Ik ben absoluut geen fan van Catrice, maar ik hoor de laatste tijd wel steeds meer positieve verhalen. Ook van mensen die absoluut geen fan zijn. Misschien moet ik binnenkort maar gewoon weer eens eentje proberen.
Hebben ze de formule en de kwastjes misschien onlangs veranderd?
Skessa_
Geplaatst: 08-05-14 11:31
Kwastjes worden alleen maar steeds breder en schever
Die LE's vond ik wel leuk, zoals die sands etc. Maar verder gebruik ik ze dan toch niet, dus zonde om te kopen
Ik vind de kleuren echt wel leuk, ik sta regelmatig met een nieuw kleurtje in mijn handen heel eerlijk gezegd. Maar ik vind ze gewoon zo ontzettend rot lakken, dat ik ze steeds weer terug zet.
Kirrr
Geplaatst: 08-05-14 11:42
Ik heb echt geen probleem met het lakken en de borsteltjes. Ben helemaal niet zo ervaren en heb ook niet echt ervaring met veel lakken. Maar van de goedkope lakken die ik hier in kruidvat (BE) vind, is deze de fijnste. Geen idee of er iets aangepast is..
Anoniem
Geplaatst: 08-05-14 11:46
Is ook echt heel persoonlijk hoor, wat je wel of niet fijn vindt. Alleen omdat ik ze niet fijn vind, wil dat niet zeggen dat ze slecht zijn.
Maar ik heb nogal wat nare ervaringen met Catrice gehad, haartjes die uit het borsteltje kwamen, dikke lak die niet te lakken viel, doppen die afbraken, lak die separeerde, lak die gewoon niet droogde, zelfs na 3 uur voelde het nog sticky... Nou ja, ik neem aan dat je na dit soort problemen snapt dat ik nogal sceptisch ben richting het merk.
Of eigenlijk alleen de lak, want de rest van hun make up is best goed.
Maar dit is al wel een jaar of 2 geleden, dus het zou me niks verbazen als ze hun formule aangepast hebben en het nu wel prima is. Daarom twijfel ik al heel lang of ik niet gewoon een of twee flesjes zal kopen, om te testen zeg maar.
Skessa_
Geplaatst: 08-05-14 11:48
Jamaar is ook maar net of je brede kwastjes fijn vind of niet. Ik vind ze niet fijn en Catrice heeft ze nu eenmaal
amandananana
Geplaatst: 08-05-14 11:48
Anc die glitter van jou is gaaf!
Yv dat lakje van jou is ook heel leuk! Mag voorlopig van mezelf geen lakjes meer kopen haha Ik wil Soul graag houden, sorry, maar ik zie dat je m van iemand anders kan overnemen. Fijn!
Als ik er eentje moet noemen die je gewoon écht moet proberen, is het Maliblu Anc. Denk dat je die qua kleur echt wel heel gaaf vindt en het brede kwastje... Sja... Dat is gewoon prut . Formule ligt heel erg aan het lakje. Ik heb ze in elk geval niet meer zo goopy gehad als in het verleden, dat is dus vooruit gegaan .
No prob Amandananana . Heb Puck idd pbtje gestuurd .
Skessa_
Geplaatst: 08-05-14 12:01
Heb die rode sand nog in Pandora gedaan Anc, volgens mij heeft niemand m er uit gehaald. Probeer die anders even
Ik vind de lakjes van Catrice ook heel prettig. (Let op de lakjes, de verpakking.. Wel absoluut last van afgebroken doppen etc. Brede kwastjes ben ik ook niet zo'n fan van,maar ik heb zelf een hoop lege nagellak potjes + kwastjes liggen dus dan pak ik gewoon een ander kwastje om te lakken. Kan ik toch nog de leuke kleurtjes van dat merk dragen!
Ik ben absoluut geen Catrice fan maar ik nu wat kleurtjes uit die nieuwe collectie gekocht en ik ben aangenaam verrast. De kwastjes worden steeds slechter en de flesjes steeds gammeler (is dat een woord?) maar de formule van de lak is best goed te noemen. Ik lak ze gewoon met een OPI kwastje en dan gaat het prima.
Eigenlijk vind ik het onzin dat je een ander kwastje moet pakken om een lakje op je nagels te krijgen. Dat zou gewoon goed moeten zijn!
Zelf ben ik geen fan van brede kwastjes, vind een smallere gewoon fijner werken. Maar zelfs met de brede Essie kwastjes kan ik beter uit de voeten dan de Catrice kwastjes.
Nee, ik vind ze niet fijn, maar wat ik erger vind, is het feit dat er regelmatig haartjes uit kwamen en je dus met die haartjes op je nagel bleef zitten. Of je verklote een nagel omdat je zo'n haartje uit je lak moest vissen...
Maar aangezien de formule dus wel verbeterd is, kan ik het allicht weer eens proberen.
Ik heb een stuk of 5 Catrice lakjes, denk dat ik 1,5 jaar geleden de eerste heb gekocht en ik heb er tot nu toe nooit problemen mee. Ik merk wel dat de kwastjes anders zijn geworden, maar bij mij is er nog nooit wat afgebroken, er komen geen haren uit het kwastje en de lak droogt ook netjes. Overigens ben ik niet zo veeleisend als het op lak aankomt hoor, of het nou dunne of dikke kwastjes zijn, snel droogt of iets trager, een smalle of een brede dop heeft, maakt me allemaal weinig uit.
Ik ben ook niet zo veeleisend, enige is dat ik normale kwastjes wil . En gezien ik smalle nagels heb, moeten ze niet te breed zijn. Met langzame droogtijd of dat-ie matte opdroogt heb ik totaal geen problemen, daar heb ik immers sneldrogende topcoat voor .
Heeft iemand hier de tip om afbrokkelende, splijtende nagels tegen te gaan? Zo lang ik geen nagellak draag gaat t goed, maar ik wil zo graag nagellak op. Heb ook zoveel, wat ik dus bijna niet gebruik, zonde eigenlijk. Maar goed, zo gauw ik nagellak op doe, dan knapt de nagellak met nagel en al af. De bovenste laag van mijn nagel splijt dan en ik hou heel erg lelijke nagels over. het maakt niet of het met of zonder basecoat is, met of zonder topcoat, allerlei combinaties al geprobeerd.
Iemand dé tip of type nagellak waarmee dit niet gebeurd?