Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:14

O: 250ml whey perfection, 150gr griekse stijl yoghurt, 1 banaan en een mokbosvruchten thee uiteraard zonder suiker
L: ik denk dat ik een salade ga maken met bladsla, komkommer, blokjes ham, wortel, stukjes augurk en zoetzure uitjes
A: 200gr kipfilet, 62gr woknoedels met een eetlepel teriyaki woksaus, 300gr hak spinazie ala creme en 2 uien gebakken zonder boter

B: uurtje wandelen en sprintjes trekken in het bos
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 02-12-15 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:15

Ik denk dat er de "crashlijstjes" bedoeld wordt. Ook het niet ontbijten wat geen probleem is, daar kan ik me in vinden, want een 15-jarig onzeker meisje kan dit lezen en gaan besluiten niet meer te ontbijten en vice versa. Ook het eten tussen bepaalde uren kan verkeerd opgevat worden.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:16

Maken we er toch lekker 18+ van...

En iemand van 15 is onzin, iemand van 30 kan ook zo denken hoor.
Het is maar een getal...

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:20

Je snapt best wat ik bedoel :)
Ik probeer gewoon te weerleggen wat de moderator zei. Het zou zonde zijn als het topic dicht moet.
18+ maken heeft weinig zin, want jongeren kunnen het nog steeds lezen op die manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:20

_sharonnn schreef:
Ik denk dat er de "crashlijstjes" bedoeld wordt. Ook het niet ontbijten wat geen probleem is, daar kan ik me in vinden, want een 15-jarig onzeker meisje kan dit lezen en gaan besluiten niet meer te ontbijten en vice versa. Ook het eten tussen bepaalde uren kan verkeerd opgevat worden.

Ik vind sowieso dat leden onder de 18 niks in dieettopics te zoeken hebben :) Als je op een subforum als Mensenwelzijn en Sport niet eens mag discussiëren / posten over bepaalde diëten... Tsja. Jammer. En meiden / jongen die gevoelig zijn om een eetstoornis te creëren, zoeken hun informatie anders wel elders.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:24

Misschien idd in het nieuwe topic 18+ zetten? Alhoewel hier wel de meerderheid zit die crashlijsten afkeurd. Ik vindt dit topic juist heel erg leerzaam. Ik heb door dit topic nu 's ochtends leren eten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:26

Ik snap niet het punt van de mod nee...
En wat Kayleigh zegt snap ook niet wat sommige mensen hier te zoeken hebben, en inderdaad internet staat vol met dat soort dingen.

Wij plaatsen toch niet hoe je je eten uit moet kotsen etc??

Dan had bokt zich maar 100% moeten richten op het paarden gebeuren Sharon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:26

Samblabla schreef:
Misschien idd in het nieuwe topic 18+ zetten? Alhoewel hier wel de meerderheid zit die crashlijsten afkeurd. Ik vindt dit topic juist heel erg leerzaam. Ik heb door dit topic nu 's ochtends leren eten.

Je kunt (volgens mij) een topic niet 18+ maken. Je kan het in de titel zetten, maar iedereen kan het dan alsnog lezen en mee posten. Ik denk dat er gewoon niet zo'n probleem van moet worden gemaakt.

Crashers houd je altijd. En ach, iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Ik zorg graag goed voor m'n lijf!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:32

Dat kan jij vinden, maar ze zoeken het toch wel op als ze willen. Je mag hier heus discussiëren en posten over diëten, dit topic is niet voor niets 437 pagina's lang. Een beetje rekening houden met elkaar lijkt me een kleine moeite :) en als dit niet is wat je wil, kan er beter gekeken worden naar een andere site dan bokt om over diëten en afvallen te praten :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:35

Ik snap het punt van de moderator wel, jonge onzekere tieners zijn daar natuurlijk best gevoelig voor...
Maar, die kunnen deze informatie overal en nergens vandaan halen. Dit topic zal echt niet de druppel tot een eetstoornis zijn..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:40

Precies en wat is dan nu precies je punt Sharon? Wij discussiëren en posten hier toch ook over diëten?
Of dat je je nu vol propt of crasht, lekker boeiend iedereen valt af op zijn manier was het toch, zonder elkaar te veroordelen??
Denk dat iedereen wel rekening houdt met elkaar, en advies geeft waar nodig is.

Die laatste zin doe ik maar net of ik die niet gelezen hebt. Slaat natuurlijk nergens op.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:40

Ik heb eigenlijk meer het idee dat we dat hier ook best wel tegen gaan? Zodra mensen te weinig gaan eten word er altijd vrijwel direct iets over gezegd, vooral als het jonge mensen zijn..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:44

Ik denk juist dat het goed is om hier verschillende diëten te bespreken en elkaar te helpen en vragen te beantwoorden. Hierdoor voorkom je naar mijn idee mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn en maar iets doen, wat xNavatu ook zegt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:48

gribaldi schreef:
Precies en wat is dan nu precies je punt Sharon? Wij discussiëren en posten hier toch ook over diëten?
Of dat je je nu vol propt of crasht, lekker boeiend iedereen valt af op zijn manier was het toch, zonder elkaar te veroordelen??

