Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 17:07

Mooi verslag inderdaad ieris. Knap gedaan hoor, zo door de blubber. En een leuke prijs op het einde, weer eens wat anders.

Oef, SV, kan me voorstellen dat je toen even baalde. De foto’s daarentegen zien er inderdaad erg vrolijk uit :D Wat grappig die stenen. Hoe komen die daar zo?

Ik heb vanmorgen mijn eerste 10 km gelopen! Sommige stukjes wat sneller, sommigen wat langzamer, maar dikke prima. Op het einde lekker door de plassen gestampt, stiekem toch wel lekker, vooral omdat ik het erg warm had :D Onderweg in totaal 26 lopers tegen gekomen. Dus een echte hardloop zondag. Komen jullie ook vaak mensen tegen?
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 17:20

Goed zeg iiSunshine! Lekkere natte route ook. Ik kom ook altijd hardlopers tegen.
Die stenen zijn een kunstwerk, het stelt een kudde schapen voor.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:11

Het is overal nat lijkt het. Maar jullie lopen wel echt door het water zeg, haha.

Hier totaal geen spierpijn gehad van de laatste 10km, dus dat gaat wel beter lijkt het. Maar nu last van de maandelijkse kwaal en dat betekent dus ook enorm moe en hoofdpijn. Deze keer is het echt niet normaal.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:30

SV, baalen dat het minder goed voelde.
En ook nog leuke paadjes afgesloten, snap dat je er dan een beetje de pe in krijgt.
Foto's zijn wel mooi!
Leuk die stenen!
Ik had steeds blaren in mijn trailschoenen, sinds ik nieuwe weg schoenen heb, en nog geen tijd gehad om voor andere trail schoenen te kijken, vandaar de weg schoenen. Ik miste de nopjes wel hoor!
De hagel was maar kort gelukkig, regen ook met vlagen.

Isunshine, wat leuk je eerste 10km! Fijn dat het zo goed ging! En leuk dat je andere lopers tegen kwam.
Ja heb ik ook wel eens, niet altijd.
Vandaag klein rondje uitgelopen, en alleen fietsers en wandelaars gezien, en golfers!

Germie, mooi dat je geen spierpijn had!
Welke maandelijkse kwaal hebben mannen last van dan?
Betershap ermee in ieder geval.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:50

Germie is toch een vrouw?
Balen van die blaren, ik snap dat je ze dan niet aantrekt inderdaad. Heb je al een idee wat voor trailschoenen je wilt hebben?

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:02

ik dacht eerst ook dat germie een vrouw was. toen keek ik in het profiel en dan staat er man. dus ik weet het ook niet. maar het is best leuk door de plassen germie :D vooral op het laatst maakt het mij echt niet meer uit. ben dan toch al bezweet, dus ergens ook wel lekker verkoelend.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:05

Ik weet altijd wanneer het volle maan is. Maar deze keer is het wel extreem erg. Dit heb ik denk ik wel 2 jaar niet gehad, hoofdpijn en moe. En echt moe. Ik geloof er eigenlijk niet echt in. Maar als ik een keer moe ben en hoofdpijn heb, terwijl ik niet ziek ben of gekke dingen gedaan heb, dan is het altijd met volle maan en dat vind ik wel heel toevallig. Ok, vandaag is het op z'n top qua vermoeidheid en ik heb net even naar de kalender gekeken, gisteren was het volle maan, dus het klopt ook weer niet geheel.
En het is ook niet dat ik elke maand voel wanneer het volle maan is zonder naar buiten te kijken. Dat dan gelukkig weer niet.
Het slechte slapen heb ik dan ook niet, ik kan juist extreem veel slapen. ;)
Ik heb mijn profielgegevens al tijden niet aangepast, hooguit een keer wat tekst of een onderschrift, maar dat is ook al echt maanden geleden. Dus als er opeens wat opvalt, dat is zeker niet recent ofzo. Ik zal eens kijken. :P Ik kijk bij anderen ook nooit in een profiel, dus vind het eigenlijk niet zo interessant. Vroeger had ik er foto's en weet ik veel wat in staan. Dat is al tijden niet meer zo. Kreeg van die dode links e.d. Dus heb het ooit opgeruimd en er nooit meer een foto in gezet.

Het plan was wel om vandaag nog te gaan lopen, maar ik kijk wel of ik over 2 uurtjes wel of geen energie er voor heb. Een rondje wandelen kan altijd nog immers.

