij mij heeft gezet, maar ik zie ook dingen die ze echt nog verder moet ontwikkelen. Maar..ze is ook nog piepjong en nog maar kort bezig natuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:03

De eigenaar van de shop beheert haard facebook heeft ze mij verteld. Ook doet hij haar mail. Alleen de engelse posts komen van haar dacht ik.. Als je 19 (of inmiddels 20?) bent vind ik dat ze het al heel goed doet maar ook in mijn tattoo zie ik beginnersfoutjes. te diep of juist te ondiep, sommige kleuren hebben een iets dikker oppervlak dan de andere maar ze heeft wel tof lijnwerk een een creatief mind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:17

Mars schreef:
@RoosG: misschien Amanda van My Precious Ink? Weet niet hoever je bereid bent te reizen, maar volgens mij is de stijl enigzins vergelijkbaar?

Ik vind Amanda beter haha. Maar zij zit in Eindhoven en Shennaki in Tilburg, dus dat maakt qua reistijd niet heel erg veel uit.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:00

Die post van Drunksheep :') Zie dat wel vaker bij mensen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:53

Vanmorgen wakker geworden met bloedende plekken op mn tattoo, weer dikke korsten en de pijn/roodheid wordt ook niks minder. Morgenochtend afspraak bij de HA.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:56

Wauw Yasmine, echt een gaaf logo!

En jeetje Mars, wat klote! Mijn tattoo in m'n elleboog is wel aan het herstellen, maar aanzienlijk langzamer dan de rest. Deed ook echt pijn de eerste paar dagen. De huid is daar heel anders, mij werd aangeraden vaker een dunnere laag te smeren.
Maar voor de rest weet ik het ook niet.. Balen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:59

Oh jakkes Mars, wat enorm akelig zeg :\

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:41

Rosannee_ schreef:
Even een vraagje, hoe laten jullie teksten goed vertalen. Ik wil misschien een latijnse tekst maar wil wel zeker weten dat het goed vertaald is.

Ik wil maar 2 woorden dus dat is niet zo'n probleem met vertalen, maar als ik iets langers had gewild zou ik mijn ex-docent vragen :j En ik ken iemand die de opleiding klassieke talen volgt, dus hem zou ik ook kunnen vragen. Zou in ieder geval iemand zoeken die er verstand van heeft :P

Ah balen Mars! -O- Hopelijk word je wat wijzer van de HA.