Die laatste zin doe ik maar net of ik die niet gelezen hebt. Slaat natuurlijk nergens op.

Mijn punt is dat we er wel een beetje rekening mee kunnen houden als het beheer vindt dat het niet zo kan.
In het topic wordt heus goed om elkaar gedacht en houdt men rekening met elkaar, maar het beheer denkt dat bepaalde dingen niet geschikt zijn voor op bokt.
Ik heb ook nergens gezegd dat ik het er mee eens ben, maar probeer te weerleggen wat de mod bedoeld, dus mij hoef je niet te veroordelen over deze kwestie lijkt me.
Ik veroordeel hier niemand, dus dat is een beetje een loze zin :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:49

Af en toe een dagje crashen vind ik wel fijn. Ik heb dagen dat ik eigenlijk iets te veel eet, en dat compenseer ik weer door 1 of 2 daagjes rond de 1000 kcal te zitten. Voor mij helpt dit wel goed!

Lijstje van vandaag:
O: 250 gram magere yoghurt met 1 banaan
L: 2 kaiserbroodjes met sandwichspread
A: tortillas met half om half gehakt, groente en beetje sla enz.

B: 3 kwartier spinning.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:49

Dat denk im juist ook x navatu... (sorry weet je eigen naam niet)
Maar als lijstjes mager lijken wordt daar vaak wel wat over gezegd evenals mensen die heel eenzijdig eten.

Gisteren best een prima dagje. Vast wel iets te veel kcal binnen want ik had een enorm bord pasta maar wel mijn voorgerecht en de helft van mijn toetje weggegeven. Ik ging voor de pasta :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:56

_sharonnn schreef:
gribaldi schreef:

Mijn punt is dat we er wel een beetje rekening mee kunnen houden als het beheer vindt dat het niet zo kan.
In het topic wordt heus goed om elkaar gedacht en houdt men rekening met elkaar, maar het beheer denkt dat bepaalde dingen niet geschikt zijn voor op bokt.
Ik heb ook nergens gezegd dat ik het er mee eens ben, maar probeer te weerleggen wat de mod bedoeld, dus mij hoef je niet te veroordelen over deze kwestie lijkt me.
Ik veroordeel hier niemand, dus dat is een beetje een loze zin :)

Loze zin? :') Wellicht moet je je niet zo aangesproken voelen want dit was algemeen bedoeld.

En nogmaals "tieners" kunnen op heel internet van alles vinden, dus of we hier nu praten over het zogenaamde "crashen" of op de pony penny site..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:23

Oké ik ga niet in op de discussie :P die is lang genoeg geweest lijkt me zo. Modjes wij letten wel op elkaar hier :(:)

mijn lijstje vandaag;
O/L. Omelet van drie eiwitten, een heel ei en een hele rode paprika
T. Twee stuks fruit (wss appel en mandarijn)
T. Rijstwafel met pindakaas
A. Kip met zoete aardappel en rodekool met appeltjes
T: Smartbar
T. Miss nog wat kwark als ik honger heb
B. Alleen werken aan het zwembad

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:26

Die smartbars zijn die lekker?
Ik zit te twijfelen om ze voor de wintersport te bestellen, meestal tussen de lunch en het avondeten wordt ik wat gammel (en je eet nota bene 2x warm en ontbijt ongelofelijk veel :') ) en meestal neem ik dan een mars of snickers reep mee.
Maar dit lijkt me ook wel lekker en goed vullen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:27

Ik vind de smart bars niet lekker, véél te zoet. Maar als je van zoet houdt, kun je ze wellicht wel verdragen :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:28

Ze zijn idd wel zoet :P Maar ik ben een echte zoetekauw dus kan het goed hebben :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:31

Oe ik vind zoet echt heel smerig...
Ik maak zelfs een glas appelsap aan met water :+

Dan hou ik het maar bij een snicker denk ik. Vind die Trek bars wel altijd heel lekker maar die hebben ze niet in de supermarkt helaas. Alleen op de uni verkopen ze die los.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:33

Hanmar schreef:
Na overleg binnen het team toch even een mededeling:

Het is ons al een tijdje opgevallen dat een aantal gebruikers hier bepaalde diëten toepast. Uiteraard is het aan iedereen persoonlijk om te besluiten wat voor dieet zij zich het prettigste bij voelen. We willen jullie echter wel vragen om er rekening mee te houden, dat iedereen mee kan lezen en dat daarbij ook bijvoorbeeld jonge gebruikers zijn, die wellicht de eventuele gevolgen van zulke diëten niet kunnen overzien. Daarom het verzoek om voorzichtig te zijn met erg gedetailleerde informatie over dergelijke diëten.

