Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 12:12

Ik ben echt erg, ik lees mee maar vergeet elke keer te reageren -O- .
Qua weegschaal gaat het ruk, maar qua kleding gaat het wel beter! En ik kan inmiddels bijna een hele pull-up :'). Hebben thuis een pull-up bar hangen + nog wat klim grepen om daar op te oefenen. Verder probeer ik ook vaker de fiets te pakken ipv auto.

T zijn alleen de weekendje die echt ruk zijn.. feestjes, uitjes etc..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 22:42

Jammer dat de weegschaal niet meewerkt, maar wel fijn dat je verbetering ziet qua kleding en kracht/conditie @Esther... :j

Hier vandaag weer een goede dag. Overdag prima gegeten, met avondeten was het snacktijd. Maar ik heb het netjes gehouden en daarna ook niks meer gegeten... Nu kijk ik even naar kickboksen en dan duik ik zo mijn bedje in. Gaan we morgen voor weer een goede dag +:)+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:48

Hier de weegschaal vandaag hetzelfde als gisteren. Helemaal prima wat mij betreft na een snackmaaltijd gisteren ;)

Vandaag weer een lekker rondje hardlopen. Als het goed is werkt het weer ook mee en heb ik een lekker zonnetje :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 11:58

moi22 schreef:
Roosch schreef:
Sodeknetter, 60 km op de fiets?! Held.

_O- zegt de held die zichzelf helemaal afbeult in de sportschool

Ja maar 60 km op de fiets vind ik een heel ander kaliber. :')

We hebben gisteren een kilometer of 25 gefietst over de Veluwe, mooi stukje wel maar het ging nogal bergop en bergaf. Waar ik in de ochtend m'n vriend stiekem uitlachte om z'n kater was die van hem verdwenen zodra we op de fiets stapten.. maar de mijne kickte toen hard in. :') denk een combi van toch wat teveel gegeten qua ontbijt en te snel gaan bewegen/fietsen, maar de inhoud van m'n maag heb ik ergens moeten deponeren. :+

Vandaag ga ik proberen toch wat braaf te zijn, maar vandaag en morgen ben ik continu op pad/weg/bezig en niet thuis, dus dat zijn gewoon rare dagen. Ik slaap ook niet thuis dus ik kan niet m'n vaste regime vasthouden. We zullen de weegschaal dinsdag maar weer even bekijken. Vanavond ga ik naar de Backstreet Boys. :D

Hier ook dus problemen met de weekenden, Esther. Ik ben dan heel erg geneigd gewoon met m'n vriend mee te eten/drinken maar ik vergeet dan wel eens dat ik een heel ander metabolisme heb dan hij. Helaas. Tot m'n grote spijt.

Echter val ik nog steeds af met m'n huidige tactiek, al blijf ik tegenwoordig met regelmaat toch een week of 2 ongeveer plakken rond hetzelfde gewicht en dan komt ineens een daling van ruim een kg. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 14:53

Veel plezier vanavond @Roosch.

Hier tussen de middag heerlijk in het zonnetje 12,5km hardgelopen. Echt genoten van het heerlijke weer en met een podcastje aan loop je die kilometers wel weg (als je getraind bent daarin) :P nu pas tijd om te lunchen, dus m'n tosti is bijna klaar *\o/*

Hhilde

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 14:58

Veel plezier bij de Backstreet Boys! Lekker dansen :):)

Fijn Esther dat je het merkt aan je kleding, al werkt de weegschaal nog niet mee…

MuSLi weer lekker bezig de laatste dagen zo te lezen :) Knap dat je, als je even iets anders hebt gedaan dan je eigenlijk wil, het weer zo goed oppakt. Geniet van je tosti :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 18:51

Hhilde schreef:
Veel plezier bij de Backstreet Boys! Lekker dansen :):)

Fijn Esther dat je het merkt aan je kleding, al werkt de weegschaal nog niet mee…

MuSLi weer lekker bezig de laatste dagen zo te lezen :) Knap dat je, als je even iets anders hebt gedaan dan je eigenlijk wil, het weer zo goed oppakt. Geniet van je tosti :D

Thanks <3 ben blij dat het ook gewoon weer een kwestie is van de knop omzetten en mijn schouders eronder. En dat het ook de gewenste resultaten heeft, dat helpt wel mee natuurlijk.

