Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:22

Ik doe inderdaad maar wat.
In het begin met tellen 3 of 4 tellen maar dat werkte niet.
En als ik ze nu voel opkomen diep in en uit ademen en daarna ga ik mij op de muziek concentreren en joggen of wandelen. Dan trekt wirdt het minder of gaat het weg.

Ik heb het altijd al gelijk met de warming up.

Is het bij jullie vanzelf gegaan met ademen en geen steken?
Hoe ademen jullie?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:49

Ik krijg steken als ik te oppervlakkig ga ademhalen. Dus even focus op vooral helemaal uitademen werkt bij mij prima. Niet altijd, dan moet ik even een stukje wandelen.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:41

Ik heb er ook ontzettend lang last van gehad en nog steeds soms. Bij mij gaat het sowieso mis al ik te hard wil en slechter ga ademen. En als ik zwaar op stap geweest ben, heb ik het ook eerder :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:52

Linnie ik had 'vroeger' ook regelmatig last van steken en ik denk dat bijna iedereen dit wel heeft gehad! Ik heb nu een fijn ademhalingsritme gevonden in het tempo van m'n passen (kan nu even niet bedenken hoeveel passen per ademhaling) en heb eigenlijk nooit meer last van steken. Vooral goed diep in- en uitademen is de key!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:55

Maandag ga ik weer een wedstrijd lopen en daarna de 22e de marikenloop. Heel veel zin in!

Net nog even gelopen maar was wel zwaar in de warmte. Veel sneller dan 10 km per uur haal ik nu niet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 01:23

Bedankt voor de tips.
Zal er toch beter op gaan letten!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:15

Even een vraagje voor de mensen met een sporthorloge.
Op dit moment gebruik ik mijn telefoon tijdens het lopen, maar dat vind ik toch niet ideaal ivm zweten. Hij zit namelijk in mijn zak. Zo'n band om mijn arm vind ik niks.
Nu heb ik zitten kijken naar de Garmin forerunner 10. Een heel simpel ding wat dat betreft, doet eigenlijk hetzelfde wat de app doet; afstand, snelheid, calorieën. Maar geen hartslag, nou ben ik daar nu eigenlijk helemaal niet zo geïnteresseerd in eigenlijk, denken jullie dat dit horloge prima is of kan ik beter een uitgebreid exemplaar aanschaffen?
Ik ben ook echt een hobbyloper, geen marathondoelen of iets dergelijks maar gewoon lekker sjouwen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:18

Ik heb gelukkig zelden steken, alleen als ik flink tempo houd tijdens wedstrijden bijv. Vaak ligt het idd aan je ademhaling, denk dat dat bij mij ook zo is.

Soms helpt het bij mij als ik een paar passen met mijn armen boven mijn hoofd ren of erop duwen, maar misschien is dat psychisch? Haha. Ik let tegelijkertijd ook op mijn ademhaling; dat ik langzaam en diep in- en uitadem, daar zal het waarschijnlijk meer mee te maken hebben.

Als je het elke keer hebt loopt je misschien jezelf voorbij. Of eet je zware dingen vlak voordat je gaat lopen ofzo?

ukkiepukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:20

*stille meelezer*

Ik heb het in het begin ook gehad. Ik let nu op dat ik 3 passen over het inademen doe en 3 passen over het uitademen (ik ben klein van stuk :D) daarbij let ik op dat ik met m'n buik ademhaal en niet met m'n borst. Na de eerste km gaat het ritme vanzelf en hoef ik er niet meer op te letten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:22

Yeeyyy spullen voor de marikenloop zijn binnen. Zin in!! Vanaf nu eigenlijk ieder weekend een loop. Wordt pittig.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 04:26

Leuk! Wat heb je gekocht?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:10

Ik vertrek zo voor vier dagen trailen in de Ardennen. Hoop wel alles heel te houden dus zal er wel een beetje de rem op moeten zetten want over negen dagen is de 6 uursloop al en daar wil ik fris en fruitig aan de start staan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:03

Vandaag de Ooyselandloop 5 km gelopen en meer dan een halve minuut van mijn pr afgelopen! Ben trots op mezelf. Tijd was 25.53.
Mijn zusje begint helemaal snel te worden. Zij liep hem in 23.23.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:08

