[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swah

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:18

Iemand ervaring met de Cerazette pil? Qua libido, aankomen etc...
Ga hem nu na mn bevalling gebruiken; ws ter overbrugging tot ik eruit ben of ik iets (semi) definitiefs ga doen qua AC.

Geloof dat inname qua tijd wel súper nauw luistert bij de Cerazette. Even goed op letten dus.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:40

Ben eigenlijk benieuwd of hier meer dames zijn die (nog roken) en aan de pil zitten en hoe hier over gedacht word. Mag ook eventueel in pb.

NNikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:10

Ik heb gister avond m’n laatste pil van m’n strip gehad en was vergeten dat ik ook al 1 pil van een oude strip had gehad. Dus ik heb 1 pil teveel gehad zeg maar. Dit kan toch niet kwaad? Kan ik nu gewoon stoppen en een stopweek houden?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:43

Volgens mij kan dat gewoon. Je kan je strip verlengen zonder problemen, echter niet verkorten. Volgens mij was dat de regel! Dus dan is het prima.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:01

Kan idd geen kwaad.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:18

Swah schreef:
Ga hem nu na mn bevalling gebruiken; ws ter overbrugging tot ik eruit ben of ik iets (semi) definitiefs ga doen qua AC.

Geloof dat inname qua tijd wel súper nauw luistert bij de Cerazette. Even goed op letten dus.

Tijdstip van inname schijnt alweer achterhaald te zijn. Ik heb hem ongeveer een jaar geslikt maar had maandelijks doorbraakbloedingen dus bloedde uiteindelijk gewoon 2 weken per maand.
Libido was iets lager maar niets vergeleken met de ‘gewone’ pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:17

Janinevv schreef:
Ben eigenlijk benieuwd of hier meer dames zijn die (nog roken) en aan de pil zitten en hoe hier over gedacht word. Mag ook eventueel in pb.

Ik rook en slik de pil. Volgens mij wordt dat alleen problematisch als je sowieso risico op trombose hebt en raden ze aan te stoppen als je bv geopereerd moet worden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:10

Emmaa_ schreef:
Janinevv schreef:

Ik rook en slik de pil. Volgens mij wordt dat alleen problematisch als je sowieso risico op trombose hebt en raden ze aan te stoppen als je bv geopereerd moet worden.

Jaa ik zat van laatst even de bijsluiter te lezen en vroeg me af hoe dit nu precies zit, mijn dokter heeft daar nooit wat over gezegd of iets.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:17

Beiden geeft verhoogde kans op trombose maar of het tezamen dan weer nog extra verhoogd word durf ik niet te zeggen. Maar sowieso is niet roken beter voor je dus stoppen is altijd goed :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:27

Janinevv schreef:

Dit is de reden waarom ik op mijn dertigste gestopt ben met de pil. De gezondheidsrisicos schijnen forser te zijn na je 30e als je rookt en de pil slikt.

Ik heb toen een hormoonspiraal genomen, na een ruim jaar een koperspiraal en me na nog een jaar maar laten steriliseren én gestopt met roken.

Nu ben ik tenminste van ál het gedonder af. :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:34

Ik wil ook zeker wel een keer weer stoppen omdat het gezonder is voor je lichaam. Maar voel nu nog niet echt drang van dat ik het echt wil, stom he.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:38

lizy29 schreef:
Swah schreef:

Tijdstip van inname schijnt alweer achterhaald te zijn. Ik heb hem ongeveer een jaar geslikt maar had maandelijks doorbraakbloedingen dus bloedde uiteindelijk gewoon 2 weken per maand.
Libido was iets lager maar niets vergeleken met de ‘gewone’ pil.

Thanks, we gaan het zien. Wil op termijn weer hormoonvrij, dus ws een koperspiraal, of als we er echt uit zijn sterilisatie.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:00

Ik heb vandaag weer de prikpil laten zetten bij de huisarts. Het doet echt enorm pijn, vlak voor ze de naald eruit haalde kreeg ik een enorme steek. Als ze mij had verteld oeps het puntje van de naald is afgebroken en zit nu in je been had ik haar geloofd. Ik loop nu kruipen en kan me been amper bewegen zonder pijn. Iemand die een tip heeft nu?
Ik dacht dat goed stevig doorlopen het zou moeten fixen maar dat heeft het erger gemaakt voor mijn gevoel :(

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:23

maava schreef:
Ik heb vandaag weer de prikpil laten zetten bij de huisarts. Het doet echt enorm pijn, vlak voor ze de naald eruit haalde kreeg ik een enorme steek. Als ze mij had verteld oeps het puntje van de naald is afgebroken en zit nu in je been had ik haar geloofd. Ik loop nu kruipen en kan me been amper bewegen zonder pijn. Iemand die een tip heeft nu?
Ik dacht dat goed stevig doorlopen het zou moeten fixen maar dat heeft het erger gemaakt voor mijn gevoel :(

Welke prikpil heb je? Lijkt erop dat ze hem verkeerd gezet hebben, het hoort namelijk niet heel veel pijn te doen. Ik heb 1x veel pijn gehad en toen was hij verkeerd gezet.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:30