Als je steeds in dezelfde schoenen blaren krijgt, dan zit er niets anders op dan ze weg doen helaas. Ik heb ook een paar wandelschoenen gehad, lage wandelschoenen, en hoewel ze goed leken te zitten met passen kreeg ik steeds tussen 2 tenen last met wandelen. En dat werd niet minder. Dus ik heb ze maar aan een ander gegeven. Wel jammer, maar het is niet anders.

Trailschoenen durf ik nog niet te kopen, ben een beetje bang dat die te weinig demping geven. Maar ik kijk er af en toe wel met een schuin oog naar.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:06

Isunshine, haha ja dat is de spirit! Zo denk ik er ook over, goed bezig!

SV, ik wil wel graag Hoka's maar weet nog niet goed welke precies.
Binnenkort even naar de shop.
Bij Germie staat inderdaad man, en dat hij/zij instructeur is, ipv instructrice.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:28

Waar letten jullie allemaal wel niet op zeg? haha. Het is in het Engels ook gewoon 'instructor'. Ik heb toch echt de papieren gehaald voor ZIA, Zwem Instructeur A staat er op het diploma. En daarin is geen vrouwelijke variant uitgegeven aan ook maar iemand in de groep hoor. Ik heb op mijn andere instructeurspapieren gewoon 'instructor' staan. En je hebt het immers ook over een lerarenopleiding en niet over een leraressenopleiding als je begint aan een postdoctorale opleiding voor eerste graads 'leraar'. Je hebt het ook over hardloper, niet over hardloperin. Op het wk werd er gewoon gesproken over 'athletes', niet over mannelijk of vrouwelijke varianten er op. Dus tja. Vrouwelijke instructeur is toch prima.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:37

Goed gedaan zeg sunshine, mag je trots op zijn!
SV, je had in ieder geval wel prachtig weer zo te zien. Jammer dat het zo zwaar ging vandaag.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:55

Wat een leuk verslag om te lezen ieris!

En een leuke, toen nog blije foto SV, heerlijk die kilometers zo!

Goed gedaan iiSunshine, ik kom niet zoveel mensen tegen maar het is hier nu ook nog geen toeristenseizoen :+

En qua trailschoenen kun je die met net zoveel en zo weinig demping als wegschoenen kopen hoor germie :) Ik heb fijne, dempende trailschoenen terwijl ik op de weg liever harde schoenen met weinig demping prefereer.

Ik had hetzelfde als jij SV, het ging bij mij ook onmogelijk zwaar. Ik had een hele hoge hartslag en dan zijn 28 km heel lang. Ik ben ook al een paar dagen niet helemaal fit en weinig geslapen, dat zal wel invleod hebben.

Uiteindelijk hebben we er dik 25 van gemaakt, heuveltje op, heuveltje af, door de modder en door het water. Het eten en drinken ging best goed! Ik ben er achter gekomen dat ik die isotone sportdrank echt heerlijk vind onderweg haha. Maar ik vond het wel heel pittig terwijl ik dit wel gewend ben. Gelukkig lekker samen met een vriendin dus het was ook heel gezellig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:59

Lies_sparkle het kan ook niet alle dagen feest zijn. Knap dat je zover hebt doorgezet.
Je merkt dat vaak goed hè, als je even niet fit bent.
Ik loop al bijna de hele maand niet fit rond. Nu al een dag of 18 keelpijn en nog steeds hoesten. Niks aan.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:54

dankjewel goof en lies.
vervelend van je keelpijn SV. is het aan 1 kant? dat heb ik altijd na een verkoudheid, dan blijft die keelpijn echt aan 1 kant hangen. zo vervelend. hopen dat het gauw over is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:44

lies_sparkle schreef:
En qua trailschoenen kun je die met net zoveel en zo weinig demping als wegschoenen kopen hoor germie :) Ik heb fijne, dempende trailschoenen terwijl ik op de weg liever harde schoenen met weinig demping prefereer.

Ok. Want die ik ooit eens gepast had, hadden echt minder demping. En in die hardloopzaak waar ik mijn hoka's gekocht heb zeiden ze dat ik beter met veel demping kon nemen. Welke merken hebben dan wel veel demping in de trailschoenen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:58

Onder andere: hoka speedgoat, hoka stinson, New Balance fresh foam x trail more, asics trabuco max, brooks caldera, nike zegama trail.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:14

Ik loopbeetje acht er maar ga proberen nog even op iedereen te reageren :o

Fijn dat je zo een fijne loop hebt gehad Nimus! 32 km is wel echt echt ver en dan doe jij nog een bootcamp? Dat doe ik nooit op dezelfde dag hoor!

