Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:29

Wat heeft dat er mee te maken als ik vragen mag?
Dat betekend niet dat het niet (genoeg) werkt....

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:31

Dat belastingparadijs Nederland klopt, maar heeft niets met effectiviteit van een vaccin te maken. De "halve" wereld doet dat belastinggrapje helaas.

hun omzet ( revenue ) doet er niet toe. hoe groter een bedrijf hoe meer omzet. De winst, die is wel interessant.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:32

Spenk schreef:
Heb jij een enig idee hoe medicatie en vaccins goedgekeurd wordt? Dan zou je weten dan wij van wc eens adviseren wc eend totaal niet opgaat bij zoiets.

Daar heb ik een heel goed idee van, dat onderdeel besloeg een groot deel van mijn studie.
En juist daarom heb ik gerede twijfel.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:33

Eleeke schreef:
Dat belastingparadijs Nederland klopt, maar heeft niets met effectiviteit van een vaccin te maken. De "halve" wereld doet dat belastinggrapje helaas.

hun omzet ( revenue ) doet er niet toe. hoe groter een bedrijf hoe meer omzet. De winst, die is wel interessant.

Niet ieder bedrijf is voor de rechter gedaagd voor grootschalige en stelselmatige (bewuste) belastingontduiking.
Niet fris toch?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:34

Ninx schreef:
bigone schreef:
Het is en/en maar vergis je niet in Brazilie, het is geen ontwikkelingsland maar een goede middenklasser.
Het is daar zelfs zo dat er gewoon geen plek in de ziekenhuizen was omdat er een covidontkenner als president zit. Die vertikte het ook om vaccins te kopen want covid was een griepje.
Typisch voorbeeld van een regeringsleider die geen klap geeft om de bevolking.
En de gezondheidszorg is daar echt niet slecht maar tegen golven van coronapatienten kan geen enkel ziekenhuis op, nergens. En ongetwijfeld zal er in een aantal gevallen de afstand tot een ziekenhuis te groot zijn geweest, maar een proactief beleid op gebied van vaccineren had hier honderdduizenden doden voorkomen.

Nou... 1 op de 4 mensen in Brazilië in obees.

Gezondheidszorg is daar complex verdeeld en lastig toegankelijk voor minder bedeelden, en daar zijn er heel erg veel van in Brazilië.

Tel daar de overpopulatie en het extreme aantal ouderen bij op, en de cocktail is compleet.

Ze hebben inderdaad een geschifte leider.... maar ook daar wordt dus NIETS gedaan aan preventie.

Ze hebben 9% 65+'ers, maar ook 9% 55-65 jaar. Oftewel: 82% van de bevolking is jonger dan 55 jaar. De mediane leeftijd is 32.

Dus nee, geen extreem aantal ouderen, juist een zeer beperkt aantal ouderen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:35

Ninx schreef:
Niet ieder bedrijf is voor de rechter gedaagd voor grootschalige en stelselmatige (bewuste) belastingontduiking.
Niet fris toch?

Bewust belastingontduiking is absoluut niet goed, maar dat wil niet zeggen dat de dienst wat ze leveren niet goed is.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:39

Ninx schreef:
"wij van witte reus adviseren witte reus" :')

Deze Pfizer?
https://www.justice.gov/opa/pr/justice- ... ts-history

En deze Pfizer?

But Pfizer prefers to pay as little tax as possible. The company successfully avoids tax authorities via the Netherlands. ... The company expects a bumper year: over 2021 Pfizer hopes to generate revenues of over 21 billion euros from the Covid vaccine it developed together with the German company BioNTech.

Met dank aan belastingparadijs Nederland..... Zolang dergelijke giganten, en dat zijn er veel, niet belastingplichtig zijn, moeten wij werkmieren heel erg veel btw/ en IB bij elkaar sprokkelen.....

