Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eleeke schreef:Dat belastingparadijs Nederland klopt, maar heeft niets met effectiviteit van een vaccin te maken. De "halve" wereld doet dat belastinggrapje helaas.
hun omzet ( revenue ) doet er niet toe. hoe groter een bedrijf hoe meer omzet. De winst, die is wel interessant.
Ninx schreef:bigone schreef:Het is en/en maar vergis je niet in Brazilie, het is geen ontwikkelingsland maar een goede middenklasser.
Het is daar zelfs zo dat er gewoon geen plek in de ziekenhuizen was omdat er een covidontkenner als president zit. Die vertikte het ook om vaccins te kopen want covid was een griepje.
Typisch voorbeeld van een regeringsleider die geen klap geeft om de bevolking.
En de gezondheidszorg is daar echt niet slecht maar tegen golven van coronapatienten kan geen enkel ziekenhuis op, nergens. En ongetwijfeld zal er in een aantal gevallen de afstand tot een ziekenhuis te groot zijn geweest, maar een proactief beleid op gebied van vaccineren had hier honderdduizenden doden voorkomen.
Nou... 1 op de 4 mensen in Brazilië in obees.
Gezondheidszorg is daar complex verdeeld en lastig toegankelijk voor minder bedeelden, en daar zijn er heel erg veel van in Brazilië.
Tel daar de overpopulatie en het extreme aantal ouderen bij op, en de cocktail is compleet.
Ze hebben inderdaad een geschifte leider.... maar ook daar wordt dus NIETS gedaan aan preventie.
Ninx schreef:"wij van witte reus adviseren witte reus"![]()
Deze Pfizer?
https://www.justice.gov/opa/pr/justice- ... ts-history
En deze Pfizer?
But Pfizer prefers to pay as little tax as possible. The company successfully avoids tax authorities via the Netherlands. ... The company expects a bumper year: over 2021 Pfizer hopes to generate revenues of over 21 billion euros from the Covid vaccine it developed together with the German company BioNTech.
Met dank aan belastingparadijs Nederland..... Zolang dergelijke giganten, en dat zijn er veel, niet belastingplichtig zijn, moeten wij werkmieren heel erg veel btw/ en IB bij elkaar sprokkelen.....
Ninx schreef:bigone schreef:Het is en/en maar vergis je niet in Brazilie, het is geen ontwikkelingsland maar een goede middenklasser.
Het is daar zelfs zo dat er gewoon geen plek in de ziekenhuizen was omdat er een covidontkenner als president zit. Die vertikte het ook om vaccins te kopen want covid was een griepje.
Typisch voorbeeld van een regeringsleider die geen klap geeft om de bevolking.
En de gezondheidszorg is daar echt niet slecht maar tegen golven van coronapatienten kan geen enkel ziekenhuis op, nergens. En ongetwijfeld zal er in een aantal gevallen de afstand tot een ziekenhuis te groot zijn geweest, maar een proactief beleid op gebied van vaccineren had hier honderdduizenden doden voorkomen.
Nou... 1 op de 4 mensen in Brazilië in obees.
Gezondheidszorg is daar complex verdeeld en lastig toegankelijk voor minder bedeelden, en daar zijn er heel erg veel van in Brazilië.
Tel daar de overpopulatie en het extreme aantal ouderen bij op, en de cocktail is compleet.
Ze hebben inderdaad een geschifte leider.... maar ook daar wordt dus NIETS gedaan aan preventie.
Ninx schreef:Begin eens met de btw van groente en fruit te halen. We kunnen het eens zijn dat vers onbewerkt voedsel altijd het meest gezond is, dat behoeft geen discussie.
Verbied transvetten en andere schadelijke toevoegingen in voedsel zoals dat in andere landen reeds gebeurt.
Voer een suikertax in.
Accepteer als samenleving niet dat het huidig kapitalistisch systeem en daarop geënt beleid alle wezenlijke zaken uitholt: voedsel, woonruimte, zorg, scholing.
In Scandinavië boekt men heel wat meer progressie.
Ninx schreef:Wat dacht je kerosine en grote corporaties btw plichtig maken? Dan heb je opeens erg veel centjes
Ninx schreef:Sluit het 1 het ander uit dan?
