Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 20:14

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 20:42

MuSLi schreef:
@Roosch. Had jij deze niet op het oog?

https://www.amazon.nl/Samsung-Galaxy-Wa ... 2BRD4YMT0X

Ja, klopt, de rosegouden! Ik heb hem uiteindelijk voor 75 euro op Vinted kunnen bemachtigen. Denk dat als ik deze prijs had gezien ik hem nieuw had gekocht. :oo

Hoop dat ie er snel is!

MuSLi

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 20:56

Ik hoop dat hij er ook snel is en je er lekker mee kunt gaan trainen :)

Hier dag 9 die heel goed is verlopen. Rustdagje genomen na zondag hardlopen en gisteren best een zware fitness workout. Morgen ga ik weer voor een uurtje kickboksen:D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:40

Vanochtend weer een minnetje op de weegschaal. Wat ik doe werkt dus nog steeds. Gelukkig ;) momenteel even elke dag wegen, omdat het me houvast geeft. Als ik weer ben waar ik wil zijn, wil ik het weer wat meer loslaten qua wegen :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:26

Fijn MuSLi, weer op de goede weg dus.

Ik had gisteren niet zo’n goede dag, want mijn man was jarig. Dus gebak bij de koffie en hij wilde graag pizza eten. Gelukkig kan ik echt geen hele pizza meer op en had ik met de lunch al rekening gehouden met wat extra calorieën. Vandaag ook maar weer extra opletten, dan is het wel weer gecompenseerd. Maandag was mijn gewicht precies hetzelfde als de week ervoor, dus dat is prima en ook weer het doel voor deze week :j .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:43

Ik heb maandag weer gebokst. En nu weer spierpijn.
Ik vind het nog steeds moeilijk om snel te schakelen tussen de oefeningen door. Zat vandeweek te twijfelen of het echt wel een geschikte sport is voor me.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:08

Nog gefeliciteerd Sharani, goed dat je de balans zoekt :)

Kan het zijn dat het wat meer tijd nodig heeft, Purny? Nieuwe dingen leren kost tijd, dus wellicht word je steeds beter in het schakelen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:09

Hhilde schreef:
Nog gefeliciteerd Sharani, goed dat je de balans zoekt :)

Kan het zijn dat het wat meer tijd nodig heeft, Purny? Nieuwe dingen leren kost tijd, dus wellicht word je steeds beter in het schakelen :)

Zou kunnen. Ik geef het tot eind november de tijd. Als ik dan nog moeite heb met de oefeningen is dit helaas niet de goede sport voor mij.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:13

Goed dat je het de tijd geeft en hopelijk heb je er in ieder geval lol in :)

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:33

Wat is iedereen hier goed bezig, ik lees in stilte mee maar post nooit zoveel.
En ik vroeg mij af of er ook mensen in dit topic zijn die proberen af te vallen door krachttraining te doen? Op dit moment volg ik een programma waarbij ik 2x per week krachttraining doe en 1 x in de week een intense cardio sessie. De komende twaalf weken gaat de cardio naar 3x naast 2x krachttraining.
Het doel is om meer spier te ontwikkelen en daarmee een verbeterde body shape. Zijn er meer die er op deze manier mee bezig zijn?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:02

Dovahkiin schreef:
Wat is iedereen hier goed bezig, ik lees in stilte mee maar post nooit zoveel.
En ik vroeg mij af of er ook mensen in dit topic zijn die proberen af te vallen door krachttraining te doen? Op dit moment volg ik een programma waarbij ik 2x per week krachttraining doe en 1 x in de week een intense cardio sessie. De komende twaalf weken gaat de cardio naar 3x naast 2x krachttraining.
Het doel is om meer spier te ontwikkelen en daarmee een verbeterde body shape. Zijn er meer die er op deze manier mee bezig zijn?

ik probeer dit :) Ik probeer 2-3x in de week te sporten en daarbij eerst 20 minuten loopband (helling 11, snelheid 4,8) en daarna verschillende been/borst/buikspieroefeningen. Het liefste zou ik alleen maar compound oefeningen doen, maar daar ben ik nog te onzeker voor (en ik sport vaak samen met iemand die dat ook niet doet). We nu nu meestal:
- oefeningen op matje met zware bal/gewicht
- lunges
- squatten
(soms: RDL
- seated row
- machine press

En dan ben ik er wel klaar mee :') Het fijne is wel dat je snel vooruitgang ziet in gewicht opbouwen!
:D

Ik doe de loopband voor directe verbranding van kcal en de spieroefeningen voor de naverbranding & herstel. Meer spieren verbruiken meer kcal in rust :)

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:17

Ja, ik doe dat! Nu een jaar mee bezig en 24 kilo afgevallen, maar ondertussen ook spieren opgebouwd. Doe dit wel samen met een pt trouwens :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:14

Jep, 5-6x per week zware krachttraining hierzo :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:16

Ik doe aan klimmen, 2/3x per week. Eigenlijk gewoon lekker aapje uithangen! En ik ben 2x per week bij Pony te vinden, maar das vooral tutten en wandelen ;)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 07:43

