Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gothico

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:08

@MuSLi, Dat lijkt mij ook nog eens leuk. Rondje Texel fietsen. Ik heb er wel gelopen, maar dus niet het hele eiland gezien. Die wind zal daar wel aardig aanwezig zijn geweest inderdaad.

@T2T, Lekker dat je er nog even bent uit geweest. Het was inderdaad nog wel iets wat fris. Ik heb ook mijn velo gewoon dicht gehad omdat de rijwind mij te koud is. (Ik fiets dan wel in een shirtje.)

En wat onhandig zo'n kip. Door zoiets vallen is echt zuur. Ik ben ook ooit door een konijn gevallen. Maar die ging door het voorwiel.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:59

Time2Tri schreef:
Leuk MuSLi :j , op Texel ben ik ook wel eens geweest .
Het eiland ben je zo rond .

@Queelens ; wat bedoel je precies ?
Piepen , je schijfremmen ?

Gisteren na werk had ik eerst geen zin om mijn intervaltraining
te doen .Ben natuurlijk wel gegaan en het ging achteraf best lekker .
Vond het toch wel een ietsje frisjes .

Oh en trouwens ik ken iemand die heeft met een val met de fiets
zijn sleutelbeen gebroken .
En hij is gevallen omdat er een "kip" overstak en die in het achterwiel kwam -O-

Nee op dit nieuwe wegsetje lopen ze aan. Remklauwen zijn afgesteld op mijn gravelset. Had gehoopt dat dit niet aan zou lopen en dat ik er zo mee weg kon fietsen maar nu moet ik waarschijnlijk wel iedere keer bij het verwisselen van wielset ook de remklauwen afstellen.

Oh wow zuur zeg. Voor het sleutelbeen (maar ook voor de kip)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 23:15

Bedankt voor alle tips over de fietsbroek / pijnlijke plekken op de zitvlakken.

Ik ben wel van plan om een bikefit te doen. Hier in de stad zit een winkel die bikefit aanbied en ik vindt het vrij goedkoop. Voor 30 euro heb je al een aardig pakket. Lijkt mij overigens ook wel leuk om het eens goed onder de loep te nemen.

En misschien inderdaad dat dit merk fietsbroek niet helemaal geschikt is. Had expres vorig jaar al een dure gekocht en ben toen afgestapt van het goedkope merk van de Decatlon. Ik had er vandaag al weer minder last van.

Rondje ging trouwens niet zo lekker. Soms heb je van die dagen dat je er niet lekker inkomt. Al was mijn gemiddelde wel omhoog gegaan dus dat is wel positief.

Voor de rest nog flink aan het puzzelen met de trainingen. Ik wil nu ook echt bezig met mijn jonge pony dus dat wordt goed plannen en dan ook mijn 2 banen niet te vergeten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:05

Goedemorgen ...heerlijk het is weer weekend .
Voor vandaag staat een ritje van 3,5 uur in mijn schema .
Eens kijken wat voor een rondje het gaat worden .

@queelens ; Duidelijk +:)+

@Zebrastreep ,een bikefit is echt wel zinvol :j
Zou mooi zijn als je iets vind in je budget .

Ik heb in juni een bikefit gepland staan met mijn TT .
Dit heb ik wel eens gedaan , maar nu gaan we kijken wat er nog te finetunen
valt met het oog op mijn hele triatlon in oktober .
Tja , en broeken ...is ook erg persoonlijk .Ikzelf heb het liefst niet
zo,n dikke pad .Ik doe ook langere ritten in mijn tri-suit .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:26

Oh Queleens, dat klinkt niet handig. Is er niet iets dat je daar aan kan fixen?

@zebrastreep. Broeken zijn zo enorm persoonlijk. Ik heb twee peperdure castelli broeken liggen. Ik kan er niet mee fietsen. Ik fiets het meest fijn met de goedkopere broekjes van Pearl Izumi. En Agu is een goede tweede. Het is echt trial and error.

