Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:47

Suikertax als in alles met echte suiker peperduur maken of suiker verbieden? Daar ga ik dan met een allergie voor zoetmakers behalve echte suiker. :n juist de "gezondheidshype" zoetstoffen die voor een lichaam niks gezonder zijn maakt voor mij eten vinden dat niet voledig zelf gemaakt is bijna onmogelijk. Er zijn best veel mensen die de kunstmatige zooi en stevia niet kunnen verdragen.

Vet heeft een mens nodig ook. -O-

En daarmee los je het covid probleem niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:49

Je beseft je dat ''even'' de btw eraf halen grote gevolgen heeft? BV Nederland zal ergens van moeten leven. Dus dat zal via een andere weg dan betaald gaan worden.

En je kunt er voor kiezen om ter compensatie op ''ongezonde'' dingen 21% te doen maar wat is ongezond? Ik heb het idee, maar dat kan ik mis hebben, dat jij vlees heel ongezond vindt. Daar zijn alleen heel erg veel mensen het niet mee eens. Dus daar ga je nooit uitkomen.

Je noemt scandinavie. Daar is al het eten een héel stuk duurder dan hier in de winkels dat is wel een verschilletje he. Bovendien liggen daar ook zat ongezonde producten in de schappen.

Het blijft altijd dat mensen wel zelf moeten willen. Er zijn ook behoorlijk wat mensen die niet perse geen gezonde producten kunnen kopen maar het ook vooral niet willen want dat is vies!

loriene

Miljoenen naar het opleiden van boa`s.
Kunnen ze toch veel beter in de zorg stoppen?
Of is het een teken dat het coronapas gewoon blijft?

Karl66

Ninx schreef:
Karl66 schreef:
Goed idee om als samenleving geld en energie te steken in het bestrijden van overgewicht, gezonder eten en meer bewegen. Vooral doen.

Alleen het is niet of/of, kiezen we voor het bestrijden van overgewicht of kiezen we voor het bestrijden van corona. Het is en/en, we moeten gewoon allebei doen. Wil je een discussie aangaan over het bestrijden van overgewicht, doe dat vooral en open daar een topic over. Alleen dit topic gaat niet over overgewicht maar over viruswaanzin en dat is een heel ander onderwerp.

Ik heb het gevoel dat overgewicht hier voornamelijk gebruikt wordt om er een of/of verhaal van te maken. "Ik ben bezig met een strijd tegen overgewicht, dus doe ik al voldoende en hoef ik niks te doen als het om corona gaat." En dat is natuurlijk complete onzin.

Dan heb je de overige Posts niet gelezen of zeer selectief gelezen.

Misschien eerst lezen en dan typen.

Nee hoor, ik heb het hele topic gelezen alleen heeft de bestrijding van overgewicht niks met de bestrijding van corona te maken. Voor de bestrijding van corona hebben we niet zoveel aan oplossingen die, op z'n vroegst, over een paar jaar effect gaan sorteren. Daar kunnen we niet op wachten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:58

Spenk schreef:
Je beseft je dat ''even'' de btw eraf halen grote gevolgen heeft? BV Nederland zal ergens van moeten leven. Dus dat zal via een andere weg dan betaald gaan worden.

En je kunt er voor kiezen om ter compensatie op ''ongezonde'' dingen 21% te doen maar wat is ongezond? Ik heb het idee, maar dat kan ik mis hebben, dat jij vlees heel ongezond vindt. Daar zijn alleen heel erg veel mensen het niet mee eens. Dus daar ga je nooit uitkomen.

Je noemt scandinavie. Daar is al het eten een héel stuk duurder dan hier in de winkels dat is wel een verschilletje he. Bovendien liggen daar ook zat ongezonde producten in de schappen.

Het blijft altijd dat mensen wel zelf moeten willen. Er zijn ook behoorlijk wat mensen die niet perse geen gezonde producten kunnen kopen maar het ook vooral niet willen want dat is vies!

