Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:58

Ik ook niet wekelijks gelukkig. :')
Kon heerlijk slapen die avond. :j

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:00

Mijn lijstje van vandaag:

O: 200 gram Skyr cranberry + koffie met melk (179 kcal)
L: afbakstokbrood met 100 gram gehakt, kaas en paprikaspread (712 kcal)
A: portobello's met gehakt, courgette en geraspte kaas eroverheen (833 kcal)

Qua macro's ben ik best wel blij:
97 khd
81 vet
145 eiwitten

Vanavond komen er wsnl nog wat blauwe m&m's bij als studiemotivator :')

Edit: best wel veel vet alleen, dat komt sowieso van de kaas die ik heb toegevoegd, maar zo lekker

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:13

Aight schreef:

97 khd
81 vet
145 eiwitten

Edit: best wel veel vet alleen, dat komt sowieso van de kaas die ik heb toegevoegd, maar zo lekker

Oh jouw avondeten klinkt lekker! Heb je daar een recept van?

gerlindie

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:18

Ik had vandaag:
O:1 boterham met salade
T: oreo
L: 3 boterhammen met vleeswaren
T: 3 toffee's *D
A: bami <3

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:23

Annikoe schreef:
Aight schreef:

97 khd
81 vet
145 eiwitten

Oh jouw avondeten klinkt lekker! Heb je daar een recept van?

Haha ik heb er maar wat in gegooid :')

Recept:
De sporen en steel uit 2 portobello's halen met een lepel en dan eventjes in een voorverwarmde oven zetten (5 minuten). Ondertussen gehakt met ui, 1 courgette (vrij klein gesneden) bakken en kruiden toevoegen naar smaak (ik heb italiaans gekozen). Als het gehakt klaar is alles in de portobello gooien en 10-15 minuten in de oven zetten met wat geraspte kaas erover.

Het is niet de meest lekkere foto ever, maar ik zat na 2 van deze dingen wel redelijk vol. Volgende keer ga ik er denk ik wel risotto, rijst, quinoa oid doorheen doen. Mijn lunch was vrij flink en laat, maar ik denk dat voor de stevige eters het misschien net wat weinig is. :) Tevens heb ik vrij veel gehakt gebruikt (300 gram) wat natuurlijk niet zo goed is :o Het moest alleen vandaag echt op ivm bederven. Maar vandaar dat ik er de volgende keer iets van rijst of meer groenten doorheen wil doen

Afbeelding

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:36

Ziet er goed uit! Ik heb het ooit 1x op maar dan met andere ingredienten.. weet t al niet eens meer. Maar gatver die was vies :') terwijl ik over het algemeen wel van paddestoelen hou. Maar echt te nasty hahaha. Met gehakt klinkt wel beter! Dat zat er bij mij toen sowieso niet op volgens mij.

Mijn lijstje van vandaag;
L: 2x bio waldkorn crackers met 25 hummus zongedroogde tomaat en 22gr kalkoenborstfilet
T: smoothiebowl met vanille proteine, skyr, acai bes poeder, aardbei en kokoschips
T: combat crunch bar
A: 250gr wortels, 100gr tomaat, 150gr komkommer, 75gr makreel, 1 spelt pita broodje
T: skyr honing
T: grenade carb killa bar

1778kcal
163gr khd, 61gr vet, 144gr eiwit

Beweging: werken van 8-13, 45min HIIT

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:59

Janine1990 schreef:
Wat voor werk doen jullie?

Ik kom nooit in de buurt van zoveel stappen, behalve als ik m'n telefoon mee op paard neem :')

Bureauwerk... ik zit voor vandaag net onder de zesduizend stappen... en dat is grotendeels omdat de rode kool op het vuur stond (regelmatig gaan roeten) en de printer boven staat en ik beneden zat. Op kantoor doe ik veeeel minder.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:29

Ik zit op dagen thuis meestal rond de 10000 stappen, ik word goed bezig gehouden :+ op werkdagen hangt het ervan af op welke werkplek ik werk, heb een werkplek met bureauwerk en een werkplek met veel lopen, tillen etc. Op die laatste zit ik rond de 16000 stappen op een dag, mits ik 's avonds ook nog actief ben.