Vandaag staat er een heerlijke lange rit op het programma. 85km naar Zeewolde en dan om de Oostvaardersplassen terug. Ik ben benieuwd!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:11

Veel plezier Maaike! Ik hoop vandaag nog even de tijd te kunnen vinden voor een rondje.
Broeken zijn inderdaad zo persoonlijk. Castelli ga ik ook niet goed op. Ik vind Craft weer heel erg fijn.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:08

Zo , gisteren met mijn rit de 95 km aan getikt , maar qua tijd wel +/- 10
minuten gesmokkeld .Ik had geen zin meer , vond het niks niet lekker op de
fiets .Mij ietsje te fris .
Was thuis ,stop de Garmin zag dat de teller op 94,97 stond .
Dus ...nog effe drie meter gefietst _O-

Is het gelukt met je rit @Maaike ?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:30

Ik heb de helft van Flevoland gefietst *\%/* . Eigenlijk zou de rit naar Zeist gaan, maar dat was windtechnisch wel heel ongunstig, dus werd het de iets langere rit naar Zeewolde. Tot aan Zeewolde een super fijne rit, maar na Zeewolde stond er de hele polder van de ene naar de andere kant wind tegen. Op de knardijk begon het probleem van de IJselmeermugjes… en dat bleef bij vlagen ook op de Oostvaardersdijk. Heerlijk, ik ben zelfs een paar keer afgestapt om mijn helm te legen :wow: . Ik was wel blij dat ik thuis was. Bij 70 km begon ik het echt zwaar te krijgen (ik moet beter gaan eten onderweg). Ik was best blij dat ik weer thuis was met 86 km op de teller.

Vandaag doe ik niets!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:08

:= De Ijselmeermugjes die ken ik ook :j
Kun je wel goed drinken onderweg ? Anders eens overwegen je
koolhydraten via je bidon in te nemen .
Ik ben ook geen eter ( kauwen ) tijdens het sporten , koolhydraten
drinken werkt dan voor mij veel beter .
Ik gebruik altijd NutriD , dit kun je volledig personaliseren .
Ben sinds gisteren weer gestart met finetunen voor trainingen en race .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:34

Nog weer een vraag van deze kant. Ik ben mij langzamerhand al aan het voorbereiden op de veldslag van Norg. Ik las laatst op een website een stuk over voeding en het fietsen. Daarin stond dat je na 1 uur moet beginnen moet voeding met daarna een halfuur er tussen en vervolgens elke 20 a 30 minuten weer gaan eten.

Ik wil eigenlijk over op gel , aangezien ik zo min mogelijk gewicht meewil op de tocht. Ik ben van plan om een zadeltas aan te schaffen waarin een aantal dingen kunnen zoals nieuwe band , ketting en wat reparatie spullen. Ik laat ook nog een extra bidonhouder plaatsen voor voldoende drinken.

Ik wil absoluut geen tas op mijn rug , hoe klein het ook is mijn lijf trekt veel kilometers met een tas op de een of andere manier niet. Ik raak er veel energie en kracht door kwijt. Zonder heb ik veel betere resultaten en uithoudingsvermogen vreemd genoeg.

Ik heb de keuze daarom gelegd op gel , omdat het klein is en licht in gewicht. In de race zitten 2 stop punten waar je ook eten van kunt pakken. Ik wil eigenlijk zo min mogelijk stoppen omdat het mij anders ook meer moeite kost om weer op de fiets te stappen.

Maar nu de vraag zijn gels voldoende? En wat is qua drinken een aanrader?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 06:53

@Zebrastreep , ook voeding is heel persoonlijk , afhankelijk of je een vet of
koolhydraat verbrander bent .
Waar je het goed op doet en vooral geen maagproblemen van krijgt moet je
in je trainingen testen .
Globaal kun je aanhouden dat je lichaam tussen de 60 en 90
koolhydraten per uur op kan nemen .( glucose/fructose )
Een gemiddelde gel heeft 30/34 gram koolhydraten , betekend dus 2 a 3
per uur .Hou er rekening mee dat je dus afval hebt , en eventueel plak
vingers krijgt .
Koolhydraten zijn ook in poedervorm verkrijgbaar voor in je bidon .
Het is dus testen , uitproberen , uitrekenen hoe je aan je koolhydraten komt .
Er zijn zoveel producten op de markt , zoveel smaken ..testen , testen , testen .

