Hier is het echt ENORM KKKKKOUD. De fotoclubavond ging niet door wegens code oranje. Maar er is nog geen vlok sneeuw gevallen. Ik had alleen zoiets van ik ga wel even proberen te lopen. Maar dan met mijn winterwandelbroek omdat ik dus op m'n gehele bovenbenen winterbenen heb, al sinds kindsaf aan hoor.
En ineens zag ik op Facebook dat de ijsbaan open is. En tja, als er ooit een 11-stedentocht komt, dan geef ik me op en doe mee. Dus ik dacht, dan moet ik nu toch een uurtje schaatsen grijpen.
Idee was via de weg (stoepen zijn niet te doen), hardlopend er naartoe met de schaatsen onder de arm. Nou, dat loopt dus voor geen meter en veel te zwaar. Ik had m'n Garmin op hardlopen gezet en daar switchen naar schaatsen lukte me niet, ik kon in het menu geen schaatsen vinden op mijn horloge. Dan maar op hardlopen laten staan. Uurtje geschaatst, en weer naar huis gewandeld.
Daarna op m'n Garmin: nieuw record op 1km, nieuwe record op 5km, nieuwe record op 10km.
Oeps. Gelukkig kon ik in de Garmin app wel schaatsen vinden, en anders had ik het op hiken ofzo gezet, als het maar niet hardlopen was. Maar goed, nu kloppen de statistieken ook niet geheel helaas. Ik heb alleen wel nieuwe schaatsen nodig. Deze heb ik in 2020 al eens geprobeerd en vond het toen ook niets. En nu dus weer (in tussentijd in Cyprus vorig jaar maart nog een keer geschaatst, maar dat waren huurschaatsen), maar deze schaatsen doen pjin aan de enkels. Het zijn van die gehandicaptenschaatsen, alias combinoren en ik ben natuurlijk gewoon soepel leer gewend en klapschaatsen. Maar die zijn me te klein geworden, en omdat ik dus niet zo vaak meer schaats leken me deze schaatsen wel wat. Goed, miskoop dus. Hier haal ik de 11-stedentocht niet op. Nu maar eens nadenken wat ik dan wil hebben en welk merk. Heeft niet heel veel haast, maar het moet wel op zolder liggen voor het geval dat met het risico dat ik het 10 jaar niet gebruik. Als die 11stedentocht ooit weer komt, dan geef ik me op. En dan zijn winkels uitverkocht zoals altijd als er langere tijd ijs ligt. Dus dat wordt iets om over na te denken.
Maar goed, wel gesport dus, maar beduidend minder intensief dan hardlopen hoor. En eens wat anders.
Over trailrunschoenen, ja, die zijn inderdaad soms harder en soms meer bouncy. Maar dat is ook zo met gewone hardloopschoenen. Hoka is aardig bouncy. Mijn merrells ook en de Lowa ATR Fortrux mid ook. En daar zit dan nog een enorm verschil in grip op ijs op. Die Lowa's zijn beduidend minder glad dan de Merrells. Dat is me nu opgevallen omdat ik gisteren op Merrell liep en vandaag op de Lowa's.

Maar je hebt het toch maar weer gedaan/overleefd! *spierbalsmiley*

Ben je niet misschien te snel weer gestart met te veel uren? Zoiets moet je zo subtiel opbouwen. Hopelijk vind je toch een fijne manier nu om rust te gaan krijgen.

Juist goed om dan wel even hard te lopen. Net wat je zegt, even uit je hoofd, en in beweging buiten zijn is alleen maar goed. Jaren geleden ben ik ook uitgevallen, dikke burn out. Het 1e wat de artsen zeiden, lekker naar buiten en wel dingen blijven doen, daar krijg je uiteindelijk wat energie van.
Dapper hoor! Was het niet glad?

ja, dat is natuurlijk de simpelste oplossing!
De gevoelstemperatuur ligt wel wat lager, maar toch. Zal wel weer een hele omschakeling zijn. Ik zal wel weer te veel kleren aan hebben.