Vanmiddag hardgelopen en vanavond hadden we een broodje kipshoarma. Kon allemaal weer mooi binnen mijn schema, dus weer een topdagje :j

Hoe is jullie weekend verlopen?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:53

Inderdaad goed voor je om dat te ervaren :D

Prima weekend gehad, zowel qua eten als bewegen. Begin steeds meer te voelen wanneer ik vol zit en daar naar te luisteren. Snap waarom ik soms meer honger heb, etc. Vandaag heb ik ruim drie kwartier gedanst en voor het eerst op rolschaatsen gestaan, echt heel leuk. Van de week ook voor het eerst weer gezwommen en veel gefietst, word echt heel blij van het bewegen en dat is voor mij al heel veel waard :).

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:06

Bedankt iedereen voor de lieve woorden en tips! :knuffel:

Het is me gelukt om mezelf niet zo zielig te vinden dat ik heb toegegeven aan de zak Maltesers op de bank. Sterker nog, zaterdag avond kwamen vrienden om spelletjes te spelen. Ik had een familiezak M&Ms gekocht en het is mij gelukt om daar niet 1 van te nemen! Ik weet dat je dat af en toe best kunt doen, maar ik ken mezelf ook en dan gaat de rem er heel gauw af. Dus ik blijf er liever helemaal van af, anders blijf ik er in eten. Ook had ik cola gehaald voor hun, maar heb ik zelf gewoon de hele avond water gedronken. Ik had besloten dat cola me ook niet de calorieën waard was.

Gisteren heb ik nog 50km gefietst, niet allemaal aansluitend, dat lukt me niet met die knie, maar toch 50km! Ben wel nog door een auto van de weg gereden, die is doorgereden. Ik ben nu helemaal bont en blauw, viel op mijn toch al pijnlijke been en mijn nieuwe fiets is totaal beschadigd, dus ik ben nog een beetje extra zielig :(.

Gelukkig wel 1,5 kilo afgevallen sinds vrijdag, dus nu proberen vol te houden en niet te veel te jojo-en.

Ik lees hier weer goede resultaten, iedereen is goed bezig! Actief en genietend van kleine dingen, jullie zijn een inspiratie!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:11

Wauw, dat is een mooi getal zeg :j resultaat geeft altijd ook weer wat extra motivatie om door te gaan.
Knap dat je niet bent begonnen aan de M&M's. Goed dat je bewust keuzes maakt wat het wel en niet waard is voor jezelf.

Hier vanochtend hetzelfde als gisteren qua gewicht. We zullen wel zien wat de week weer brengt.
Over vorige week in ieder geval echt heel erg tevreden. Netjes gegeten, goede mood en afgevallen :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:08

Goed bezig Rose_Sonny! Wel heel naar van de val gisteren, zeker gezien de beschadigingen en de extra pijn. Heb je geen kenteken van de doorrijder? Die eerste 1,5 kilo heb je er alweer af, al weer verder dan je zelf gedacht had :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:12

Helemaal over je val en de doorrijder heen gelezen @Rose_Sonny. Mooi balen van de schade aan jezelf en aan je nieuwe fiets -O- Heb je er veel last van? Sterke met het herstel...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:54

Wat erg van je val Rose_Sonny, beterschap, balen van de schade aan de fiets. Wel goed dat je de maltesers, m&m’s en cola hebt weerstaan. Als je echt gek op cola bent is af en toe zero cola ook een optie om jezelf te belonen.
Verder inderdaad jezelf steeds afvragen of de calorieën het je waard zijn, dat helpt mij ook betere keuzes te maken. Als ik een snack van bijvoorbeeld ongeveer 100 kcal wil en ik zie hoe weinig dat is van m&m’s , dan heb ik vaak toch liever een bakje Skyr van 1 van mijn favoriete smaken :j . Voorheen zou ik gewoon een flinke hoeveelheid chocolade gegeten hebben en 4, 500 kcal weggestouwd hebben en er niet over hebben nagedacht.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:33

Ik ben nu sinds 3 dagen bezig van vanmorgen was ik 2 ons aan gewicht kwijt en qua afmetingen al 4 cm op de heupen. Ben ik best blij mee.