Gekopieerd uit een sheet van het olympisch comité :
De hoeveelheid koolhydraten die je tot je zou moeten nemen is afhankelijk
van de inspanning. De soort koolhydraten die je moet nemen is ook afhankelijk van de soort
inspanning (zie tabel 1). Als de inspanning van korte duur is (<1 uur) dan hebben koolhydraten
tijdens die inspanning weinig nut. Wanneer de inspanning een uur duurt dan is een effect te
verwachten. Echter, zoals hierboven beschreven kun je dit effect al krijgen met een mondspoeling.
Hoe langer de inspanning duurt, hoe groter de koolhydraat behoefte. Bij inspanningen van meer
dan 2 uur wordt de samenstelling van deze koolhydraten ook heel belangrijk. Als er maar één
type koolhydraat in een drank zit, dan kun je hier maximaal 60 gram per uur van gebruiken.
Wanneer je een drank gebruikt die twee soorten koolhydraten (glucose en fructose) bevat (zoals
PowerBar, High5, Viper, TorQ) dan kun je tot wel 90 gram per uur opnemen. Inname van deze
grotere hoeveelheden moet zeker eerst in training geoefend worden! Hoe langer de inspanning
hoe meer je gebruik kunt maken van gels en energierepen in plaats van dranken. Als je repen
gebruikt, zorg er dan voor dat het vet- en vezelgehalte zo laag mogelijk is.

Afbeelding

Zelf ben ik geen eter ( kauwen) tijdens het sporten , en ik heb de afgelopen jaren allerlei producten geprobeerd .
Mijn koolhydraten neem ik alleen via de bidon , ik mag zelfs niet eten erbij .
Ik drink voor de race 100 ml , dan ieder half uur 100 ml met gewoon water erachteraan . En dit bevalt me heel goed .Ben sinds het weekend weer begonnen met finetunen / testen van mijn voeding .

Op https://www.nutrid.com/nl/op-maat-gemaa ... rtvoeding/ kun je ook het een en ander nalezen over voeding , je kunt zelfs een gratis advies aanvragen .

Ik hoop dat je hier wat aan hebt .

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:15

Voeding is heel persoonlijk en het enige wat werkt is inderdaad testen, testen, testen (en leren van je fouten). Dit is wel een fijn artikel voor als je graag de basis wilt weten over sportvoeding: https://www.mantel.com/blog/goede-sportvoeding

Ik ben ook fan van suikers via sportdrank dus ik doe voor een lange rit of intensieve training iig Maxim Sportdrink poeder in mijn beide bidons (750ml). Met 2x750ml red je het niet bij een lange tocht (> 2,5 uur) dus daarvoor neem ik dan extra tabletten mee die je direct in je bidon kunt gooien als je ze bijvult met water. Naast suikers via drinken is het ook belangrijk om suikers binnen te krijgen via eten. Ik vind het zelf prettig om veel afwisseling in mijn eten te hebben, om het aantrekkelijk te houden om te eten en je onderweg dus ook keuze hebt. Meestal start ik met meer ''stevig'' eten zoals Cliff bars en havermout repen (oat bars) en daarna stap ik over richting fruit gums/bars (turbo fruit en carbofruit) en/of gels. Banaan is ook erg lekker en heeft een ander textuur/bite, maar neemt wel veel ruimte in en is relatief zwaar.