Wanneer je alleen prikt maar de samenleving steeds ongezonder laat worden gaat een volgend virus onherroepelijk meer doden opleveren
En wanneer mensen met overgewicht 77% van de ic capaciteit opslokten heeft dat alles te maken met corona
Odysseus schreef:Ninx schreef:"wij van witte reus adviseren witte reus"![]()
Deze Pfizer?
https://www.justice.gov/opa/pr/justice- ... ts-history
En deze Pfizer?
But Pfizer prefers to pay as little tax as possible. The company successfully avoids tax authorities via the Netherlands. ... The company expects a bumper year: over 2021 Pfizer hopes to generate revenues of over 21 billion euros from the Covid vaccine it developed together with the German company BioNTech.
Met dank aan belastingparadijs Nederland..... Zolang dergelijke giganten, en dat zijn er veel, niet belastingplichtig zijn, moeten wij werkmieren heel erg veel btw/ en IB bij elkaar sprokkelen.....
Je maakt een mooi voorbeeld van whataboutism.
Niet inhoudelijk ingaan op een punt, maar een ander punt of "misstand" aandragen ter afleiding: "But what about...".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
Ninx schreef:Ik ben ook niet tegen vaccineren.
Ik ben als kind gevaccineerd en dat heeft er in geresulteerd dat ik de ziekten waartegen ik gevaccineerd ben ook nooit heb gekregen. Dat kan levensreddend zijn.
Met dit huidige mrna vaccin werkt dit anders, je kunt alsnog ziek worden en anderen besmetten, en dient in veel gevallen nog steeds een negatieve test te overleggen.
Zwakkeren en ouderen hadden niet veel keuze, volstrekt begrijpelijk. Voor de gezonde populatie vind ik dit experimentele vaccin erg spannend.
De fabrikant ook, die heeft zich in de disclaimer ook ingedekt tegen bijwerkingen.
Ik veroordeel niemand die het wel aandurft. Ik draag bij door afstand te houden, mezelf te testen waar nodig of gewenst, en zorg goed voor mijn gezondheid en die van mijn naasten.
Ik heb tweemaal een diagnose 'overwonnen' door zeer veel gezonde inspanning, en kijk daarom liever nog even de kat uit de boom.
IMANDRA schreef:Ninx schreef:Begin eens met de btw van groente en fruit te halen. We kunnen het eens zijn dat vers onbewerkt voedsel altijd het meest gezond is, dat behoeft geen discussie.
Verbied transvetten en andere schadelijke toevoegingen in voedsel zoals dat in andere landen reeds gebeurt.
Voer een suikertax in.
Accepteer als samenleving niet dat het huidig kapitalistisch systeem en daarop geënt beleid alle wezenlijke zaken uitholt: voedsel, woonruimte, zorg, scholing.
In Scandinavië boekt men heel wat meer progressie.
Eens met de BTW, maar het probleem is: wat noem jij een 'schadelijke toevoeging'?
En of bepaalde typen vetten slechter zijn dan anderen is maar net de vraag. Onderzoek rondom voedsel is daar nog helemaal niet over uit, en de onderzoeken die daar ogenschijnlijk uitsluitsel over geven zijn oud en de methode klopt niet, waardoor de resultaten en dus conclusie niet betrouwbaar is. De 'slechte' vetten zitten in calorierijk voedsel, maar is het vet dan slecht of is het een combinatie of zelfs iets geheel anders? Dat is heel lastig van elkaar te scheiden.
En hoeveel suiker is 'te veel'? Wanneer moet een product suikertax betalen, geldt dat ook voor 'natuurlijke' suikers of alleen voor toegevoegde suikers, zelfs als je lichaam mogelijk geen verschil ziet tussen de twee?
Gezond eten en de regelgeving daaromheen is echt niet zo makkelijk als dat je hier stelt.Ninx schreef:Wat dacht je kerosine en grote corporaties btw plichtig maken? Dan heb je opeens erg veel centjes
Als dat 'zo even' kon was het al gebeurd.
Gaan we alleen als Nederland kerosine belasten, dan zeggen alle vliegtuigmaatschappijen 'dag Nederland, ik land wel in Duitsland, België of Frankrijk' waardoor we economisch gezien veel mislopen. En geld wat niet binnenkomt kunnen we ook niet inzetten om bijv. de BTW van gezond eten af te halen. Idem voor grote coöperaties belasten. Het heeft gevolgen en dus moet er naar de juiste balans worden gezocht.
