De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:12

Arabesk schreef:
Belachelijk wat een vertoning. Zo lang overleggen. Nog even en de scholen besluiten zelf om dicht te gaan, hier ga je toch niet op wachten?

20 doden. Hoeveel meer getallen heb je nodig om te zien dat we Italië en Spanje achterna gaan.

Lijkt me dat het goed is dat ze lang overleggen. Goed alles bespreken en overwegen voordat er een beslissing wordt gemaakt. En niet klakkeloos toegeven aan de druk van mensen die er geen ene f*ck verstand van hebben.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:12

Arabesk schreef:
Sassii schreef:
[ [url=m/n13F0f.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bericht van mijn werk. Dus omdat de supermarkt belangrijk is, mag ik lekker wél ziek worden met meer dan 100 mensen om me heen. :roll:

Ze moeten per nu overgaan op de aanpak van Spanje en Italië. Buiten wachten en max twee naar binnen.

Eens! Maar ja, dat kost extra mankracht en zo komen er minder mensen in de winkel dus lopen we omzet mis.
It’s all about the money.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:13

Arabesk schreef:
Belachelijk wat een vertoning. Zo lang overleggen. Nog even en de scholen besluiten zelf om dicht te gaan, hier ga je toch niet op wachten?

20 doden. Hoeveel meer getallen heb je nodig om te zien dat we Italië en Spanje achterna gaan.

Dat doen scholen al, al dan open voor opvang en alleen nog voor eind examen klassen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:13

Mijn schoonzus stuurde me vanmorgen ook een foto van het blaadje met maatregelen die bij LIDL getroffen werden. Lachwekkend eigenlijk; als je je maar niet ziek gaat melden, daar draait het om. En ze liet me nog appjes zien van haar manager, die letterlijk schreef: "heel veel wordt nu gecanceld, dus jullie moeten hierdoor meer tijd over hebben en meer uren kunnen komen werken dus laat me maar weten wanneer je kunt". Echt te idioot voor woorden.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-03-20 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:14

IMANDRA schreef:
Arabesk schreef:

Lijkt me dat het goed is dat ze lang overleggen. Goed alles bespreken en overwegen voordat er een beslissing wordt gemaakt. En niet klakkeloos toegeven aan de druk van mensen die er geen ene f*ck verstand van hebben.

Je hebt gelijk Imandra maar hoeveel bewijs wil je hebben kijkend naar Spanje Italië ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:14

PSvanLot schreef:
bigone schreef:
Reactie op bericht van Psvan lot :Nee hoor, Trump wil maar één ding, nogmaals vier jaar president zijn. En hij heeft een grote bok geschoten door niet direct in te grijpen en Corona als een griepje af te doen . En nu? Ook in de USA zal het een gigantisch drama worden en er is maar één manier waarmee hij zijn gezicht kan redden, zo snel mogelijk een redding presenteren .

Dat wil hij inderdaad, maar gaat een vaccin wat op supersnelheid ontwikkeld gaat zijn wel 100% veilig zijn?
Ik vind het een mafkees dat hij er nu al aanspraak op wil maken.

Volgens mij moet zo'n vaccin nog uitgebreid getest worden? Zag dat de erasmus universiteit ook met iets bezig was en die noemen dat het misschien pas volgend jaar beschikbaar is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:16

Mindim schreef:
PSvanLot schreef:

Dat wil hij inderdaad, maar gaat een vaccin wat op supersnelheid ontwikkeld gaat zijn wel 100% veilig zijn?
Ik vind het een mafkees dat hij er nu al aanspraak op wil maken.

Volgens mij moet zo'n vaccin nog uitgebreid getest worden? Zag dat de erasmus universiteit ook met iets bezig was en die noemen dat het misschien pas volgend jaar beschikbaar is.

Dat moet inderdaad. Er zijn (meer dan begrijpelijk) hele strakke richtlijnen mbt medicatie op de markt krijgen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:16

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:18

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:18

Ik wacht op het bericht van nieuwe maatregelen. Als enkel scholen dicht gaan blijf ik denk ik open, als ook winkels dicht gaan ga ik sluiten. Heb net even geteld, tot 1 april heb ik 27 afspraken staan

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:19

Ik vind het lastig allemaal. Ik spreek inderdaad minder af, ga even niet bij mijn moeder op bezoek, maar mijn werkgever verwacht wel dat ik kom werken, ondanks de nare hoest die ik momenteel heb. Nu had ik die al vóór corona NL bereikte, dus -is zijn conclusie- is er niks aan de hand.
Ik weet ook eigenlijk niet zo goed waarom je met een 'niet-corona-verkoudheid/hoest' toch ook thuis moet blijven. Iemand die me dat kan uitleggen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:19

bigone schreef:
IMANDRA schreef:

Je hebt gelijk Imandra maar hoeveel bewijs wil je hebben kijkend naar Spanje Italië ?

Nouja heeft het sluiten van de scholen geholpen tegen de verspreiding daar? En dan heb ik het niet over sluiten van andere zaken waar volwassenen veel komen (door een groep Nederlanders wordt er nu nog te laks gedaan wbt bijeenkomsten als je bijv verkouden of een klein hoestje hebt dus daar mag zeker streng tegen worden opgetreden).