Ik hou zelf helemaal niet zo van zoetigheden en zo hou ik het voor mezelf aantrekkelijk om wel te blijven eten. Als je een hongerklop krijgt is namelijk al te laat eigenlijk. De Cliff bars en havermoutrepen bevatten genoeg koolhydraten, zijn niet zoet en zorgen voor een stevige basis. Nadeel is wel dat je hierop flink moet kauwen om ze weg te krijgen. De fruit gums/bars en gelletjes zijn lekker makkelijk en voorzien snel in suikers, wat erg fijn is in de laatste helft van een lange tocht of tijdens een wedstrijd. Helaas zijn ze erg zoet en plakkerig, waardoor ik er maar max 2 a 3 op kan zonder dat het mij gaat tegen staan. Verder is het goed om de dag van te voren koolhydraten te ''stapelen'', door bijvoorbeeld als avondeten lekker wat pasta te eten.

Als je reserve materiaal allemaal in een zadeltasje stopt, dan heb je alle zaken van je wielershirt nog over voor eten. Daar passen gerust meerdere bars, gums en gelletjes in. Zeker als je nog posten onderweg hebt waar je bidons bij kunt vullen en nog wat extra's aan eten kan pakken, heb je zeker geen rugzak nodig. Bij de MTB marathons rijd bijna niemand van de wedstrijd categorie met een rugzak. Let alleen wel op met het weer. Het kan verstandig zijn om nog dingen zoals een windstopper, armstukken en/of regenjasje mee te nemen. Dit past gewoon in de zakjes van je wielershirt, maar dan moet je wel weer oppassen met (voldoende ruimte voor) eten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:50

Ik stap binnenkort de plaatselijke specialized winkel wel even binnen om eens te kijken naar voeding en met name naar de gels.

@T2T

Bedankt voor je tips! Dat de gels plakkerig zijn had ik nog helemaal niet over nagedacht en natuurlijk dat je met het afval blijft zitten.... 2 tot 3 per uur zijn er dan inderdaad wel veel. Ik gok dat ik 5 a 6 uur zeker wel onderweg ben afhankelijk van de factoren. Ik zal vooral letten op koolhydraten. Poedervorm voor in de bidon zal ik ook eens gaan overwegen , ik gebruik nu al vaak Ranja als extra suikers.

Het is in ieder geval niet de bedoeling dat ik volle bak ga koersen. Ik doe rustig aan op een geleidelijk tempo wat ik langdurig vol kan houden. En ik probeer ook wel aansluiting te vinden bij andere fietsers. Mijn doel is vooral de finish halen. Ik doe in ieder geval niet mee om de eerste plaats. Ik fiets mee in de niet wedstrijd klasse uiteraard. Ik fiets wel voor het bedrijf waar een vriend van mij werkt , maar het is voornamelijk voor de lol. In ieder geval wil ik wel meedoen met de aankomende toertocht om alvast een beetje in de stemming te komen. En daarbij ook het een en ander al te proberen uiteraard.

En inderdaad kauwen ben ik ook niet zo van , liever van het hap slik weg.

Bedankt voor het schema! Dan heb ik in ieder geval een richtlijn. En natuurlijk voor je tips ik heb er zeker wat aan :j

@Susan88

Bedankt voor je uitgebreide reactie op mijn vraag. Ik ga inderdaad eens even kijken naar de sportdranken en die uitproberen ben daar wel heel nieuwsgierig naar! Ik zat ook te denken aan fruitgels die lijken mij nog enig sinds een soort van lekker :') Heel erg zoet zoals chocolade hou ik inderdaad ook niet zo van ik krijg dat kauwend amper weg. Goede tip ook voor de dag ervoor dat ga ik ook zeker doen. Pasta is mijn lievelingseten dus dat komt dan zeker wel goed :D

Ik neem aan dat ik niet heel veel extra kleding mee moet , het evenement vindt plaats in de zomer. Maar een regenjasje neem ik wel mee. Voor de rest ben ik nog een beetje zoekende wat ik aan moet doen. Regenjasje kan ik heel klein opvouwen dus die moet niet zoveel in de weg zitten.

--

De week heerlijk begonnen met een top rit! 23 km op de thuisbasis plus de andere route hier in de stad. Mooie combinatie en echt heel fijn kunnen fietsen. Alleen de route een beetje aangepast door het bevrijdingsfestival wat hier plaats gaat vinden maar dat was goed te doen.

