Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 20:34

Griep gaat wel echt rond. Dochter van m'n vriend is zondag met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan, over de 40 graden koorts en uitval van 1 been. Ze dachten dus hersenvliesontsteking, na onderzoek gewoon influenza A, maar dus heel heftig.

Hier is het echt ENORM KKKKKOUD. De fotoclubavond ging niet door wegens code oranje. Maar er is nog geen vlok sneeuw gevallen. Ik had alleen zoiets van ik ga wel even proberen te lopen. Maar dan met mijn winterwandelbroek omdat ik dus op m'n gehele bovenbenen winterbenen heb, al sinds kindsaf aan hoor.

En ineens zag ik op Facebook dat de ijsbaan open is. En tja, als er ooit een 11-stedentocht komt, dan geef ik me op en doe mee. Dus ik dacht, dan moet ik nu toch een uurtje schaatsen grijpen.
Idee was via de weg (stoepen zijn niet te doen), hardlopend er naartoe met de schaatsen onder de arm. Nou, dat loopt dus voor geen meter en veel te zwaar. Ik had m'n Garmin op hardlopen gezet en daar switchen naar schaatsen lukte me niet, ik kon in het menu geen schaatsen vinden op mijn horloge. Dan maar op hardlopen laten staan. Uurtje geschaatst, en weer naar huis gewandeld.
Daarna op m'n Garmin: nieuw record op 1km, nieuwe record op 5km, nieuwe record op 10km. :D Oeps. Gelukkig kon ik in de Garmin app wel schaatsen vinden, en anders had ik het op hiken ofzo gezet, als het maar niet hardlopen was. Maar goed, nu kloppen de statistieken ook niet geheel helaas.

Ik heb alleen wel nieuwe schaatsen nodig. Deze heb ik in 2020 al eens geprobeerd en vond het toen ook niets. En nu dus weer (in tussentijd in Cyprus vorig jaar maart nog een keer geschaatst, maar dat waren huurschaatsen), maar deze schaatsen doen pjin aan de enkels. Het zijn van die gehandicaptenschaatsen, alias combinoren en ik ben natuurlijk gewoon soepel leer gewend en klapschaatsen. Maar die zijn me te klein geworden, en omdat ik dus niet zo vaak meer schaats leken me deze schaatsen wel wat. Goed, miskoop dus. Hier haal ik de 11-stedentocht niet op. Nu maar eens nadenken wat ik dan wil hebben en welk merk. Heeft niet heel veel haast, maar het moet wel op zolder liggen voor het geval dat met het risico dat ik het 10 jaar niet gebruik. Als die 11stedentocht ooit weer komt, dan geef ik me op. En dan zijn winkels uitverkocht zoals altijd als er langere tijd ijs ligt. Dus dat wordt iets om over na te denken.

Maar goed, wel gesport dus, maar beduidend minder intensief dan hardlopen hoor. En eens wat anders.

Over trailrunschoenen, ja, die zijn inderdaad soms harder en soms meer bouncy. Maar dat is ook zo met gewone hardloopschoenen. Hoka is aardig bouncy. Mijn merrells ook en de Lowa ATR Fortrux mid ook. En daar zit dan nog een enorm verschil in grip op ijs op. Die Lowa's zijn beduidend minder glad dan de Merrells. Dat is me nu opgevallen omdat ik gisteren op Merrell liep en vandaag op de Lowa's.

F_Orumster

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 21:33

Ik ga je even teleurstellen. Meedoen aan de Elfstedentocht is niet zo simpel geklaard. Je kunt je beter nu al op de lange wachtlijst laten zetten en hopen dat je er ooit tussenkomt. Je hebt ook schaatsvaardigheidverklaringen nodig. Mijn baas maakt om het jaar kans mee te doen, ik geloof dat hij op het oneven jaar staat. Is Noordlaren open? Die website van banen die open zijn lijkt niet te kloppen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 22:06

F_Orumster schreef:
Ik ga je even teleurstellen. Meedoen aan de Elfstedentocht is niet zo simpel geklaard. Je kunt je beter nu al op de lange wachtlijst laten zetten en hopen dat je er ooit tussenkomt. Je hebt ook schaatsvaardigheidverklaringen nodig. Mijn baas maakt om het jaar kans mee te doen, ik geloof dat hij op het oneven jaar staat. Is Noordlaren open? Die website van banen die open zijn lijkt niet te kloppen.