Netjes Supervixen gefeliciteerd! Ik heb vandaag lekker getraind zo'n 10 kilometer gerent ruim binnen het uur. 29 mei aan de ladysrun meedoen in Rotterdam ook 10 kilometer. Weten jullie toevallig nog hoe de run die een maand na de Ladysrun plaatsvind en ook bij Ahoy start heet? Ik had hem wel gevonden maar ik weet de naam niet meer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:00

Geen idee. Heb zondag mijn volgende run: de marikenloop. Het weer wordt een stuk warmer dus denk niet dat ik mijn pr dan ga verbeteren.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 00:06

Vlotte zus zeg Supervixen!
Ik heb sinds woensdag niet meer gerend. Wel zaterdag weer een 160km op mijn paard rondgereden dus nu wat spierpijn die eerst weg moet trekken :)) Van de week maar een rustig rondje rennen en dan het weekend naar Schoorl voor een Bever trailrunclinic.

Succes alvast zondag Supervixen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 06:40

Dank je! Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgt om elke keer harder te gaan.. haar pijngrens ligt denk ik wat hoger dan de mijne :')

Ik merk nu wel dat ik mijn wedstrijd wat beter in kan delen nu ik ze vaker loop.

160km op je paard! Dat vind ik een prestatie op zich.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:01

Zo wat een snelle tijden supervixen!

Veel plezier zondag Djilan, die clinics klinken echt leuk

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:02

Gefeliciteerd, en heel veel plezier bij de clinic, laat even weten hoe het was dan kan ik me erop voorbereiden :P

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:17

hafjelinger schreef:
Op dit moment gebruik ik mijn telefoon tijdens het lopen, maar dat vind ik toch niet ideaal ivm zweten. Hij zit namelijk in mijn zak. Zo'n band om mijn arm vind ik niks.
Nu heb ik zitten kijken naar de Garmin forerunner 10. Een heel simpel ding wat dat betreft, doet eigenlijk hetzelfde wat de app doet; afstand, snelheid, calorieën. Maar geen hartslag, nou ben ik daar nu eigenlijk helemaal niet zo geïnteresseerd in eigenlijk, denken jullie dat dit horloge prima is of kan ik beter een uitgebreid exemplaar aanschaffen?
Ik ben ook echt een hobbyloper, geen marathondoelen of iets dergelijks maar gewoon lekker sjouwen.

Ook ik ben aan het kijken. Ben erg benieuwd naar tips hier.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:53

leonie87 schreef:
hafjelinger schreef:

Ook ik ben aan het kijken. Ben erg benieuwd naar tips hier.

Ik heb inmiddels de Forerunner 10 aangeschaft. Het beval heel goed! Hij kan zelfs meer dan ik dacht. Ik kan een interval- of snelheidstraining instellen, mijn records zien, geschiedenis. Echt helemaal prima voor een hobbyloper zoals ik :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:15

Ik vind dat ook wel wat, zo'n horloge. Wat me tegenhoudt is dat ik graag met muziek op loop en dan moet ik weer wat extra's meeslepen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:19

Ik loop al een poosje zonder muziek en eigenlijk bevalt dat me prima. Nou hoor ik de vogeltjes <3. Maar ik speel ook een beetje vals want ik loop regelmatig samen met 2 vrienden.

Vanavond de nacht van Groningen, nog meer mensen die meedoen? Ik ga voor de 5K. Time to beat is 24:21, dan heb ik mijn eigen PR van 24:52 én dat van mijn vriend verbroken O:).

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:26

Supervixen schreef:
Ik vind dat ook wel wat, zo'n horloge. Wat me tegenhoudt is dat ik graag met muziek op loop en dan moet ik weer wat extra's meeslepen.

Ik loop als ik alleen loop ook met muziek en horloge hoor! Horloge gaat om je pols dus neemt natuurlijk geen ruimte in :D Qua gewicht moest ik er de eerste keer even aan wennen want het is toch wel wat gewicht extra rond je pols maar na een week weet je niet beter. Ik zorg ervoor dat ik altijd een broek aan heb met een zak dus daar gaat m'n telefoon gewoon in.
Plien dat is een aardige tijd zeg, veel succes!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:32

En hoe is het gegaan Plien, is het gelukt je streeftijd te behalen. Ik begin al een beetje zenuwachtig te worden voor morgen. Om 9 uur start ik voor de zesuursloop. Streven is de 65km te halen. Zal vooral ook een mentale uitdaging worden steeds kleine rondjes rennen.