[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:04

Ja dat heb ik een paar jaar terug dus gehad, de ballen verstand van make-up en afgescheept met een foundation van ruim 50 euro die ik dus nooit heb gedragen := Echt véél te geel en te donker. En dat was van dat merk al de lichtste tint... die vrouw was helemaal weg van dat merk, pak dan gewoon een ander :roll:
Maar nee... hij gaf mijn huid zo'n mooie 'zomerse gloed'... :x

Sindsdien vertrouw ik echt niemand meer zonder zelf te checken buiten, bij de Douglas, ICI en MAC geweest al meerdere malen maar ze hebben me nog nooit een kleur/tint opgesmeerd die de juiste is.
Heb dus al tijden een el cheapo Hema foundation dat is tot nu toe de enige kleur die best goed past. En wat verdere kleuren en ondertoon betreft, als je het niet zeker weet, gewoon veel proberen! Bijv. bepaalde kleuren kleding passen (je hoeft het niet eens te kopen) en kijken hoe dat staat.

Rena100

Re: [HK] Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:11

Mooie oranje zomerse gloed bente, net als de ondergaande zon haha.

Ja klopt dat juno moon minder op cranberry lijkt dan de andere voorbeelden op die foto. Maar die andere kleuren heb ik niet, maar juno moon wel haha.

Shizz, zal morgen wel even een swatch maken, heb hem 1x gebruikt en vind hem best fijn in gebruik, wel aardig donker voor de look die ik toen voor ogen had, maar zeker super gepigmenteerd.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:19

Shizzel schreef:
Ik vind zelf nog altijd de dames bij MAC en Urban Decay het meest betrouwbaar (in mijn geval dan). Heb altijd problemen gehad met foundation zoeken en daardoor erachter gekomen dat ik niet roze en niet geel ben maar dus een mix van maak iedere keer, of eentje moet hebben die neutraal is. :)

En inderdaad, truc met zilver of goud helpt enorm. Had er vroeger nooit over nagedacht toen iedereen zei dat ze alleen zilver of goud konden hebben, want ik kon beide hebben. :+ _O-

*sluit zich aan* Ik kan ook zilver en goud hebben en zit in de neutrale hoek van foundation al neig ik wel meer naar geel dan rose.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:24

En Djil, ideaal, dan kan je ook meestal lekker veel kleurtjes hebben. Ook mijn groot favoriet voordeel voor het nadeel dat je nooit ergens wat kan vinden qua foundation. *\o/*

Fenrir schreef:
Ja dat heb ik een paar jaar terug dus gehad, de ballen verstand van make-up en afgescheept met een foundation van ruim 50 euro die ik dus nooit heb gedragen := Echt véél te geel en te donker. En dat was van dat merk al de lichtste tint... die vrouw was helemaal weg van dat merk, pak dan gewoon een ander :roll:
Maar nee... hij gaf mijn huid zo'n mooie 'zomerse gloed'... :x

Ja echt afschuwelijk, dan doe je je vak ook echt niet goed als je iemand zo de deur uit laat lopen... En ik neem altijd mijn moeder mee. Gruwelijk eerlijk is die altijd, ideaal. :D Die schroomt zich niet om even heel hard te zeggen dat ik een oempa loempa lijk. :') _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:39

Mij willen ze altijd een gele foundation aansmeren, ALTIJD!
Ook al zeg ik dat ik geen geel wil, maar roze of neutraal, ik krijg altijd hetzelfde commentaar: Oh, maar je moet echt overduidelijk geel hebben hoor!

Ben al meerdere keren gewoon de winkel uit gelopen omdat ik anders een grote bek zou geven en daar heb ik gewoon geen zin in.
Ik ken mijn huid, ik vraag roze, heel specifiek, kom dan niet met kanariegeel en zeker 3 tinten te donker aanzetten!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:50

Herkenbaar idd :') Mij smeren ze dus ook altijd een te gele op... en ik zeg zelfs van te voren: ik vind het lastig een foundation te vinden, want de meeste zijn te geel en te donker en ik ben vrij licht. Maar nee, ze vinden me helemaal niet zo licht dat valt best mee. Tot ze gaan smeren. Dan moet het toch een tintje lichter... en nog een... en nog een... en dan hebben veel merken ineens geen kleur die licht genoeg is.
En uiteindelijk stap je de winkel uit en past het nog niet.