Wat dacht je kerosine en grote corporaties btw plichtig maken? Dan heb je opeens erg veel centjes

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:01

Karl66 schreef:
Ninx schreef:

Dan heb je de overige Posts niet gelezen of zeer selectief gelezen.

Misschien eerst lezen en dan typen.

Nee hoor, ik heb het hele topic gelezen alleen heeft de bestrijding van overgewicht niks met de bestrijding van corona te maken. Voor de bestrijding van corona hebben we niet zoveel aan oplossingen die, op z'n vroegst, over een paar jaar effect gaan sorteren. Daar kunnen we niet op wachten.

Sluit het 1 het ander uit dan?

Wanneer je alleen prikt maar de samenleving steeds ongezonder laat worden gaat een volgend virus onherroepelijk meer doden opleveren

En wanneer mensen met overgewicht 77% van de ic capaciteit opslokten heeft dat alles te maken met corona

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:01

loriene schreef:

Ja

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:15

loriene schreef:

Er gaat 675 miljoen extra naar de zorg...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:37

karuna schreef:
Suikertax als in alles met echte suiker peperduur maken of suiker verbieden? Daar ga ik dan met een allergie voor zoetmakers behalve echte suiker. :n juist de "gezondheidshype" zoetstoffen die voor een lichaam niks gezonder zijn maakt voor mij eten vinden dat niet voledig zelf gemaakt is bijna onmogelijk. Er zijn best veel mensen die de kunstmatige zooi en stevia niet kunnen verdragen.

Vet heeft een mens nodig ook. -O-

En daarmee los je het covid probleem niet op.

Zoetstoffen zijn zo mogelijk nog groter vergif dan kristalsuiker.
Maar er zijn legio alternatieven.

Dit zijn transvetten:
https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyc ... nsvet.aspx
In een aantal Europese landen al verboden, in NL natuurlijk niet.

Uiteraard zijn er gezonde vetten.

Meer educatie is overduidelijk ook hard nodig

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:43

Toch snap ik wel wat Ninx bedoeld denk ik? ( ookal ben ik het er niet geheel mee eens) . Als ik je post lees komt bij mij naar boven:

Het aan de voorkant oplossen ipv aan de achterkant/ pro actief beleid ipv reactief beleid.

Ik weet niet helemaal of dat ook is wat je bedoeld?

Maar dat er eigenlijk heel veel denktanks/geld/visie zit in het reactief reageren op de problemen in onze wereld, terwijl je ook deze tijd had kunnen gebruiken om te bedenken: wat zouden we hier aan de voorkant kunnen veranderen?

Ik heb mij aan het begin van Corona af gevraagd: of er nu zoiets zou komen. Dus bijv betreft thuiswerken/meer waardering voor andere beroepen/het klimaat/anders kijken naar vliegen.

Ik heb niet het idee dat dat echt ontstaan is, een andere denkwijze daarin :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:52

loriene schreef:

Zorg is al met bijna 700 miljoen opgehoogd als je rijksbegroting gelezen had.

En de pas blijft inderdaad, zo lang er nog te veel "gezonde" mensen zijn die niet gevaccineerd zijn.
Er zijn mensen die het echt niet kunnen ivm gezondheidsredenen e.d. die zijn ingecalculeerd.
Maar de vaccinatiegraad is nog net te laag om zonder controle open te stellen.
Dus simpel gezegd, er zijn nog te veel mensen die het zorgstelsel kunnen overbelasten.
Die er voor kiezen niet te vaccineren, maar dus ook de mensen die er niks aan kunnen doen en al ziek zijn waardoor ze niet mogen enten of dat het niet genoeg kan werken door onderliggende ziekten of andere defecten van het immuunsysteem.
Die mensen hebben geen keuze, de andere groep wel.
Het is ieders eigen keuze, maar door de grote van de groep moet er helaas nog gecontroleerd blijven worden. Zo lang dat is, zitten we er nog wel even aan vast...
Dus dan is investeren in BOA's nog een noodzaak.

