Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:42

Poeh wat een afstand. Word je uberhaupt nog wel eens moe als je hardloopt greetje??

Ik loop morgen de marikenloop. Ik vrees voor het weer. Heb een hekel aan hardlopen in de regen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:55

Supervixen schreef:
Poeh wat een afstand. Word je uberhaupt nog wel eens moe als je hardloopt greetje??

Ik loop morgen de marikenloop. Ik vrees voor het weer. Heb een hekel aan hardlopen in de regen.

Oh maar het wordt morgen voor mij echt afzien hoor. De eerste uurtjes zijn leuk en aardig maar op en gegeven moment wordt het gewoon door buffelen terwijl je echt afziet.
ik hoop ook dat echte plensbuien ons morgen bespaart blijven.
Succes bij de marikenloop

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:07

Jij ook heel veel succes!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:12

Greetje63 schreef:
En hoe is het gegaan Plien, is het gelukt je streeftijd te behalen. Ik begin al een beetje zenuwachtig te worden voor morgen. Om 9 uur start ik voor de zesuursloop. Streven is de 65km te halen. Zal vooral ook een mentale uitdaging worden steeds kleine rondjes rennen.

Wow, heel veel succes gewenst!

Mijn PR met een minuut aangescherpt, in 23:49 gefinisht! Heb niet fijn gelopen maar wel blij met mijn tijd.

Wil nu focussen op 10km rond de 50min en een HM onder de 2u. En vooral ook lekker blijven lopen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:51

Heel veel succes Greetje63!!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 00:52

Heel netjes Plien! Misschien voelde het niet goed, omdat je sneller liep dan normaal? Dat heb ik vaak! Dan voelt het zo moeizaam, maar achteraf blijkt dat het zo zwaar aanvoelde, omdat ik er (te) veel vaart in had zitten. :+

Succes Greetje!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 01:02

Mwoah, op zich liep ik nette stabiele km tijden, maar kreeg het al in de eerste km benauwd. Was ook wat klammig weer vond ik. En ik raakte méga in de stress van mijn horloge! Die gaf vanaf km 3 aan dat ik 5:10 liep en dat was echt meer dan een halve minuut te langzaam. Maar ik kon écht niet harder. Achteraf heeft de GPS in die km wat bochten afgesneden want ik heb maar 4,8km gelopen volgens horloge. Dus dat verklaarde de zogenaamde dip in tempo. Maar ik begon toen wel enorm te twijfelen aan mezelf, daar ga je ook niet chiller van lopen :7.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:38

Ik had vandaag mijn 2e 5k in Leeuwarden :) 2 week geleden in oranjewoud wilde het voor geen meter en ik was vandaag bijna 4 min sneller met een 5k in 33.30 :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:52

Ik heb heerlijk gelopen vandaag tijdens de marikenloop. Door de warmte en drukte geen pr, maar wel een goed opgebouwde loop gelopen, zonder dat ik ergens vreselijke pijn kreeg of geen adem had.
Tijd was 27.30.

Goed gedaan eleionomae!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:21

Het was inderdaad wat benauwd.
Eleionomae en Supervixen goed gedaan :)

Vandaag heb ik de trailrunclinic van MST en Bever gehad. Vond het informatief en leuk. Vooral helling technieken geleerd, dus op en af. Als je al iets meer weet zijn de inspiratieclinics denk ik leuker, maar dan moet je al echt wel minimaal 10km kunnen lopen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:47

Netjes supervixen! Ik hoop ooit ook zo snel te worden haha :))

Klinkt interessant djilna, heb je er zelf ook nog echt wat van opgestoken?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:27

Ja die helling technieken. Nu deed ik maar wat. Nu weet ik wat het handigst is op wat voor ondergrond. En wat je meer kunt doen onderweg dan alleen stug hardlopen. Maar ook wat andere oefeningen waarbij je gebruik maakt van wat de natuur biedt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 06:29

Klinkt leuk Djilna!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:39

Ja was het ook. Alleen jammer dat ik gisteravond met douchen een teek in mijn navel vond. Ik heb nooit teken. Ze waarschuwden al dat de Kennemerduinen erg veel teken heeft. Maar goed dat ze dat aangaven, extra gecontroleerd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:22

Ja teken zijn altijd een domper op de feestvreugde. Ik vind ze echt walgelijk. Op tijd eruit halen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:25

Greetje, hoe is je run gegaan??

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:40

Hoi! Ik wil mij hier graag (weer :D ) melden. Afgelopen pagina's doorgelezen ;)

Afgelopen woensdag Marikenloop 10k in 55.03 min gelopen.
Dit was mijn eerste 10k loop, alleen ooit eerder keer 3 EM gelopen.
Zie hier heel veel herkenbare dingen voorbij komen, steken door verkeerd ademhalen, horloge dat je hoofd helemaal gek maakt omdat je denkt dat je veel te langzaam bent.
Heb niet fijn gelopen daardoor, achteraf dik tevreden met mijn tijd, steven was onder het uur.