Oh, je hoeft me niet teleur te stellen hoor. Ik ben namelijk al sinds ik 18 werd LID van de vereniging. En dat was enkele maanden na de laatste 11-stedentocht. De laatste werd verreden toen ik 17 was en mocht dus nog geen lid zijn, want ik heb me aangemeld op de dag dat ik 18 werd. Ik heb inmiddels startrecht :D , dus als die komt kan ik me inschrijven (je moet je dan dus nog steeds inschrijven en inschrijfgeld betalen). Ik betaal dus ook al meer dan 30 jaar elk jaar de contributie. De afstand zal het probleem niet zijn, de tijd wel. Iemand die om half 7 start heeft gewoon meer tijd dan iemand die om 10 uur pas mag starten, want iedereen moet om 12 uur 's nachts binnen zijn.
Ik dacht dus goede schaatsen te hebben, maar mijn voeten zijn toch wel veranderd. En mijn klapschaatsen kom ik echt niet meer in, schoenmaat 39, daar krijg je geen 42/43 in. Deze zijn maat 42, maar zitten gewoon echt niets. En de ronding vind ik dus niet goed (dat vond ik in 2020 al niet, maar dacht dat het wennen was, maar ook nu blijft dat na een uur nog een ergernis. De ronding is het kleinste probleem, als de schoen pijn doet, dan is het gewoon niet fijn schaatsen.

De baan hier was heel ad hoc ineens open. De vorige keer, enkele weken terug zou die alleen voor kinderen open zijn en zag ik later wel foto's van volwassenen op het ijs. Dus dat was jammer voor mij. Dat was ook ineens een fb berichtje en meer niet. Ze pakken nu gewoon even de 3 uurtjes dat het kan.

Morgen hopelijk dooi 's avonds. Ik heb de training van vandaag in ieder geval in Garmin op morgen gezet. :+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 22:26

Dit weer motiveert ook niet echt. Ik snap wel dat je je er nog niet helemaal toe kunt zetten, Busymissy. En vergeet niet dat je het afgelopen jaar behoorlijk wat voor je kiezen hebt gehad.

Balen dat je telkens niet kunt lopen vanwege het weer, Germie. Het valt mij nog steeds mee dat ik telkens nog door kan blijven lopen, ondanks het weer. Alleen die trail van RFR ging helaas niet door.

Hè jakkie, je hebt ‘t maar flink te pakken, Leonie.
Jammer dat er niet echt iets heel duidelijks uit de MRI kwam. Hopelijk helpt de prolotherapie. Dapper hoor, zo’n dikke spuit in je knie. %)

Heerlijk op wintersport geweest, Muppetmayo! Wat een gave foto! Kun je je niet naar een kortere afstand om laten zetten voor die loopjes? Dan heb je die druk ook niet en kun je weer lekker rustig aan opbouwen.

Ondanks die zware week toch nog twee mooie trainingen, hartstikke goed toch Wdj!
Wat leuk, die clinic in Thialf!
Die trail van komende zondag is 25 km met 375 hoogtemeters of zoiets. Daar heb ik veel te weinig op getraind dus met beleid naar boven.

Hopelijk heb je baat bij de zooltjes, Samantha!

Fijn dat je nog zo lekker gelopen hebt, Forumster! Ik zou de schoenen terugsturen. Het kan nooit goed voor ze zijn geweest om in zulke kou te liggen.