Je maakt een mooi voorbeeld van whataboutism.
Niet inhoudelijk ingaan op een punt, maar een ander punt of "misstand" aandragen ter afleiding: "But what about...".

https://nl.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:46

Ninx schreef:
bigone schreef:
Het is en/en maar vergis je niet in Brazilie, het is geen ontwikkelingsland maar een goede middenklasser.
Het is daar zelfs zo dat er gewoon geen plek in de ziekenhuizen was omdat er een covidontkenner als president zit. Die vertikte het ook om vaccins te kopen want covid was een griepje.
Typisch voorbeeld van een regeringsleider die geen klap geeft om de bevolking.
En de gezondheidszorg is daar echt niet slecht maar tegen golven van coronapatienten kan geen enkel ziekenhuis op, nergens. En ongetwijfeld zal er in een aantal gevallen de afstand tot een ziekenhuis te groot zijn geweest, maar een proactief beleid op gebied van vaccineren had hier honderdduizenden doden voorkomen.

Nou... 1 op de 4 mensen in Brazilië in obees.

Gezondheidszorg is daar complex verdeeld en lastig toegankelijk voor minder bedeelden, en daar zijn er heel erg veel van in Brazilië.

Tel daar de overpopulatie en het extreme aantal ouderen bij op, en de cocktail is compleet.

Ze hebben inderdaad een geschifte leider.... maar ook daar wordt dus NIETS gedaan aan preventie.

Een relatief ongezonde populatie lijkt juist me des te meer reden om acuut meer te gaan vaccineren. Inmiddels zijn er meer dan een half miljoen coronadoden in Brazilië . Die hadden meer gehad aan een leider die vaccineren van het begin af aan serieus had genomen, in plaats van de virusontkennende koekwaus die er nu zit.
Preventie is lange termijn, het gaat om levens redden NU.

Zie ook de VS, de uitpuilende ziekenhuizen in de Trumpstates en een overall (!) vaccinatiegraad van nog steeds slechts 55%.
Dan kun je zeggen, ja maar fastfood en obesitasepidemie, maar daar heeft men nu niks aan. De patienten niet, de zorg niet, niemand.
Voor de situatie in de toekomst is het zeker wenselijk dat mensen in de VS van hun fastfoodverslaving afkomen. Dat moet dan wel van onderop komen, vanuit de mensen zelf. Michelle Obama heeft er destijds erg veel aan gedaan om een gezonder eetpatroon en levensstijl uit te dragen, maar ik heb niet het idee dat dat veel geholpen heeft. Vervolgens kwam er een hamburgers vretende obese bejaarde in het Witte Huis, die het vaccinatiebeleid structureel saboteerde, met de huidige situatie als resultaat.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:55

Ninx schreef:
Begin eens met de btw van groente en fruit te halen. We kunnen het eens zijn dat vers onbewerkt voedsel altijd het meest gezond is, dat behoeft geen discussie.

Verbied transvetten en andere schadelijke toevoegingen in voedsel zoals dat in andere landen reeds gebeurt.

Voer een suikertax in.

Accepteer als samenleving niet dat het huidig kapitalistisch systeem en daarop geënt beleid alle wezenlijke zaken uitholt: voedsel, woonruimte, zorg, scholing.

In Scandinavië boekt men heel wat meer progressie.

Eens met de BTW, maar het probleem is: wat noem jij een 'schadelijke toevoeging'?
En of bepaalde typen vetten slechter zijn dan anderen is maar net de vraag. Onderzoek rondom voedsel is daar nog helemaal niet over uit, en de onderzoeken die daar ogenschijnlijk uitsluitsel over geven zijn oud en de methode klopt niet, waardoor de resultaten en dus conclusie niet betrouwbaar is. De 'slechte' vetten zitten in calorierijk voedsel, maar is het vet dan slecht of is het een combinatie of zelfs iets geheel anders? Dat is heel lastig van elkaar te scheiden.

En hoeveel suiker is 'te veel'? Wanneer moet een product suikertax betalen, geldt dat ook voor 'natuurlijke' suikers of alleen voor toegevoegde suikers, zelfs als je lichaam mogelijk geen verschil ziet tussen de twee?

Gezond eten en de regelgeving daaromheen is echt niet zo makkelijk als dat je hier stelt.