Ik vind het eerder zaak om niet-nuttige dingen zoals kroegen en dergelijke te sluiten, de adviezen die ze hebben verplicht stellen etc. Op die manier beter optreden. Er zijn meerdere experts buiten het WHO geweest die ook hebben aangegeven dat puur qua voorkomen van bestrijding het sluiten van scholen echt vrijwel nutteloos is. Als ze dus puur gaan toegeven aan de druk wbt de scholen zonder nieuwe data/bewijs/argumenten zou ik dat persoonlijk zeer zwak vinden van de overheid.

willen de mensen aub niet zomaar linkjes plaatsen zonder onderbouwing? Zeg even waar het linkje over gaat...
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 15-03-20 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:20

sans6 schreef:
Ik vind het lastig allemaal. Ik spreek inderdaad minder af, ga even niet bij mijn moeder op bezoek, maar mijn werkgever verwacht wel dat ik kom werken, ondanks de nare hoest die ik momenteel heb. Nu had ik die al vóór corona NL bereikte, dus -is zijn conclusie- is er niks aan de hand.
Ik weet ook eigenlijk niet zo goed waarom je met een 'niet-corona-verkoudheid/hoest' toch ook thuis moet blijven. Iemand die me dat kan uitleggen?

Omdat je in natuurlijk niet kunt bewijzen dat je geen Corona hebt zonder test.
Zelfde als met de hooikoorts snotneuzen

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:20

Arabesk schreef:

Veel scholen hebben al besloten om dicht te gaan. Stichting Pallas (vrije scholen midden- en zuid nl) heeft besloten om alle scholen dicht te doen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:21

sans6 schreef:

Omdat ze er niet vanuit kunnen gaan dat elke burger zelf het onderscheid kan maken en weet of het om een corona hoest gaat ofniet. Dus dan preventief gewoon iedereen thuis laten die klachten heeft, zeker omdat veel klachten van verkoudheid overeenkomen met de eerste symptomen van het corona virus. Better safe than sorry is in deze situatie wel heel erg belangrijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:23

MoniqueT schreef:
Ik hoor net van een vriendin die ging tanken in Breda, dat er bij Ikea verkeersregelaars staan, zo druk ik het. Ook parkeerterrein van de Makro en een restaurant bij het bos, afgeladen vol.

Wanneer gaan mensen het nu eens begrijpen??

Die wilden eerst voorraad dozen halen om te kunnen vullen met de voorraad van de Sligro.

Photograph

Mijn school gaat morgen in overleg dus ik hoef niet naar schoooooolAfbeelding

Babootje

Zadkine ook t/m eind maart dicht. Mijn nichtje zit daar. Ze moet wel naar haar stage op de basisschool.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:29

Onze school wilde om 16.00 uitsluitsel geven, maar aangezien ze nog overleg hebben zal het vast later worden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:30

Citaat:

Nouja heeft het sluiten van de scholen geholpen tegen de verspreiding daar? En dan heb ik het niet over sluiten van andere zaken waar volwassenen veel komen (door een groep Nederlanders wordt er nu nog te laks gedaan wbt bijeenkomsten als je bijv verkouden of een klein hoestje hebt dus daar mag zeker streng tegen worden opgetreden).

Ik vind het eerder zaak om niet-nuttige dingen zoals kroegen en dergelijke te sluiten, de adviezen die ze hebben verplicht stellen etc. Op die manier beter optreden. Er zijn meerdere experts buiten het WHO geweest die ook hebben aangegeven dat puur qua voorkomen van bestrijding het sluiten van scholen echt vrijwel nutteloos is. Als ze dus puur gaan toegeven aan de druk wbt de scholen zonder nieuwe data/bewijs/argumenten zou ik dat persoonlijk zeer zwak vinden van de overheid

Scholen hier in Spanje gaan ook pas vanaf morgen allemaal dicht, dus we kunnen hier helemaal nog niet zeggen of het geholpen heeft tegen de verspreiding. Het eerste effect daarvan zullen we pas na 5 of 6 dagen kunnen zien. Maar hier is echt álles op slot, behalve winkels die voedsel verkopen en apotheken. Ook restaurants en bars en je mag niet eens op straat zonder een echt goede reden. Er worden fikse boetes uitgedeeld. Maar nogmaals: het effect zien we pas over een week. Vandaag is de stijging van het aantal gevallen weer enorm, doden ook.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 15-03-20 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

sans6

cursebreaker schreef:
sans6 schreef:

Omdat ze er niet vanuit kunnen gaan dat elke burger zelf het onderscheid kan maken en weet of het om een corona hoest gaat ofniet. Dus dan preventief gewoon iedereen thuis laten die klachten heeft, zeker omdat veel klachten van verkoudheid overeenkomen met de eerste symptomen van het corona virus. Better safe than sorry is in deze situatie wel heel erg belangrijk.

Maar nu heb ik dit dus al langer dan het coronaviris hier actief is...

Wel zijn onze klanten over het algemeen oudere mensen.

Dubbel dus, want nee ik heb geen corona maar qua maatregelen zou ik toch thuis moeten blijven. Mijn werkgever verwacht dat ik toch kom werken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:31

Er is niet zomaar druk vanuit de samenleving. Een collectief van artsen vraagt erom. Dat zijn niet zomaar wat roeptoeters.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:31

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:32

Arabesk schreef:
Er is niet zomaar druk vanuit de samenleving. Een collectief van artsen vraagt erom. Dat zijn niet zomaar wat roeptoeters.

Artsen zijn geen virologen of experts. Die hebben niet veel immunologie gehad laat staan specifiek over Corona virussen.

Veel virologen hebben al aangegeven dat het sluiten van scholen geen effect zal hebben op de verspreiding.