Wat balen dat je je ziek hebt gemeld, Goof. Niks mis mee om even een aantal kilometers te lopen toch?
Heb je nog een lekker tukkie gedaan na het lopen? :))

Mooie intervaltraining, SV. Getsie, vier spuiten in je mond? :wow: Maar je hebt het toch maar weer gedaan/overleefd! *spierbalsmiley*

Tot mijn verbazing ging de hardlooptraining vanavond gewoon door. Ik had half om half verwacht dat de trainer zou afhaken vanwege de voorspelde ijzel. Zo stond ik samen met nog 11 andere bikkels klaar om te trainen.
Na inlopen en loopscholing het programma: 3 x 3-2-1 minuten op tempo met daar tussenin telkens 1 minuut rust. Gisteren heb ik m’n rondje krachtoefeningen gedaan, dat voelde ik wel ngo een beetje. Maar uiteindelijk heb ik toch best lekker gelopen!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 08:26

Wat goed Puera! En fijn dat de training door ging. Ik zag dat ze hier ook hadden getraind, ik had nog wat zware benen van zondag dus zelf een rustig rondje gelopen. Ik begin tegenwoordig met werken om 7:15/7:30 ipv 8:30, dat uurtje eerder opstaan doet me niet zoveel, vind het allebei te vroeg., :')
Maar dan ben ik dus om 16u klaar ipv 17, dus ik heb gisteren zonder lampjes kunnen lopen.
Vandaag werk ik thuis dus wordt het lunchpauze rondje.

Ergens balen dat er niks uit de mri kwam Leonie, nu weet je nog niks zeg maar. O bikkel ben je, di spuit zeg. Maar wel interessante behandeling, ben benieuwd.

Knuffel Goof, hoe gaat het nu?

Mooie training SV!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:02

Ik ben geen mens voor zevenen, dat lukt me alleen voor iets wat ik echt leuk vindt. :=

Ik zit vandaag ook thuis, code rood in Friesland wegens ijzel. Hier om huis is het een grote ijsbaan maar op de autoweg lijkt het totaal niet glad te zijn.
Lekker dat je in de lunchpauze kunt lopen!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:06

Goof schreef:
Ik had een burnout ja, ik werk sinds de zomervakantie weer volledig, maar het valt me enorm, maar echt enorm, zwaar.
Ik kom er mentaal gewoon niet meer in, ben doodop.
:knuffel: Ben je niet misschien te snel weer gestart met te veel uren? Zoiets moet je zo subtiel opbouwen. Hopelijk vind je toch een fijne manier nu om rust te gaan krijgen.

Foremster. En waarom ga je niet gewoon naar de winkel om er een paar te proberen? Er staat daarna niemand om je te dwingen ze ook te kopen he. Ik koop wel vaker niks. Soms omdat ik gewoon niet het paar kan vinden wat ik wil, soms wil ik er even over denken en soms bestel ik ze daarna wel online (maar meestal koop ik dan 1 paar in de winkel en 1 online). Met de nieuwere modellen, zijn de prijzen in de winkel vaak beter omdat deze vaste klanten korting geven. Ik krijg iig altijd 10% korting. Ben dan ook een goede klant vrees ik :o

Ahhh SV 1000x liever een naald in mijn knie dan in mijn mond hoor! Ze heeft er ook een aan de buitenkant gezet op een klein pijnpuntje. Daar deed het helemaal geen pijn.
Ai is echt heel grappig voor zulke dingen. Dit is iets wat wij op de baan zouden kunnen lopen. Fin dat het in ieder geval weer kon!

Puera wat ben je lekker bezig.
Mijn tip van flip zou alleen zijn om je krachttraining niet de dag voor je interval training te doen. Dit omdat het de kans op blessures vergroot (als het zo in je schema past snap ik, dat is niet altijd zo te plannen). Na krachttraining, heb je kleine scheurtjes in je spieren als het goed is. Hiervan krijg je groei. Als je daarmee een zware interval training doet, kan dit dus slechte gevolgen hebben. Sorry, de betweter in mijn kwam even tevoorschijn :Y)

Hahaha samantha, als dat uurtje eerder opstaan je niet boeit en je daardoor wel lekker bij het licht kan lopen. Ideaal.