Ninx schreef:
Wat dacht je kerosine en grote corporaties btw plichtig maken? Dan heb je opeens erg veel centjes

Als dat 'zo even' kon was het al gebeurd.

Gaan we alleen als Nederland kerosine belasten, dan zeggen alle vliegtuigmaatschappijen 'dag Nederland, ik land wel in Duitsland, België of Frankrijk' waardoor we economisch gezien veel mislopen. En geld wat niet binnenkomt kunnen we ook niet inzetten om bijv. de BTW van gezond eten af te halen. Idem voor grote coöperaties belasten. Het heeft gevolgen en dus moet er naar de juiste balans worden gezocht.

Dan moeten we al Europa-breed zulke dingen in gaan zetten zodat niet één land economisch gezien de dupe is. En dat is zo makkelijk nog niet.

Het is echt niet zo eenvoudig als je stelt.

Ninx schreef:
Sluit het 1 het ander uit dan?

Wanneer je alleen prikt maar de samenleving steeds ongezonder laat worden gaat een volgend virus onherroepelijk meer doden opleveren

En wanneer mensen met overgewicht 77% van de ic capaciteit opslokten heeft dat alles te maken met corona

Waarom zeg je 'maar de samenleving steeds ongezonder laat worden'? Er zijn best wat initiatieven om gezondheid te promoten. Het is niet zo dat de overheid er niks aan doet. Kan er meer gebeuren, vast, maar het is niet zo dat ze er niks om geven en niks aan doen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:57

Odysseus schreef:
Ninx schreef:
"wij van witte reus adviseren witte reus" :')

Deze Pfizer?
https://www.justice.gov/opa/pr/justice- ... ts-history

En deze Pfizer?

But Pfizer prefers to pay as little tax as possible. The company successfully avoids tax authorities via the Netherlands. ... The company expects a bumper year: over 2021 Pfizer hopes to generate revenues of over 21 billion euros from the Covid vaccine it developed together with the German company BioNTech.

Met dank aan belastingparadijs Nederland..... Zolang dergelijke giganten, en dat zijn er veel, niet belastingplichtig zijn, moeten wij werkmieren heel erg veel btw/ en IB bij elkaar sprokkelen.....

Je maakt een mooi voorbeeld van whataboutism.
Niet inhoudelijk ingaan op een punt, maar een ander punt of "misstand" aandragen ter afleiding: "But what about...".

https://nl.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Begrijp wat je bedoelt, maar niet van toepassing hier.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:58

Ninx schreef:
Ik ben ook niet tegen vaccineren.
Ik ben als kind gevaccineerd en dat heeft er in geresulteerd dat ik de ziekten waartegen ik gevaccineerd ben ook nooit heb gekregen. Dat kan levensreddend zijn.

Met dit huidige mrna vaccin werkt dit anders, je kunt alsnog ziek worden en anderen besmetten, en dient in veel gevallen nog steeds een negatieve test te overleggen.
Zwakkeren en ouderen hadden niet veel keuze, volstrekt begrijpelijk. Voor de gezonde populatie vind ik dit experimentele vaccin erg spannend.
De fabrikant ook, die heeft zich in de disclaimer ook ingedekt tegen bijwerkingen.

Ik veroordeel niemand die het wel aandurft. Ik draag bij door afstand te houden, mezelf te testen waar nodig of gewenst, en zorg goed voor mijn gezondheid en die van mijn naasten.
Ik heb tweemaal een diagnose 'overwonnen' door zeer veel gezonde inspanning, en kijk daarom liever nog even de kat uit de boom.

Over het dikgedrukte: dat geldt net zo goed voor traditionele vaccins?
En mRNA wordt al lang onderzocht hoor. Zo nieuw is het niet.

Er is ook niks experimenteels aan.

En gezond leven is geen garantie voor het overwinnen van een ziekte. Fijn dat dat in jouw situatie wel zo was, maar je kan dat niet spiegelen naar de algehele bevolking.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:03

Sterker nog Mrna was er al voor corona. Het kan zelfs een flinke doorbraak gaan geven bij het behandelen van patiënten met kanker.

