Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hhilde schreef:Nog gefeliciteerd Sharani, goed dat je de balans zoekt
Kan het zijn dat het wat meer tijd nodig heeft, Purny? Nieuwe dingen leren kost tijd, dus wellicht word je steeds beter in het schakelen
Dovahkiin schreef:Wat is iedereen hier goed bezig, ik lees in stilte mee maar post nooit zoveel.
En ik vroeg mij af of er ook mensen in dit topic zijn die proberen af te vallen door krachttraining te doen? Op dit moment volg ik een programma waarbij ik 2x per week krachttraining doe en 1 x in de week een intense cardio sessie. De komende twaalf weken gaat de cardio naar 3x naast 2x krachttraining.
Het doel is om meer spier te ontwikkelen en daarmee een verbeterde body shape. Zijn er meer die er op deze manier mee bezig zijn?
Aight schreef:ik probeer ditIk probeer 2-3x in de week te sporten en daarbij eerst 20 minuten loopband (helling 11, snelheid 4,8) en daarna verschillende been/borst/buikspieroefeningen. Het liefste zou ik alleen maar compound oefeningen doen, maar daar ben ik nog te onzeker voor (en ik sport vaak samen met iemand die dat ook niet doet). We nu nu meestal:
- oefeningen op matje met zware bal/gewicht
- lunges
- squatten
(soms: RDL
- seated row
- machine press
En dan ben ik er wel klaar meeHet fijne is wel dat je snel vooruitgang ziet in gewicht opbouwen!
Ik doe de loopband voor directe verbranding van kcal en de spieroefeningen voor de naverbranding & herstel. Meer spieren verbruiken meer kcal in rust
corinep schreef:Ik was aangekomen... Maar toen bedacht ik mij dat de weegschaal op een iets andere plek stond, dus heb m maar gauw terug gezet. Bleek minder dramatisch gelukkig.
corinep schreef:Ik was aangekomen... Maar toen bedacht ik mij dat de weegschaal op een iets andere plek stond, dus heb m maar gauw terug gezet. Bleek minder dramatisch gelukkig.