Ik moest 48uu rustig aan doen dus ben gister avond gaan spinnen :') . Misschien niet het slimste maar ik had zoveel zin om wat te doen na een hele week ziek in bed liggen. Wel rustiger aan gedaan in het spinnen zelf. Tijdens de les nergens last van. Erna voelde ik het wel even. Zo benieuwd hoe mijn knie nu voelt als ik ga hardlopen! (ik weet het, kan zijn dat het helemaal niks doet of dat het meerdere behandelingen nodig heeft maar ik wil ZO graag).
Gisterochtend had ik mijn krachtrondje al gehad. Toen voelde ik wel dat ik nog niet helemaal terug op krachten ben. Alle gewichten voelde loodzwaar.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:32

Wdj ik zal even nadenken voor de tips van Madeira! Zelf vond ik de wandeling van piek naar piek (pico Ruivo) echt de moeite waard. 7 km heen (en 7 km weer terug). Wel pittig, heel veel trappen en omhoog/omlaag. Ik heb er behoorlijk spierpijn van gehad. Er zijn ook een hoop wandelingen uitgezet langs de Levada's. Deze kun je begeleid doen, maar wij hebben de wandelingen via Komoot gedownload. Zitten erg mooie tussen <3
Wat leuk die schaatsclinic in het Thialf!

Samantha_ wat vervelend van je voet weer. Ik ben heel benieuwd of je verschil gaat merken met de zooltjes. Zal in het begin wel wennen zijn!
En lekker hoor vandaag in de lunchpauze in het licht lopen.

F_Orumster jeeeeeej je 1e 5 km gehaald *\o/*
Ik zou die schoenen idd terug sturen als ik je zo hoor. En wat Leonie87 zegt, gewoon eens rustig in de winkel passen :)

Germie schaatsen is ook een leuke afwisseling van het hardlopen :) Gezien je opmerkingen over de lange loop en de laatste training 24 km, welke marathon ga je doen? Malta weer? (dat was toch degene die je had gelopen?)

Goof wat vervelend dat je je ziek hebt moeten melden en je je zo voelt :(:) Juist goed om dan wel even hard te lopen. Net wat je zegt, even uit je hoofd, en in beweging buiten zijn is alleen maar goed. Jaren geleden ben ik ook uitgevallen, dikke burn out. Het 1e wat de artsen zeiden, lekker naar buiten en wel dingen blijven doen, daar krijg je uiteindelijk wat energie van.

Leonie87 heel dubbel denk ik dat ze niets hebben kunnen vinden. Fijn dat ze niks groots zien, maar dan toch de vraag, wat is er wel? Ik vind je een bikkel met die spuiten in je knie, brrrrrrrr. Ik hoop dat dit het verschil gaat maken uiteindelijk.
Heb je nog extra last van het spinnen?

Puera gewoon ff toch hardlooptraining in die kou :brr: Dapper hoor! Was het niet glad?
En ik heb toch nog in mijn achterhoofd om eventueel terug te gaan naar de 5 km zodat ik die druk niet voel. Maar ergens voelt dat als opgeven ofzo? Ik maak maximaal over 2 weken hier een definitief besluit over denk ik.

Supervixen 4 spuiten in je mond, ook brrrrrrrr, bikkel! Lekker gelopen zo te zien :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:59

Wow wat gaan jullie snel! Moet even bijlezen.

In ieder geval sterkte voor Goof!

Ik heb gisteren een easy run gedaan die qua hartslag easy was, maar qua benen niet. Geen idee waarom maar het was zo zwaar.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:46

WTF, heel m’n bericht weg! -O-

Mooi dat je hartslag wel laag bleef, Tiggs. Soms is het net de vorm van de dag.

Het was totaal niet glad gisteravond , Muppetmayo. Ik denk dat er bij ons veel minder is gevallen dan bv bij Germie.

Dank je wel voor je tip, Leonie! Totaal niet betweterig opgevat, juist heel erg waardevol. Ik ga er zeker wat mee doen!
Fijn dat je weer lekker wat hebt kunnen doen, je komt vanzelf weer bij qua krachten. Je knie straks weer helemaal APK en dan weer gaan met die banaan!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:53

Hier voor huis wordt ook geschaatst op de doorgaande weg die de hele wijk aansluit
Afbeelding

Supervixen dat klinkt wel horror eigenlijk!