@ieris, ik word ook altijd duizelig van een loopband, vind het vreselijk lopen. Bij mij stond ie ook niet stil tussendoor maar doordat we iedere minuut 0.5 omhoog gingen, ging dat een stuk sneller as bij jou. Maar ik denk dat jij wel dichter bij je maximale hartslag bent gekomen?
Heftig dat er dan iemand zo flink gewond is geraakt. Gelukkig zelf dus alles heel kunnen houden en klinkt wel als een geslaagde dag verder!

Sunshine, 3:20 is wel echt pittig hoor! Natuurlijk zijn het korte stukjes dus wel haalbaar maar je moet wel even doorlopen. Heerlijke foto's ook!
En top, je eerste 10! Voelt toch als een mijlpaal die eerste keer. En mocht het je doel zijn, de eerste keer onder het uur is ook leuk :D

Dapper hoor Musli op de loopband zo een afstand! Toch echt hele goede training zo.

Goed gelukt Goof op gevoel. Is toch niet voor iedereen weggelegd om precies te weten welke snelheid je loopt.

Lekker gelopen Suliko! en leuk verslag :D Daar krijg je gelijk zin van om te racen (oke de regen dan niet)

Ziet er prachtig uit wel SV! Hoe maak jij foto's onderweg? ik heb mijn telefoon doorgaans niet bij me, en foto van mezelf maken is helemaal lastig natuurlijk :Y)

Wat betreft trailschoenen. Ik was toevallig zaterdag in de hardloopwinkel en ik benoemde dat ik heel veel in het bos liep op mijn gewone schoenen. Ze zei, ja doe ik ook, trailschoenen zijn zwaar overrated :Y) . Nou denk dat het nogal ligt aan of je echt trail gaat lopen met heuveltjes en modderpaadjes enzo of gewoon stukjes het bos in zoals ik maar goed.
@germie, ik zou altijd naar een winkel gaan en mezelf goed laten informeren. Wat ik fijn vind, kan jij compleet niks vinden.

Ik heb zaterdag mijn bootcamp gedaan en ben dus toen naar de winkel gegaan. Mijn favo schoenen waren gewoon 6 jaar oud! Kon echt echt niet meer. Ik ben er 3 jaar uit geweest en mijn nieuwe schoenen die ik vorig jaar heb gekocht, trek ik gewoon een stuk minder aan. Thuis gekomen met een paar Saucony Omnio 22.
Dus zondag gelijk schoenen aan en door dit topic geïnspireerd, naar een dorp gaan lopen waar ik toch moest zijn en daar een lift geregeld. Geen idee of het aan de schoenen lag of dat ik er gewoon heeeel lekker in zat maar ik ging als een trein. Was totaal niet moe achteraf en had gerust verder gekund maar ik was op locatie. Achteraf spijt dat ik niet gewoon 1 km was doorgelopen en dan terug.
Wel 15x verkeerd gelopen, totaal niet de route die ik gepland had en met mijn telefoon in mijn handen mezelf lopen navigeren. Super irritant want het haalt me compleet uit mijn ritme. Uiteindelijk maar gewoon via de grote weg het laatste stuk gelopen zodat ik zeker wist dat ik goed liep. Zeik en zeik nat... De rest van de dag was het zonnig en droog, beetje jammer wel :')
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:52

Ik zet de telefoon ergens neer en dan heb ik een app die foto's neemt.
Mijn telefoon gaat altijd mee, zeker in het bos, voor als er iets gebeurt (vallen ofzo).
Lekker tempo heb je gelopen!
Je kunt je horloge ook een route laten bedenken vanaf waar je bent. Tenminste, mijn garmin kan dat. Nog nooit getest alleen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:01

Supervixen schreef:
Ik zet de telefoon ergens neer en dan heb ik een app die foto's neemt.
Mijn telefoon gaat altijd mee, zeker in het bos, voor als er iets gebeurt (vallen ofzo).
Lekker tempo heb je gelopen!
Je kunt je horloge ook een route laten bedenken vanaf waar je bent. Tenminste, mijn garmin kan dat. Nog nooit getest alleen.

