Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:38

xSannee schreef:
Hi!
Als het goed is kan ik vanaf morgen een afspraak maken voor vaccinatie.
Nu heb ik corona gehad ik oktober, dus hoef ik maar 1 vaccin met de nieuwe richtlijnen.

Beschermt dat in dezelfde mate als 2x vaccineren?
En als ik straks naar het buitenland wil, telt het dan als volledige vaccinatie?

Ben benieuwd of iemand hier artikelen over heeft, of het antwoord op weet :P

Yep! Wel een beetje afhankelijk van hoe veel antistoffen je lichaam heeft aangemaakt, maar recent onderzoeken lijken uit te wijzen dat als je COVID-19 hebt gehad en jij je daarna laat vaccineren, je heel goed bent beschermd en misschien zelfs geen boosters nodig zou hebben indien die nodig blijken te zijn (in tegenstelling tot mensen die het niet hebben gehad en twee keer vaccineren).
In deze OP staat het vrij uitgebreid beschreven, mocht je meer willen weten :j
[CV] [Q&A] Misinformatie rondom COVID-19

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:40

bigone schreef:
Diegene die Corona heeft gehad en voor één vaccin gaat, het moet wel officieel bij de ggd bekend zijn, je coronabesmetting.

O dat meen je niet.. ik heb in maart sneltest gehad en was positief. Dat bedrijf heeft niet gezegt dat ik bij de ggd nog moest testen. Maar ben wel bekend bij de ggd want ze bellen je wel voor bron en contact onderzoek dus hopelijk telt het dan alsnog mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:41

xxxmh schreef:
bigone schreef:
Diegene die Corona heeft gehad en voor één vaccin gaat, het moet wel officieel bij de ggd bekend zijn, je coronabesmetting.

O dat meen je niet.. ik heb in maart sneltest gehad en was positief. Dat bedrijf heeft niet gezegt dat ik bij de ggd nog moest testen. Maar ben wel bekend bij de ggd want ze bellen je wel voor bron en contact onderzoek dus hopelijk telt het dan alsnog mee.

Je zou ook voor Jansen kunnen gaan? Vanaf 21 juni mag iedereen bellen die dat vaccin wil ivm vakantie oid. https://nos.nl/artikel/2384611-vanaf-21 ... sen-vaccin

xSannee

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:43

Dankjewel bigone & IMANDRA! Ik ga het topic even lezen!

Ik ben inderdaad bij de GGD positief getest, in oktober.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:50

Ja maar jansen vertrouw ik niet. Heb liever Pfizer of moderna. Ik bel morgen de ggd wel en leg de situatie uit.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:54

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:55

Blue_Eyes schreef:
Storm, 2003 wordt uiteindelijk ook gewoon uitgenodigd toch? Ondanks dat die nog niet allemaal 18 zijn? Mijn dochter wil liever gisteren dan vandaag :=

Ik denk het wel, zeker de mensen die al jarig zijn geweest dit jaar, zij hebben sowieso recht op een vaccinatie. Ik zal het donderdag even navragen voor je.

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:57

xSannee schreef:
Hi!
Als het goed is kan ik vanaf morgen een afspraak maken voor vaccinatie.
Nu heb ik corona gehad ik oktober, dus hoef ik maar 1 vaccin met de nieuwe richtlijnen.

Beschermt dat in dezelfde mate als 2x vaccineren?
En als ik straks naar het buitenland wil, telt het dan als volledige vaccinatie?

Ben benieuwd of iemand hier artikelen over heeft, of het antwoord op weet :P

Je kunt op je gezondheidsverklaring aangeven dat je het coronavirus hebt gehad. Dan komt in het systeem te staan dat je maar een enkele vaccinatie nodig hebt, dat staat ook op je registratieformulier dat je meekrijgt bij de administratie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:03

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:25

Choiix schreef:
https://www.rivm.nl/nieuws/vanaf-vandaa ... n-halfjaar

Oftewel: positieve test alsnog bewaren, maar een verklaring van jezelf dat je corona hebt gehad is voldoende! (En ja dat geldt nu ook nog steeds :) )

Volgens mij is dit de oude link.
In eerste instantie zou het een half jaar geldig zijn. Later (een paar weken geleden?) is dat bijgesteld van een half jaar zonder limiet, dus in principe voor iedereen die een besmetting doorgemaakt heeft.

