Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:34

Mag ik vragen waar/bij wie jij je opleiding volgt Branka?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 12:55

Heeft er iemand ervaring met koreaanse gel merken?
Ik ben deze collectie tegen gekomen en hij is zo gaaf!
Daarna was ik wat aan het rondkijken en viel het me op dat veel koreaanse merken vegan en cruelty free zijn wat natuurlijk een bonus is
Afbeelding

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 10:30

Hoi iedereen,
Ik bwn nieuw hier en ook niet super goed in nagelslakken. Ik heb voor kerst een set gel nagellak gekregen maar toen kwam het nieuws dat dit erg schadelijk kan zijn. Maken jullie je daar wel eens zorgen over? Ik zou het namelijk heel graag wel willen gebruiken. Mijn huidige nagellak vliegt er heel snel af (vaak binnen een dag) en vind gelakte nagels wel erg mooi. Of zijn er amdere alternatieven die lang goed blijven zitten? :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 11:10

Je kan een allergie opbouwen, daarom is het ook belangrijk veilig te werken, nooit op je huid, goed uitharden etc.
In het begin als je nog niet heel handig er in bent eerder te ver van je nagelriemen af dan te dichtbij.
En ik lak ook nooit als ik een wondje heb oid.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 13:18

Ja goede techniek/hygiëne is belangrijk. Anders kun je ook nog zo'n plakset van doonails overwegen. Ik doe altijd enorm m'n best met lakken maar spotte van de week toch weer een klein plekje dar tegen de huid was gekomen. Maar vermoed dat dit na de lamp is gebeurd omdat het niet goed is uitgehard. Heb de grote lamp van PG. Dus ook daar zou ik dan goed naar kijken!

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 10:31

Afbeelding
Mijn setje van 3 weken geleden.

Afbeelding
Mijn setje voor afgelopen weekend, thema feest Boogie Wonderland. Ik had een helemaal zilveren outfit.
Ik heb basis zwart lak gedaan, en daarover dus een witte glitter. Maar dit is op de een of andere manier groenig uitgevallen. Maar paste nog steeds prima bij de outfit!!
En de nepnagels zitten nog steeds, normaal verlies ik deze vrij snel. Dus ben benieuwd hoe lang ze het nog volhouden.

Onyks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 15:50

Heeft iemand dé tip voor ribbels in nagels? Mijn nagels zijn extreem dun en ribbelig (horizontaal). Er zitten echt een soort deuken in. Gellak blijft daarom ook minder goed zitten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 16:00

Onyks schreef:
Heeft iemand dé tip voor ribbels in nagels? Mijn nagels zijn extreem dun en ribbelig (horizontaal). Er zitten echt een soort deuken in. Gellak blijft daarom ook minder goed zitten.

Weet je wat de oorzaak is? Horizontale ribbels kunnen duiden op lichamelijke problemen.

Overigens geen idee hoe dat zit met lakken en zo.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 16:11

Onyks schreef:

Wat voor merken\soorten lak gebruik je nu?
Heb je al een rubber base geprobeerd als basislaag?
Deze is dikker, verstevigd de nagels en zou goed moeten egaliseren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 16:18

Onyks schreef:

Horizontale lijnen duiden vaak op een ijzer of vit B tekort of schildklier problemen of een infectie.
Kan zijn dat je de oorzaak al weet, maar stel dat je dat niet weet is het denk ik goed om het na te laten kijken.

Een goede rubberbase kan veel uitvlakken.
Ik heb op mijn rechter middelvinger een hoge verticale lijn lopen door een beschadiging vroeger aan mijn nagelriem (paard was even het verschil tussen een wortel en vinger kwijt :') )
Die vijl ik altijd een beetje extra met opruwen, daarbij let ik wel goed op dat ik de nagel niet te dun maak. En dan rubberbase. Dan zie je hem met lakken helemaal niet meer.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 17:34

Heb je een foto van je kale nagel? Ribbels kunnen heel veel oorzaken hebben en hoeven niks te betekenen, maar het kán wel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 17:53

Ik ben voor twee kleuren gegaan dit keer. Andere hand precies andersom qua kleuren

Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:25

Onyks schreef:

bedoel je ribbels over de lengte van je nagelplaat? dus verticaal?
ik heb ook enkele verticaal en ik vijl die glad voor ik lak met rubberbase.
geen problemen mee dan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:25