Morgen is het weer paard dag , en dan woensdag hopelijk na mijn werk nog even een rondje doen.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:00

@ zebrastreepje: van voeding onderweg weet ik weinig, sorry. De Veldslag om Norg ken ik niet, maar even opgezocht: gaaf zeg! (en zwaar...) Welke afstand ga je fietsen?

Ik zoek ook tips :j Wat zijn jullie schoonmaakroutines voor de fiets?

Dat vraag ik me af nu ik vloekend mijn smerige drivetrain (wat is dat in het Nederlands?) sta schoon te maken. Hoe kan dat toch zo snel zo'n smeerboel (letterlijk en figuurlijk) worden :Y)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:08

@zebrastreepje, wat een super gave tocht. Qua voeding kan ik je niet helpen, daar ben ik zelf ook nog mee aan het rommelen (ik vergeet te eten onderweg, niet handig).

@leeslampje, voor het schoonmaken van de cassette en drivetrain gebruik ik cyclon Bionet ontvetter. Ik doe een beetje in een jampot en met een zachte kwast zeep ik alles goed in. Voor de ketting heb ik de ‘siert little scrubber) van juice lubes. Die vul je met een beetje kettingontvetter en dan kun je de ketting schoonmaken door hem er doorheen te laten gaan. Als laatste maak ik de tandwielen goed schoon met een harde borstel en een haakje voor echt vastzittend vuil. Alles goed afspoelen en drogen en dan opnieuw invetten. Daar vind ik de spullen van muc-off weer fijn voor (de ontvetter vind ik een ramp daarentegen). En alles glimt je weer tegemoet!

Ik heb zojuist mijn powermeters eens gekalibreerd :o? . Dan doen ze het een stuk beter! Het gaat steeds beter met mijn links/rechts verschil! Alleen nog de computer duidelijk maken dat ik echt niet 50 uur hoef te rusten…. Ik ben niet eens moe _O-

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:20

Fijn, opnieuw geijkte powermeters :D En 50 uur rust, wat denkt je computer dat je gedaan hebt? _O-

En handige schoonmaaktips, dank! Dat helpt echt, ik ga maar eens zo'n little scrubber aanschaffen en een harde borstel opduikelen. Bij deze hobby zijn goede tools zijn het halve werk merk ik, dus voor het schoonmaken geldt dat vast ook. Doe je dit na iedere rit? (Ik denk van wel...?)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:30

Ik heb geen idee wat dat ding denkt dat ik doe :o? . Mocht hij niet uit zichzelf leren en het aan gaan passen dan hoop ik dat mijn oude personal trainer er wat licht op kan laten schijnen.

En nee, dit doe ik niet na iedere rit. Dat is me teveel werk. Meestal doe ik het wanneer ik denk ‘hij klinkt wat moeilijk’ of wanneer hij er niet meer mooi uit ziet. Ongeveer een keer per maand denk ik, alleen bij mooi weer (anders sta je in de regen te poetsen).

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 07:50

maaikemuis schreef:
Ik heb zojuist mijn powermeters eens gekalibreerd :o? . Dan doen ze het een stuk beter! Het gaat steeds beter met mijn links/rechts verschil! Alleen nog de computer duidelijk maken dat ik echt niet 50 uur hoef te rusten…. Ik ben niet eens moe _O-

Dat doe ik voor iedere rit :j , en dan eens in de zoveel tijd een
firmware update .