Musli knap dat je van het lekkers kan afblijven. Ik moet daar niet aan beginnen dan gaat alles op, haha :x

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:38

Yenni schreef:
Ik ben nu sinds 3 dagen bezig van vanmorgen was ik 2 ons aan gewicht kwijt en qua afmetingen al 4 cm op de heupen. Ben ik best blij mee.

Musli knap dat je van het lekkers kan afblijven. Ik moet daar niet aan beginnen dan gaat alles op, haha :x

Ik ben zeker van al dat lekkers afgebleven, maar ik had het ook niet :P dat was @Rose_Sonny. Haha.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:42

Oh sorry! Lezen word met de dag moeilijker :list:

Rose sonny onwijs knap van je!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:04

Dankjewel iedereen.
Met mij gaat het op zich wel okay, het had veel erger kunnen zijn.
Alleen mijn hele rechterkant is blauw, dik, geschaafd en pijnlijk.
Mijn fiets heeft beschadiging aan het stuur, mijn voorrem doet het niet meer en mijn trapper is beschadigd.
Verder lijkt hij wel okay, maar ik breng hem morgen naar de fietsenmaker en dan zullen we het zien..

Fijn Yenni dat je nu al zo veel cm kwijt bent, goed bezig! Ik moet er ook niet aan beginnen, want dan is er geen stop aan, daarom begin ik ook maar niet haha :=

Ja Sharani, ik hetzelfde. Maar ik vind cola zero het zeker niet waard, plus de zoetstoffen die daarin zitten (oa aspartaam) wil ook ook liever ontwijken. Momenteel alleen thee (zonder cafeïne en suiker) en water voor mij dus.

Ik heb helaas geen kenteken gezien Hhilde, ik heb nog net gezien dat de auto grijs was en toen was die al weer uit het zicht helaas. Hij reed ook echt veel te hard. Hij moet me ook hebben zien vallen maar dacht waarschijnlijk dat hij mij anders moest betalen en had daar geen zin in of zo.. geen idee..

Klinkt goed Musli, vooral de laatste zin! Blijf zo doorgaan!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:19

Wat rot, Rose_Sonny. Wat een malloten ook he :(:)

Zo te horen is iedereen weer lekker bezig!

Ik heb zulke gekke dagen steeds nu. Vandaag kan ik ook niet gaan sporten omdat ik rond 8en thuis ben en dan echt al 12 uur in touw ben. Ik vind het wel heilig dan. Morgen weer een dag.

Ik ben wel blij dat ik steeds wel verantwoorde keuzes maak (buiten de cheatvrijdag en -zaterdag om :D ) Zoals net op het station geen vette snelle hap genomen onderweg maar een wokgerecht. Fijne van deze website is dus dat er precies in je bestelling staat hoeveel kcal je bestelde maaltijd bevat. Heel fijn vind ik dat!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:51

Wat rot zeg Rose_Sonny :knuffel: !

Goed bezig Yenni!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:18

Vanochtend -150 gram. Stiekem had ik wel op meer gehoopt, maar ik moet ook realistisch zijn. De kilo's die er nu aangekomen zijn de afgelopen maand(en) zijn niet door vocht of hormonale schommelingen, maar gewoon door ouderwets teveel eten. Het zal dus ook iets meer energie kosten om die kilo's er weer af te krijgen :j word je weer even met je neus op de feiten gedrukt en wordt benadrukt waarom je niet te gek moet doen met eten (snoepen vooral).

Om even met een positieve noot te eindigen. Sinds vorige keer maandag: 1,15kg eraf. Dus ik mag gewoon ook echt niet klagen. Het gaat juist eigenlijk al best wel snel :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:50

Ik zat spontaan op -400 gram sinds vrijdag, die had ik niet verwacht! Nieuwe low, blij mee!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:51

Goed bezig Musli en Roosch!
Slow and steady wins the race

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:55

Prima resultaten, goed bezig dames :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:20

Ik had net een portie witte druiven als tussendoortje, die had ik eigenlijk al een hele tijd niet gehad. Ik was even vergeten hoe lekker die eigenlijk zijn :9 Heerlijk uit de koelkast zodat ze een beetje knapperig zijn... _/-\o_

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:31

Goed bezig dames!