Dat zou ik dan weer niet aanraden. Als je slechts één of twee ribbels hebt, heb je waarschijnlijk ooit een beschadiging van de matrix gehad. Maar als je meerdere ribbels per nagel hebt, word het anders. Die ‘ribbels’ zijn namelijk de bovenste laag van je nagels. Het zijn dus eigenlijk geen ribbels waar je het over hebt, maar geulen. Door die structuur weg te vijlen, verzwak je dus je nagels, omdat je de weinig steun die ze hebben verwijdert.
Beter is dan om je nagels danwel te versterken met een hard gel die er niet per se af hoeft (dus uitgroeien en opvullen) of een soft gel die je afweekt (zonder je natuurlijke nagel verder te beschadigen).

Daarom vroeg ik ook om een foto aan Onykx, omdat je zonder foto eigenlijk geen uitspraak kunt doen over de oorzaak, danwel over de aanpak.

Onyks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 12:19

Ik heb nu inderdaaad rubberbase opgedaan, dus kan nu geen foto maken. Maar het zijn inderdaad van die geulen. Zou het ook kunnen komen doordat ik vaak velletjes om mn nagels heen eraf trek? Heb ook wel hele droge nagelriemen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 12:24

Het is sowieso af te raden om de velletjes eraf te trekken. Daarmee beschadig je je nagelriemen en dat kan effect op de nagelgroei hebben. Je kan je nagelriemen beter een aantal keer per dag met nagelolie insmeren (even in laten trekken en overtollige olie verwijderen).

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 08:24

Mijn nagels zijn enorm zwak. Breken elke keer af en splitten zegmaar ook telkens (dat de bovenste laag los komt waardoor de onderste laag enorm dun word) ook zit het vol met ribbels horizontaal. Elke nagel heeft wel een paar ribbels. Heeft dit ook gezondsheids redenen? Dit maakt het lakken namelijk erg moeilijk :(

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 08:39

Zonder foto kan ik er echt geen uitspraak over doen :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:46

fleurtjeuh schreef:
Heeft er iemand ervaring met koreaanse gel merken?
Ik ben deze collectie tegen gekomen en hij is zo gaaf!
Daarna was ik wat aan het rondkijken en viel het me op dat veel koreaanse merken vegan en cruelty free zijn wat natuurlijk een bonus is
[ Afbeelding ]

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de collectie besteld vanuit Korea.
Ben heel benieuwd!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 23:53

Spannend, ik ben benieuwd, mooie kleurtjes!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 00:06

Nou zit ik dik in de twijfel of ik het wel goed heb gedaan.
Heb nog geen enkele email gekregen :\
Maar ze gaan ook eerst de verzendkosten berekenen voor ik de uiteindelijke prijs krijg.
Dus helaas nig even wachten op duidelijkheid

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:04

Afbeelding

Pastel en glitter, na "saai" rood :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:43

Ik had van de week ByEmily nail wraps, ook om te kijken of dat ging met mn allergie.
Nou, dat gaat op zich wel, maar bij mij liet, binnen 1 dag, de toplaag los van de onderlaag (dus de plastic film van de lak zeg maar) dus ik heb het er weer af zitten frummelen.. :')

toch weer gewone nagelak dan maar, misschien probeer ik het later nog eens :+

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 15:25

Ik heb DOONAILS maar eens besteld. De gel plak nagels. Heb een starterkit gekocht en begreep dat je gewoon kon her gebruiken als je ze goed schoonmaakt? Ik heb de korte variant gekozen want ik heb nog nooit nepnagels gehad en zelf enorm slechte nagels. Kan je hier ook gewoon mee douchen enzovoort? Of word er verwacht ze elke keer af te halen? (Lijkt me sterk)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:05

Ja, die heb ik ook.. want .. ja.. :')

werkt prima, bleven zitten tot ik ze eraf haalde, kan blijven zitten met douchen, eraf halen met een beetje geduld gaat prima (ik heb niet echt iets heel intensiefs met mn handen gedaan behalve schoonmaken, misschien dat dat scheelt (met je handen in de klei wroeten of in-uitspannen, zadelen weet ik veel dat soort dingen :) )