[quote="maava"]Ik heb vandaag weer de prikpil laten zetten bij de huisarts. Het doet echt enorm pijn, vlak voor ze de naald eruit haalde kreeg ik een enorme steek. Als ze mij had verteld oeps het puntje van de naald is afgebroken en zit nu in je been had ik haar geloofd. Ik loop nu kruipen en kan me been amper bewegen zonder pijn. Iemand die een tip heeft nu?
Ik dacht dat goed stevig doorlopen het zou moeten fixen maar dat heeft het erger gemaakt voor mijn gevoel :([/quot]

Zelf geen ervaring met de prikpil, maar amper kunnen gaan van de pijn lijkt me niet ok. Als je over felle steken spreekt, klinkt het alsof ze een zenuw geraakt heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:42

Bel de huisarts nog even na voor ze dicht gaan. Gewoon even vragen voor de zekerheid is beter dan rond blijven lopen met pijn waarvan je niet weet waar hij vandaan komt.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:05

soloro schreef:
maava schreef:

Welke prikpil heb je? Lijkt erop dat ze hem verkeerd gezet hebben, het hoort namelijk niet heel veel pijn te doen. Ik heb 1x veel pijn gehad en toen was hij verkeerd gezet.

Ik heb de depo. Kreeg hem voorheen altijd in mijn arm en dat deed geen pijn. Nu de laatste 4 keer dat ik bij de huisarts ben geweest ging het altijd fout. Bloed in de naald, spier verkeerd raken, ik kwam altijd terug met een pleister op beide benen. :')

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:06

Ik heb inmiddels iets meer dan 2 weken een koperspiraal, en merk een aantal bijwerkingen waar ik wel vragen over heb.

Zo heb ik ten eerste bijna elke dag hoofdpijn. Ik ben een slechte drinker dus was begonnen met echt opletten dat ik genoeg drink, maar zelfs als ik de 1.5/2L per dag aantik, hou ik hoofdpijn. Heel zeurderig, niet echt heftig, maar wel storend. Voel me er de hele dag nét niet lekker door. Verder heb ik ook bij de grote boodschap dat ik vaak bloederig slijm uitscheid. Weet zeker dat dit niet met de stoelgang meekomt.

Herkennen anderen met een koperspiraaltje dit?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:01

Ik heb nooit geen probleem met het zetten van de depo gehad := die word ook niet zo diep gezet normaal, en eigenlijk net boven de bips.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:09

Slikt iemand hier de Zoely pil?
Ik heb deze pil nu 1.5 jaar geslikt. Nu sinds maart in mijn stopdagen geen menstruatie meer en ook geen klachten dat t eraan komt.
Verder bevalt de pil wel goed.
Nu op aanraden van de arts, omdat er over een tijdje wel een kinderwens aankomt en ik constant last heb van mijn onderbuik, ben ik vorige week gestopt met de pil. Na 1 week kreeg ik heel licht bloedverlies maar dat was na 1 uur weer over.
Weet niet of er meerdere zijn die bij deze pil niet meer ongesteld werden in hun stopweek?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:11

Ik slik hem.
Tot nu toe 1 keer niet ongesteld geworden in stopweek. Daarna nog een keer geprobeerd en wel normaal. Ik ben wel benieuwd of meer mensen dit hebben!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:14

Okee bedankt. Ik had t eerst wel dat ik 2 dagen heel licht ongesteld was maar dat hield ineens op.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:12

Prikken is het fijnste om in je bil te doen. Daar kun je het minste raken en doet het het minste pijn.
Ik weet niet hoeveel vloeistof de prikpil is maar waarschijnlijk is het teveel om eigenlijk in de arm te injecteren.
In je been raak je makkelijker iets.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:06

Hier toch weer een vraag aan de mensen met een koperspiraal:

Hoe heftig waren jullie menstruaties vóór de koperspiraal, en hoe heftig erna? Ik had van mijzelf al een heftige menstruatie, maar vanwege ontzettend averse reactie op hormonen toch gedaan. Nu ben ik voor het eerst ongesteld en jeetje, moet soms binnen een uur al tampon + maandverband wisselen. Ook, niet zo heel fris,
Spoiler:
heel veel last van stolsels.

Pijn daarentegen valt mee. Ietsjes toegenomen, maar niks wat een paracetamol niet verhelpt. Hoe is dit voor anderen?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:17

Ik heb ook een vraag:

Sinds januari heb ik een Mirena spiraal maar ik heb er denk ik heel veel klachten van. Ik weet niet zeker of al mijn klachten aan de Mirena zijn te linken hoewel ze wel tegelijk met de Mirena zijn onstaan, maarja als ik de Mirena niet verwijder dan kom ik er al helemaal niet achter en loop ik misschien wel met mijn klachten door.

Morgen ga ik naar de huisarts om de Mirena te laten verwijderen maar ik moet natuurlijk wel een alternatief hebben. Vroeger slikte ik altijd de Diane 35 en vond dat een prima pil, echter schijnt deze pil niet goed te zijn voor oa trombose.

Ik ben dus nu opzoek naar een anticonceptie middel die veel veiligheid bied tegen zwangerschap en weinig negatieve symptomen met zich mee brengt. Zelf zat ik te denken aan Lovette of Mercilon.