Bij elke nieuwe binnenkomer wordt aangegeven dat ze eerst moeten berekenen wat hun BMR is, dit is het minimale wat iemand moet binnen krijgen om te functioneren en daar activiteit ook in meenemen.
Iedereen in het topic eet binnen zijn/haar eigen BMR voldoende en daar ook zelf verantwoordelijk voor.

Bij magere lijstjes wordt snel gereageerd met de boodschap dat men echt meer moet eten.
En de meiden die detoxen plaatsen bewust geen lijstjes om geen anderen aan te steken.

Als je afvallen intikt op Google krijg je crashdieet na crashdieet, dus dan is dit topic zo'n drama nog niet.

Om mijzelf weer even aan te halen uit het andere topic (overigens het zoveelste topic over afvallen)
Citaat:
Ik zie nu een 3e afvaltopic voorbij komen volgens mij kan dit best wat centraler...
De feestdagen komen er ook weer aan, maar denk niet dat het voor de kerstdagen gaat lukken om 10 kilo kwijt te raken.

Wat mijn opvalt is dat iedereen er rocketscience van probeert te maken terwijl dit het eigenlijk niet is. Om af te vallen heb je eigenlijk 5 ingredienten nodig;

1. Weet wat je nodig hebt en wat je eet. 80% van het afvallen zit in voeding, 20% in bewegen. Zorg er dus voor dat je weet wat er nodig is voor jou lichaam om de dag door te komen.
Hou ook bij wat je binnen krijgt, met schatten zit je altijd te hoog of te laag en meten is weten.
Je kan alles eten, maar doe dit met mate.

2. Plan wat je eet. Door te plannen wat je eet op welk tijdstip heb je voordat je de dag begint al inzicht in je calorieën wat je tot je neemt. Dan kun je al bijsturen waar je teveel of te weinig aan calorieën binnen krijgt.
Even een voorbeeld uit eigen keuken, ik maak 1x per week een lijst met de avondmaaltijden die ik die week ga eten (vaak ook nog eens aan de hand van de folder van de supermarkt, dus ook financieel smart) Doordat ik weet wat ik 's avonds eet kan ik daar mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes op afstemmen.
Om te laat wakker worden e.d. te ondervangen maak in na het avondeten (als ik de afwas heb gedaan) mijn lunch alvast klaar voor de volgende dag samen met alle tussendoortjes in een koeltasje in de koelkast. De volgende dag grijp ik het tasje uit de koelkast en heb ik mijn lunch en tussendoortjes al mee.
Voordeel is ook ik kom maar 1 keer in de week in de supermarkt en kan daardoor alle verleidingen weerstaan die in de supermarkt op je af komen.

3. Bewegen. Ga niet schatten wat je met bewegen aan calorieën verbrand, want je zit altijd verkeerd. Ga de beweging die je hebt ook niet compenseren in je eten, want dan eet je er weer aan wat je net heel hard hebt geprobeerd kwijt te raken.

4. Discipline en doorzettingsvermogen. Iedereen kan afvallen als je je hoofd ernaar kan zetten en het langer kan volhouden dan 4 dagen voordat je er weer een stuk chocolade, chips, frituur of andere bende doorheen fietst.
Gun jezelf een momentje in de week dat je even niet over je eten hoeft na te denken en pak wat lekkers. Door het jezelf te gunnen en daar bewust van te zijn kun je daar extra van genieten.

5. Rust. Zo belangrijk maar vaak vergeten zorg voor voldoende rust en slaap. Geef je lichaam de tijd om je eten te verteren en om bij te komen van de gedane arbeid.

Eigenlijk niet moeilijk toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:34

kim345 schreef:
Oe ik vind zoet echt heel smerig...
Ik maak zelfs een glas appelsap aan met water :+

Dan hou ik het maar bij een snicker denk ik. Vind die Trek bars wel altijd heel lekker maar die hebben ze niet in de supermarkt helaas. Alleen op de uni verkopen ze die los.

Als je proteïnerepen wil meenemen op je vakantie kun je de Combat Crunch Bars eens overwegen. Die vind ik wel erg lekker! Of de Ohyeah Victory Bars. Of de Quest Bars :)

Het huismerk van XXL Delicious (Delicious protein bars) zijn ook lekker. De Chocolade Pinda variant lijkt erg veel op een kruising tussen een mars en een snicker. Ze hebben ook een cookies and cream variant, vind ik de minst lekkere. De kokosvariant vind ik ook heerlijk!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:35

Ze zijn erg zoet ja. Ik neem ze af en toe wel als makkelijk tussendoortje, maar niet te vaak.
Zit ook wel flink verschil in de smaken. De strawberry is echt niet lekker. Maar de vanille almond is hier favoriet.

Zal even klaar maken voor werk. En bedenken wat ik er ga eten en nog even langs supermarkt. Denk dat ik bakje huttenkase meeneem en een broodje, bakje salade erbij. Zal in de winkel even kijken straks.

En net nieuwe sportkleding besteld, nieuwe tight, 2 hemdjes en een vest. 1 lange tight is echt te weinig, dus maar nieuwe erbij.