Gisteravond een uurtje bokszaktraining techniek gedaan. Was wel weer even fijn. Vandaag staat een rustdag op het programma, maar waarschijnlijk ga ik wel nog even lekker wandelen vanavond (mits het droog is). Vind dat vaak wel fijn om de dag mee af te sluiten. Niet perse ver, maar gewoon even 2-3km nadat de kleine man naar bed is. Even het hoofd leeglopen :)

Qua eten hier nog steeds on point. Hoe gaat het bij jullie?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 07:46

Aight schreef:
ik probeer dit :) Ik probeer 2-3x in de week te sporten en daarbij eerst 20 minuten loopband (helling 11, snelheid 4,8) en daarna verschillende been/borst/buikspieroefeningen. Het liefste zou ik alleen maar compound oefeningen doen, maar daar ben ik nog te onzeker voor (en ik sport vaak samen met iemand die dat ook niet doet). We nu nu meestal:
- oefeningen op matje met zware bal/gewicht
- lunges
- squatten
(soms: RDL
- seated row
- machine press

En dan ben ik er wel klaar mee :') Het fijne is wel dat je snel vooruitgang ziet in gewicht opbouwen!
:D

Ik doe de loopband voor directe verbranding van kcal en de spieroefeningen voor de naverbranding & herstel. Meer spieren verbruiken meer kcal in rust :)

Lunges, squats en deadlifts zijn toch compound oefeningen, dus die doe je toch al?
Dan is daar in ieder geval geen onzekerheid over ;)
Wat zou je nog willen toevoegen daaraan, of wat mis je nu qua compound oefeningen?

Seated row kun je vervangen voor bent over row.
Machine press vervangen voor bankdrukken.
Beiden compound oefeningen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:18

Hier is de beweging deze week niet veel meer dan wandelen met de honden en fietsen, maar het is wel even prima. Druk met werk en voel me aan de gestresste kant, dus probeer de rust maar even te pakken en te accepteren. Ik denk dat ik morgen de ruimte heb om weer iets anders te doen :) Met eten gaat het wel goed.

Van krachttraining en sportschool-termen heb ik weinig kaas gegeten, dus daar kan ik niet over meepraten := Wellicht dat ik dat ooit nog eens oppak, maar voor nu geen behoefte aan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:52

Hier vanavond weer boulderen. Gisteren een lekkere luie dag gehad met thuiswerken. Ben wel echt moe de laatste tijd -O- . Eten opzich wel prima, kan nog wel wat beter in mijn optiek.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:36

Ik was aangekomen... Maar toen bedacht ik mij dat de weegschaal op een iets andere plek stond, dus heb m maar gauw terug gezet. Bleek minder dramatisch gelukkig.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:39

corinep schreef:
Ik was aangekomen... Maar toen bedacht ik mij dat de weegschaal op een iets andere plek stond, dus heb m maar gauw terug gezet. Bleek minder dramatisch gelukkig.

Hahaha, zuur momentje wel :') -O-

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:44

Die weegschalen _-:( :')

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:26

corinep schreef:

Mijn weegschaal thuis is altijd erg lelijk en dan kom ik in het ziekenhuis, poef 3 kg minder. Opzich niet erg hoor hahah maar ik vraag mij af welke dan correct is. :')
Mocht de weegschaal erg demotiverend zijn zou je ook cm kunnen gaan meten.

Ik blijf nog steeds stabiel dus dat is fijn. Begin november de laatste ziekenhuis onderzoeken waar hopelijk eindelijk duidelijkheid bij komt.

Edit: het is weer wat kouder aan het worden en dan ben ik gek op chocolademelk met slagroom :+ super slecht voor je en een mega calorie bom. Hoop dat ik het beetje kan combineren met beweging.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:34

Weegschalen.. allemaal anders :')

Hier mentaal in elkaar gestort -O-
Daardoor gaat alles nu ook even ruk.
Gister wel met pt wezen sporten en dat ging ook echt slecht(oke, hij zei van wel, maar dat zegt hij altijd).
Eten is ook drama, want geen zin om te koken dus pak gewoon iets ongezonds of gewoon niks. Mijn diabetes haat mij dan ook meteen. Bah, haat mezelf gewoon erdoor.
Sorry voor het geklaag :7

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:44

Ahnee, dat klinkt echt heel vervelend @Moniek.
Ik kan niet veel voor je betekenen, maar wil je in ieder geval een knuffel geven :(:)
Geef het even tijd, praat erover en pak daarna de draad weer op. Jij kunt dit!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:02

corinep schreef:

Ja dat kan best effect hebben :))

Ah Moniek. Wat rot. :(:)
Heb je voor dat soort momenten geen "gezond" prakje in de vriezer? Is er iets anders waarop je los kan gaan ipv eten? Dikke knuffel in ieder geval!

Hier gaat het ok! Voel me alleen al een paar dagen niet helemaal topfit. Niet ziek maar ook niet fit. Benieuwd of het doorzet naar de ene of de andere kant. Afwachten maar.
M'n weegschaal was wel lief. Een nieuwe low. Alleen niet vanochtend toen ik hem verwacht had, maar vanavond. :') voor het eerst in een eeuwigheid dat m'n weegschaal in de avond een lager getal aangaf dan in de ochtend.

Hoopvol voor morgenvroeg!

Als ik wat fitter opsta dan heb ik 2 intensieve sporturen in de ochtend en een borrel in de namiddag.