Vet heeft een mens nodig ook.

En daarmee los je het covid probleem niet op.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:Karl66 schreef:Goed idee om als samenleving geld en energie te steken in het bestrijden van overgewicht, gezonder eten en meer bewegen. Vooral doen.
Alleen het is niet of/of, kiezen we voor het bestrijden van overgewicht of kiezen we voor het bestrijden van corona. Het is en/en, we moeten gewoon allebei doen. Wil je een discussie aangaan over het bestrijden van overgewicht, doe dat vooral en open daar een topic over. Alleen dit topic gaat niet over overgewicht maar over viruswaanzin en dat is een heel ander onderwerp.
Ik heb het gevoel dat overgewicht hier voornamelijk gebruikt wordt om er een of/of verhaal van te maken. "Ik ben bezig met een strijd tegen overgewicht, dus doe ik al voldoende en hoef ik niks te doen als het om corona gaat." En dat is natuurlijk complete onzin.
Dan heb je de overige Posts niet gelezen of zeer selectief gelezen.
Misschien eerst lezen en dan typen.
Spenk schreef:Je beseft je dat ''even'' de btw eraf halen grote gevolgen heeft? BV Nederland zal ergens van moeten leven. Dus dat zal via een andere weg dan betaald gaan worden.
En je kunt er voor kiezen om ter compensatie op ''ongezonde'' dingen 21% te doen maar wat is ongezond? Ik heb het idee, maar dat kan ik mis hebben, dat jij vlees heel ongezond vindt. Daar zijn alleen heel erg veel mensen het niet mee eens. Dus daar ga je nooit uitkomen.
Je noemt scandinavie. Daar is al het eten een héel stuk duurder dan hier in de winkels dat is wel een verschilletje he. Bovendien liggen daar ook zat ongezonde producten in de schappen.
Het blijft altijd dat mensen wel zelf moeten willen. Er zijn ook behoorlijk wat mensen die niet perse geen gezonde producten kunnen kopen maar het ook vooral niet willen want dat is vies!
Karl66 schreef:Ninx schreef:
Dan heb je de overige Posts niet gelezen of zeer selectief gelezen.
Misschien eerst lezen en dan typen.
Nee hoor, ik heb het hele topic gelezen alleen heeft de bestrijding van overgewicht niks met de bestrijding van corona te maken. Voor de bestrijding van corona hebben we niet zoveel aan oplossingen die, op z'n vroegst, over een paar jaar effect gaan sorteren. Daar kunnen we niet op wachten.
karuna schreef:Suikertax als in alles met echte suiker peperduur maken of suiker verbieden? Daar ga ik dan met een allergie voor zoetmakers behalve echte suiker.juist de "gezondheidshype" zoetstoffen die voor een lichaam niks gezonder zijn maakt voor mij eten vinden dat niet voledig zelf gemaakt is bijna onmogelijk. Er zijn best veel mensen die de kunstmatige zooi en stevia niet kunnen verdragen.
Vet heeft een mens nodig ook.![]()
En daarmee los je het covid probleem niet op.
loriene schreef:Miljoenen naar het opleiden van boa`s.
Kunnen ze toch veel beter in de zorg stoppen?
Of is het een teken dat het coronapas gewoon blijft?
Ninx schreef:Lekker stellig weer. Een idee of gevoel is nog geen feit, maar blijkbaar heb jij een glazen bol?loriene schreef:Miljoenen naar het opleiden van boa`s.
Kunnen ze toch veel beter in de zorg stoppen?
Of is het een teken dat het coronapas gewoon blijft?
Ja
bigone schreef:Wanneer we het over viruswaanzin hebben, we mogen blij zijn dat we in een land wonen waar het virus wel serieus word aangepakt, je zal maar in Brazilië wonen, daar sterven ook baby’s ten gevolgen van Corona en niet zo weinig ook.
https://www.bbc.com/news/world-latin-america-56696907
ruitje schreef:Toch snap ik wel wat Ninx bedoeld denk ik? ( ookal ben ik het er niet geheel mee eens) . Als ik je post lees komt bij mij naar boven:
Het aan de voorkant oplossen ipv aan de achterkant/ pro actief beleid ipv reactief beleid.
Ik weet niet helemaal of dat ook is wat je bedoeld?
Maar dat er eigenlijk heel veel denktanks/geld/visie zit in het reactief reageren op de problemen in onze wereld, terwijl je ook deze tijd had kunnen gebruiken om te bedenken: wat zouden we hier aan de voorkant kunnen veranderen?
Ik heb mij aan het begin van Corona af gevraagd: of er nu zoiets zou komen. Dus bijv betreft thuiswerken/meer waardering voor andere beroepen/het klimaat/anders kijken naar vliegen.
Ik heb niet het idee dat dat echt ontstaan is, een andere denkwijze daarin
Muze schreef:Amen hoor ninx. Ben het grotendeels met je eens, los van dat ik “ pro” vaccineren ben.
loriene schreef:bigone schreef:Wanneer we het over viruswaanzin hebben, we mogen blij zijn dat we in een land wonen waar het virus wel serieus word aangepakt, je zal maar in Brazilië wonen, daar sterven ook baby’s ten gevolgen van Corona en niet zo weinig ook.
https://www.bbc.com/news/world-latin-america-56696907
Zo ik begrijp komt het ook door veel armoede en lange afstanden naar het ziekenhuis.
Ninx schreef:Met dit huidige mrna vaccin werkt dit anders, je kunt alsnog ziek worden en anderen besmetten, en dient in veel gevallen nog steeds een negatieve test te overleggen.
bigone schreef:loriene schreef:
Zo ik begrijp komt het ook door veel armoede en lange afstanden naar het ziekenhuis.
Het is en/en maar vergis je niet in Brazilie, het is geen ontwikkelingsland maar een goede middenklasser.
Het is daar zelfs zo dat er gewoon geen plek in de ziekenhuizen was omdat er een covidontkenner als president zit. Die vertikte het ook om vaccins te kopen want covid was een griepje.
Typisch voorbeeld van een regeringsleider die geen klap geeft om de bevolking.
En de gezondheidszorg is daar echt niet slecht maar tegen golven van coronapatienten kan geen enkel ziekenhuis op, nergens. En ongetwijfeld zal er in een aantal gevallen de afstand tot een ziekenhuis te groot zijn geweest, maar een proactief beleid op gebied van vaccineren had hier honderdduizenden doden voorkomen.
Brainless schreef:Ninx schreef:Met dit huidige mrna vaccin werkt dit anders, je kunt alsnog ziek worden en anderen besmetten, en dient in veel gevallen nog steeds een negatieve test te overleggen.
Het BMR vaccin werkt ook niet 100% en kun je het evt krijgen en kun je iemand anders besmetten (maar de kans is veel kleiner en je wordt minder ziek) .
Brainless schreef:Ninx schreef:De succesrate daarvan ligt op 95%
Bovendien is er meer zicht op de lange termijneffecten.
Net zo hoog als bij Pfizer..Citaat:Het BioNTech/Pfizer-vaccin (merknaam: Comirnaty) voorkomt ziekte door het coronavirus. Het is voor 95% werkzaam.