Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:Ik draag overal een mondkapje waar dat verwacht wordt. Gewoon omdat het moet. Ik heb er geen problemen mee, maar wat ik wel vervelend vind is dat ik uren tot soms zelfs een hele dag keelpijn er van heb. Dit is wel alleen als ik hem voor mijn werk heel de dag op heb gehad. Ik wissel bij elke client van mondkapje. Dat is elke 2 - 3,5 uur dat ik dus wissel.
Bloodymary schreef:En bovendien al passeer je iemand buiten en die zou corona hebben (wel op afstand natuurlijk), dan raak je daar echt niet besmet door.
pien_2010 schreef:purny schreef:Er is toch geen wetenschappelijk bewijs dat een mondkapje helpt? Ik zou het fijn vinden als die dingen zsm worden afgeschaft. Het belemmerd mij in mijn communicatie naar anderen en ik kan ze zelf ook niet verstaan.
Ik draag hem omdat ik geen boete wil, behalve bij een bushalte. Ga geen kapje opdoen als de bushalte in de buitenlucht staat. Overdekte halte doe ik het wel.
De meningen van de geleerden zijn verdeeld. Er zijn er die beweren dat het niets doet, en er zijn er die het daar volstrekt mee oneens zijn.
Huertecilla schreef:Kairos schreef:Ik vraag me altijd af wat voor mensen buiten een mondkapje dragen. Vanochtend ook al iemand met een hond, waarbij ik me dan een beetje begin af te vragen of diegene misschien positief is, of gewoon bang zegmaar.
Wat dacht je cvan ;
- Sociale mensen.
- Mensen met verantwoordelijksbesef.
- Mensen met empathie.
pien_2010 schreef:De meningen van de geleerden zijn verdeeld. Er zijn er die beweren dat het niets doet, en er zijn er die het daar volstrekt mee oneens zijn.
pien_2010 schreef:Vayo schreef:Ik draag overal een mondkapje waar dat verwacht wordt. Gewoon omdat het moet. Ik heb er geen problemen mee, maar wat ik wel vervelend vind is dat ik uren tot soms zelfs een hele dag keelpijn er van heb. Dit is wel alleen als ik hem voor mijn werk heel de dag op heb gehad. Ik wissel bij elke client van mondkapje. Dat is elke 2 - 3,5 uur dat ik dus wissel.
Dat heb jij dus ook.
Ik voel als ik hem langer op heb ook schrale keel. Ik ben erg gevoelig voor keelpijn.
pien_2010 schreef:Vayo schreef:Ik draag overal een mondkapje waar dat verwacht wordt. Gewoon omdat het moet. Ik heb er geen problemen mee, maar wat ik wel vervelend vind is dat ik uren tot soms zelfs een hele dag keelpijn er van heb. Dit is wel alleen als ik hem voor mijn werk heel de dag op heb gehad. Ik wissel bij elke client van mondkapje. Dat is elke 2 - 3,5 uur dat ik dus wissel.
Dat heb jij dus ook.
Ik voel als ik hem langer op heb ook schrale keel. Ik ben erg gevoelig voor keelpijn.
bigone schreef:Dat zou dus betekenen dat het vocht tegenhoud , gebrek aan vochtige lucht is vaak oorzaak van droge pijnlijke keel.
Jullie hebben net bewijs geleverd dat ze werken
Citaat:18-60-jarigen met medische indicatie worden later gevaccineerd
De nieuwe volgorde van de vaccinatievolgorde is bekendgemaakt. Het belangrijkste verschil is dat 18- tot 60-jarigen met een medische indicatie iets later aan de beurt komen. Ook komt niet meer deze hele groep (zo'n 1,8 miljoen mensen) in één keer aan de beurt, maar wordt er voorrang gegeven aan de mensen met een hoog gezondheidsrisico. Verder is de tijdspanne voor de meeste groepen langer geworden.
Kairos schreef:Ik vraag me altijd af wat voor mensen buiten een mondkapje dragen. Vanochtend ook al iemand met een hond, waarbij ik me dan een beetje begin af te vragen of diegene misschien positief is, of gewoon bang zegmaar.
Wistaire schreef:Ik weet niet eens of ik onder de risicogroep val? Wel een auto-immuun ziekte met medicijnen die invloed hebben op je immuunsysteem, maar volgens het ziekenhuis hoef ik geen extra maatregelen te nemen dan de rest van de bevolking (zolang mijn bloedwaardes goed zijn tenminste). Mijn ouders ook... maar afwachten dan
Huertecilla schreef:pien_2010 schreef:De meningen van de geleerden zijn verdeeld. Er zijn er die beweren dat het niets doet, en er zijn er die het daar volstrekt mee oneens zijn.
Al is de kans dat het wel werkt de minderheidsvisie en niet de gangbare, dan nóg is het gezond verstand, sociaal gedrag.
Ik begrijp NIETS van het anti-geneuzel. Sterker nog; ben daar pislink op. Doe toch verdorie gewoon wat je kán om verspreiding te voorkomen. Draag eens wat bíj aan het open houden/gaan van horeca, winkels.
Zogenaamd volop medeleven hier op deze draad voor iederen maar ook vooral lief doen tegen de anti-brigade. Sorry maar