Oehh die portobello's <3

Ik heb vanmiddag 2 breaker high proteins gehaald, ben benieuwd! Is alleen even voor het gemak, man het onderweg opeten. Voor thuis heb ik denk ik liever mn campina kwark met extra proteine, met behoorlijk minder khd en flink meer eiwitten.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:34

Zondag nieuwe sportkleding gekocht en met mezelf afgesproken dat ik het maandag aan mag wanneer ik de hele week niet heb gesnoept . Op een taartje na op zaterdag want dan vieren we de verjaardag van onze 3 kids op locatie. En het restaurant maakt speciale borrelhapjes, groente en fruit vormpjes en voor de niet oplettende gasten pizza en bitterballen.

O; 150ml griekse yoghurt met 15 gr walnoten en 2 espresso
T; niks vanaf de opticien direct door naar de sportschool
L; bananen-ei pannenkoek met kaneel
T; 15 gr walnoten
A; 150 gr zoete aardappel, 175gr broccoli, een ei en een rundertartaar van 100gr, gebakken in olijfolie
T; kiwi en 39gr cashewnoten

Een uur krachttraining en bijelkaar opgeteld een half uur gefietst met een 6 jarige achterop

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:49

Janine1990 schreef:
Wat voor werk doen jullie?

Ik kom nooit in de buurt van zoveel stappen, behalve als ik m'n telefoon mee op paard neem :')

Ik heb gewoon een kantoorbaan maar loop naar kantoor (10 minuten), loop vaak naar huis en terug in m'n lunchpauze, loop daarna naar de sportschool, m'n cardio helpt natuurlijk ook mee vaak en daarna nog terug naar huis lopen. Zit ik ook al snel aan de 15000 stappen gemiddeld :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:50

Kom weer even binnen vallen.

Ik heb een staand beroep. Ga lopend naar werk en terug (10 min). Zit gemiddeld aand 8000 stappen per dag.

Op dagen dat ik thuis zit kom ik niet eens aan de 2000 en op dagen dat ik juist wel dingen doe zit ik snel aan de 16000

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 00:33

Wat lopen jullie allemaal veel :') ik zit meest rond de 5000. Werk op kantoor, dat helpt wel mee. De dagen dag ik bij de mac werk is het soms wel 20.000.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 02:15

Ik doe als het even kan mijn boodschappen ook lopend, dat zijn er zo weer 4000. Op dagen dat ik hondentraining geef loop ik tussen de 8 en 12 kilometer, dat is minimaal 2x per week. Verder wil mijn hond ook graag meer zien dan de achtertuin, daar maak ik ook heel wat kilometers mee.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 02:31

Ik loop eigenlijk alles om eerlijk te zijn haha. Heb geen auto/fiets en openbaat vervoer gebruik ik alleen als ik buiten de binnenstad ga. En dat is max 1 keer per 2 maand ofzo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:17

Ik moet ook echt moeite doen voor 6000stappen doordeweeks. Ik kan prima de hele dag achter mijn laptop zitten met alleen loopjes naar de waterkoker en toilet, die beide om de hoek staan. Ik probeer in de middag altijd een stuk te lopen, maar als het druk is komt dat er niet van.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:40

Ik heb een tijd gewerkt als callcenter medewerker en op die dagen dat ik 8.5 uur aan het werken was kwam ik echt net aan de 5.000 stappen over de hele dag.. Met een actief beroep of op dagen dat ik sport gaat het veel harder :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:18

Je beroep maakt wel echt veel uit inderdaad. Bij ons op kantoor zijn er best veel dikke/stevige mensen, maar nisschien is dat toeval :') er is ook dagelijks wel iemand jarig die taart mee neemt...