Bron Google, is best aardig wat over te vinden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:17

IMANDRA schreef:
Ninx schreef:
Begin eens met de btw van groente en fruit te halen. We kunnen het eens zijn dat vers onbewerkt voedsel altijd het meest gezond is, dat behoeft geen discussie.

Verbied transvetten en andere schadelijke toevoegingen in voedsel zoals dat in andere landen reeds gebeurt.

Voer een suikertax in.

Accepteer als samenleving niet dat het huidig kapitalistisch systeem en daarop geënt beleid alle wezenlijke zaken uitholt: voedsel, woonruimte, zorg, scholing.

In Scandinavië boekt men heel wat meer progressie.

Eens met de BTW, maar het probleem is: wat noem jij een 'schadelijke toevoeging'?
En of bepaalde typen vetten slechter zijn dan anderen is maar net de vraag. Onderzoek rondom voedsel is daar nog helemaal niet over uit, en de onderzoeken die daar ogenschijnlijk uitsluitsel over geven zijn oud en de methode klopt niet, waardoor de resultaten en dus conclusie niet betrouwbaar is. De 'slechte' vetten zitten in calorierijk voedsel, maar is het vet dan slecht of is het een combinatie of zelfs iets geheel anders? Dat is heel lastig van elkaar te scheiden.

En hoeveel suiker is 'te veel'? Wanneer moet een product suikertax betalen, geldt dat ook voor 'natuurlijke' suikers of alleen voor toegevoegde suikers, zelfs als je lichaam mogelijk geen verschil ziet tussen de twee?

Gezond eten en de regelgeving daaromheen is echt niet zo makkelijk als dat je hier stelt.

Ninx schreef:
Wat dacht je kerosine en grote corporaties btw plichtig maken? Dan heb je opeens erg veel centjes

Als dat 'zo even' kon was het al gebeurd.

Gaan we alleen als Nederland kerosine belasten, dan zeggen alle vliegtuigmaatschappijen 'dag Nederland, ik land wel in Duitsland, België of Frankrijk' waardoor we economisch gezien veel mislopen. En geld wat niet binnenkomt kunnen we ook niet inzetten om bijv. de BTW van gezond eten af te halen. Idem voor grote coöperaties belasten. Het heeft gevolgen en dus moet er naar de juiste balans worden gezocht.

Dan moeten we al Europa-breed zulke dingen in gaan zetten zodat niet één land economisch gezien de dupe is. En dat is zo makkelijk nog niet.

Het is echt niet zo eenvoudig als je stelt.

Ninx schreef:
Sluit het 1 het ander uit dan?

Wanneer je alleen prikt maar de samenleving steeds ongezonder laat worden gaat een volgend virus onherroepelijk meer doden opleveren

En wanneer mensen met overgewicht 77% van de ic capaciteit opslokten heeft dat alles te maken met corona

Waarom zeg je 'maar de samenleving steeds ongezonder laat worden'? Er zijn best wat initiatieven om gezondheid te promoten. Het is niet zo dat de overheid er niks aan doet. Kan er meer gebeuren, vast, maar het is niet zo dat ze er niks om geven en niks aan doen.

- transvetten en suikers zijn schadelijk.... genoeg informatie over te vinden.

- het is ook complex.... maar dit neo-liberale beleid bedient nu eenmaal niet de kleine man, en die kleine man vertegenwoordigd het overgrote deel van de populatie. Men drukt groei alleen uit in economische groei, andere pijlers kennen minder relevantie. Juist die pijlers die voor een samenleving als geheel van belang zijn: groei in kennis, gezondheid, scholing, veiligheid, etc... En ja, een deel van die 'economische groei' wordt daarvoor benut. Maar een overgroot deel gaat naar sectoren die reeds zwemmen in 'cijfers' (ik zou geld willen zeggen, maar feitelijk is er geen geld meer).

- Er zijn weinig initiatieven om mensen gezonder te krijgen....