Dan moeten we al Europa-breed zulke dingen in gaan zetten zodat niet één land economisch gezien de dupe is. En dat is zo makkelijk nog niet.
Het is echt niet zo eenvoudig als je stelt.Ninx schreef:Sluit het 1 het ander uit dan?
Wanneer je alleen prikt maar de samenleving steeds ongezonder laat worden gaat een volgend virus onherroepelijk meer doden opleveren
En wanneer mensen met overgewicht 77% van de ic capaciteit opslokten heeft dat alles te maken met corona
Waarom zeg je 'maar de samenleving steeds ongezonder laat worden'? Er zijn best wat initiatieven om gezondheid te promoten. Het is niet zo dat de overheid er niks aan doet. Kan er meer gebeuren, vast, maar het is niet zo dat ze er niks om geven en niks aan doen.
IMANDRA schreef:Ninx schreef:Ik ben ook niet tegen vaccineren.
Ik ben als kind gevaccineerd en dat heeft er in geresulteerd dat ik de ziekten waartegen ik gevaccineerd ben ook nooit heb gekregen. Dat kan levensreddend zijn.
Met dit huidige mrna vaccin werkt dit anders, je kunt alsnog ziek worden en anderen besmetten, en dient in veel gevallen nog steeds een negatieve test te overleggen.
Zwakkeren en ouderen hadden niet veel keuze, volstrekt begrijpelijk. Voor de gezonde populatie vind ik dit experimentele vaccin erg spannend.
De fabrikant ook, die heeft zich in de disclaimer ook ingedekt tegen bijwerkingen.
Ik veroordeel niemand die het wel aandurft. Ik draag bij door afstand te houden, mezelf te testen waar nodig of gewenst, en zorg goed voor mijn gezondheid en die van mijn naasten.
Ik heb tweemaal een diagnose 'overwonnen' door zeer veel gezonde inspanning, en kijk daarom liever nog even de kat uit de boom.
Over het dikgedrukte: dat geldt net zo goed voor traditionele vaccins?
En mRNA wordt al lang onderzocht hoor. Zo nieuw is het niet.
Er is ook niks experimenteels aan.
En gezond leven is geen garantie voor het overwinnen van een ziekte. Fijn dat dat in jouw situatie wel zo was, maar je kan dat niet spiegelen naar de algehele bevolking.
Ninx schreef:- transvetten en suikers zijn schadelijk.... genoeg informatie over te vinden..
Citaat:Tegenwoordig zijn producten in Nederland nagenoeg vrij van transvetzuren of bevatten nog kleine hoeveelheden dierlijke transvetzuren.
Citaat:Nederland heeft sinds 2004 middels de Task Force Verantwoorde Vetzuursamenstelling vrijwillig actie ondernomen waardoor de inname van transvetzuren in Nederland geen issue meer is
Ninx schreef:Spenk schreef:Heb jij een enig idee hoe medicatie en vaccins goedgekeurd wordt? Dan zou je weten dan wij van wc eens adviseren wc eend totaal niet opgaat bij zoiets.
Daar heb ik een heel goed idee van, dat onderdeel besloeg een groot deel van mijn studie.
En juist daarom heb ik gerede twijfel.
bigone schreef:Maar je kunt er NU van alles bijhalen dat doet niets af aan het feit dat vaccineren NU de enigste uitweg uit deze pandemie is. Belastingontduiking, obesitas, geld naar de zorg en wat er nog meer voorbij komt , er moet nu een ziekte bestreden worden. En ik wil, samen met het allergrootste deel van de bevolking graag onderdeel van de oplossing zijn ipv onderdeel van het huidige probleem, namelijk teveel mensen die niet vaccineren.
bigone schreef:Maar je kunt er NU van alles bijhalen dat doet niets af aan het feit dat vaccineren NU de enigste uitweg uit deze pandemie is. Belastingontduiking, obesitas, geld naar de zorg en wat er nog meer voorbij komt , er moet nu een ziekte bestreden worden. En ik wil, samen met het allergrootste deel van de bevolking graag onderdeel van de oplossing zijn ipv onderdeel van het huidige probleem, namelijk teveel mensen die niet vaccineren.