Nou hier lukt het even niet zo. Sta al 10 dagen op hetzelfde gewicht. Maar nog steeds onder de 70, wat al een heel record is.. moet meer gaan lopen :Y)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:29

Ik val in sprongetjes af, vanmorgen opeens weer 7 ons lichter *\o/*

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 10:09

Mijn bijbaantje is in de horeca & vanavond moet ik werken dus dan kom ik makkelijk aan genoeg stappen! Als ik op stage ben en op kantoor zit dan red ik het alleen als ik 's avonds nog ga sporten of een rondje ga lopen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 11:57

MightyJoe schreef:
Ik heb een tijd gewerkt als callcenter medewerker en op die dagen dat ik 8.5 uur aan het werken was kwam ik echt net aan de 5.000 stappen over de hele dag.. Met een actief beroep of op dagen dat ik sport gaat het veel harder :D

Moet ook beetje zelf je best doen. Zit hele dag met headset op telefoon. Maar in koffie pauzes rondje buiten om het gebouw. Tussen de middag een halfuurtje wandelen. Nog eens koffie halen en naar de wc.

Daarnaast hebben we sinds kort een hond die graag wandelt net als z'n baas, dus dat maakt ook alweer een paar kilometer. In totaal zit ik op een gemiddelde dag tussen de 10.000-15.000 stappen volgens mijn Polar. Zit nu voor mijn middagpauze al op 4.500 stappen.

En daar gaat binnenkort nog weer meer hardlopen en paardrijden bij komen als beter weer wordt!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:43

Ik wil ook nog heel graag een ''stappenteller'' ik ben heel benieuwd wat wij hier weglopen..
Sta ook vaak achter de receptie, dan probeer ik altijd te staan ipv van te zitten. :))
Schrok me dood gisteren, 0,4kilo aangekomen. Vandaag me vrouwelijks plezier, probleem opgelost haha. Ik ben dan altijd iets zwaarder. Merk wel verschil in de spiegel zelfs tijdens me periode, dus ik ben happy *\%/*

Sinds maandag gooi ik er extra cardio in, vandaag ging wel heel overdreven goed <<) 100minuten gelopen. Helling 10 snelheid 6... Had een goede film op haha dus dan gaat t snel..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:59

Ohh van 0,4 kg schrik ik niet snel, ik ben al gauw 1,5 kg zwaarder vlak voor mn menstruatie :')

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:28

Ik ben sowieso al gauw zwaarder :') Dus ik kijk nergens meer van op.. Als er ineens weer ene halve kilo bij zit, jammer dan. Die gaat er uiteindelijk ook weer vanaf :Y)

Ik moest vanochtend mijn vader ophalen van Schiphol en er waren 10duizend omleidingen, waardoor ik er veel langer over had gedaan dan gepland en uiteindelijk 3 uur duurde voordat ik weer thuis was. Dus mega honger, aangezien ik alleen 'even snel' en breaker had gepakt 'sochtends. Daar kan ik dus niet 3 uur op teren, joh :')

O: Breaker high protein
L: Khd arme wrap met aïoli, pulled chicken, sla en komkommer
T: 150 gram skyr met stukjes mango
A: Pangasiusfilet met krieltjes en spinazie
T: Smart chocolade wafel
T: 2 gevulde eitjes

B: 2x hondje uitlaten, dus veel stilzitten

1620 kcal vandaag

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:30

Oooooh, wrap met aioli :Y) en kip... Ik vind dat te lekker, ben bang als ik er dan 2 eet, ik nog meer wil en nog meer.....

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:46

Ik heb vandaag dan toch een treatday :D hebben een symposium, en de verzorging is prima. Vooraf lekkere koffiekoeken, in de koffiepauze kitkats, snickers etc, en bij de lunch heerlijke broodjes (met veel saus :') ). Ik geniet er maar gewoon van O:)