@ germie, okee sorry voor mijn overbodige waarschuwing, ik zie dat je doorgewinterde schaatser bent.

@muppet en @leonie, ik zal indd voor trail schoenen ook weer een keer naar de winkel. Ik baal dat mijn trail schoenen af zijn, dus wilde zo graag dezelfde en wilde eens geen 160 euro neerleggen, en ze hebben me ook weleens de verkeerde maat gegeven of eigenlijk een te kleine ruimte bij de tenen (slapende voeten krijgen).
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 04-02-26 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 11:11

leonie87 schreef:
Ik moest 48uu rustig aan doen dus ben gister avond gaan spinnen :')

Hahahaha, ik moest hier net even TE hard om lachen. Heerlijk.
Maar ik snap je hoor. Hoop echt dat je behandeling effect heeft.

Puera, wat fijn dat je training door ging.
Ik begreep inderdaad dat het code rood is in het noorden, hier een stralende zon en 8 graden. Wat een verschil he.
Die schaatsende mensen op straat ook, een vriendin uit Friesland stuurde me een soortgelijk filmpje. Bizar!

Samantha, dat is wel heel vroeg starten, ik ben dan ook echt nog geen mens. Maar lopen voordat het donker wordt is wel top ja. Lunchrondjes zijn helemaal een luxe, lekker zeg. Loopse.

Ik ben verder ok hoor, gelukkig maar. Ik ben vooral heel moe en ben erg blij dat ik even niet op werk ben. Het sloopt me.
Ik moet daar echt weg, ik houd ook echt alle vacatures in de gaten.
Hoop dat ik met een paar daagjes voldoende opgeladen ben, sowieso is het na volgende week voorjaarsvakantie en dan heb ik een week vrij.
De zon schijnt heerlijk, misschien loop ik straks nog een rondje en anders morgen weer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:35

Hier wordt ook in de straat geschaatst. Ik durf het niet aan, te bang dat ik de ijzers van m'n schaatsen verknoei. Eigenlijk zou ik dat best kunnen doen, want ik ga immers toch andere schaatsen kopen deze week. Maar het zit er zo ingebakken dat je zuinig moet zijn op je spullen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 13:03

Wat heftig die gladheid zeg! Ik zag het schaatsen op straat ook voorbij komen.

Pas op leonie dat je niet te snel teveel wilt. Wel lekker dat je hebt kunnen spinnen!

Muppetmayo gewoon doen waar je je lekker bij voelt. Is dat 5km, dan is dat 5km. Prima toch, is zeker geen opgeven.

Tiggs soms kan zelfs de kortste run nog heel zwaar voelen. Volgende keer beter!

Ik heb vanmorgen met een vriendin rondjes gelopen op mijn favoriete landgoed. Zij was er nog nooit geweest, maar heeft ook genoten. Wat een heerlijk loopweer. Ik liep bijna de hele tijd op lage hartslag (136 gemiddeld), ging echt lekker.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:09

Goedemiddag allemaal, wat is het weer door het land heen verschillend! Ik werk vandaag in Zutphen, hier is het heerlijk zacht en zonnig; tegelijk verschijnen er overal foto's van op ijzel schaatsende kindjes!

Haha Leonie, je bent ook niet te stoppen! Spinning is wel leuk he.
MM: Pico Ruivo staat genoteerd. dank je!
Samantha: dan merk je ook al dat de dagen weer langer worden. Kom maar op, zin in het voorjaar!

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Afhankelijk van het weer staat zaterdag of zondag een langere loop op de planning, liefst in het bos. Nog even speuren op Komoot voor een leuke route, er zijn er genoeg. De andere dag uurtje zwemmen of sportschool.

SV: jij was vroeg op pad zo te zien! Jaloers!