Misschien ben ik toch wat neutraal qua tint... blijkbaar iig een lastig tintje... wel dus een warme ondertoon, misschien dat mensen daar de mist in gaan en een te gele kleur pakken.
Ik kan zilveren sieraden wel hebben, maar ik vind goud persoonlijk mooier. Kleuren zoals blauw staan mij niet zo mooi, warme aardetinten, koper, groen etc. staat echt veel mooier.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:34

Even egopost.... maar ben verliefd <3

Afbeelding
Afbeelding

Van boven naar beneden :
Baja bound
Blast of
Drivers seat
Afbeelding

Wel al even snel opgedaan... De rest van mn make-up was al af. Kleur komt met dit licht ook niet bepaald tot z'n recht.
En wat smeren ze ontzettend fijn <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:25

Nice kleuren hierboven!

Oh wat een horror verhalen, ben zelf nu ook bang dat ik er iets te geel bij loop :')

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:49

Baja bound

Afbeelding

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:12

Wat zie je er mooi uit Mondy <3

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:13

Staat je goed Mondy!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:55

Mooi mondy!
Lijkt wel of je je wenkbrauwen meer hebt aangezet? Mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:58

Wat ondertoon betreft ben ik ook naar MAC gegaan, ik heb een koele ondertoon maar wel een gele huid. Dus had alsnog een NC nodig. (Heb ook een NW voor hem lichter mee te mengen in de winter).

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:05

Ik vind een koele ondertoon en warme ondertoon eigenlijk losstaan van het feit dat iemand een beige huid / rossige huid heeft. Maar dat is persoonlijk.

Mondy, die kleur staat je enorm tof met de rest vd make up erbij! Mooi je haar zo opgestoken :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:18

Wauw dames.... Word er stil van :oo

En ja avelien.. heb het aangedurfd :')

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:34

Kleuren staan je goed Mondy :)

_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:39

.
Laatst bijgewerkt door _Flower op 25-01-25 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:41

Heeeeel mooi Iertj, mooi geblend ook.

En Mondy dat staat je echt goed :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:45

Ha gelukkig ook een fullface foto, dan zie je toch het beste hoe het staat! En dat is heel goed Iertj! Mooi hoor en inderdaad ook netjes aangebracht :) Misschien volgende keer ook iets kleur bij de onderste wimperrand aanbrengen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:46

Vaker doen mondy.. word je nog knapper van met net ff wat extra definitie.

mooi iertj

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:47

velvetblack schreef:
Ik vind een koele ondertoon en warme ondertoon eigenlijk losstaan van het feit dat iemand een beige huid / rossige huid heeft. Maar dat is persoonlijk.

Mondy, die kleur staat je enorm tof met de rest vd make up erbij! Mooi je haar zo opgestoken :)

Dat is idd wat ik bedoel, de naam zegt het al een beetje, 'ondertoon' het staat los van de kleur die je opperhuid heeft. Zo heb ik het iig geleerd. Gaat echt meer over de algehele look en niet zozeer je huidskleur. Meer welke kleuren je goed kan hebben qua kleding (en make-up, al heeft dat ook wel te maken met je oog/haarkleur).
Maar dan gaan ze in winkels met foundation misschien ook sneller de mist in als je warm altijd aan gele huid linkt en roze aan koel.
Maar goed dat is hoe ik het zie, is volgens mij geen vaste regel voor :P

Mondy die kleuren staan je echt heel mooi!

iertJ ziet er mooi uit :j

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:56

Iertje mooi met die kleuren! Maar sluit me bij djilna aan als je iets kleur onder de wimpers doet maakt het de look af

_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:10

Jamiefris schreef:
Iertje mooi met die kleuren! Maar sluit me bij djilna aan als je iets kleur onder de wimpers doet maakt het de look af

Heb je helemaal gelijk in. Maar ik moet vanavond nog weg en dan wordt het nog heftiger. Zeker omdat ik kinderen trainen geef

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:26

Ik vind paars erg gaaf bij je zoals altijd net als groen alleen ben ik nog niet helemaal uur over het roze om eerlijk te zijn iertje :j

Ik ben bezig geweest met m'n kerstlook, heb de tip gekregen om meer naar boven te blenden, ik heb er genoeg ruimte alleen voel me dan zo snel panda helemaal met donkere kleuren :') maar ik ga t proberen :j Ik heb ff alles in een collage gedaan anders staan er zoveel foto's :')

Afbeelding

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:40

Die oortjes <3 Zo schattig <3

En je wimpers man man man die zijn zo mooi, en de look ook <3 <3