Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:45

Queelens schreef:
Ja dat denk ik ook. Adrenaline en overlevingsstand.
Ik weet wel 99% zeker dat het bij mij toch onbewust mentaal is. Maar de keer na de operatie was ik er zo van overtuigd dat ik het kon.. blijkbaar ergens in mijn onderbewuste toch niet. Wel fijn dat het bij jou nu een stuk beter gaat en dat therapie heeft geholpen!

Ik kan vanaf hier natuurlijk niet zien hoe het bij jou gebeurd. in mijn geval keldert mijn bloeddruk naar beneden en ga ik dus onderuit. Een lijf kan die klap niet aan. Dus de tip die ik kreeg: Voel je dat je licht wordt in het hoofd: sla dan je armen over elkaar en druk ze stevig tegen je borst. Zo houd je de bloeddruk hoger. Een alternatief is een stevige vuist maken en zo druk uit blijven oefenen. Of, zoals ik heb gedaan bij het prikken: Stressbal mee en knijpen maar.

Queelens

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:48

Ja dat denk ik (in mijn geval) ook wel hoor Nynke. Bewust maak je jezelf niet zo druk maar onbewust toch wel :j

Winged, dat zou ik zomaar eens kunnen proberen die stressbal. Geen idee of het door de lage bloeddruk komt maar het zou zomaar kunnen. Ik ben daar wel gevoelig voor. Ik kan bijvoorbeeld ook niet te lang aan een statafel stilstaan op een verjaardag. Dan zakt het bloed ook naar mijn tenen namelijk..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:49

Queelens schreef:
Ja dat denk ik (in mijn geval) ook wel hoor Nynke. Bewust maak je jezelf niet zo druk maar onbewust toch wel :j

Winged, dat zou ik zomaar eens kunnen proberen die stressbal. Geen idee of het door de lage bloeddruk komt maar het zou zomaar kunnen. Ik ben daar wel gevoelig voor. Ik kan bijvoorbeeld ook niet te lang aan een statafel stilstaan op een verjaardag. Dan zakt het bloed ook naar mijn tenen namelijk..

Ook je beenspieren zo hard mogelijk aanspannen schijnt te helpen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:51

De Amerikaanse vaccinmaker Novavax zegt dat zijn vaccin voor 90 procent effectief is tegen het coronavirus en nog beter werkt tegen sommige varianten. Uit een grote klinische studie in de Verenigde Staten en Mexico - met bijna 30.000 deelnemers vanaf 18 jaar en ouder - blijkt dat het middel veilig is in gebruik.

Van de proefpersonen kreeg tweederde het vaccin, de overigen een placebo. 77 deelnemers aan de studie raakten besmet met Covid-19. Van hen zaten er 63 in de groep die een placebo kreeg. Slechts 14 van hen hadden het vaccin ontvangen. Geen van de proefpersonen werd ernstig ziek na vaccinatie met het Novavax-vaccin.

Qua bijwerkingen vertoonden de deelnemers pijn op de prikplek, spierpijn, vermoeidheid en hoofdpijn. Het middel vereist qua transport en opslag geen extreme omstandigheden maar kan in normale koelkasten worden opgeslagen. Daarmee is het middel ook zeer geschikt voor toepassing in minder ontwikkelde landen.

Novavax laat weten tegen het eind van september goedkeuring voor gebruik van het vaccin - NVX-CoV2373 - in de VS en Europa te zullen aanvragen. De farmaceut denkt tegen die tijd 100 miljoen doses per maand te kunnen produceren. Novavax heeft al toegezegd volgend jaar zeker 1,1 miljard doses aan armere landen te leveren.

https://www.ad.nl/binnenland/live-vaccin-novavax-voor-90-procent-effectief-1994-aan-de-beurt-voor-coronaprik~a1f14d78/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:57

Goed bericht, vooral voor landen met slechte voorzieningen .

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:02

Daks schreef:
Je kan toch testen op antistoffen. Dat is goedkoper dan onnodig vaccins verspillen als mensen ze niet nodig hebben. Kunnen die vaccins mooi naar Landen waar ze er een tekort aan hebben

Eh… Niet dus. Prikje Pfizer kost rond de €17,50 per prik en is daarmee de ‘duurste’. Een antistoffenonderzoek is dan wellicht voor de afnemer gratis (of eigen risico) maar bloedprikken, labonderzoek en terugkoppeling door huisarts is samen vele male duurder dan twee prikjes Pfizer.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:04

purny schreef:
De Amerikaanse vaccinmaker Novavax zegt dat zijn vaccin voor 90 procent effectief is tegen het coronavirus en nog beter werkt tegen sommige varianten. Uit een grote klinische studie in de Verenigde Staten en Mexico - met bijna 30.000 deelnemers vanaf 18 jaar en ouder - blijkt dat het middel veilig is in gebruik.

Van de proefpersonen kreeg tweederde het vaccin, de overigen een placebo. 77 deelnemers aan de studie raakten besmet met Covid-19. Van hen zaten er 63 in de groep die een placebo kreeg. Slechts 14 van hen hadden het vaccin ontvangen. Geen van de proefpersonen werd ernstig ziek na vaccinatie met het Novavax-vaccin.

Qua bijwerkingen vertoonden de deelnemers pijn op de prikplek, spierpijn, vermoeidheid en hoofdpijn. Het middel vereist qua transport en opslag geen extreme omstandigheden maar kan in normale koelkasten worden opgeslagen. Daarmee is het middel ook zeer geschikt voor toepassing in minder ontwikkelde landen.