Ik heb dat "geef me een route" ding tot nu toe 2 keer geprobeerd, beide keren op vakantie/niet in mijn normale omgeving. Werkt best lekker. Wat mij betreft zeker een goed idee als je ergens bent waar je de omgeving niet kent.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:52

Ieris, wat ben je toch een bikkel. Ik vind het echt knap hoe jij jezelf naar je grenzen kunt pushen, daar kan ik wat van leren. Mooie test!
Wat een leuk verslag van je trail. Op wegschoenen?! :') Hier in de stad loopt ook altijd iemand op zijn blote voeten. Die rent over het strand maar ook over straat en hij neemt altijd een duik in zee. Weer of geen weer. Dan ben je wel een baas hè?

germie schreef:
Of ik analyseer te veel

Precies :D

Lies sparkle, wat tof dat je de marathon gaat doen! Welke ga je lopen? Heb je een tijddoel?

Ninus doet nog even bootcamp na 32 km rennen, pfoe :))

Leonie, mooi doel!
Over trailschoenen; die vind ik echt niet overrated. Voor het stadspark misschien wel, maar ik merk zo ontzettend veel verschil. Zeker als je ook in slecht weer loopt en al helemaal als ik met mijn hond op pad ben en het tempo dus hoger ligt. Echt veel meer grip.

Sunshine, leuke training! Dat zijn flinke sprints.
Je eerste 10 km *\o/* Dat is een mooie mijlpaal! Ik kom heel vaak hardlopers tegen maar ik woon tegen de duinen aan in Den Haag dus dat is hardloopwalhalla := Wat heb je trouwens een toffe broek!

Musli, 12 km op de loopband?! Respect hoor! Dat moet toch wat doorzettingsvermogen vragen.

Goof, mooi getraind! Leuk dat je zelf wat bedacht hebt om uit te voeren.

Suliko, mooi gelopen! Starten in de regen vind ik ook altijd zo prut. Mooi tempo voor dat gebied en zeker met modder.

SV, Planken Wambuis is zo mooi <3 Wat jammer dat er zoveel paden dicht zijn nu. Je plaatjes zien er gelukkig wel blij uit :))

Zo, toch een post gemaakt :D

Hier heb ik zaterdagochtend een heel rustige 3,5 km gelopen. De hond keek zo zielig dat ik die meegenomen heb en los mee mocht rennen door het bos. We hebben veel heuvels gepakt, love heuvels <3 Het viel me niet tegen! Dit was de derde keer lopen en ik was niet echt moe. Toch blijf ik voorzichtig want ik wil echt niets overbelasten.
Zojuist vond de bekkenfysio mijn bekkenbodem mooi sterk geworden dus ik durf het langzaam wat op te voeren. Straks maar even met de kinderwagen een rondje rennen, het is zowaar droog!

We zijn vorige week in de regen op pad geweest. Officieel mag je baby niet mee door het gehobbel maar mijn wagen is speciaal geveerd en ik loop op gladde paden. Hier een schelpenpad want betonplaten in de duinen kan ik als trailliefhebber toch niet helemaal handelen.

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:15

Wat heerlijk zeg! Had je ook een koude noordenwind of viel het mee?

Iris, Suus en Suliko wat zijn jullie bikkels! Klinkt als echt heel pittig en de valpartij klinkt heftig, zo zie je maar dat het in een klein hoekje zit!

Gefeliciteerd met je eerste 10K Sunshine, goed gedaan :j

SV ook goed gedaan, misschien had je per ongeluk mijn humeur van vorige week := Dat was ook niet best. En toen mijn man me op 28K de autosleutel gaf zodat hij nog even de 30 kon volmaken ontplofte ik ook, want ik ging natuurlijk mee :') Gelukkig zijn het uitzonderingen :))

In de gemiddelde hardloopwinkel hebben ze geen verstand van trailen heb ik wel gemerkt, dus ik zou niet teveel waarde hechten aan zo'n uitspraak.

Gisteren was onze trail wat korter dan gepland, mijn man had een lege body battery :+ en mijn zusje had buikkramp, we hebben het bij een kleine 10K gehouden, was prima. Werd wel gegrepen door een herder, daar was ik wat minder blij mee. Gelukkig ben ik niet bang en weet ik hoe te handelen, maar je zult maar wel bang zijn voor honden, dan gaat de lol er wel vanaf.