Wil nu 11 september bridge to bridge loop 10 EM doen, zit te denken hoe ik daarvoor ga trainen.
Iemand nog tips?

Ik volg hardlooptrainingen, sowieso op de maandag, sinds kort ook op woensdagavond in Papendal op de baan en af en toe op zaterdag. Je mag zelf weten hoe vaak je mee doet, soms sla ik het over en dan loop ik zelf een duurloop. Trainingen zijn vooral gebaseerd op warming up, loopscholing en kerntraining is vaak interval.

Nu aankomende woensdag ga ik mee doen aan bedriegertjesloop 6 km. Is op de postbank dus veel klimmen. Ga gezamenlijk met een groepje lopen, gelijk starten en finishen. Dus niet voor mijn persoonlijke tijd maar meer om aan elkaar op te trekken en voor mij om te leren constant te lopen en mijn energie te verbeteren (als ik alleen loop ga ik steeds hard-zacht-hard-zacht). Willen rond 5.30 / 6 minuten per km gaan lopen (afhankelijk van hoe pittig het met klims).
Zijn er nog mensen hier die ook mee doen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:45

Ik kom niet verder dan 3-5 km. Ik blijf het saai vinden. Gewoon in 1 tempo. Hardlopen is super voor de conditie en daarom doe ik het ook, maar verder een k utsport. Lol. Ik denk dat alle andere sporten leuker zijn. Maar ik moet van mezelf een paar keer per maand. Dus zulke hardlopers als ik zijn er ook.
Best leuk om te lezen dat mensen met loopjes meedoen , deed ik 20 jaar terug ook. Maar nu geen tijd, geen zin en alke andere mogelijke smoezen. Haha.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:00

Supervixen schreef:
Greetje, hoe is je run gegaan??

Ja goed, hoewel ik mijn streven van 65km niet gehaald hebt. ben uitgekomen op 63,7km maar werd daarmee wel tweede overall bij de dames. Sterker nog ik hoefde zelfs maar 7 mannen mij voor te laten gaan. zat op 3hr43-3h44 op de marathon afstand maar daarna is het tempo aardig ingezakt. Was toch nog te vermoeid van het trail weekend het weekend ervoor.
Mentaal viel het erg mee al die rondjes, eigenlijk was er voldoende afleiding op het parcours. Toch wel tevreden over het verloop ondanks dat ik het streven niet gehaald heb.
In ieder geval voldoende zelfvertrouwen opgebouwd om in september de 100km aan te durven. En die zesuursloop ga ik zeker nog een keer herhalen om mijn afstand te verpulveren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:12

Super knap gedaan! Gebruik je veel van die gels om calorieen aan te vullen, of hoe doe je dat? En krijg je geen last van je darmen?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:25

Supervixen schreef:
Super knap gedaan! Gebruik je veel van die gels om calorieen aan te vullen, of hoe doe je dat? En krijg je geen last van je darmen?

Nee ik heb het enkel gedaan op isostar endurance. ieder tweede rondje van 2,3km een flesje van 180ml leeggedronken en net voor de start 500ml. Behalve van toenemende vermoeidheid nergens last van gehad.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:11

xNicolx schreef:
Nu aankomende woensdag ga ik mee doen aan bedriegertjesloop 6 km. Is op de postbank dus veel klimmen. Ga gezamenlijk met een groepje lopen, gelijk starten en finishen. Dus niet voor mijn persoonlijke tijd maar meer om aan elkaar op te trekken en voor mij om te leren constant te lopen en mijn energie te verbeteren (als ik alleen loop ga ik steeds hard-zacht-hard-zacht). Willen rond 5.30 / 6 minuten per km gaan lopen (afhankelijk van hoe pittig het met klims).
Zijn er nog mensen hier die ook mee doen?

De Bedriegertjesloop blijft denk ik in omgeving Beekhuizen? De Posbank haal je iig niet als je ook nog terug moet in die 6km :D
Ik loop as zaterdag de Stuwwaltrail dus ik sla de Bedriegertjesloop dan over. Had me wel leuk geleken!

Ps, woon je hier en staat je paard een stuk verder weg?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:12

Gaaf weer hoor Greetje! Op naar die 100km dus :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:40

Djilna schreef:
Gaaf weer hoor Greetje! Op naar die 100km dus :)

Ja maar nu eerst nog een antal weken trailen alvorens ik de belastbaarheid op de weg weer verder op ga bouwen. over acht dagen een drie daagse trailweekend in de Eifel en dan weer twee weken later de twee daagse (93km) bij de Veluwezoom trail.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 06:36

Ik ga de veluwezoomloop doen. Lijkt me heerlijk als je zulke lange afstanden kunt volhouden.