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:30

Haha, maaikemuis, heb je een Garmin? Die van mij geeft ook altijd aan dat ik superveel hersteltijd nodig zou hebben na een training. Daar staat Garmin ook wel bekend om trouwens. Ik negeer het eigenlijk altijd die melding. Als je echt interesse hebt in dat soort waardes zou ik intervals icu (https://intervals.icu/) aanraden. Hier kun je een gratis account aanmaken en allerlei waardes analyseren. Jij was toch een cijfertjes fan/geek?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:41

Ik ben een echte ok-assistent…. Ik monteer eerst iets, neem het in gebruik en ga dan pas de handleiding lezen. Meestal wanneer ik een apparaat vloekend in de hoek wil gooien omdat hij het niet doet… dat is meestal het moment dat iemand in huis heel hard RTFM roept (read the fiets manual)

_O- _O- _O-

@susan; na vanmorgen naar het werk te zijn gefietst heb ik haar echt boos gemaakt. Inmiddels moet ik 3 dagen herstellen… ik heb haar net verteld dat ze vanmiddag nog wel terug moet :') . Ik heb de powermeters gekocht om het verschil tussen links en rechts te kunnen zien. Ik trap namelijk vooral met rechts. En dat maakt het wel inzichtelijk. Watt en FTP zijn nog onbekend, maar mij kennende ga ik daar ook tzt wel eens induiken. Want nerd!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:42

Nieuwsgierig als ik ben bekeek ik mijn trainingen ook eens of daar een herstelbehoefte bij staat (ik houd ze bij in Polar Flow). Afgelopen zondag fietste ik 63km in 2,5u en volgens Polar moet ik daar 117 uur van herstellen _O-

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:01

leeslampje schreef:
Nieuwsgierig als ik ben bekeek ik mijn trainingen ook eens of daar een herstelbehoefte bij staat (ik houd ze bij in Polar Flow). Afgelopen zondag fietste ik 63km in 2,5u en volgens Polar moet ik daar 117 uur van herstellen _O-

Hahaha! Die is nog erger!

Ondertussen voel ik me energieker dan anders op de vroege ochtend. Mijn Garmin en mijn lijf liggen niet helemaal op 1 lijn.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 23:49

Ik kan jou de hand schudden denk ik Maaike := hier vaak geen geduld voor de handleiding.
Binnenkort hier aan de knutsel met de gravel en de mtb een flinke schoonmaak en onderhoudsbeurt geven. Heb een ophang systeem bedacht voor onder het afdakje voor de schuur dus ga daar een mooi klushoekje inrichten met alle spullen denk ik :)

Mochten mensen nog tips hebben voor dat ophangsysteem. Ik ga denk ik twee stevige haken onder de balken van het afdakje schroeven en dan met iets van bagagespanners de fiets ophangen voor onderhoud (dus niet om hem daar te laten hangen). Vind zon montagestandaard best prijzig namelijk..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 07:14

leeslampje schreef:
@ zebrastreepje: van voeding onderweg weet ik weinig, sorry. De Veldslag om Norg ken ik niet, maar even opgezocht: gaaf zeg! (en zwaar...) Welke afstand ga je fietsen?

Ik zoek ook tips :j Wat zijn jullie schoonmaakroutines voor de fiets?

Dat vraag ik me af nu ik vloekend mijn smerige drivetrain (wat is dat in het Nederlands?) sta schoon te maken. Hoe kan dat toch zo snel zo'n smeerboel (letterlijk en figuurlijk) worden :Y)

100 km wil ik gaan proberen := maar als ik halverwege denk nee ik ga voor de 80 km dan kan dat ook nog. Maar ik zou het wel heel gaaf vinden als ik de 100 km ga halen. Ik fiets in een team voor het bedrijf waar een vriend van mij werkzaam is. Alleen als de rest voor de winst wil gaan mogen ze gewoon wegrijden. Ik rij mee voor het uitrijden van de tocht en niet voor het winnen.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:24

@ Zebrastreep: wat een afstand, zou mooi zijn als de 100km lukt :D

@ Queelens: Lidl heeft nu montagestandaarden voor circa 30 euro, misschien is dat wat? Ik heb er vorige week eentje besteld en de eerste schoonmaakbeurt heeft hij goed doorstaan. Verder geen tips, mijn fiets hangt in huis dus heeft ook een fraaie wandbevestiging (https://www.etsy.com/nl/listing/2540267 ... PvEALw_wcB).