Verandering is niet eenvoudig, en vindt niet plaats van de ene dag op de andere.
En er zit wel verandering aan te komen, maar zoals wij dat graag zouden zien.... verandering die ons en kinderen van de toekomst dient.

De zittende partijen willen deze status quo graag handhaven. Daarom zou ik ze er bijzonder graag uitknikkeren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:20

IMANDRA schreef:
Ninx schreef:
Ik ben ook niet tegen vaccineren.
Ik ben als kind gevaccineerd en dat heeft er in geresulteerd dat ik de ziekten waartegen ik gevaccineerd ben ook nooit heb gekregen. Dat kan levensreddend zijn.

Met dit huidige mrna vaccin werkt dit anders, je kunt alsnog ziek worden en anderen besmetten, en dient in veel gevallen nog steeds een negatieve test te overleggen.
Zwakkeren en ouderen hadden niet veel keuze, volstrekt begrijpelijk. Voor de gezonde populatie vind ik dit experimentele vaccin erg spannend.
De fabrikant ook, die heeft zich in de disclaimer ook ingedekt tegen bijwerkingen.

Ik veroordeel niemand die het wel aandurft. Ik draag bij door afstand te houden, mezelf te testen waar nodig of gewenst, en zorg goed voor mijn gezondheid en die van mijn naasten.
Ik heb tweemaal een diagnose 'overwonnen' door zeer veel gezonde inspanning, en kijk daarom liever nog even de kat uit de boom.

Over het dikgedrukte: dat geldt net zo goed voor traditionele vaccins?
En mRNA wordt al lang onderzocht hoor. Zo nieuw is het niet.

Er is ook niks experimenteels aan.

En gezond leven is geen garantie voor het overwinnen van een ziekte. Fijn dat dat in jouw situatie wel zo was, maar je kan dat niet spiegelen naar de algehele bevolking.

mRNA wordt zeker allang onderzocht. Deze massale vaccinatie met betreffende vaccins is echter wel degelijk experimenteel te noemen. Wellicht met goed gevolg, wellicht niet.
Daarom heeft bijvoorbeeld Pfizer zich daar goed tegen ingedekt en kunnen zij niet aansprakelijk worden gesteld voor bijwerkingen. Het moet, volgens de disclaimer, de afnemer bekend zijn dat de trial period niet volledig is afgerond.
Alhoewel... zo dadelijk wel natuurlijk ;-)

De laatste zin: dat stel ik ook niet. Ik deelde mijn persoonlijk overwegingen om voorzichtig te zijn.
Echter is het natuurlijk een feit dat een gezond organisme beter bestand is tegen ziekten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:34

Ninx schreef:
- transvetten en suikers zijn schadelijk.... genoeg informatie over te vinden..

Suikers zitten in al het fruit...
Citaat:
Tegenwoordig zijn producten in Nederland nagenoeg vrij van transvetzuren of bevatten nog kleine hoeveelheden dierlijke transvetzuren.

Citaat:
Nederland heeft sinds 2004 middels de Task Force Verantwoorde Vetzuursamenstelling vrijwillig actie ondernomen waardoor de inname van transvetzuren in Nederland geen issue meer is

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:35

Ninx schreef:
Spenk schreef:
Heb jij een enig idee hoe medicatie en vaccins goedgekeurd wordt? Dan zou je weten dan wij van wc eens adviseren wc eend totaal niet opgaat bij zoiets.

Daar heb ik een heel goed idee van, dat onderdeel besloeg een groot deel van mijn studie.
En juist daarom heb ik gerede twijfel.

Wat heb je gestudeerd ? geneeskunde / farmacie ?
Mijn beste vriendin is farmaceut en houdt zich bezig met medicatie (geen vaccins ) die nog niet toegelaten is in Nederland , en het proces tot toelating.
zij had overigens geen enkele twijfel bij de vaccins.
Ben benieuwd wat in jouw studie maakte dat je twijfels hebt bij de toelating van vaccins.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:37

Nou mensen, wat zitten jullie allemaal nou weer op Ninx te hakken? Gaan jullie lekker?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:47

Ik ga denk ik inderdaad....

