Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_sharonnn schreef:Ik denk dat er de "crashlijstjes" bedoeld wordt. Ook het niet ontbijten wat geen probleem is, daar kan ik me in vinden, want een 15-jarig onzeker meisje kan dit lezen en gaan besluiten niet meer te ontbijten en vice versa. Ook het eten tussen bepaalde uren kan verkeerd opgevat worden.
Samblabla schreef:Misschien idd in het nieuwe topic 18+ zetten? Alhoewel hier wel de meerderheid zit die crashlijsten afkeurd. Ik vindt dit topic juist heel erg leerzaam. Ik heb door dit topic nu 's ochtends leren eten.
gribaldi schreef:Precies en wat is dan nu precies je punt Sharon? Wij discussiëren en posten hier toch ook over diëten?
Of dat je je nu vol propt of crasht, lekker boeiend iedereen valt af op zijn manier was het toch, zonder elkaar te veroordelen??
Denk dat iedereen wel rekening houdt met elkaar, en advies geeft waar nodig is.
Die laatste zin doe ik maar net of ik die niet gelezen hebt. Slaat natuurlijk nergens op.
_sharonnn schreef:gribaldi schreef:Precies en wat is dan nu precies je punt Sharon? Wij discussiëren en posten hier toch ook over diëten?
Of dat je je nu vol propt of crasht, lekker boeiend iedereen valt af op zijn manier was het toch, zonder elkaar te veroordelen??
Denk dat iedereen wel rekening houdt met elkaar, en advies geeft waar nodig is.
Die laatste zin doe ik maar net of ik die niet gelezen hebt. Slaat natuurlijk nergens op.
Mijn punt is dat we er wel een beetje rekening mee kunnen houden als het beheer vindt dat het niet zo kan.
In het topic wordt heus goed om elkaar gedacht en houdt men rekening met elkaar, maar het beheer denkt dat bepaalde dingen niet geschikt zijn voor op bokt.
Ik heb ook nergens gezegd dat ik het er mee eens ben, maar probeer te weerleggen wat de mod bedoeld, dus mij hoef je niet te veroordelen over deze kwestie lijkt me.
Ik veroordeel hier niemand, dus dat is een beetje een loze zin
Hanmar schreef:Na overleg binnen het team toch even een mededeling:
Het is ons al een tijdje opgevallen dat een aantal gebruikers hier bepaalde diëten toepast. Uiteraard is het aan iedereen persoonlijk om te besluiten wat voor dieet zij zich het prettigste bij voelen. We willen jullie echter wel vragen om er rekening mee te houden, dat iedereen mee kan lezen en dat daarbij ook bijvoorbeeld jonge gebruikers zijn, die wellicht de eventuele gevolgen van zulke diëten niet kunnen overzien. Daarom het verzoek om voorzichtig te zijn met erg gedetailleerde informatie over dergelijke diëten.
Citaat:Ik zie nu een 3e afvaltopic voorbij komen volgens mij kan dit best wat centraler...
De feestdagen komen er ook weer aan, maar denk niet dat het voor de kerstdagen gaat lukken om 10 kilo kwijt te raken.
Wat mijn opvalt is dat iedereen er rocketscience van probeert te maken terwijl dit het eigenlijk niet is. Om af te vallen heb je eigenlijk 5 ingredienten nodig;
1. Weet wat je nodig hebt en wat je eet. 80% van het afvallen zit in voeding, 20% in bewegen. Zorg er dus voor dat je weet wat er nodig is voor jou lichaam om de dag door te komen.
Hou ook bij wat je binnen krijgt, met schatten zit je altijd te hoog of te laag en meten is weten.
Je kan alles eten, maar doe dit met mate.
2. Plan wat je eet. Door te plannen wat je eet op welk tijdstip heb je voordat je de dag begint al inzicht in je calorieën wat je tot je neemt. Dan kun je al bijsturen waar je teveel of te weinig aan calorieën binnen krijgt.
Even een voorbeeld uit eigen keuken, ik maak 1x per week een lijst met de avondmaaltijden die ik die week ga eten (vaak ook nog eens aan de hand van de folder van de supermarkt, dus ook financieel smart) Doordat ik weet wat ik 's avonds eet kan ik daar mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes op afstemmen.
Om te laat wakker worden e.d. te ondervangen maak in na het avondeten (als ik de afwas heb gedaan) mijn lunch alvast klaar voor de volgende dag samen met alle tussendoortjes in een koeltasje in de koelkast. De volgende dag grijp ik het tasje uit de koelkast en heb ik mijn lunch en tussendoortjes al mee.
Voordeel is ook ik kom maar 1 keer in de week in de supermarkt en kan daardoor alle verleidingen weerstaan die in de supermarkt op je af komen.
3. Bewegen. Ga niet schatten wat je met bewegen aan calorieën verbrand, want je zit altijd verkeerd. Ga de beweging die je hebt ook niet compenseren in je eten, want dan eet je er weer aan wat je net heel hard hebt geprobeerd kwijt te raken.
4. Discipline en doorzettingsvermogen. Iedereen kan afvallen als je je hoofd ernaar kan zetten en het langer kan volhouden dan 4 dagen voordat je er weer een stuk chocolade, chips, frituur of andere bende doorheen fietst.
Gun jezelf een momentje in de week dat je even niet over je eten hoeft na te denken en pak wat lekkers. Door het jezelf te gunnen en daar bewust van te zijn kun je daar extra van genieten.
5. Rust. Zo belangrijk maar vaak vergeten zorg voor voldoende rust en slaap. Geef je lichaam de tijd om je eten te verteren en om bij te komen van de gedane arbeid.
Eigenlijk niet moeilijk toch?
kim345 schreef:Oe ik vind zoet echt heel smerig...
Ik maak zelfs een glas appelsap aan met water
Dan hou ik het maar bij een snicker denk ik. Vind die Trek bars wel altijd heel lekker maar die hebben ze niet in de supermarkt helaas. Alleen op de uni verkopen ze die los.