Had ik het zo aangepakt?
Nee, ik zou het anders doen, maar gelukkig zit ik niet in het torentje beleid te bepalen, vreselijke baan lijkt me dat.
Wel zie ik in andere landen nog best veel strengere maatregelen, ook landen met grote corona golven op dit moment waar de vaccinatie graad laag is, dus kan ik ook niet zeggen dat het beleid niet werkt.
En er is beloofd, als het veilig kan zijn er meer vrijheden, en dat is nu ook zo.

Mensen die praten over uitsluiting in de grootte van fascisme, of nazisme moeten echt even terug naar de schoolbanken.
Dan ben je echt niet helemaal lekker in je hoofd.

Verder wel eens met gezondheidsbevoordering.
Dat is prio 1 als je dergelijke uitbraken in de toekomst goed wil ondervangen.
Veel mensen leven nu ongezond met veel overgewicht e.d.
Dat helpt je weerstand ook niets.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:59

Ninx schreef:
loriene schreef:

Ja
Lekker stellig weer. Een idee of gevoel is nog geen feit, maar blijkbaar heb jij een glazen bol?

Er kan best meer aangestuurd worden op gezonder eten. Zaken als suiker- en vettax worden daarbij allang overwogen als serieuze opties. Het is gewoon onzin dat er geen aandacht aan besteed wordt.

Het is ook niet zo dat we hier in het rijke Westen met zijn allen op een fout-voedsel- en medicijnengifbelt leven die ons massaal ziek maakt. We worden ouder dan ooit.
Wel is er een groep die steeds nadrukkelijker buiten de boot valt. Die mensen leven ongezonder en worden minder oud, maar dat heeft met veel meer te maken dan alleen ongezond eten of overgewicht.

vienna1987

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:27

Blijft het feit dat vooral niet gevaccineerde erg ziek worden of ze nou ongezond leven of niet. Tuurlijk loopt de 1 meer risico en ja ik vind ook dat er meer tegen ongezond eten gedaan moet worden. Echter een gezond persoon met een gezonde levensstijl , maar niet ingeënt loopt nog steeds meer risico dan een ingeënt persoon en zeker als deze ook een gezonde levensstijl heeft.
Nou loop ik wel meer risico niet omdat ik ongezond eet want ik ben heel erg bewust met eten bezig en met mijn gezondheid, maar ik heb wel degelijk een verminderde afweer. Ik ben wel volledig ingeënt en ik ga ook een derde prik halen als dat nodig is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:53

Wanneer we het over viruswaanzin hebben, we mogen blij zijn dat we in een land wonen waar het virus wel serieus word aangepakt, je zal maar in Brazilië wonen, daar sterven ook baby’s ten gevolgen van Corona en niet zo weinig ook.
https://www.bbc.com/news/world-latin-america-56696907

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:05

bigone schreef:
Wanneer we het over viruswaanzin hebben, we mogen blij zijn dat we in een land wonen waar het virus wel serieus word aangepakt, je zal maar in Brazilië wonen, daar sterven ook baby’s ten gevolgen van Corona en niet zo weinig ook.

Zo ik begrijp komt het ook door veel armoede en lange afstanden naar het ziekenhuis.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:25

ruitje schreef:
Toch snap ik wel wat Ninx bedoeld denk ik? ( ookal ben ik het er niet geheel mee eens) . Als ik je post lees komt bij mij naar boven:

Het aan de voorkant oplossen ipv aan de achterkant/ pro actief beleid ipv reactief beleid.

Ik weet niet helemaal of dat ook is wat je bedoeld?

Maar dat er eigenlijk heel veel denktanks/geld/visie zit in het reactief reageren op de problemen in onze wereld, terwijl je ook deze tijd had kunnen gebruiken om te bedenken: wat zouden we hier aan de voorkant kunnen veranderen?