Ergens was het mijn hoop een dialoog te voeren.
Het is onmogelijk dat ik het volledige gelijk aan mijn kant heb, en dat geldt net zo goed voor jullie.

Niemand juicht de huidige situatie toe, en iedereen ziet wellicht andere oplossingen.
Maar verdeeldheid lost niets op, en ons ego proberen te voeden door steeds gelijk te willen hebben (ook ik ben daar net zo vatbaar voor als iedereen) zorgt voor nog meer verdeeldheid en verharding.

Ik ben, hopelijk net als jullie, een oplettende burger die graag oplet of degenen die we hebben aangesteld als landsbestuurders gezonde beslissingen nemen.

Ik wens iedereen in ieder geval een goede gezondheid toe....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:53

Maar je kunt er NU van alles bijhalen dat doet niets af aan het feit dat vaccineren NU de enigste uitweg uit deze pandemie is. Belastingontduiking, obesitas, geld naar de zorg en wat er nog meer voorbij komt , er moet nu een ziekte bestreden worden. En ik wil, samen met het allergrootste deel van de bevolking graag onderdeel van de oplossing zijn ipv onderdeel van het huidige probleem, namelijk teveel mensen die niet vaccineren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:55

bigone schreef:
Maar je kunt er NU van alles bijhalen dat doet niets af aan het feit dat vaccineren NU de enigste uitweg uit deze pandemie is. Belastingontduiking, obesitas, geld naar de zorg en wat er nog meer voorbij komt , er moet nu een ziekte bestreden worden. En ik wil, samen met het allergrootste deel van de bevolking graag onderdeel van de oplossing zijn ipv onderdeel van het huidige probleem, namelijk teveel mensen die niet vaccineren.

Precies dit!

Jouw oplossingen zijn nu geen oplossingen dan had dat 5 jaar geleden aan ingevoerd moeten worden dat is niet gebeurt dus voor nú is het geen oplossing.

En ik vind dat je wat makkelijk denkt over voer maar eventjes wat nieuwe belastingen in. Dat kan namelijk niet zomaar. Wat hier al gezegd werd doen wij een tax op kerosine? Belasten we bedrijven die formeel niet in NL gevestigd zijn maar hier wel werk leveren? Dan vertrekken ze allemaal en nemen heel wat werkgelegenheid mee. Daarom is het niet zo zwart wit en simpel.

Om uit de pandemie te komen is nu vaccineren niet de oplossing.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:00

Eh, je laatste zin Spenk?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:01

Hoe kun je stellen te weten wat hét middel is deze pandemie het hoofd te bieden? Dat vind ik simpelweg arrogant.

Onderzoekers zijn er niet unaniem over uit of een vaccinatie meer bescherming biedt als een natuurlijk verloop.

Maar hier weten we zeker dat vaccinatie de enige manier is om uit deze wereldwijde pandemie te komen.

Chapeau.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:04

Ik was niet aan het hakken. ik ben echt benieuwd wat in haar studie maakte dat ze dit niet vertrouwd.
Dat zou nuttige informatie kunnen zijn.

Juist iemand die een medische / biologische etc studie heeft gedaan kan ons beter toelichting geven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:08

Sowieso zijn de oplossingen van Ninx niet haalbaar, deze zijn te eenzijdig. Obesitas kan vele oorzaken hebben.
Maar ook slanke mensen krijgen allerlei ziektes of aandoeningen, hormonaal of erfelijk bepaalt of gewoon omdat je pech hebt.

Voorkomen en activeren van een gezonde levensstijl wordt al op ingezet, maar zou nog heel erg verbeterd kunnen worden.
En vermindering fijnstof zou ook kunnen bijdragen aan het verminderen van longziekten, enz.

Het merendeel van artsen staat echter achter de besluiten dat vaccineren de snelste weg uit deze pandemie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:14

bigone schreef:

Maar er is toch niks verkeerds aan dat wat Ninx zegt? Want dat zijn toch OOK problemen die spelen? :? Alleen de prik is dé oplossing? En alleen daar mag over gepraat worden? :n