Heb een drukke week met de komende 3 dagen vooral buiten de deur, dus ik heb vanochtend de noordenwind kracht 4+ getrotseerd en heb heerlijk 13,5K gelopen. Sommige weken lijkt alles vanzelf te gaan, daar geniet ik maar even van :D

Ik combineer overigens krachttraining of bootcamp wel vaker met hardlopen hoor, is 13K hier vandaan en ik vind het soms heerlijk om het te gebruiken als warming up of cooling down. Als je je afstanden vergroot dan moet je toch ruimte gaan zoeken in je tijd, ik heb later deze week nog een 13K op het programma en wil tussendoor ook nog een korte interval lopen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:20

Ik vind dat in de duinen altijd wel meevallen. Jij zal er veel meer last van hebben gehad :)) Knap en lekker dat het zo fijn ging!
Wat ontzettend stom van die hond. Ik vind dat zo slordig. Deed de eigenaar wel wat? Ik spreek soms eigenaren die vinden dat je dan maar niet door losloopgebied moet hardlopen, zo dom vind ik dat. Houd ze gewoon even bij je. Mijne doen niets met hardlopers maar toch zet ik ze altijd even in een “zit” naast me. Veel hardlopers hier zijn ook bang en dat begrijp ik wel als je ziet wat er af en toe gebeurt :x
Heb je je bezeerd?

Loop je dan 13 km hard naar de bootcamp en weer terug? Bikkel! Ik mis mijn conditie nu nog meer :))

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:38

ieris, ooh je liep op wegschoenen! Dat is wel onhandig ja, hopelijk heb je binnenkort weer fijne trailschoenen. Ik heb gelukkig geen mensen zien vallen, maar wel een hoop zien glibberen en dat waren wel degene met wegschoenen aan. := Ik was blij met mijn trailschoenen in ieder geval!
En op blote voeten, jemig! Volgens mij is dat wel hoe hardlopers in voornamelijk Azië dat vroeger ook deden, zelfs in de bergen. Ik denk wel dat de eerste periode heel naar is, voor je een zool van eelt hebt. :') Het staat me nog goed bij dat ik een keer met blote voeten in de stad ging wandelen en ik vol in een punaise stond. _O-
Het potje jam vond ik ook erg leuk! Moet alleen nog even lekker brood halen voor erbij.

Supervixen, balen dat het even niet zo lekker ging. Maar misschien niet zo gek als je nog steeds niet helemaal fit bent? Ik vind het wel knap dat je gewoon blijft lopen! De foto's zien er in ieder geval fijn uit.

iiSunshine, gefeliciteerd! *\o/* Als je voeten eenmaal nat zijn maakt het allemaal niet meer uit, ik vind het ook leuk om door plassen te stampen. Behalve toen ik echt een keer door een ondergelopen bos moest waden, daarna waren mijn voeten te veel afgekoeld. Rennend geeft het wel een lekkere verkoeling!

germie, fijn dat je spierpijn meevalt! Ik vind dat mijn trailschoenen prima demping geven en je hebt trailschoenen die nog veel meer demping geven. Te veel demping geeft bij mij instabiliteit, dus ik heb liever wat minder demping. Daarnaast geeft onverhard lopen ook een minder harde respons dan asfalt. Op asfalt voel ik mijn kuiten en schenen eerder. Ik ben deze modderige herfst en winter al vaak dankbaar geweest voor mijn trailschoenen. :D

leonie87, ik denk dat in een gemiddeld park of bos in Nederland met van die rechte, redelijke harde zandpaden in de lente of zomer met droog weer een trailschoen overbodig kan zijn. Maar zodra het modder wordt of het terrein technischer of met meer hoogteverschillen, dan geeft een trailschoen wel echt veel meer grip en stabiliteit.
Leuk dat je van A naar B bent gelopen en dat het zo lekker ging! Toen ik van Laag Vuursche naar Utrecht rende had ik de route vooraf in mijn garmin app uitgetekend, dus ik navigeerde via mijn horloge. Dat is een stuk prettiger dan je mobiel er constant bij vissen.

Lisitano, wat fijn dat je weer kan opbouwen en heerlijk op pad met hond en kind!

Ninus, jeetje, dat is wel schrikken dat je door een herder gegrepen werd. Niets aan overgehouden hopelijk? Inderdaad fijn als je weet hoe te handelen, maar eigenlijk bizar dat het gebeurt.
Als ik minder dan 10 km heb gelopen doe ik erna ook vaak nog wat krachttraining, dan wel vooral bovenlichaam. Dan ben ik toch al bezig en het scheelt absoluut in tijd later. Heb ook wel eens een kettlebell les gecombineerd met lopen, dat was 5 km in totaal, ideaal! Alleen staan die lessen even on-hold door een overbelast middenhandsbeentje. :')
Wel een leuk idee om een keer de bootcamp te combineren met hardlopen, dat is 5,5 km vanaf mijn huis, dus dan kom ik op een mooie 11 km uit.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:39

Ja ik loop wel echt op natte paden die zeker niet vlak zijn dus ik denk dat het me soms wel echt zal helpen. Maar idd als het droog is, is het weer niet echt nodig. Zal dus vooral voor het lopen in de winter zijn.