Ik heb mij aan het begin van Corona af gevraagd: of er nu zoiets zou komen. Dus bijv betreft thuiswerken/meer waardering voor andere beroepen/het klimaat/anders kijken naar vliegen.

Ik heb niet het idee dat dat echt ontstaan is, een andere denkwijze daarin :o

Fijne reactie dit....
Mensen hoeven het niet op alle fronten eens te zijn om toch op een positieve manier te kunnen uitwisselen.

En dit is exact wat ik bedoel.
Er is al jaren gewaarschuwd voor een dergelijk virus. Het is nooit noodzakelijk bevonden te handelen naar dit gegeven. Nu dus dweilen met de kraan open.

Ziektepreventie is een ondergeschoven kindje. Nu dit virus woekert plukken we daar de vruchten van.
Je zou veronderstellen dat we daar lering uit trekken en naast het huidig reactief beleid een veel breder gedragen preventief beleid gaan voeren... maar niets is minder waar.

Het vaccineren is de heilige graal geworden terwijl iedereen de wereld overvliegt om vakantie te vieren als nooit tevoren, en mensen aan Corona kilo's hebben gewonnen in plaats van deze verliezen ten bate van een betere gezondheid.... "na mij de zondvloed".

Ook ik had gehoopt dat Corona het startsein zou zijn voor een kentering.... dat er meer bewustzijn gecreëerd werd over de manier waarop we met de aarde omgaan, en dat dit zeer ernstige gevolgen heeft voor onze gezondheid.

Ik denk dat dit ook de reden is dat er gisteren veel jonge gezinnen met kinderen, leerkrachten, hulpverleners en zorgmedewerkers meeliepen. Die bezorgdheid wordt gedragen door een brede groep die louter een betere toekomst willen dan we kunnen verwachten binnen een kapitalistisch systeem als het huidige.
Door deze mensen weg te zetten als idioten worden waardevolle bijdragen niet gehoord.
Er is een absolute focus op een kleine groep die de weg kwijt is, dat vind ik jammerlijk.

Maar ook hier hebben slechts 2 mensen een gesprek willen voeren, de rest vindt het erg lastig de dialoog te voeren en wil alleen een passief agressieve monoloog over me uitstorten.
Volgens mij zijn we daar allemaal niet bij gebaat.

En dat brengt me bij wat me gisteren het meest heeft geraakt: er is meer dat ons bindt dan dat ons scheidt als mensen.... iets dat je soms vergeet in de mediabombardementen en het online schelden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:28

Amen hoor ninx. Ben het grotendeels met je eens, los van dat ik “ pro” vaccineren ben.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:38

Muze schreef:
Amen hoor ninx. Ben het grotendeels met je eens, los van dat ik “ pro” vaccineren ben.

Ik ben ook niet tegen vaccineren.
Ik ben als kind gevaccineerd en dat heeft er in geresulteerd dat ik de ziekten waartegen ik gevaccineerd ben ook nooit heb gekregen. Dat kan levensreddend zijn.

Met dit huidige mrna vaccin werkt dit anders, je kunt alsnog ziek worden en anderen besmetten, en dient in veel gevallen nog steeds een negatieve test te overleggen.
Zwakkeren en ouderen hadden niet veel keuze, volstrekt begrijpelijk. Voor de gezonde populatie vind ik dit experimentele vaccin erg spannend.
De fabrikant ook, die heeft zich in de disclaimer ook ingedekt tegen bijwerkingen.

Ik veroordeel niemand die het wel aandurft. Ik draag bij door afstand te houden, mezelf te testen waar nodig of gewenst, en zorg goed voor mijn gezondheid en die van mijn naasten.
Ik heb tweemaal een diagnose 'overwonnen' door zeer veel gezonde inspanning, en kijk daarom liever nog even de kat uit de boom.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:41

loriene schreef:
bigone schreef:

Zo ik begrijp komt het ook door veel armoede en lange afstanden naar het ziekenhuis.