Hoe doen jullie dat overigens met hardlopen en feestjes? Ik hou wel van een feestje maar als ik de dag erna wil hardlopen hoef ik écht geen alcohol te drinken, dat voel ik de dag erna nog (zware benen met name). Nu vind ik een gewoon fris of een 0.0 geen punt maar ben wel benieuwd hoe jullie daarmee omgaan. T kan ook wel een leeftijdsdingetje zijn.... :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:11

Ik drink niet. Ik doe ook niet aan feestjes.
Simpel :')

SV, wat mooi. En zomaar een halve gelopen, heerlijk.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:14

Goof schreef:
Ik drink niet. Ik doe ook niet aan feestjes.
Simpel :')

_/-\o_ ja, dat is natuurlijk de simpelste oplossing!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:32

Ik doe ook niet aan feestjes. En drink ook niet. Laatst hadden we wel een groot feest tot 11 uur 's avonds van het werk, ik heb voor het feest getraind.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:45

Lekker SV! Het is inderdaad lekker loopweer!

Haha Leonie, rustig aan doen blijft lastig hè.

Wauw bizar dat schaatsen op straat!

Hier ook zonnig, 6 graden ofzo, had mn lange mouwen shirt voor ik ging lopen nog omgewisseld voor tshirt.
Ik heb Yasso’s gelopen, 5x. Viel me niet tegen.

Alcohol, ik heb na een feestje vooral last van weinig slaap. Ik slaap dan slecht en uitslapen kan niet. En tijdens een feestje of festival de hele dag/avond dansen.
Ik probeer in m’n marathon training gewoon geen feestjes te plannen, hoe saai ook. Ik kan het gewoon moeilijk combineren.
Wat ik wel eens doe als ik minder serieus train is de dag na een feestje een easy run, meer niet.
Er zijn heel veel theorieën over alcohol en sporten, wel interessant om over te lezen misschien?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 14:06

Ik drink ook niet. Snap niet waarom alcohol altijd zo gehyped wordt. Er is zoveel lekkers zonder alcohol.
Feestjes heb ik eigenlijk nooit, en als het publiek me niet aan staat sla ik ook over. :+

Ik durf ook niet op straat te schaatsen, veel te bang dat ik m’n schaatsen ruïneer. :=

Heerlijk SV!

Ik heb zondag die trail in Lemele. De voorspelling is 7-11 graden. Ik moet even schakelen, geloof ik. :))

Dat moest ik even opzoeken, Samantha. Klinkt als een leuke manier van intervallen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 14:29

Dus je gaat van een gevoelstemperatuur van -16 gistermorgen naar +11 graden? Trek je bikini maar aan, haha.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 14:41

Haha ja, zoiets. _O- De gevoelstemperatuur ligt wel wat lager, maar toch. Zal wel weer een hele omschakeling zijn. Ik zal wel weer te veel kleren aan hebben. :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 14:54

Dat is wel een heel verschil ja, laagjes zijn dan wel handig!
Is zeker een leuke training, heb er nu 5 gedaan maar bedoeling is dat je er 10 kan volhouden.

Ik heb net toch maar weer een afspraak bij de arts gemaakt, de bilspier blijft zeuren.
Een loop maatje van de AV heeft dezelfde blessure en bij hem was de bilspier ook weer vervelend. Die is vorige week teruggeweest (we zijn bij dezelfde arts) z’n bekken stond nog goed, maar heiligbeen niet, en die trekt dan aan de bilspier. Geen idee of dat bij mij ook zo is maar ik ga maandag terug.
Ik belde om half 3, zegt ze, ik heb zo om 15u een plekje. Euhm dat is wel heel snel haha, dat red ik niet. Helaas later vandaag geen plekjes meer maar maandag is ook snel zat.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 15:03

ik heb ook niet zo'n moeite met geen alcohol, integendeel, maar was meer benieuwd of de jonkies onder ons (waartoe ik zeker niet meer behoor) er minder last van hebben.
Leuk vooruitzicht Puera!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 15:39

Ik drink ook maar heel zelden, eigenlijk praktisch nooit. Ik lust ook geen bier of wijn.
Ik vind dat alcohol nog veel te veel genormaliseerd wordt.
Feestjes heb ik nauwelijks, dat scheelt.

Even afwachten wat de arts zegt Samantha, ben benieuwd. Wat zijn yasso's ook alweer? Ik heb er al eerder naar gevraagd |o

Ik ga in het weekend vast wel een trailtje doen in het bos als ik me goed voel. Verder niks gepland.