Ik heb zelf de pech dat ik niet bij de GGD getest ben. Ik heb wel een officiele antistoffentest gehad die bevestigde dat ik corona gehad heb. Is door een officieel lab uitgevoerd (via het ziekenhuis), maar toch tellen ze het niet mee in de administratie. Ik vind daar wel wat van want ik zou de tweede graag over willen slaan. Heb nog steeds bijwerkingen van de eerste vaccinatie terwijl ik van de hele corona-besmetting van vorig jaar veel minder last gehad heb.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:59

Ondanks dat ik corona heb gehad en ik maar 1 prik hoef; heb ik besloten er 2 te nemen.
Dit omdat je nog niet weet hoe de regels voor het buitenland gaan zijn qua regels (nu moet je nog steeds dubbel geprikt te zijn) en stel dat het volgend jaar nog steeds regels zijn, wil ik wel dubbel geprikt zijn.

Mijn zus woont in het buitenland (buiten EU) en daar geldt nu als regel dat je wel 2 entingen moet hebben gehad(of 1 Johnson) en niet 1x positieve coronatest + 1 enting.
Stel er is daar wat, wil ik wel naar haar toe kunnen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:01

Ik heb ook corona gehad maar geen positieve test als bewijs. Dus dat is wel balen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:01

En zo zullen er meer zijn die wel corona hebben gehad maar geen officieel bewijs. Helaas ook bewijs met antistoffen is ook niet geldig.
Stom gedoe vind ik het maar

En imo onnodig geld wegflikkeren want kan zomaar duizenden vaccins schelen

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:09

Sheran schreef:
Waar zijn de mensen met naaldenangst eigenlijk bang voor? Wat is het enge? Pijn? Het idee dat er iets in je arm gaat? Nog iets anders?

Ik val vaak (bijna) flauw na prikken (zowel vaccinatie, bloedprikken als gewoon een naald in je lijf). Ik ben dus meer bang voor het flauwvallen daarna dan de prik zelf want je voelt er helemaal niets van.

Ik heb mezelf (1994) net aangemeld maar ga volgende week wel bellen voor Janssen. Spaart me weer een keer bijna tot de grond gaan en hoeft mijn vriend ook 1x minder met mij mee te gaan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:09

Daks schreef:
En zo zullen er meer zijn die wel corona hebben gehad maar geen officieel bewijs. Helaas ook bewijs met antistoffen is ook niet geldig.
Stom gedoe vind ik het maar

En imo onnodig geld wegflikkeren want kan zomaar duizenden vaccins schelen

Dat laatste zie ik anders. Stel voor dat er veel mensen zeggen dat ze positief zijn geweest, hier is vrij makkelijk mee te sjoemelen. Dan heb je straks een gedeelte van de mensen rondlopen die nog steeds een potentieel gevaar zijn, die kunnen nog steeds in het ziekenhuis komen of weer en nieuwe reeks besmettingen het land in brengen. Dat kost nog véél meer geld. Dichttimmeren dus.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:15

Je kan toch testen op antistoffen. Dat is goedkoper dan onnodig vaccins verspillen als mensen ze niet nodig hebben. Kunnen die vaccins mooi naar Landen waar ze er een tekort aan hebben

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:21

Voor de mensen met prikangst kan emdr of zo niet helpen?
Nu ben je klaar met 1 of 2 prikjes.
Maar stel je word ziek en moet regelmatig onderzoeken. Dat lijkt me verschrikkelijk.
Misschien proberen het te verhelpen voordat het ooit zover komt? :knuffel:

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:24

DuoPenotti schreef:
Voor de mensen met prikangst kan emdr of zo niet helpen?
Nu ben je klaar met 1 of 2 prikjes.
Maar stel je word ziek en moet regelmatig onderzoeken. Dat lijkt me verschrikkelijk.
Misschien proberen het te verhelpen voordat het ooit zover komt? :knuffel:

Ik heb therapie gehad. Geen EMDR trouwens. Dat helpt momenteel voldoende om te zorgen dat ik wel ga prikken en middelen heb om overeind te blijven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:24

Dat is ook al heel wat. :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:29

DuoPenotti schreef:

Ja, flauwvallen bij de fysio was wel de druppel om tot actie over te gaan. Want daar zit heus een medisch randje, maar het is niet zo dat je daar blootstelling hebt aan wat dan ook :+

In mijn therapie is o.a. medische verhalen, afbeeldingen van naalden, naalden voelen, rondwandelen in een ziekenhuis (dat was namelijk ook een probleem) en uiteindelijk zelfs bloedprikken behandeld. Ik ben nadien nog wel eens flauwgevallen, maar heb ook twee keer succesvol bloedgeprikt en nu dus ook 1x gevaccineerd. Dus als je kijkt van flauwvallen bij de fysio naar dit... Dan mag ik niet klagen over de resultaten. Het traject is ***, maar het resultaat is mooi.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:37

Het ‘grappige’ is dat als ik serieus iets heb dat ik het blijkbaar wel kan hebben. Althans een aantal jaren geleden geopereerd aan mijn blinde darm. Veel pijn natuurlijk. Ze hebben 2x bloedgeprikt en voor de operatie kreeg ik een infuus. Was natuurlijk mijn grootste angst ever maar het ging helemaal goed. Blijkbaar konden ze me door de pijn alles maken..
een week na de operatie ging ik vol goede moed (want hé ik had zelfs een infuus gehad) een vaccinatie halen voor vakantie. En ja hoor daar ging ik weer.. :+

Daarom dus nog geen therapie gedaan maar het is me een raadsel waarom ik dus geregeld helemaal of bijna out ga..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:37

Winged schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja, flauwvallen bij de fysio was wel de druppel om tot actie over te gaan. Want daar zit heus een medisch randje, maar het is niet zo dat je daar blootstelling hebt aan wat dan ook :+

In mijn therapie is o.a. medische verhalen, afbeeldingen van naalden, naalden voelen, rondwandelen in een ziekenhuis (dat was namelijk ook een probleem) en uiteindelijk zelfs bloedprikken behandeld. Ik ben nadien nog wel eens flauwgevallen, maar heb ook twee keer succesvol bloedgeprikt en nu dus ook 1x gevaccineerd. Dus als je kijkt van flauwvallen bij de fysio naar dit... Dan mag ik niet klagen over de resultaten. Het traject is ***, maar het resultaat is mooi.

Knap dat je het dan toch hebt gedaan +:)+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:40

Queelens schreef:
Het ‘grappige’ is dat als ik serieus iets heb dat ik het blijkbaar wel kan hebben. Althans een aantal jaren geleden geopereerd aan mijn blinde darm. Veel pijn natuurlijk. Ze hebben 2x bloedgeprikt en voor de operatie kreeg ik een infuus. Was natuurlijk mijn grootste angst ever maar het ging helemaal goed. Blijkbaar konden ze me door de pijn alles maken..
een week na de operatie ging ik vol goede moed (want hé ik had zelfs een infuus gehad) een vaccinatie halen voor vakantie. En ja hoor daar ging ik weer.. :+

Daarom dus nog geen therapie gedaan maar het is me een raadsel waarom ik dus geregeld helemaal of bijna out ga..

Hahah dit herken ik _O-

Jaren geleden door de hond in mijn hand gebeten. Ik had mijn hand tot op de pees openliggen. Prik er in, hechting er in, ging helemaal goed. Ik denk vanwege de adrenaline ofzo. Heel apart.

En knap dat ik het toch heb gedaan... Deze pandemie draait niet om mij en mijn angst. Het gaat er om dat we straks gewoon weer normaal kunnen leven. Als ik dan kans heb om flauw te vallen maar wel mijn steentje bij te kunnen dragen.. Dan die paniekaanvallen er maar bij hoor.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:42

Ja dat denk ik ook. Adrenaline en overlevingsstand.
Ik weet wel 99% zeker dat het bij mij toch onbewust mentaal is. Maar de keer na de operatie was ik er zo van overtuigd dat ik het kon.. blijkbaar ergens in mijn onderbewuste toch niet. Wel fijn dat het bij jou nu een stuk beter gaat en dat therapie heeft geholpen!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:44

Is het niet dat je je van te voren heel druk gaat maken om die prik, dat je dan flauw gaat vallen, terwijl als je een blindedarmontsteking hebt of een hondenbeet, je aandacht daar op gericht is?