Het is en/en maar vergis je niet in Brazilie, het is geen ontwikkelingsland maar een goede middenklasser.
Het is daar zelfs zo dat er gewoon geen plek in de ziekenhuizen was omdat er een covidontkenner als president zit. Die vertikte het ook om vaccins te kopen want covid was een griepje.
Typisch voorbeeld van een regeringsleider die geen klap geeft om de bevolking.
En de gezondheidszorg is daar echt niet slecht maar tegen golven van coronapatienten kan geen enkel ziekenhuis op, nergens. En ongetwijfeld zal er in een aantal gevallen de afstand tot een ziekenhuis te groot zijn geweest, maar een proactief beleid op gebied van vaccineren had hier honderdduizenden doden voorkomen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:00

Ninx schreef:
Met dit huidige mrna vaccin werkt dit anders, je kunt alsnog ziek worden en anderen besmetten, en dient in veel gevallen nog steeds een negatieve test te overleggen.

Het BMR vaccin werkt ook niet 100% en kun je het evt krijgen en kun je iemand anders besmetten (maar de kans is veel kleiner en je wordt minder ziek) .

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:02

bigone schreef:
loriene schreef:

Het is en/en maar vergis je niet in Brazilie, het is geen ontwikkelingsland maar een goede middenklasser.
Het is daar zelfs zo dat er gewoon geen plek in de ziekenhuizen was omdat er een covidontkenner als president zit. Die vertikte het ook om vaccins te kopen want covid was een griepje.
Typisch voorbeeld van een regeringsleider die geen klap geeft om de bevolking.
En de gezondheidszorg is daar echt niet slecht maar tegen golven van coronapatienten kan geen enkel ziekenhuis op, nergens. En ongetwijfeld zal er in een aantal gevallen de afstand tot een ziekenhuis te groot zijn geweest, maar een proactief beleid op gebied van vaccineren had hier honderdduizenden doden voorkomen.

Nou... 1 op de 4 mensen in Brazilië in obees.

Gezondheidszorg is daar complex verdeeld en lastig toegankelijk voor minder bedeelden, en daar zijn er heel erg veel van in Brazilië.

Tel daar de overpopulatie en het extreme aantal ouderen bij op, en de cocktail is compleet.

Ze hebben inderdaad een geschifte leider.... maar ook daar wordt dus NIETS gedaan aan preventie.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:03

Brainless schreef:
Ninx schreef:

Het BMR vaccin werkt ook niet 100% en kun je het evt krijgen en kun je iemand anders besmetten (maar de kans is veel kleiner en je wordt minder ziek) .

De succesrate daarvan ligt op 95%

Bovendien is er meer zicht op de lange termijneffecten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:06

Ninx schreef:

Net zo hoog als bij Pfizer..
Citaat:
Het BioNTech/Pfizer-vaccin (merknaam: Comirnaty) voorkomt ziekte door het coronavirus. Het is voor 95% werkzaam.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:26

Brainless schreef:
Ninx schreef:

Net zo hoog als bij Pfizer..
Citaat:
Het BioNTech/Pfizer-vaccin (merknaam: Comirnaty) voorkomt ziekte door het coronavirus. Het is voor 95% werkzaam.

"wij van witte reus adviseren witte reus" :')

Deze Pfizer?
https://www.justice.gov/opa/pr/justice- ... ts-history

En deze Pfizer?

But Pfizer prefers to pay as little tax as possible. The company successfully avoids tax authorities via the Netherlands. ... The company expects a bumper year: over 2021 Pfizer hopes to generate revenues of over 21 billion euros from the Covid vaccine it developed together with the German company BioNTech.

Met dank aan belastingparadijs Nederland..... Zolang dergelijke giganten, en dat zijn er veel, niet belastingplichtig zijn, moeten wij werkmieren heel erg veel btw/ en IB bij elkaar sprokkelen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:29

Heb jij een enig idee hoe medicatie en vaccins goedgekeurd wordt? Dan zou je weten dan wij van wc eens adviseren wc eend totaal niet opgaat bij zoiets.