Ik ga zoeken naar weer een functie op mijn horloge :Y) hahaha ik snap zo weinig van dat ding he.
heb wel beetje spijt nu dat ik vooral de voor de looks ben gegaan deze keer. Deze heeft wel echt minder functies dan bv de foreunner. Maar goed nog altijd veel meer dan ik weet.

Het was idd niet zo praktisch met telefoon in mijn handen. Sowieso al rennend nog even maps instellen :+ :') ik haat stoppen tijdens het lopen.

Maar SV dan stop jij dus om foto's te maken?

Oe Lisitano, met de kinderwagen is wel best zwaar en veranderd wel je loop patroon flink. Dapper dat je dat aandurft/kan. En ik heb ook een fobie voor beton paden, zeker als er een mooi pad naast ligt.
ik denk ook echt dat ik een paar trailschoenen wil voor erbij straks. Wil dit jaar eens gaan proberen een trail te lopen. Loop gewoon zoveel liever in het bos.

Owjee Ninus. Zoon hond wil je niet in je been hebben! wat bezielt mensen toch dat ze hun hond niet onder appel hebben en toch los laten? Kan daar niet zo goed tegen :o .
ik vind het toch knap hoor dat je het zo combineert. ik ga altijd echt volgas in een bootcamp.
Denk wel dat het zou kunnen hoor als ik er uurtje of 6 tussen zou hebben maar doe het toch liever niet. Ben het wel met je eens dat krachttraining een geweldige toevoeging is voor het hardlopen.

Wat is jullie mening/ervaring van cafeïne in gels/snoepjes/repen tijdens het lopen? Voegt dat nog iets extra toe bovenop de koolhydraten?
ik kwam bijvoorbeeld zoiets tegen:
https://www.amazon.nl/Isostar-Fruit-Boo ... B00GXKMM2U
Ik vind zelf gelletjes vaak wat tegenstaan dus ben een beetje verder aan het oriënteren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:19

Ik zal die genoemde trailmodellen eens in m'n achterhoofd houden. Want ik wil ze absoluut passen voordat ik iets koop.

Overigens, mijn Garmin heeft een keiharde softwarecrash gehad. Ik had paardgereden en ik wilde de rit opslaan, gaat het horloge ineens rebooten. En alle gegevens van die rit zijn dus weg. Ook de stappen die ik die dag gezet had waren weg. Dus een keiharde reboot. Vaag, nooit eerder gehad.
Hebben jullie dat wel eens gehad?

Loop je nog wel lekker met een kinderwagen? Of valt het duwen wel mee? Het lijkt mij dat je ritme dan lastiger te vinden is.

Op blote voeten lopen is iets wat ik maar niet moet gaan proberen. Volgens mij is de hielspoor dan direct weer heel pijnlijk. Ook voel ik altijd al elk steentje als ik eens een stukje door het zand op een strand loop ofzo. Dus ik heb van die voetjes die het niet kunnen denk ik, haha.

Ik loop half-half. Altijd eerst een stukje door het bos en dan ga ik een betonpad op. Dat is een doorfietsroute. je kunt er overigens ook naast lopen en dan loop je over van die roosters waar het gras nog wel doorheen kan groeien en die zijn nu erg glad. In ieder geval niet fijn met mijn loopschoenen, veel te glad.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:31

Gegrepen door een herder Ninus? Echt gebeten? Niet bepaald fijn idd, ben zelf niet zo'n fan van honden onderweg, toch iets teveel slecht opgevoede honden die niet goed in de gaten worden gehouden.
Lisitano, lekker hoor dat je weer kan opbouwen. Meenemen op dit soort paden kan volgens mij prima hoor, die van mij moesten ook altijd mee.
Isunshine, hier kom ik ook altijd veel lopers tegen in het weekend, zeker als het zonnetje af en toe schijnt zoals gisteren.

Nou, nu toch even een rondje.

Germie, ik heb dat ook (een paar keer) gehad met mijn Garmin forerunner 45. Die gebruik ik overigens niet zo vaak meer. Er zat bij mij wel een relatie tussen dat de batterij niet vol meer was, ook niet leeg overigens, maar wel onder de helft. Heel irritant, kijk ook graag achteraf naar de statistieken