Novavax laat weten tegen het eind van september goedkeuring voor gebruik van het vaccin - NVX-CoV2373 - in de VS en Europa te zullen aanvragen. De farmaceut denkt tegen die tijd 100 miljoen doses per maand te kunnen produceren. Novavax heeft al toegezegd volgend jaar zeker 1,1 miljard doses aan armere landen te leveren.

https://www.ad.nl/binnenland/live-vaccin-novavax-voor-90-procent-effectief-1994-aan-de-beurt-voor-coronaprik~a1f14d78/

Wat een goed nieuws! M.n. ook voor de armere landen maar tzt is het ook goed nieuws wellicht voor boosters hier. Lijkt me nl niet dat ze de uit de grond gestampte priklocaties straks gaan behouden en dit vaccin kan dan bij de gewone GGDs of de huisartsen worden verstrekt.

Voor de geïnteresseerden: in Middenmeer wordt vrijwel hoofdzakelijk Moderna geprikt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:08

AmyII schreef:
Daks schreef:
Je kan toch testen op antistoffen. Dat is goedkoper dan onnodig vaccins verspillen als mensen ze niet nodig hebben. Kunnen die vaccins mooi naar Landen waar ze er een tekort aan hebben

Eh… Niet dus. Prikje Pfizer kost rond de €17,50 per prik en is daarmee de ‘duurste’. Een antistoffenonderzoek is dan wellicht voor de afnemer gratis (of eigen risico) maar bloedprikken, labonderzoek en terugkoppeling door huisarts is samen vele male duurder dan twee prikjes Pfizer.

Behalve als je die antistoffentest al gehad heb want dan heb je zowel voor het labonderzoek als voor de vaccinatie betaald. Of ja, het zal het verschil allemaal niet maken. Vind het vooral fijn om een keuze te hebben en die wordt nu eigenlijk ontnomen omdat 'de administratie' vindt dat je die tweede prik wel nodig hebt. Vinnikjammer.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:39

Oscar schreef:
AmyII schreef:

Behalve als je die antistoffentest al gehad heb want dan heb je zowel voor het labonderzoek als voor de vaccinatie betaald. Of ja, het zal het verschil allemaal niet maken. Vind het vooral fijn om een keuze te hebben en die wordt nu eigenlijk ontnomen omdat 'de administratie' vindt dat je die tweede prik wel nodig hebt. Vinnikjammer.

In jouw geval zou het wel voordeliger zijn omdat je dat onderzoek toch al gehad hebt.

Echter blijft het hele volk testen op antistoffen duurder dan iedereen 2x te vaccineren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:43

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 14-06-21 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:45

Dat zal dan op nog wel meer plekken gaan gebeuren, word echt bloedje heet . Mag voor mij wel al weer vrijdag zijn. Bleh .

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:47

Huh? Eerst zeggen ze Emmen en Meppel, aan het eind staat Meppel en Hoogeveen. Beetje onduidelijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:48

nynke55 schreef:
Huh? Eerst zeggen ze Emmen en Meppel, aan het eind staat Meppel en Hoogeveen. Beetje onduidelijk.

In Meppel en Hoogeveen gaat het alleen om de testlocaties. Niet om de vaccinatie locatie.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:49

Ah, lezen is ook een kunst....

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:43

Daks schreef:
En zo zullen er meer zijn die wel corona hebben gehad maar geen officieel bewijs. Helaas ook bewijs met antistoffen is ook niet geldig.
Stom gedoe vind ik het maar

En imo onnodig geld wegflikkeren want kan zomaar duizenden vaccins schelen

Ik heb de ggd gemaild uit mijn regio en ik moest een mail sturen zodat ik een bewijs kon krijgen zeiden ze omdat ik wel geregistreerd stond voor het bron en contact onderzoek na mijn sneltest dus ben benieuwd of het ook zo is. Hij is net verstuurd de mail.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:14

Heb hier niks gehoord over een tropenrooster in Waalwijk.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:16

[/quote]

Voor de geïnteresseerden: in Middenmeer wordt vrijwel hoofdzakelijk Moderna geprikt.[/quote]

Ik mag aankomende zaterdag om 8.00uur naar Middenmeer om de 2e vaccinatie te halen.
Is wel Astra Tenenkaas.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:46

Tenenkaas _/-\o_ :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 02:58

rockwitch schreef:

Zal ook wel niet. Het is nooit zo heel warm. Den Bosch hopelijk wel gesloten, dat is echt heet daar.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 06:56

Storm schreef:
rockwitch schreef:

Zal ook wel niet. Het is nooit zo heel warm. Den Bosch hopelijk wel gesloten, dat is echt heet daar.

Goed dat ik dat weet, kunnen we dat straks in de gaten houden voor de tweede prik in juli. De kans dat het dan behoorlijk warm is is best reëel. Mijn man heeft in de avond een afspraak en kan niet zomaar tussen z’n werk door overdag. Of zou het misschien handig zijn om te kijken of we die afspraak naar het weekend kunnen verplaatsen?

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:37

Heeft iemand ervaring met het wijzigen van je afspraak? Heb zojuist telefonisch mijn afspraak gewijzigd maar je schijnt hier helemaal geen bevestiging van het krijgen, zij kunnen de aanpassing alleen zien in hun systeem. Vraag me af of het wel helemaal goed gaat :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:41

Ik weet dat hier er netjes een nieuwe bevestiging per sms en mail kwam. Maar de tweede was door de ggd gewijzigd en niet vanuit hier. Misschien zit daar het verschil in?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:44

Ik kreeg ook gewoon een bevestiging van mijn wijziging via de mail.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:46

Mijn man kreeg ook een bevestiging van z’n wijziging :j

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:49

Ik zie wel dat ze zijn aangepast in mijn digi d dus ik ga er vanuit dat het zo goed is haha!